Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3961
Írta 2013. március 21. - 13:47

mint kisebbe erõltetve egy esetleges elpörgessél és eldõléssel.
Itt nálunk a Zengõn van egy ilyen hely ahol a turisták 4kézláb másznak, mi ott szoktunk küzdeni egymással kisebb nagyobb sikerrel és ott igen jó a 32T
#3962
Írta 2013. március 21. - 09:58

1. nem lesz különbség.
2. 11-28-nál kisebbek az ugrások a fokozatok között, természetesen a legkönnyebb fokozat (28) is nehezebb lesz mint a 11-32, így igen, mászni jobb lehet a 11-32. a 11-32-es sor (ugyanazon ár/minõség kategóriában) nagyobb tömegû, mint a 11-28.
Ha elöl ott van a 3 tányér, akkor maximum egy 45 fokos emelkedõ fogná meg szerintem, ott már úgysem bicajozik épeszû ember. Nekem 28-as hátul a legnagyobb, de a következõ átalakítás az lesz a trekkingemen, h elöl kidobom a kis tányért, szerintem felugrik egy országuti kiosztású dupla tányér, hátul pedig mivel sosem használtam a két legnagyobb kereket, lesz belõle egy 11->24-es sor. De mondjuk én terepre nem megyek.

#3963
Írta 2013. március 21. - 09:55

1. nem lesz különbség.
2. 11-28-nál kisebbek az ugrások a fokozatok között, természetesen a legkönnyebb fokozat (28) is nehezebb lesz mint a 11-32, így igen, mászni jobb lehet a 11-32. a 11-32-es sor (ugyanazon ár/minõség kategóriában) nagyobb tömegû, mint a 11-28.
Értem. Szuper! Mekkora lehet a differencia? Ha elõl kicsi, hátul a legnagyobb sebességet sosem használom, nem lehetne jobb nekem egy 11-30-as fogaskoszorú? Ha mégis szükség lenne rá, akkor olyan magas dombra akarok felmenni, ahol már amúgy is kipörög a kerék...
Utólag módosítottam az elõzõ hozzászólásom:
A hajtómûnek már nem kell passzolni a lánchoz (ugye itt is van 3 fogsor)? A fogaskoszorúnak van csak jelentõsége a lánc szempontjából?
#3964
Írta 2013. március 21. - 09:44

2. 11-28-nál kisebbek az ugrások a fokozatok között, természetesen a legkönnyebb fokozat (28) is nehezebb lesz mint a 11-32, így igen, mászni jobb lehet a 11-32. a 11-32-es sor (ugyanazon ár/minõség kategóriában) nagyobb tömegû, mint a 11-28.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3965
Írta 2013. március 21. - 09:24

1. A Shimano CS-HG51 (8 seb.) 11-32 fogaskoszorú kevésbé mûködik együtt olyan jól a HG70-es (8 seb. 116 links) lánccal, mint a HG50-el (8 seb. 116 links)?
2. A hajtómûnek már nem kell passzolni a lánchoz (ugye itt is van 3 fogsor)? A fogaskoszorúnak van csak jelentõsége a lánc szempontjából?
3. Ha jól olvastam utána a 11-28-as fogszám annyiba tér el a 11-32-tõl, hogy kisebbek az átmenetek a sebességek között? Tehát dombos, mászós utakra mindenképpen a 11-32-es ajánlott? Milyen elõnye, hátránya van még a fogszám különbségnek?
#3966
Írta 2013. március 20. - 15:21

Segítséget szeretnék kérni a következõben. Bicómat szeretném felújítani, új hajtómûvet ezzel együtt csapágyat vennék, viszont a láncvonal értékének tartása elbizonytalanított.
Használtan vettem pár évvel ezelõtt a kerómat, elszakadt a láncom és ezek után döntöttem úgy hogy felújítom. Kiderült hogy a hajtómûvemet egyáltalán nem lehetne használni 9-es hátsó koszorúval, Shimano adatlapokból informálódva. Ezek mellett az elsõ váltómat a monoblokk rögzítette és ezt csak 42T fogas hajtómûvel használhatom.
A hátsó fogaskoszorút törött fogak és fogkopások miatt lecserélem, természetesen szintén 9-es, pontosabban Shimano CS-HG50/9 lesz.
A régi fogaskoszorúból számolva, kis kerekítéssel 47.5mm-es láncvonal érték jön ki. Ezt természetesen a hajtómûnél is tartanom kell.
Ekkor jönnek a problémák, szinte bármelyik Shimano hajtómûvet nézem, mindegyiknél 50mm az alkalmazható láncvonal. Nekem arra is kell figyelni, hogy 9-es rendszerhez is alkalmazható legyen, így szûkül a hajtómûválaszték. Én Shimano márkánál maradnék. A kérdésem az lenne, ha veszek egy négyszög tengelyes hajtómûvet akkor a monoblokk tengelyméretének változtatásával beállíthatom e a kívánt láncvonalat? Valamint a hajtómû adatlapján található ajánlott elsõ átdobót kell használnom, vagy attól eltérhetek e? Természetesen az elsõ átdobók adatlapján is szerepel legtöbbször az alkalmazható láncvonal értéke.
Hajtómûnek Shimano Alivio FC-M442, valamint FC-M430, vagy az Acera FC-M391 típusokat néztem ki. Ezek közül a 442-esnél van ajánlás a 47.5-ös láncvonalra. (Mindegyik alkalmazható 9-es rendszerhez, adatlap szerint)
Köszi.
#3967
Írta 2013. március 19. - 08:05

Használhatom a kerékpárlánc kenésére a motornál használt teflonos lánc-spray (Motorex Chain Lube 622), vagy ajánlott kifejezetten kerékpárokra elõlátott terméket vásárolni?
Én ezt használom, az off road változatot.
#3968
Írta 2013. március 19. - 07:37

#3969
Írta 2013. március 17. - 19:42

#3970
Írta 2013. március 16. - 21:49

Miért nem szóltál?Most nemrég rendeltem magamnak.Hali!
Specialites-TA lánctányérokat honnét tudok beszerezni? Eddig csak külföldi oldalak kínálatában találtam, de a 10 euros posta kicsit sok.
Csabi
#3971
Írta 2013. március 16. - 21:46

A connexet nem tudom, de pl a sramnál gyorsabban kopik a pantentszem, mint a lánc többi része.És kb. mennyi láncot bír ki egy patentszem?
Hali!
Specialites-TA lánctányérokat honnét tudok beszerezni? Eddig csak külföldi oldalak kínálatában találtam, de a 10 euros posta kicsit sok.
Csabi
Csak külföld vagy néha az apró.
A sebesség mindent megold.
#3972
Írta 2013. március 16. - 21:40

Specialites-TA lánctányérokat honnét tudok beszerezni? Eddig csak külföldi oldalak kínálatában találtam, de a 10 euros posta kicsit sok.
Csabi
#3973
Írta 2013. március 16. - 19:51

#3974
Írta 2013. március 16. - 18:53

Szerintetek melyik a jobb párosítás?Shimano CS-HG51+CN-HG50 vagy Sram PG-850+PC-850?
#3975
Írta 2013. március 16. - 17:40

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3976
Írta 2013. március 16. - 17:33

#3977
Írta 2013. március 16. - 17:20

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3978
Írta 2013. március 16. - 11:44

#3979
Írta 2013. március 15. - 22:01

És fórumozni sem tudsz !
15 percen belül a "Bejegyzés módosítása" gombbal hozzáírhatod az új gondolataid.
Támvilla, papucs, váltótartó fül.... Micsoda titkos tudást sejtetõ fogalmak. Azért minden egyes új fogalmat ne kelljen már elmagyarázni ! Ha meg ilyen alap dolgokat sem tudsz, akkor ne akard már cserélgetni az alkatrészeket. Mi ez itt, OKJ-s bringajavító szabadegyetem távoktatásban ?
Amúgy meg, aranyos vagy, hogy imádsz bringázni és hogy érdeklõdsz de hogy oldalak óta csak a te fogaskerekeddel és láncoddal van elfoglalva a fórum, az kezd kicsit sok lenni. Mert bármilyen tanácsot is kapsz, úgysem érted.
Érted ?
Amúgy, semmi baja annak a láncolajnak. A Shimano Wet Lube is szedni fogja a koszt.
Cool! Lényegében negyed annyi terjedelemben tudtad volna összegezni a tényleges választ ahelyett, amit írtál. Valóban nem igényelnek mesterfokú végzettséget azok a bûvös fogalmak, de ez egy fórum, ahol az emberek szabadon szoktak beszélni az adott témában. Valahol pedig el kell kezdeni. Más jellegû fórumon lehet én lennék a császár veled szemben. Túlságosan primitív kérdés miatt nem szólnék le senkit, maximum tovább görgetnék, ha többnek érezném magam, minthogy válaszra méltassak. Tudtommal nincs sehova írva, hogy ez a topic a mélyvíz meghajtás, lánc, fogaskoszorú, hajtómû és monoblokk ügyében. Túl fáradt vagyok hogy ezt részletezve tovább folytassam, különben is, Stellaz jól összefoglalta a lényeg. Érted? Btw. sok hasznos tanácsot kaptam már itt.
#3980
Írta 2013. március 15. - 21:18
