Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#321
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Reményeim szerint a 1295/1299es soron legalább 4-5 új láncot elvásítok anélkül, hogy a sorhoz kellene nyúlnom. ;) 11-es X01 sornál ez simán ment, hogy 0.7-0.75-nél új láncra cseréltem a régit, az 5. lánc még nem ugrott sehol.

12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.

 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   

De remélem a régebbi láncokat nem kidobjátok hanem szépen vetésforgóban újra és újra visszarakjátok? Mars úgy látom így csinálja de Zsoltinál nem látom hogy így tervezné.

Én 4 Shimano láncot forgatok 5-600km-enként, XT soron (10es rendszer), most 15ezer km felett (50-50% aszfalt-mtb) járok és kb tökéletes.

Viszont arra kíváncsi lennék, ha nem cserélgetnék láncot hanem csak egyetlen egy lánc lenne fent végig (sokan így csinálják) akkor az vajon mennyi km-t menne el?


Marci

#322
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a 12es shimanohoz nem eleg a "sima" 1x11bol valo narrowwide tanyer, specialis fogak kellenek hozza, es az sem mindegy, hogy teszed fel a lancot. igy tuti nem kavarnam regebbi rendszerekkel.


Edited by arn, 2020. February 26. - 17:27.


#323
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ez alapján érdemes lehet akár 11-es sorhoz is az új 12es láncot/láncokat használni?

Régebben működött így a dolog,még kevesebb fokozatú rendszereknél.Nem tudom a 11es rendszer mennyire lehet érzékeny erre?!

Mármint, hogy keskenyebb a lánc. Én sem szeretem állandóan a láncot cserélgetni, most mondjuk elég hibrid a rendszerem, xt váltó+kar, sunrace sor, sram lánc. Kicsit darabosabb, mint amikor minden xt volt, de nem számottevő a különbség.

A láncok külső lapjainak belső távolságában nem volt 10 és 11 sebesség közt túl nagy eltérés a Wikipedia szerint, a 12 és a 11-es közt hasonló az eltérés. Ezeket a számokat találtam:

  • 10 speed (Narrow) – 5.88 mm (732 in) (Campagnolo, KMC)
  • 10 speed (Narrow, Direction) – 5.88 mm (732 in) (Shimano CN-5700, CN-6700, CN-7900)
  • 11 speed – 5.5 to 5.62 mm (732 to 732 in) (Campagnolo, KMC, Shimano CN-9000)
  • 12 speed - 5.3 mm (1364 in) (SRAM)

Viszont, a láncok belső lapjainak távolsága már más tészta és az lehet leginkább a probléma - már ha van eltérés. Az alábbi oldal szerint a 9,10, 11 és 12-es láncok belső szélessége egyébként megegyező, azaz 2.18mm: https://bike.bikegre...-compatibility/

  • Single speed chains have inner width of 1/8″ (3.175 mm).
  • Multi speed chains, from 5 to 8 have inner width of 3/32″ (2.38 mm).
  • Multi speed chains from 9 to 12 speeds have inner width of 11/128″ (2.18 mm).

Szóval, elméletileg akár még működhet is.

 

A hivatalos SRAM kommunikáció ez volt anno:

"The different chain width and spacing does mean that there’s almost no backwards compatibility with SRAM’s 11spd groups though – chainring is the only part that will work with an 11spd chain"


Edited by zscs, 2020. February 26. - 13:43.


#324
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

Ez alapján érdemes lehet akár 11-es sorhoz is az új 12es láncot/láncokat használni?

Régebben működött így a dolog,még kevesebb fokozatú rendszereknél.Nem tudom a 11es rendszer mennyire lehet érzékeny erre?!

Mármint, hogy keskenyebb a lánc. Én sem szeretem állandóan a láncot cserélgetni, most mondjuk elég hibrid a rendszerem, xt váltó+kar, sunrace sor, sram lánc. Kicsit darabosabb, mint amikor minden xt volt, de nem számottevő a különbség.


12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.



#325
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi szépen! 

Úgy vélem, hogy az arany egyébként kifutó lesz, és a rainbow váltja. Nem tudom, hogy melyik milyen bevonat, és hogy van-e bennük különbség, vagy csak a színük más, de arannyal van egy olyan gyakorlati tapasztalat az ismeretségi körben, hogy az arany bevonat levált a sorról. Mármint, hogy nem lekopott a fogakról a használattól, hanem ilyen pikkelyesen vált le róla sok helyen. 

Viszont ezek alapján ár/súly/érték arányban a GX-1295 érheti meg a legjobban. 

Milyen rendszerben tervezed elhasználni a hajtásokat egyébként? Simán lehet, hogy az általam vázolt egy hibás gondolatmenet, kút főből találtam csak ki. Nem is tudom, hogy a gyári ajánlás ezeknél a soroknál/láncoknál hogy szól. Kíváncsi lennék, hogyan terveztek a gyárban, hogy 1 sornak hány láncot kellene elvinnie, stb. 

Az arany színűről nem hallottam hasonlót, de azért nem sok van az ismeretségi körömben (1, talán 2?).

Szerintem a láncon több múlhat, a soron maximum a váltás minősége vehető észre feltételezésem szerint. A 11-es 1175 és a 1195 sorokat használtam egy időben felváltva 2 különböző keréken, mikor a kerekeket cserélgettem mindenestől. Na a váltás minőségén éreztem egy minimális különbséget, a kicsi fogaskerekekre könnyebben ment le a lánc a 1195-ön. (Mindkét kerék agy DT240s volt, szóval csak a sor lehetett a különbség - vagy esetleg a sort mennyire húztam meg és mennyire ült fel a szabadonfutóra és lehetett-e pár tizedmilliméter eltérés, de ezt már nem tudom ellenőrizni.)

 

Reményeim szerint a 1295/1299es soron legalább 4-5 új láncot elvásítok anélkül, hogy a sorhoz kellene nyúlnom. ;) 11-es X01 sornál ez simán ment, hogy 0.7-0.75-nél új láncra cseréltem a régit, az 5. lánc még nem ugrott sehol.

12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.


Edited by zscs, 2020. February 25. - 16:28.


#326
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Az XX1 Eagle AXS váltórendszerhez XG-1275 sort tettem fel és GX láncot. 

Egy tesztből úgy olvastam azóta, hogy ár/érték arányban az X01 lánc sokkal jobb választás lett volna, legközelebb az kerül fel. Többszörös futást bír és nem vagyok a lánccserélgetős fajta....   



#327
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

XG-1299 rainbow sor van a merev gépemen, rainbow lánccal. Már majdnem 2500 km-nél járok vele, 0.25-ös nyúlás. Versenyeztem is vele, 2x full sárban, esőben.

fully-n XG-1295 van az arany színű lánccal. Tök ugyanaz, mint a 1299-esek, ha már ezek közül választanék, tuti ezt venném. Nem néz ki annyira jól, talán kevésbé veszik, így hát olcsóbb, gondolom. (A rainbow csak azért lett, mert szettben vettem a hajtást anno a merev gépre.)

Ez az oil slick / rainbow nagy hype lett pillanatok alatt, "biztos olyan jó is!" :D

 

Nem tudom, ennyi segít-e, az a 2500 km egyetlen lánccal elég kevés egy viszonylag objektív véleménytalkotásra. Németek szerint az arany XG-1299 + arany 12-es lánc a leginkább tartós, tartósabb, mint az X01 sor a fekete X01 lánccal. Rainbow verzióról nem láttam még tesztet. Csak megérzés, de szerintem X01 szintjén lehet. Az aranyszínű valószínűleg ennél valamivel tartósabb - de majd biztosan lesz ilyen teszt, előbb-utóbb.

Köszi szépen! 

Úgy vélem, hogy az arany egyébként kifutó lesz, és a rainbow váltja. Nem tudom, hogy melyik milyen bevonat, és hogy van-e bennük különbség, vagy csak a színük más, de arannyal van egy olyan gyakorlati tapasztalat az ismeretségi körben, hogy az arany bevonat levált a sorról. Mármint, hogy nem lekopott a fogakról a használattól, hanem ilyen pikkelyesen vált le róla sok helyen. 

Viszont ezek alapján ár/súly/érték arányban a GX-1295 érheti meg a legjobban. 

Milyen rendszerben tervezed elhasználni a hajtásokat egyébként? Simán lehet, hogy az általam vázolt egy hibás gondolatmenet, kút főből találtam csak ki. Nem is tudom, hogy a gyári ajánlás ezeknél a soroknál/láncoknál hogy szól. Kíváncsi lennék, hogyan terveztek a gyárban, hogy 1 sornak hány láncot kellene elvinnie, stb. 



#328
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A Sram XG-1299 Eagle arany és rainbow sor között mi a különbség? A rainbow jóval drágább, pedig a súlyuk azonos. https://www.bike-com...1-Eagle-p49389/

 

Az XG-1295 Eagle pedig szintén ugyanolyan súlyú, de mindkét fentinél jóval olcsóbb, ennek mi lehet az oka?: https://www.bike-com...1-Eagle-p49388/

 

Ha van gyakorlati tapasztalatotok ezekről az is érdekelne, köszi! 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   

XG-1299 rainbow sor van a merev gépemen, rainbow lánccal. Már majdnem 2500 km-nél járok vele, 0.25-ös nyúlás. Versenyeztem is vele, 2x full sárban, esőben.

fully-n XG-1295 van az arany színű lánccal. Tök ugyanaz, mint a 1299-esek, ha már ezek közül választanék, tuti ezt venném. Nem néz ki annyira jól, talán kevésbé veszik, így hát olcsóbb, gondolom. (A rainbow csak azért lett, mert szettben vettem a hajtást anno a merev gépre.)

Ez az oil slick / rainbow nagy hype lett pillanatok alatt, "biztos olyan jó is!" :D

 

Nem tudom, ennyi segít-e, az a 2500 km egyetlen lánccal elég kevés egy viszonylag objektív véleménytalkotásra. Németek szerint az arany XG-1299 + arany 12-es lánc a leginkább tartós, tartósabb, mint az X01 sor a fekete X01 lánccal. Rainbow verzióról nem láttam még tesztet. Csak megérzés, de szerintem X01 szintjén lehet. Az aranyszínű valószínűleg ennél valamivel tartósabb - de majd biztosan lesz ilyen teszt, előbb-utóbb.


Edited by zscs, 2020. February 25. - 10:43.


#329
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

A Sram XG-1299 Eagle arany és rainbow sor között mi a különbség? A rainbow jóval drágább, pedig a súlyuk azonos. https://www.bike-com...1-Eagle-p49389/

 

Az XG-1295 Eagle pedig szintén ugyanolyan súlyú, de mindkét fentinél jóval olcsóbb, ennek mi lehet az oka?: https://www.bike-com...1-Eagle-p49388/

 

Ha van gyakorlati tapasztalatotok ezekről az is érdekelne, köszi! 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   



#330
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

E13 trs+ 11s 9-46-os fogsor 3 forgatott xt lánccal 2500 km után még mindig 0.25% , kapott hideget meleget télen sem állt le.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#331
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszi, a RaceFace jo aron van, de inkabb olyat szeretnek amiben Shimano BSA csapagyat cserelhetek



#332
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Olcsón superstarcomponents vagy kínai ebayes jön szóba. A nagyobb sort váltófül toldóval elviheti a mostani váltód, szerintem az egy próbát megérhet.

 

 

Ilyenem van, és innen: https://www.bike24.com/p2156669.html

A hajtókar ilyen: https://www.aliexpre...2951267988.html

Az 50-hez nekem kell egy kis lejtő, meg még hátszél is volt, de egyébként 100 körüli pedálfordulat lehetett. El volt fordulva a PF mérőm, mert mindig elfordul, amikor kereket cserélek...

XD, igen.

 

szerk: amikor én kerestem, eléggé áttúrtam a netet, és csak alig lett volna olcsóbb Kínából, vagy EU ebayről, szóval inkább az FSA-t választottam.

Fontolgattam valami sima (nem N-W) kisebb Shimano kereket is, az olcsó lett volna, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanolyan jó. (A kistányér ugye hosszú fogú, és nincsenek rajta váltást könnyítő bütykök..)

Köszönöm szépen, fiúk, hasznos információkat kaptam. Örülök, hogy még ketyeg egy kicsit ez a fórum. :)



#333
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszonom a pozitiv visszajelzeseket :) Alu BB30-as vazba menne (jelenleg Praxis M30 van benne Praxis hajtassal, de szeretnem Shimano GRX-re cserelni). Es veglegesnek szanom, szoval meg azon is gondolkodom, hogy a zold 609-es Loctite helyett akar meg valami erosebb epoxyval is rogzittetnem (boltban preseltetnem, komoly szerszammal). Vagy eleg a Loctite is, nem fog elmozdulni?

Karbon PF30-ban egy Hope Shimano 24-es atalakitot hasznalok, ez hasonlo a Rotor, Praxis es tarsaihoz. Egy dolgot nem szeretek az utobbiakban: 24mm-es csapagyat hasznalnak, igy a hajtokar tengelyenel fem-fem erintkezik, ami hosszabb tavon a hajtokaron nyomot hagy. Az FSA atalakitohoz meg ugye Shimano BSA csapagy megy, annak a 6805-os csapagyan van egy extra muanyag adaptersapka, ami jobb interfeszt hoz letre a hajtokar tengelyevel



#334
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Én ilyet használok nagy megelégedettséggel egy Specialized alu vázban (PF30->BSA). Tökéletesen működik, nem recseg, nem mozog a vázban. Előtte használtam Sram PF30->BSA adaptert is, de az recsegett, és ki is tapostam a vázból. A vázba való bepréselésnél oda kell figyelni, hogy egyenesen álljon préselés közben, illetve érdemes hozzá normális minőségű fejcsapágy behúzó szerszámot, vagy legalább M12-M14-es menetes szárat használni. Karbon vázban nem ezt használnám, mivel a hozzá járó Loctite nagyszilárdságú rögzítő csak fém-fém között működik, anélkül pedig nem biztos, hogy 100%-os megoldás. Ezért a karbon PF30-as vázamban Praxis Works PF30->BSA adaptert használok.

 

 

Nálunk építettek be több ilyet, egyikkel sem volt gond. De szerintem egy rotorféle összecsavarható középcsapágy jobb megoldás, az nem végleges átalakítás.

Koszonom a pozitiv visszajelzeseket :) Alu BB30-as vazba menne (jelenleg Praxis M30 van benne Praxis hajtassal, de szeretnem Shimano GRX-re cserelni). Es veglegesnek szanom, szoval meg azon is gondolkodom, hogy a zold 609-es Loctite helyett akar meg valami erosebb epoxyval is rogzittetnem (boltban preseltetnem, komoly szerszammal). Vagy eleg a Loctite is, nem fog elmozdulni?

Karbon PF30-ban egy Hope Shimano 24-es atalakitot hasznalok, ez hasonlo a Rotor, Praxis es tarsaihoz. Egy dolgot nem szeretek az utobbiakban: 24mm-es csapagyat hasznalnak, igy a hajtokar tengelyenel fem-fem erintkezik, ami hosszabb tavon a hajtokaron nyomot hagy. Az FSA atalakitohoz meg ugye Shimano BSA csapagy megy, annak a 6805-os csapagyan van egy extra muanyag adaptersapka, ami jobb interfeszt hoz letre a hajtokar tengelyevel



#335
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?

Ilyenem van, és innen: https://www.bike24.com/p2156669.html

A hajtókar ilyen: https://www.aliexpre...2951267988.html

Az 50-hez nekem kell egy kis lejtő, meg még hátszél is volt, de egyébként 100 körüli pedálfordulat lehetett. El volt fordulva a PF mérőm, mert mindig elfordul, amikor kereket cserélek...

XD, igen.

 

szerk: amikor én kerestem, eléggé áttúrtam a netet, és csak alig lett volna olcsóbb Kínából, vagy EU ebayről, szóval inkább az FSA-t választottam.

Fontolgattam valami sima (nem N-W) kisebb Shimano kereket is, az olcsó lett volna, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanolyan jó. (A kistányér ugye hosszú fogú, és nincsenek rajta váltást könnyítő bütykök..)


Edited by ZolkoW, 2020. February 03. - 09:34.

  • Rabbit likes this

#336
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg

Én ilyet használok nagy megelégedettséggel egy Specialized alu vázban (PF30->BSA). Tökéletesen működik, nem recseg, nem mozog a vázban. Előtte használtam Sram PF30->BSA adaptert is, de az recsegett, és ki is tapostam a vázból. A vázba való bepréselésnél oda kell figyelni, hogy egyenesen álljon préselés közben, illetve érdemes hozzá normális minőségű fejcsapágy behúzó szerszámot, vagy legalább M12-M14-es menetes szárat használni. Karbon vázban nem ezt használnám, mivel a hozzá járó Loctite nagyszilárdságú rögzítő csak fém-fém között működik, anélkül pedig nem biztos, hogy 100%-os megoldás. Ezért a karbon PF30-as vázamban Praxis Works PF30->BSA adaptert használok.


Edited by Papszi, 2020. February 03. - 08:14.


#337
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg

Nálunk építettek be több ilyet, egyikkel sem volt gond. De szerintem egy rotorféle összecsavarható középcsapágy jobb megoldás, az nem végleges átalakítás.



A sebesség mindent megold.

 


#338
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?


Olcsón superstarcomponents vagy kínai ebayes jön szóba. A nagyobb sort váltófül toldóval elviheti a mostani váltód, szerintem az egy próbát megérhet.

Edited by sisqo, 2020. February 02. - 22:43.

  • Rabbit likes this

#339
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Én FSA-t vettem, előbb 40-est, aztán egy 36-ost, és ezt használom egy ideje (1x11). Hátul 10-42 van, a teteje biztos sokaknak rövid lenne, nekem csak ritkán az, ma 50-nel egész tartósan tekertem vele. Mondjuk ha 420 helyett 450-500% átfogása lenne, az lenne a mégtutibb, de ezzel elvagyok (igazi terepen, hegymászásnál jól jönne könnyebb fokozat)

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?



#340
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg