
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4142
Írta 2012. október 30. - 07:48

a (gyári) kéttányéros mtb hajtómûveknél a két lánckerék helyzete hogyan viszonyul a háromtányérosokhoz?
dupla___________tripla
kicsi_____________kicsi
nagy____________középsõ
-_______________nagy
vagy
dupla___________tripla
-_______________kicsi
kicsi____________középsõ
nagy____________nagy
esetleg
dupla___________tripla
________________kicsi
kicsi
________________középsõ
nagy
________________nagy
az ujabbake a harmadik megoldas, 50es a lancvonal. a korabbiak pedig az elso megoldas, atalakitott hajtomuvek voltak - jobb a lancvonaluk (kevesbe all keresztbe a lanc), viszont a vazak miatt korlatozott, hogy mekkora nagytanyert tudsz ratenni (a 36os sok esetben elfer, a 38as mar nem biztos).
#4144
Írta 2012. október 29. - 13:57

#4145
Írta 2012. október 29. - 11:35

dupla___________tripla
kicsi_____________kicsi
nagy____________középsõ
-_______________nagy
vagy
dupla___________tripla
-_______________kicsi
kicsi____________középsõ
nagy____________nagy
esetleg
dupla___________tripla
________________kicsi
kicsi
________________középsõ
nagy
________________nagy
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4146
Írta 2012. október 05. - 07:41

ennél alacsonyabbra nem tudom tenni. lehet egyébként, hogy egy félfordulat hátratekerés volt a ludas, rázós részen. utóbbi biztos, elõbbire nem emlékszem...
a váltóból a bovdenrögzítõ csavart is sikerült elhagynom, tehát teljes a siker!érzem, elõbb-utóbb ss lesz ebbõl, csak szedjem össze magam.
Látom, halmozod az élvezeteket!

Ha 1x10 lenne, lehet, hogy egy új, kuplungos Shadows+ váltó is segítene helyén tartani a láncot, utóbbihoz már kapható SLX és XT, viszonylag megfizethetõ áron. Sajnos 1x9-hez passz...
Elsõ terelõbõl van pár a piacon, MRP 1.x, E13 XCX sorozat, Blackspire Einfachx például. Sajnos mind 50 EUR felett, de inkább 70 EUR körül kapható. Amit linkeltél alább, milyen márkájú és milyen áron kapható?
#4147
Írta 2012. október 04. - 22:37

a váltóból a bovdenrögzítõ csavart is sikerült elhagynom, tehát teljes a siker!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4148
Írta 2012. október 04. - 22:34

csak egy próbatekerés van eddig benne. már sikerült lerázni a láncot.
Menõ!


#4150
Írta 2012. október 04. - 22:22

#4152
Írta 2012. október 03. - 15:54

De van más furcsaság is: A kiszerelt tengely 3H jelû, a SB adatbázis szerint 113mm-es. A boltban lévõ táblázat szerint viszont a 3H a 110mm-t jelöli. A tengely fizikailag, tolómérõvel mérve 113mm-es. Ellenben az õ táblázatukban benne van a 3SS, ami meg nics SB-nál, de rápillantva a táblázatra, úgy néz ki, tényleg a birtokomban lévõ erõsen aszimmetrikus 121,5mm-es darabot jelöli...
Szóval könnyen bele lehet futni ilyesmibe. Csak a legtöbben észre sem veszik, hogy belefutottak, mert egy váltós bringán 1.5mm láncvonal-eltérés nem tûnik fel, tekersz egy felet az elsõ váltó bowdenfeszítõjén, oszt' jól van. Vagy azt se, hogy a láncvonal ugyan ugynaz marad, csak a bal pedál 5mm-el kijjebb kerül...
#4153
Írta 2012. október 03. - 10:52

"Mindenekelõtt nem vagyok rutinos kerékpár szerelõ...
Hátsó váltó beállításánál az a gondom, hogy ha a kicsi fogaskerekekhez állítom a bovden feszességét, akkor a nagy fogaskerekeknél már nem igazán passzol. Ha a nagyhoz állítom, akkor lefeleváltásnál a legkisebbekre már nehézkesen teszi le a láncot.
(kicsit olyan, mintha a 8 fokozat helyett mondjuk 7,5 fokozatot fogna át a váltó, és vagy ez a széle vagy az a széle nem passzolna)
Hogyan tudok állítani, mi lehet a gond?"
#4154
Írta 2012. október 03. - 09:51

Melyik a tartósabb 32es acél középtál, a deore ami "sima" acél vagy az slx ami kompozit-acél?
a deore olcsó és nagyon jól bírja, az enyémbe most van vagy 12-13.000 km nettóban (csak azt használom az esetek 99,9%-ban) és még nem tûnik különösebben kopottnak
#4155
Írta 2012. október 02. - 22:04

Melyik a tartósabb 32es acél középtál, a deore ami "sima" acél vagy az slx ami kompozit-acél?
Szerintem az acél anyaga, felületkezelés ugyan az, a mûanyag miatt ugyan abban a súlyban maradt mint egy alu.
#4156
Írta 2012. október 02. - 20:35

#4157
Írta 2012. október 01. - 12:16

mellesleg ez lett vón a +felelõ topik :
http://forum.bikemag...2/index310.html
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4158
Írta 2012. október 01. - 10:28

Rock Machine Cyclone 50-es bringámon le szeretném cserélni a hátsó váltót. Most egy Shimano Deore van fent. Kiszemeltem egy Shimano Saint-et és egy Sram X9-est. Szerintetek melyik érné meg a legjobban???
#4159
Írta 2012. szeptember 30. - 16:31

(FC-A350 amúgy, elvileg az "Exage Action" szetthez tartozna, de úgy látszik, nem létezik, eszerint pl nem, pedig elég sokmindent ismer: Shimano Group Overview )
Ahol írják, hogy milyen hajtómûhöz milyen tengelyhossz kell, ott sem írják, hogy az szimmetrikus, vagy aszimmetrikus: http://ebike.hu/down...6d4231a30d.pdf/
Ahol pedig monoblokkot árulnak, ott sem specifikálják, hogy melyok oldalra mennyit lóg ki a tengely.
Minél inkább belemászom egyébként a témába, annál jobban meg vagyok keveredbe, inkább le se írom, hogy mikbe futottam bele.
Ha kívánod, egyébként lefényképezek neked egymás mellett két azonos hosszúságú tengelyt, ahol a hosszhoz képest durván máshol helyezhednek el a "gallérok" a csapágygolyóknak. A kettõ közti különbséget biztos megéreznéd te is...
#4160
Írta 2012. szeptember 30. - 15:17

Amúgy ha egy mérettel keskenyebb monot raksz be, akkor hézagológyûrûkkel a jobboldalon lehet játszani. És akkor akár szimmetrikus is lehet.