Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2561
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Üdv! 

 

a  SM-BB94-41A int. csapágy jó FC-M980-os hajtóműhöz? Mert ezt a 9000-es  sorozathoz találták ki. Előre is köszi!

Igen.



#2562
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Üdv! 

 

a  SM-BB94-41A int. csapágy jó FC-M980-os hajtóműhöz? Mert ezt a 9000-es  sorozathoz találták ki. Előre is köszi!



#2563
kornel.regent

kornel.regent

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Ez az egyetlen alkatrész a bicajon, amit még sosem szedtem szét, hasonló megfontolások miatt. Szépen, finoman, csendesen fut, nem bántom.

Nekem van egy kb 30 éves 6-os kazettám ami tökéletesen fut. Sheldon Brown-nál van róla egy kép is, mert ez még olyan Shimano szabadonfutó ami nincs rögzítve az agyhoz, csak a beszorított kónusz tartja a helyén. Nem is használom, mert kóvályog a teljes sor. Majd 30 év múlva eladom mint extra ritkaságot.



#2564
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Egy kazetta test pont annyira bonyolult szerkezet mint egy kónuszos agy....



#2565
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Egy próbát lehet, hogy megérne. Igaz engem baromira zavar, ha hangos a hajtás, mindent megpróbálok megtenni, hogy kussoljon... :D

Dehát írtad is, kinek a csend, kinek a tisztaság a fontos.

9 EUR a 120 ml-es. Ilyen van nekem. http://www.bike-mail...-Chain-Wax.html



#2566
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hol vetted? Ez az a verzió, amiből fél liter 15eft? :)

9 EUR a 120 ml-es. Ilyen van nekem. http://www.bike-mail...-Chain-Wax.html



#2567
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Próbálj rá egy mágnessel. Ha a nagyja jön, akkor az minimum gyanús. :)

:)
Nem rossz az ötlet. Kár, hogy egyedül a lánc mágnesezhető.
:)

#2568
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ezek a kazetták amúgy eléggé meg vannak csinálva (ideális esetben) nem nagyon kell ööket szédszedni az élettartamuk alatt.

Ez az egyetlen alkatrész a bicajon, amit még sosem szedtem szét, hasonló megfontolások miatt. Szépen, finoman, csendesen fut, nem bántom.



#2569
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

És kicsit még most is nyugtalan vagyok miatta.

 

Próbálj rá egy mágnessel. Ha a nagyja jön, akkor az minimum gyanús. :)



#2570
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Fém az nem porlad, viszont 2-3ekm után van olyan lánc, ami már meg van nyúlva.

Tudom, hogy nem porlad, csak hirtelen nem jutott eszembe jobb szó.
A forgácsolódik nem jó, mert porszerű anyag volt az olajba ragadva, viszont olyan mennyiségben, hogy azt nem lehetne egyszerű kopásnak nevezni, ha valóban fém darabkák.
És kicsit még most is nyugtalan vagyok miatta.

#2571
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ontopic élménybeszámoló :) Nem vagyok egy takarítós típus, mivel nem járok sárban, viszonylag ritkán rendezek nagytakarítást a bringán. Idén (három év előszobai porosodás után) kétszer foglalkoztam vele. Egyszer, mielőtt szervizbe vittem, hogy nézzék át. Akkor egy ronggyal és némi zsíroldóval letakarítottam a láncot, beolajoztam, irány a szerviz. Miután visszakaptam... hát nem tudnám megmondani, mennyi idő telt el, de valami nagyon fura, halk, recsegő zajt hallottam tekerés közben a hajtómű irányából. Olyasmit, mintha a lánc hozzáérne az átdobóhoz, holott jókora távolság volt köztük. Már gyűjtöttem a lelkierőt, hogy újra szerviz, aztán tegnap kicsit közelebbről megszemléltem és feltűnt, hogy mintha fémforgács darabkák lennének a fogak közt (elég rossz a szemem sajnos, ezért csak most vettem észre :( ) Hát egy pillanatra megállt bennem az ütő... de végignézve a láncot, a fogakat, semmi olyat nem láttam, ami arra utalna, hogy ennyire durván porladnának a fogaskerekek vagy a lánc. Aztán kicsit gondolkodtam: három éven át porosodott, a láncot épp csak letöröltem és jó vastagon beolajoztam, mielőtt újra használatba vettem a gépet. Valószínűleg a lerakódott por állt össze a figyelmetlenségből túl sokra sikerült olaj meg még jobban összeszedte és megkeményedve rárakódott az első tárcsákra. Ma fogtam egy fogkefét és szépen kipucoltam a láncot is, az első tárcsákat is (amennyire hozzáfértem), nagyon vékony olajréteget kapott és máris jóval csendesebb az egész. Nyugtassatok meg, hogy tényleg csak hülye voltam, nem kell attól félnem, hogy két-háromezer km után egy komolyabb gép lánca, fogaskerekei szabályosan porladni kezdenek! :) (Haibike Impact SL egyébként, a nyerget és gumikat leszámítva, gyári alkatrészekkel)

Pár hónapja volt, hogy szépen egy esős hét után kb. minden recsegett-ropogott a bringán. Megoldás:

 

forró víz, kevéske folyékony szappan, egy pici láncmosás, nyeregcső átmosása-sor-lánc takarítás, csillogóra, aztán mindent szépen újraken. Egyből néma lett a binyigli. Azóta az egyetlen probléma, ami felmerült, egy kicsavarodott hajtásoldali középcsapágy-csésze volt, egyik napról a másikra lett egy jó mm-nyi hézag a csapágyház széle és csésze belső oldala közt. 

 

Nem ez volt az első eset, hogy kicsavarodott a hajtásoldali csészém, valószínűleg nem is az utolsó, amíg ezt a vázat használom.. :) 

 

A láncot majd leméretem, elvileg olyan 3500 km van most benne, használt sorra volt ráeresztve (a soron már a 4. láncot koptatom, óje', ráadásul használtan vettem a sort is kerékszettel együtt... legalább egy 10es van már a sorban..) 

 

De talán a következő lánchoz már fölkerül az új sor is. S a következő láncom MINDENKÉPP PC-850 (MJani ajánlására.) vagy valami 9s lesz (ha lenne olcsó C-Record 9s lánc..)

 

Hosszú távú megoldás persze a 10s rendszerre való átállás, mert 8s Campához alkatrészt beszerezni rémálom-jellegű. Hallok néha rémtörténeteket, hogy a 8s sort rádobják a 10-11s kerékszettre, de "szerintem" az 45 kg feletti népeknek nem opció.. :) A váltókarra gumit venni megint kezd lehetetlenné válni, s ha mondjuk a váltókar mechanikája odáig kopik, hogy rugó-tartógyűrű csere (4ezer ft alkatrészár) meg gumicsere (7ezer ft) és bowden-bowdenházcsere is jár hozzá (3-4ezer ft), akkor már jobban megéri venni dobozban új kart, amihez úgyis kapok bowdenszettet.. ^^ 

 

NB: beszéltem sorról-láncról-váltókarról-váltóról, azért, mert ezeket éles határvonallal nem tudom elkülöníteni... :)



#2572
kornel.regent

kornel.regent

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítségetek szeretném kérni kazettatest-ügyileg. 

Leszedtem a HB-m732-es agyamról a kazettatestet, mert tekerés közben daráló hangot adott ki.

Anno elvittem szervizbe, de ott csak annyit csináltak, hogy nyomtak bele WD40-et. 

Most, hogy leszedtem, szembesültem azzal, hogy azt a részt, amelyen a golyók futnak, nem tudom leszedni

szerszám híján

Ami a konkrét kérdésem: mikor megrázom a kazettatestet, akkor azt hallom, mintha egy vagy két kis golyó

mozogna benne, zörög rendesen. Lehetséges, hogy elszabadult 1-2 benn?

 

Nagyon sürgős probléma ez, vagy nem kell egyből a szervizbe futnom?

 

Az a WD40-es kezelés nem volt éppen optimális, egy kicsit megkente, és esetleg átmenetileg eltüünt a daráló hang, de az ok nem lett megoldva. Amúgy nem hiszem, hogy túl sok WD-40 bement volna a kazettatestbe, elég jól le van az tömítve. Amúgy ha bement és volt még mit kioldania, akkor amit kioldott annak ott kellett volna lennie az agyon, meg a kazettatesten mindenhol. Ezek a kazetták amúgy eléggé meg vannak csinálva (ideális esetben) nem nagyon kell ööket szédszedni az élettartamuk alatt. Nem is igazán van rajtuk mit javítani, jobban mondva házilag és kisiparilag nem éppen az ember álma egy kilincsmüü, meg 36 (esetleg 72, nem emekszem pontosan) apró golyó szerelgetése.

Amúgy az alapján amit leírtál szerintem nem a golyók okozzák a hangot, hanem az egyik reteszelöö kilincs eltört, (vagy a rugója), a maradék kettöö még jó, így normál terheléssel nem nagyon érzöödik a különbség. Hacsak nem vagy barkács hajlamú szerintem csere, esetleg szerviz. Ahogy a videón is látható nem nagy dolog szétkapni, szóval esetleg megéri belenézni, és ha csak a zsírtalan golyók a probléma azt könnyen lehet orvosolni,



#2573
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Nyugtassatok meg, hogy tényleg csak hülye voltam, nem kell attól félnem, hogy két-háromezer km után egy komolyabb gép lánca, fogaskerekei szabályosan porladni kezdenek! :)

Fém az nem porlad, viszont 2-3ekm után van olyan lánc, ami már meg van nyúlva.



#2574
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Ontopic élménybeszámoló :) Nem vagyok egy takarítós típus, mivel nem járok sárban, viszonylag ritkán rendezek nagytakarítást a bringán. Idén (három év előszobai porosodás után) kétszer foglalkoztam vele. Egyszer, mielőtt szervizbe vittem, hogy nézzék át. Akkor egy ronggyal és némi zsíroldóval letakarítottam a láncot, beolajoztam, irány a szerviz. Miután visszakaptam... hát nem tudnám megmondani, mennyi idő telt el, de valami nagyon fura, halk, recsegő zajt hallottam tekerés közben a hajtómű irányából. Olyasmit, mintha a lánc hozzáérne az átdobóhoz, holott jókora távolság volt köztük. Már gyűjtöttem a lelkierőt, hogy újra szerviz, aztán tegnap kicsit közelebbről megszemléltem és feltűnt, hogy mintha fémforgács darabkák lennének a fogak közt (elég rossz a szemem sajnos, ezért csak most vettem észre :( ) Hát egy pillanatra megállt bennem az ütő... de végignézve a láncot, a fogakat, semmi olyat nem láttam, ami arra utalna, hogy ennyire durván porladnának a fogaskerekek vagy a lánc. Aztán kicsit gondolkodtam: három éven át porosodott, a láncot épp csak letöröltem és jó vastagon beolajoztam, mielőtt újra használatba vettem a gépet. Valószínűleg a lerakódott por állt össze a figyelmetlenségből túl sokra sikerült olaj meg még jobban összeszedte és megkeményedve rárakódott az első tárcsákra. Ma fogtam egy fogkefét és szépen kipucoltam a láncot is, az első tárcsákat is (amennyire hozzáfértem), nagyon vékony olajréteget kapott és máris jóval csendesebb az egész. Nyugtassatok meg, hogy tényleg csak hülye voltam, nem kell attól félnem, hogy két-háromezer km után egy komolyabb gép lánca, fogaskerekei szabályosan porladni kezdenek! :) (Haibike Impact SL egyébként, a nyerget és gumikat leszámítva, gyári alkatrészekkel)
  • Vejne kedveli ezt

#2575
Klapka Tábornok

Klapka Tábornok

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Köszi szépen mindkettőtöknek! Asszem maradok a szervizes megoldásnál, minden másra marad az otthoni bütykölés. :)



#2576
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Rendben, köszi! Amúgy lehet kapni valahol szerszámot ehhez? Nem nagyon találok, bár az is lehet, hogy speckós neve van :/ :)

shimano tl-fh40 nem lehet kapni....esetleg ebay....de egyszerűbb legyártani...



#2577
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A WD-40-el megadták neki a kegyelem döfést....Kimosták a maradék zsírt a golyók közül. Ezért hallod a zörgő hangot. Vagy szétszeded magad amihez spec szerszámok kellenek vagy veszel egy újat (ezt fogják a szervízben is mondani). Ha mégis te szeded szét akkor porvédőt kihúzóval szedd ki, a csavarhúzós megoldás gány, könnyen elvetemedik tőle a porvédő. Utána kell a másik spec körmös kulcs amivel a bal menetes kónuszt kiveszed. Utána rongy felett kell szétszedni, hogy  a golyók ne szaladjanak szét. Mindent meg kell pucolni majd a golyókhoz zsír a kalapácsokhoz olaj kell. Ezután a hézagolók segítségével be kell állítani a kónuszt.



#2578
Klapka Tábornok

Klapka Tábornok

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Abba a szervizbe ahol WD40-et fújtak bele oda ne, amúgy meg igen mert be fog állni előbb-utóbb.

Rendben, köszi! Amúgy lehet kapni valahol szerszámot ehhez? Nem nagyon találok, bár az is lehet, hogy speckós neve van :/ :)



#2579
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítségetek szeretném kérni kazettatest-ügyileg. 

Leszedtem a HB-m732-es agyamról a kazettatestet, mert tekerés közben daráló hangot adott ki.

Anno elvittem szervizbe, de ott csak annyit csináltak, hogy nyomtak bele WD40-et. 

Most, hogy leszedtem, szembesültem azzal, hogy azt a részt, amelyen a golyók futnak, nem tudom leszedni

szerszám híján ( 2:30-tól). 

Ami a konkrét kérdésem: mikor megrázom a kazettatestet, akkor azt hallom, mintha egy vagy két kis golyó

mozogna benne, zörög rendesen. Lehetséges, hogy elszabadult 1-2 benn?

 

Nagyon sürgős probléma ez, vagy nem kell egyből a szervizbe futnom?

 

Köszi a válaszotokért előre is!

Abba a szervizbe ahol WD40-et fújtak bele oda ne, amúgy meg igen mert be fog állni előbb-utóbb.



#2580
Klapka Tábornok

Klapka Tábornok

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítségetek szeretném kérni kazettatest-ügyileg. 

Leszedtem a HB-m732-es agyamról a kazettatestet, mert tekerés közben daráló hangot adott ki.

Anno elvittem szervizbe, de ott csak annyit csináltak, hogy nyomtak bele WD40-et. 

Most, hogy leszedtem, szembesültem azzal, hogy azt a részt, amelyen a golyók futnak, nem tudom leszedni

szerszám híján ( 2:30-tól). 

Ami a konkrét kérdésem: mikor megrázom a kazettatestet, akkor azt hallom, mintha egy vagy két kis golyó

mozogna benne, zörög rendesen. Lehetséges, hogy elszabadult 1-2 benn?

 

Nagyon sürgős probléma ez, vagy nem kell egyből a szervizbe futnom?

 

Köszi a válaszotokért előre is!