Sziasztok,
Lehet kapni valahol tartós acél narrow-wide lánckeret?
44T acél kellene, rögzítés 4 furat 104mm-en.
Sziasztok,
Lehet kapni valahol tartós acél narrow-wide lánckeret?
44T acél kellene, rögzítés 4 furat 104mm-en.
Én idáig kb. 3 Shimano szabadonfutót szedtem szét, azok holtjátékát a gyári hézagolólemezek kivételével lehetett csökkenteni. Valahogy így:
Kellett hozzá türelem és mondjuk egy egyenes fejű zégergyűrű fogó vagy a megfelelő speciális szerszám (talán 8-as vagy 10-es imbusz kulcs is).
Igen, sajnos ezek ilyenek. A Shimano szabadonfutó testek kicsit lötyögnek, még a felső kategóriásak is. Állítani nem lehet, ne foglalkozz vele, nagyobb nem lesz.
Sziasztok!
Lecseréltem a hátsó sort a bringámon, és azt vettem észre, hogy a kazetta elég komolyan lötyög rajta. A legnagyobb (42 fogas) tárcsa kb. 1mm-t el tud mozdulni rajta oldalirányba.
Ez normális? Lehet valahogy a lógást utánállítani. Nézegettem videókat, de a kazettát sehol nem állítgatják, max. takarítják.
Ez amúgy egy elég alap hátsó agy, Shimano Tourney FH-TX505.
Testbike aprón van a kerék egyéb kategóriába egy eladó 18-as szett. Vagy ha vác környéki vagy nekem is van egy 18-as eladó, párszáz km-t futott. Én viszont postázni nem tudom.
Kerestem itthon, de sehol nem látok alap 18fogas racsni belsőt, esetleg tudtok helyet ahol mégis van és nem egy komplett hátsó agy áráért akarják adni?Több fogút nem szeretnék, mert azok lényegesen kisebbek. Vagy marad a külföldi rendelés, ami majd egyszercsak ideér?
Boneshaker-t próbáltad? Kizártnak tartom hogy nekik ne lenne.
Hívd fel őket vagy írj nekik itt: https://boneshaker.h...rmation/contact
igyekeztem a láncvonalat annyira egyenesre kihozni,amennyire csak lehetett, de ennek ellenére lehet abban valami, hogy kicsit megfeszül a rendszer és azért nem reteszel rendesen
az mondjuk akkor szívás. bár így is
a setup amúgy:
on-one SS lánckerék
superstar components SS átalakító
alfine láncfeszítő
FSA SS lánctányér
Egyébként nem lehet, hogy a lánc ugrik át a lánckeréken?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Látatlanba nehéz, de azért megpróbálkozok a távgyógyítással.
Nem ismerem az áttételt, amit használsz, de amíg váltós volt és mászó áttételben használtad, biztosan sokkal nagyobb nyomaték terhelte. Szóval a hibát én nem itt keresném. Arra gondolok, hogy a fogak élén lehet már valami kopás vagy sérülés, amibe ha pont akkor terhelsz rá, akkor már összekapaszkodik, de nincs rendesen a helyén. Ilyenkor, ha jobban ráterhelsz átugrik. Előfordulhat ez attól is, hogy túl sok vagy túl viszkózus a zsír közötte és azért nem tud gyorsan összezárni. A másik tippem pedig, hogy köze lehet az 1 sebességesre alakításhoz. Szintén nem tudom hogy lett megoldva, de lehet, hogy a kazettatestet valahogy úgy feszíti, hogy alatta a reteszelő rendszer is befeszül kissé, ezért nem tud teljesen összezárni és emiatt ugrik át.
Egyébként nem lehet, hogy a lánc ugrik át a lánckeréken?
Sziasztok!
Látatlanban nehéz kérdés, de lehet már találkoztatok vele.
Dt swiss kerekemet elkezdtem SSként használni, amíg váltós bringában volt semmi gond nem volt vele. Mióta egysebis, elkezdett szalajtani, amikor kiállva tekerek. Nem mindíg, de rettenetesen idegesítő mikor hirtelen ugrik 10fokot a hajtás.
Rendszeresen kenve volt dt zsírral, nem agyon trutyizva.
Szétszedve nem látszik a ratchet fogain a kopás, de én arra gondolok, hogy mégis kopott az egész, és csak most,hogy a nagyobb nyomatékot megkapja, így kezdett el ugrani.
Megpróbáltam a két kis rugón kicsit húzni, most határozottabb a racsnizás, de a hibán nem segített.
Kerestem itthon, de sehol nem látok alap 18fogas racsni belsőt, esetleg tudtok helyet ahol mégis van és nem egy komplett hátsó agy áráért akarják adni?Több fogút nem szeretnék, mert azok lényegesen kisebbek. Vagy marad a külföldi rendelés, ami majd egyszercsak ideér?
terheles szempontjabol szvsz mindegy... viszont a hajtas hatekonysagat csokkenti, sulyt noveli. lehet visszanyerik azzal, hogy kevesbe pogozik. erdekes koncepcio
mongy a pogozas nagy resze inkabb amiatt van, hogy a kozepso reszt terheled - ezt sose fogjak tokeletesen elvalasztani ossztelosnal, max egy reszet kiszurik ilyenolyan modszerrel. nem tudhatod, hogy az adott pillanatban alulrol vagy felulrol erkezik a hatas. csak szamitogep vezerelt aktiv felfuggesztessel lehetne megcsinalni, ami figyelne a pedal felol erkezo terhelest, es folyamatosan allitana a felfuggesztes karakteresztikajat. de meg ott is mi tortenne pl, ha ezerrel zugsz lefele a sziklakertben, de kozben tekersz teljes erovel?
Ennek a fajta láncvezetésnek milyen gyakorlati értelme van?
Ránézésre a hajtókaron lévő lánctányérral olyan kis részen kontaktál a lánc, hogy szinte biztos vagyok benne, hogy rövidebb élettartamú lesz így a rendszer, vagy ez marhaság?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ennek a fajta láncvezetésnek milyen gyakorlati értelme van?
Ránézésre a hajtókaron lévő lánctányérral olyan kis részen kontaktál a lánc, hogy szinte biztos vagyok benne, hogy rövidebb élettartamú lesz így a rendszer, vagy ez marhaság?
Karbon hajtókarra egy pár műanyag védő ~15 gramm. Gyárilag adják az X01/XX1-hez, nehogy külön vásárolj ilyet!
Fóliázhatod a hajtókarokat, előbb-utóbb a kőfelverődésektől úgyis lesznek rajta sérülések. Ennek ellenére, tapasztalatom szerint még az XX1 karok is jól bírják a kiképzést. Cipő által kidörzsölés ellen gyárilag van rajta egy vastag fólia, a külső felén.
Van egy teljesen alap, Truvativ Stylo hajtókarom, alu. Én balga, nem tettem fel rá azonnal műanyag védőkupakot, így 1200 km megtétele után már rendesen össze van rugdalva. Mármint nem lesúrolta a festéket a cipő, hanem itt-ott leért menet közben, kapott pár követ, és azok láthatóan erősebbek voltak nála
Zavarni nem zavar, én elsősorban vigyázva, de azért használni szeretem a bringáimat, és nyilván ezek nem szándékos odaverések, hanem "így adta ki" típusúak. Újabban, amióta rendes trail bringám, és (számomra már) nagy rugóutam van elől-hátul (130 mm), szépen gyorsulok, csak valószínűleg az összes képességem még nem fejlődött ezzel teljesen párhuzamosan Na meg, folyamatosan erősödöm is, és úgy vettem észre, hogy az edzettségi állapotom javulásával párhuzamosan, szignifikánsan javul a technikai tudásom is, mind felfelé, mind lefelé.
No, de ennyi rizsa után, amit szeretnék kihozni a dologból, hogy a bringa optimalizálása (súlyának, hatékonyságának javítása, technokrata énem kiélése) érdekében elgondolkodtam egy új hajtókar beszerzésén, mondván a mostani azért súlyát tekintve, kisméretű panelház vasbetont tartalmazó alappillére is lehetne.
Mivel a sram-nak jelenleg nincs könnyű alu karja, így arccal a karbonok felé fordultam, és bizony, jó 150-200 grammot lehetne nyerni egy ilyen szénkurblival. De mennyire kell ezektől tartani? Nem "rongyolódnak" el, szó szerint, a fenti ütésektől viszonylag hamar? Mi ezzel a tapasztalatotok? Egy könnyű fólia kellően megvédi ezeket a tönkremeneteltől? Felmerült még, hogy a karok végére tolható műanyagok milyen nehezek lehetnek? Mert azért az is a fejemben van, hogy ha a 150 grammos előny a védők felszerelésével csak 80 gramm, akkor azért az egy elég indokolatlan fejlesztés lenne a súly oldalon cirka 300-500 euró ráfordításával. Attól most vonatkoztassunk el, hogy esetleg merevebb így hatékonyabb lenne a kar, de egyébként ez tényleg így van a gyakorlatban, vagy csak a súlyelőnye az elsődleges a karbon hajtóműveknek?
A bringám hajtáslánca jelenleg Sram, de elgondolkodtam a kar shimano-ra cserélésén, mondván az alu (ha a fenti agymenésem valós),legalább nem rongyolódik. Egy XTR kar a gyári tányérjával 540 gramm. De pl. egy Hope szintén tányérral: 630 gramm, egy Rotor pedig: 540 gramm az XTR-hez hasonlóan. Ez a jelenlegi, 705 grammos szetthez képest 70-170 grammos előny, viszont összezavarja a sram összképet, de alu anyagúak. A Sram 450 grammos karbon karjainál viszont 250 grammról szól a dolog (mínusz védelem), csak kérdés, hogy mennyire lesznek ezek tartósak?
Na, ezen most jót elmélkedtem, elnézést Mit gondoltok a kérdésben?
szvsz csak fingreszeles megy mar evtizedek ota a valtas teruleten, inkabb azt talalhatnak ki, hogy lehetne esetleg fokozatmentesen, vagy kevesebb fogaskerekkel megoldani a dolgot normalis sulyban.
Nekem fura a cikk, de ezen nem fogunk összeveszni. Egy kicsit katyvasz.
Leírja, hogy maga a váltó és mechanika gyorsabb mindennél, gyorsabb mint ahogy váltani tudunk illetve a mechanikus rugó visszahúzásnál. Akkor hogyan lesz XTR gyorsabb ami mechanikus, még azzal a leírt kitétellel együtt is, hogy a sor és a lánc is döntő a kérdésben!? Nem hiszem el, hogy érez ember ilyen különbséget, a finomabb váltást is írja, azt simán el tudom képzelni az XTR javára ha a darabosságot és a hangot vesszük figyelembe. Igaz ezt meg leginkább abból érzed, hogy tolod a mechanikus kart és közben hajtasz, de az AXS esetében csak gombot nyomsz és hajtasz.... Ha kipróbálta volna a leírt 12-es XT-XTR sor és lánc variációt az AXS rendszerrel akkor lett volna kerek a teszt. A végén a konklúzióval viszont egyet tudok érteni
Ne értsetek félre, igazából nem kell AXS senkinek mert annyival drágább mint egy XT vagy X01 (bár XTR árban én már nem vennék mechanikus rendszert), és az X01 vagy XT mechanikus hibátlan.
SRAM X01 AXS és dropper tesztje. Meglehetősen kritikus cikk, szóval nagyon klassz! https://www.bikemag....ested-sram-axs/
"Shimano’s new 12-speed mechanical drivetrains actually make smoother, faster shifts, under higher loads than AXS. But that really has less to do about derailleurs and shifters, and more to do about the interface between the chain and cassette. There’s nothing that says you can’t use AXS to shift a Shimano drivetrain."
"We’ve even seen the dropper button get knocked by a knee mid-jump. It’s something you can mostly learn to avoid, but it’s definitely worth mentioning, because, having your dropper hit you in the ass while you’re in the air can be rather unsettling."
...és hasonló dolgok.
De remélem a régebbi láncokat nem kidobjátok hanem szépen vetésforgóban újra és újra visszarakjátok? Mars úgy látom így csinálja de Zsoltinál nem látom hogy így tervezné.
Én 4 Shimano láncot forgatok 5-600km-enként, XT soron (10es rendszer), most 15ezer km felett (50-50% aszfalt-mtb) járok és kb tökéletes.
Viszont arra kíváncsi lennék, ha nem cserélgetnék láncot hanem csak egyetlen egy lánc lenne fent végig (sokan így csinálják) akkor az vajon mennyi km-t menne el?
pontosan így terveztem, hogy ha kezd ugrani az új lánc, akkor a régiekkel még vetésforgóban használom a sort. Az érdekesség az, hogy idáig nem jutottam el egyik sorral sem. Három X01 sorom volt 3.5 év alatt (SRAM 1195), nem mentek tönkre egyik sem - ebből kettőt ismerősnek ajándékoztam végül. Láncokat is.
Egyik 1195 még megvan és a 1175-ös alig használt sorom is. Valahol.