Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3461
Írta 2013. augusztus 04. - 21:57

Azon is nagyon csodálkozom, hogy az elsõ lánc a hajómûved lánctányérját elkoptatta. Az szokott az utolsó lenni - elõször a lánc kopik el, utána a hátsó fogaskerék és csak a végén az elsõ. Ha tényleg elkopott nem egyszerûbb lenne csak a kereket hátrébb vinni (esetleg kivenni egy láncszemet) és amikor minden elkopott, akkor cserélsz mindent?
De a kérdésedre válaszolva: vagy méregdrágán veszel egy speciális SS hajtómûvet, vagy szerezz egy olyan hajtómûvet, amiben cserélhetõek a lánctányérok és tartalmaz egy 38-as tányért. Rövidebb lánctányércsavar alkalmazásával megoldható, hogy csak 1 tányért fogatsz fel a hajtómûre. (Ez után, ha kell a tengelyhosszat megváltoztatod.) pl nézd meg ezt a videot How to Build a Single Speed Bike #6-Single Speed Crankset - YouTube
A súllyal nem érdemes foglalkozni, a bringád elég nehéz, annak minegy, hogy ca. 200g-al könnyebb a hajtómû vagy sem.
Update: Mennyit mész egy évben?
#3462
Írta 2013. augusztus 04. - 21:47

#3463
Írta 2013. augusztus 04. - 21:39

#3464
Írta 2013. augusztus 04. - 21:30

Szerk: Kimentem most megnézni tényleg nem mozdult el a kerék.
#3465
Írta 2013. augusztus 04. - 21:24

#3466
Írta 2013. augusztus 04. - 19:39

Szóval azt vettem most észre, hogy a lánc (szerintem) kinyúlt mint a gatyamadzag. Ezt onnan vettem észre, hogy ha a lánc tisztításakor megmozgattam a láncot föl-le, akkor régebben kb csak 1cm-t mozgott. Most meg kb 3cm-t. Ja és simán le tudom venni a láncot anélkül, hogy megbontanám a hátsó villát. A két tisztítás közt kb. 40-50km tekerés történt. Szóval az volna a kérésem, hogy kérlek ajánljatok nekem valami bitang erõs traktorláncot, ami nem nyúlik ki ilyen rövid idõ alatt. (113kg vagyok, kérlek valami jó erõset javasoljatok nekem) Köszi.
Ha már a hajtómûnél tartunk akkor azt szeretném még kérni, hogy légyszi ajánljatok nekem egy négyszögtengelyes hajtómûvet is, amelyen 38 fogas hajtómû fogaskerék van. Szerintem ez a Prowheel hajtómû sem egy oroszlán azonkívül nehéz mint a dög, legalább két kiló, mert acélból van. A láncvonalra kell esetleg figyelni? Ha szükségetek lenne erre az adatra, akkor megmérem szívesen, csak kérlek mondjátok el, hogy mettõl meddig tart a láncvonal , vagy hogy kell lemérni. A Nexus 8 agyváltón még jó a fogaskerék. Elõre is köszi a segítségeteket.
#3467
Írta 2013. augusztus 04. - 11:40

#3468
Írta 2013. augusztus 04. - 11:21

A B terv jobban hangzik.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#3469
Írta 2013. augusztus 04. - 11:08

Adott egy régebbi bringa , négyszög tengelyes 22-32-42-es kiosztásújtómûvel. Amennyiben a nagyot cseréljük egy 48-as tányérra pl, az okozna gondot a váltásban? Természetesen beállítom az elsõ váltót, de gondoltam rákérdezek, mert az is lehet egy shimano hajtómûre cseréljk inkább 28-38-48-as kiosztással, ha ezzel gondunk lenne.
#3470
Írta 2013. augusztus 01. - 13:47

#3471
Írta 2013. augusztus 01. - 12:38


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3472
Írta 2013. augusztus 01. - 12:24

Monoblokkot szeretnék cserélni.Az érdekelne hogy márkák között lehet eltérés?Tehát ha eddig shimano 113-as volt,akkor bármilyen márkából jó a 113-as a láncvonal szempontjából?Nem lesz eltérés?
Köszi!
#3473
Írta 2013. július 28. - 21:54

#3474
Írta 2013. július 28. - 19:16

Hajtómûvet szeretnék cserélni középcsapággyal együtt, segítenétek hogy mire kell figyelnem a vásárlásnál, láncvonal stb. ? Konkrétan van-e valami ami nem illeszkedhet a rendszerbe?
FCm 442-t cserélnék egy ilyenre: Shimano Deore XT ’08 (FC-M770) hajtm (#4927) - Kerkpr-Outlet - webruhz, webshop
Köszi.
#3475
Írta 2013. július 28. - 09:08

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, mégpedig olyan ügyben, hogy volna egy PUCH Clubman outi jó áron. Viszont nekem a régi típusú váltórendszer (alsó csövön elhelyezett váltókar) nem jön be, így a váltókart cserélném fékváltókarra, de ahogy néztem a legkisebb sebesség amit tudnak kezelni az 7, de a bicón 5ös racsni van. A kérdés az hogy az eredeti agyra tudok e rakni 7es racsnit (hogy kell megnézni) vagy agyat kell cserélni, persze csak ha befér a villák közé.
Remélem érthetõen írtam le.
Segítséget elõre is köszönöm.
Üdv: komporio
egyébként az ilyen régi túragépeket nem éri meg pátyolgatni sajnos. Inkább ne vegyél olyat, apróban 40-50ért néha egész kellemes fékváltókaros darabok vannak, igaz, általában valami alapabb csõszettbõl (oria tt09, aelle). De még azok is jobbak a clubmantõl, amibõl én még csak préselt lemezpapucsos, széles acélfelnis, dinamó-sárvédõ-csomagtartó-ékes hajtókarú szerzeményeket láttam, 120 körüli hátsó sarutávval. zsákutca.

#3476
Írta 2013. július 27. - 10:04

#3477
Írta 2013. július 26. - 20:36

Segítségre lenne szükségem, mégpedig olyan ügyben, hogy volna egy PUCH Clubman outi jó áron. Viszont nekem a régi típusú váltórendszer (alsó csövön elhelyezett váltókar) nem jön be, így a váltókart cserélném fékváltókarra, de ahogy néztem a legkisebb sebesség amit tudnak kezelni az 7, de a bicón 5ös racsni van. A kérdés az hogy az eredeti agyra tudok e rakni 7es racsnit (hogy kell megnézni) vagy agyat kell cserélni, persze csak ha befér a villák közé.
Remélem érthetõen írtam le.

Segítséget elõre is köszönöm.
Üdv: komporio
#3478
Írta 2013. július 25. - 10:58

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3479
Írta 2013. július 25. - 10:02

#3480
Írta 2013. július 22. - 13:51

Köszönöm a segítséget!
Szívesen!
itt megnézheted úgy látom a Crossride nem ugyan az a rendszer a tengelyét illetõen, de a szabadonfutó az igen.
Mavic Wheel Identification chart