Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#341
Posted 2020. February 02. - 20:31
#342
Posted 2020. February 02. - 18:55
Kérdeznék, 110-es lyukkörös 5 csavaros narrow wide lánckerékre tutti tippet tudna valaki? Nyilván olcsón és jót szeretnék.
Ilyen cyclocross/gravel ősmontis felhasználásra, 11-42-es sorhoz passzítanám, 38-as, vagy 40-es méretben.
Jelenleg 11-28-as sorom van, 46-34-es dupla hajtóművel, de másznék meredekebbre, könnyebb áttétellel. Ha már váltót és sort is cserélek, felmerült az 1x11-es verzió (grx). Nagyon elbaltázott ötlet?
Minden hasznos tanácsot köszönettel várok.
Edited by Rabbit, 2020. February 02. - 18:56.
#343
Posted 2020. January 16. - 00:47
Én így használom, nincs gondom vele, de Aliról rendeltem.
Nem tudom, milyen a hajtóműved, de nekem még külön kellett vennem 24mm-es belső átmérőjű távtartókat is, mert azok nélkül lötyögött oldalirányban (nem emlékszem pontosan, de talán 2x 1mm-nyit). Ja, meg van az a hullámos alátét is, ezek nem tartoztak a hajtóművemhez, de a doksiban szerepelnek.
Köszi. Én gyártatok hozzá szűkítőt, úgy csak a hullámos alátét kell majd
A sebesség mindent megold.
#344
Posted 2020. January 13. - 09:08
Én így használom, nincs gondom vele, de Aliról rendeltem.
Nem tudom, milyen a hajtóműved, de nekem még külön kellett vennem 24mm-es belső átmérőjű távtartókat is, mert azok nélkül lötyögött oldalirányban (nem emlékszem pontosan, de talán 2x 1mm-nyit). Ja, meg van az a hullámos alátét is, ezek nem tartoztak a hajtóművemhez, de a doksiban szerepelnek.
Valaki próbálta már a gxp hajtóművét shimano integrált középcsapágyba szűkítővel? Működött normálisan? Itthon lehet beszerezni valahol ilyen szűkítőt?
#345
Posted 2020. January 12. - 23:57
Valaki próbálta már a gxp hajtóművét shimano integrált középcsapágyba szűkítővel? Működött normálisan? Itthon lehet beszerezni valahol ilyen szűkítőt?
A sebesség mindent megold.
#346
Posted 2020. January 06. - 09:19
ParkTool CC 3.2-es kapcsán. Nekem van kettő is, ugyanazt mérik, mint az egyébként szintén ParkTool-féle alap, de jóval olcsóbb fémlap.
Egy történet. A 2016-os Salzkammergut-Trophy "A" távjára mikor mentem, a bike check-et az egyik Bad goiserni bringaboltban végezték. Szervizes srác Parktool CC 3.2-vel rámér a vadiúj láncomra és azt mondja, 0.7, ezzel inkább ne induljak. Mondom az lehetetlen, nincs egy hete, hogy feltettem. Abban maradtunk, hogy oké, "átenged" és indulhatok. Persze a szálláson, ahol a saját CC 3.2-esem ott volt, rámértem azonnal. 0.0-0.1 volt az érték, amit mértem... A versenyen alsó hangon 4 órát esőben mentünk az elején, kapott sarat, mindent a hajtás, de még hónapokig jó volt az a lánc.
De ezt csak mint érdekességet írtam le.
#347
Posted 2020. January 05. - 21:22
Üdv!
Láncnyúlásmérőből van különbség a drága és az olcsó közt?
https://ebike.hu/ter...lancnyulasmero/
1000-6000Ftig van pár féle, józan ésszel mindegynek kéne lennie, de lehet nem jól gondolom..
Van igen, nekem a linkelt oldalról a noname acél és a Park Tool CC 3.2 van itthon, amikor a noname acél azt mutatja hogy még nincs 0.75 nyúlás a park tool szerint már régen van
#348
Posted 2020. January 05. - 21:14
A PÁRSZÁZ FORINTOSON IS VAN .75 ÉS 1.00 ÉRTÉK ez teljesen jó ha így kérdezed akkor a legolcsőbb is jó, ha szerszámbuzi vagy akkor olyat vegyél ami nem csak ezt a 2 értéket tudja mérni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#349
Posted 2020. January 05. - 16:05
Üdv!
Láncnyúlásmérőből van különbség a drága és az olcsó közt?
https://ebike.hu/ter...lancnyulasmero/
1000-6000Ftig van pár féle, józan ésszel mindegynek kéne lennie, de lehet nem jól gondolom..
#350
Posted 2019. December 14. - 11:06
#351
Posted 2019. December 14. - 09:46
Es utana mindig teljes hajtast cserelsz?
Teljes hajtást? Itt ugye szó volt a sorról, láncokról és lánctányérokról.
Az 1x12-es rendszerben ez gyakorlatilag a teljes hajtás, hátsó váltót, hajtókart, meg váltókart természetesen nem cserélek ezt követően sem. A váltógörgőt majd meglátjuk, szerintem azt kelleni fog.
#352
Posted 2019. December 13. - 17:44
#353
Posted 2019. December 13. - 15:49
12es lanc nem olyan tolerans a nyulassal - 0.75 a regi lancoknal volt.
Ezzel én is tisztában vagyok, de szeretném majd 10 ezer km múlva ezt megcáfolni. Eljárok most 3 láncot 0,5-ig (ez után elvileg már kuka az eagle lánc), aztán visszapakolom őket 0,75-ig, aztán pedig, ha még nem romlott a váltásminőség (számottevően), akkor 1,0-ig is. Ha ez utóbbi is bejön, akkor azért inkább 15 ezer km-nek kellene ennek lennie.
Ez idő alatt nem tervezek sort cserélni (GX eagle) illetve van 2 db x-synce2 eagle acél lánckerekem erre a tesztre. (darabja 12 euró) Meglátjuk!
#354
Posted 2019. December 13. - 14:03
#355
Posted 2019. December 13. - 09:10
Egy biztos: a 12-es XX1 lánc úgy tűnik eddig, jóval többet bír a 11-esnél.
XX1 Eagle rainbow láncnál, naplóm szerint ~2500 km-nél montin 0.2-0.25-ös nyúlásnál tartok. 6 versennyel, ebből három brutál sár + eső. Kenés: squirt lube.
Még nem túl releváns, de azért: Sram NX Eagle lánc 1000 km után (terep) szintén 0,2-0,25 között van.
Ezzel szemben pl. KMC 9s lánc országúton (!) 800 km után túl a 0,75-ön.
Mindkettő minden tekerés után takarítva, és TF2 extreme-el (wet) kenve.
Szerintem egyébként én pl a kíméletesen hajtók közé tartozom, a két lábam kb egyformán nyom (49-51%), körhajtásban elég jó vagyok, és még terepen is sokkal inkább pörgetek, mint paszírozok.
(Országúton ennek előtte 9s sram láncot használtam, és ott pl. 6000 km (!) után esett be a 0,75!)
- zsbacsi likes this
#356
Posted 2019. December 13. - 08:52
Egy biztos: a 12-es XX1 lánc úgy tűnik eddig, jóval többet bír a 11-esnél.
XX1 Eagle rainbow láncnál, naplóm szerint ~2500 km-nél montin 0.2-0.25-ös nyúlásnál tartok. 6 versennyel, ebből három brutál sár + eső. Kenés: squirt lube.
#357
Posted 2019. December 13. - 08:39
Szvsz kicsit tul van lihegve, meg az ember folyamatosan valtozo terheleset, nem tudom hogy szimulaljak, teljesen mas erohatas, de irhatnam az elkoszolodast is, ami teljesen mashogy erint egy outit, mint egy montit. Kicsit olyan, mint a gordulesi tesztek, foleg monti eseten, kiindulasnak jo.
#358
Posted 2019. December 12. - 19:52
jaja, és XX1 Eagle láncok közt is ott a különbség. Az arany színű bír a legtöbbet, aztán az oil-slick és úgy a fekete a német tesztek szerint.
Próbálom a környezettudatosság felől megközelíteni: nem az árat nézem, hanem minél többet menjen el. km/árban lehet, a 105-ös meg az XT, vagy tudomisén elég jó, ha 2x annyi szemetet termelek vele...
A Squirt Lube-ot is részben ezért használom: nem csak többet megyek el vele, de biológiailag gyorsabban és a környezetet kevésbé terhelő módon lebomló az anyaga, mint az olajoké, a PFTE-s és egyéb csoda-kemikáliáké.
Tudom, akkor mi a faxé' veszek 2-évente karbonvázat... (egy darabig nem tervezek ilyesmit)
Edited by zscs, 2019. December 12. - 19:54.
#359
Posted 2019. December 12. - 14:02
Viszont a 12 sebességes láncok nem bírnak kevesebbet, egy kicsit talán többet is (MTB vonalat néztem csak át).
Sőt, ott a drágább láncok egyértelműen többet mennek mint a 11 sebességesek és majdnem annyiszor mennek többet mint amennyivel többe kerülnek ha a saját 12 sebességes kategóriájukat nézem (GX-X01 vagy az XX1).
Azért az is érdekes a számomra, hogy a váltás minősége mennyit változik az idő előrehaladtával, mennyire csendes, stb.
Legközelebb lehet X01-et veszek, kipróbálom a GX helyett (12-es vonalon), utálom ezeket cserélgetni. Had szóljon ha 2x tovább bírja (a teszt szerint 3x ).
#360
Posted 2019. December 12. - 12:38
Van olyan táblázat is, és jé, a 1130-as lánc vezet benne
Egy km/dollár mutató is jó lenne :-)