Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4141
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
köszi. úgy látom, legjobban akkor járok, ha marad a gettó dupla megoldás. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4142
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a (gyári) kéttányéros mtb hajtómûveknél a két lánckerék helyzete hogyan viszonyul a háromtányérosokhoz?

dupla___________tripla
kicsi_____________kicsi
nagy____________középsõ
-_______________nagy

vagy

dupla___________tripla
-_______________kicsi
kicsi____________középsõ
nagy____________nagy

esetleg
dupla___________tripla
________________kicsi
kicsi
________________középsõ
nagy
________________nagy


az ujabbake a harmadik megoldas, 50es a lancvonal. a korabbiak pedig az elso megoldas, atalakitott hajtomuvek voltak - jobb a lancvonaluk (kevesbe all keresztbe a lanc), viszont a vazak miatt korlatozott, hogy mekkora nagytanyert tudsz ratenni (a 36os sok esetben elfer, a 38as mar nem biztos).

#4143
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
köszi!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4144
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
1. és 3. variációval találkoztam eddig, gyártó és típusfüggõ.

#4145
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
a (gyári) kéttányéros mtb hajtómûveknél a két lánckerék helyzete hogyan viszonyul a háromtányérosokhoz?

dupla___________tripla
kicsi_____________kicsi
nagy____________középsõ
-_______________nagy

vagy

dupla___________tripla
-_______________kicsi
kicsi____________középsõ
nagy____________nagy

esetleg
dupla___________tripla
________________kicsi
kicsi
________________középsõ
nagy
________________nagy

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4146
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ennél alacsonyabbra nem tudom tenni. lehet egyébként, hogy egy félfordulat hátratekerés volt a ludas, rázós részen. utóbbi biztos, elõbbire nem emlékszem...
a váltóból a bovdenrögzítõ csavart is sikerült elhagynom, tehát teljes a siker! :) érzem, elõbb-utóbb ss lesz ebbõl, csak szedjem össze magam.


Látom, halmozod az élvezeteket! :)
Ha 1x10 lenne, lehet, hogy egy új, kuplungos Shadows+ váltó is segítene helyén tartani a láncot, utóbbihoz már kapható SLX és XT, viszonylag megfizethetõ áron. Sajnos 1x9-hez passz...
Elsõ terelõbõl van pár a piacon, MRP 1.x, E13 XCX sorozat, Blackspire Einfachx például. Sajnos mind 50 EUR felett, de inkább 70 EUR körül kapható. Amit linkeltél alább, milyen márkájú és milyen áron kapható?

#4147
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
ennél alacsonyabbra nem tudom tenni. lehet egyébként, hogy egy félfordulat hátratekerés volt a ludas, rázós részen. utóbbi biztos, elõbbire nem emlékszem...
a váltóból a bovdenrögzítõ csavart is sikerült elhagynom, tehát teljes a siker! :) érzem, elõbb-utóbb ss lesz ebbõl, csak szedjem össze magam.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4148
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

csak egy próbatekerés van eddig benne. már sikerült lerázni a láncot. :D


Menõ! :) Nekem szintén kész, de még a tesztkör elõtt vagyok. :) Váltó magasságával játszva még biztos lehet javítani a helyzeten valamennyit.

#4149
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
csak egy próbatekerés van eddig benne. már sikerült lerázni a láncot. :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4150
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
No milyen az 1x9, a váltó jól mûködött, mint láncterelõ?

#4151
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
ilyet próbált már valaki? mennyire macerás beállítani, mennyire tartja helyén láncot?

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4152
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Na, vettem egy valóban 113mm-es Acor monoblokkot (BB-2101), beépítettem a MBK-ba, szimmetrikus, happy. Könnyebben is forog, mint az újrafelhasznált Shimano (BB-LP27), annak tényleg lehet valami szorulása... Nomeg nem is 113mm-es, nem tudom, honnan vettem, hogy az. Inkább 118mm, ami úgy néz ki, hogy jobbra kb. annyit lóg ki, mint a 113-as, balra meg többet. (Hogy ez mire lehet jó? Ha a lánckerékoldalon lenne hosszabb, azt még érteném...)
De van más furcsaság is: A kiszerelt tengely 3H jelû, a SB adatbázis szerint 113mm-es. A boltban lévõ táblázat szerint viszont a 3H a 110mm-t jelöli. A tengely fizikailag, tolómérõvel mérve 113mm-es. Ellenben az õ táblázatukban benne van a 3SS, ami meg nics SB-nál, de rápillantva a táblázatra, úgy néz ki, tényleg a birtokomban lévõ erõsen aszimmetrikus 121,5mm-es darabot jelöli...
Szóval könnyen bele lehet futni ilyesmibe. Csak a legtöbben észre sem veszik, hogy belefutottak, mert egy váltós bringán 1.5mm láncvonal-eltérés nem tûnik fel, tekersz egy felet az elsõ váltó bowdenfeszítõjén, oszt' jól van. Vagy azt se, hogy a láncvonal ugyan ugynaz marad, csak a bal pedál 5mm-el kijjebb kerül...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#4153
raczkri

raczkri

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Szerintem cserélj váltóbowdent. (csak nem Jagwire van most?) shimano vagy sram jó.

"Mindenekelõtt nem vagyok rutinos kerékpár szerelõ...
Hátsó váltó beállításánál az a gondom, hogy ha a kicsi fogaskerekekhez állítom a bovden feszességét, akkor a nagy fogaskerekeknél már nem igazán passzol. Ha a nagyhoz állítom, akkor lefeleváltásnál a legkisebbekre már nehézkesen teszi le a láncot.
(kicsit olyan, mintha a 8 fokozat helyett mondjuk 7,5 fokozatot fogna át a váltó, és vagy ez a széle vagy az a széle nem passzolna)

Hogyan tudok állítani, mi lehet a gond?"

#4154
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Melyik a tartósabb 32es acél középtál, a deore ami "sima" acél vagy az slx ami kompozit-acél?


a deore olcsó és nagyon jól bírja, az enyémbe most van vagy 12-13.000 km nettóban (csak azt használom az esetek 99,9%-ban) és még nem tûnik különösebben kopottnak

#4155
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Melyik a tartósabb 32es acél középtál, a deore ami "sima" acél vagy az slx ami kompozit-acél?


Szerintem az acél anyaga, felületkezelés ugyan az, a mûanyag miatt ugyan abban a súlyban maradt mint egy alu.

#4156
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Melyik a tartósabb 32es acél középtál, a deore ami "sima" acél vagy az slx ami kompozit-acél?

#4157
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
mindenképp az x9, mert akkor mindjárt cserélhetsz váltókart is....

mellesleg ez lett vón a +felelõ topik :

http://forum.bikemag...2/index310.html
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4158
B13

B13

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Hy!
Rock Machine Cyclone 50-es bringámon le szeretném cserélni a hátsó váltót. Most egy Shimano Deore van fent. Kiszemeltem egy Shimano Saint-et és egy Sram X9-est. Szerintetek melyik érné meg a legjobban???

#4159
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Az még érthetõ, hogy aszimmetrikus a monoblokk, hiszen a hajtómûvek is aszimmetrikusak, hiszen az egyik oldalt pl. szokott lenni lánckerék, a másikon meg nem... A kettõnek együtt azért illene szimmetrikusnak lenni, még ha ezt nem is feltétlenül érezni a gyakorlatban. Úgy látszik, nem megy minden mindennel, még azonos tengelyhossz, azonos csapágyház-méret és azonos taper esetén sem. Ez a hajtómû úgy látszik, szimmetrikus tengelyt kívánna.
(FC-A350 amúgy, elvileg az "Exage Action" szetthez tartozna, de úgy látszik, nem létezik, eszerint pl nem, pedig elég sokmindent ismer: Shimano Group Overview )
Ahol írják, hogy milyen hajtómûhöz milyen tengelyhossz kell, ott sem írják, hogy az szimmetrikus, vagy aszimmetrikus: http://ebike.hu/down...6d4231a30d.pdf/
Ahol pedig monoblokkot árulnak, ott sem specifikálják, hogy melyok oldalra mennyit lóg ki a tengely.
Minél inkább belemászom egyébként a témába, annál jobban meg vagyok keveredbe, inkább le se írom, hogy mikbe futottam bele.
Ha kívánod, egyébként lefényképezek neked egymás mellett két azonos hosszúságú tengelyt, ahol a hosszhoz képest durván máshol helyezhednek el a "gallérok" a csapágygolyóknak. A kettõ közti különbséget biztos megéreznéd te is...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#4160
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Miért fontos amúgy, hogy tök szimmetrikus legyen a dolog? Ha a monoblokkok 90%-a nem az, akkor biztos van valami oka. Pár mm-t nem érezni szerintem hajtás közben. Nem is értem egyébként, hogy mi a pláne abban, hogy egy váltós gépen ennyit szöszölni a láncvonallal. Sõt, általában örülni szoktak az emberek, ha sikerül beljebb rakniuk a lánctányérokat. (mondjuk lehet a régi gépen hátul kintebb van a racsni közepe)

Amúgy ha egy mérettel keskenyebb monot raksz be, akkor hézagológyûrûkkel a jobboldalon lehet játszani. És akkor akár szimmetrikus is lehet.