Vejne és Mjani, köszi a válaszokat, megpróbálom őket. Csak legyen már végre tavasz:)
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2221
Írta 2015. február 05. - 20:48

#2222
Írta 2015. február 05. - 20:47

Olvasnivaló: bikemag.hu/magazin/hirek/kerekparos-edzes-porgessunk-vagy-tapossunk
És attól, hogy korlátozott információk alapján véleményeket kapsz, nem kell rögtön támadásnak venni ezeket.
Köszi, ezt elolvasom. Ha kevés az info, akkor én kérdeznék, és nem ****tnék senkit:)
#2223
Írta 2015. február 05. - 20:46

Hm. Én leginkább túrázáshoz használom a bringát, verseny ambícióm nincs, de köszi a válaszokat. A pedálfordulatot valami erre való computerrel kellene megnézni? Én a hosszabb túrákra pulzusmérővel mentem. Bár azt inkább csak a hosszú hegyeken néztem, mert nem szerettem volna az első hegy tetején összeesni. Más sportot űzök, ezért elég jónak mondható az állóképességem, de fogalmam sincs, hogy pedálfordulat-számokban miket megyek:)
Tehát egy szónak is száz a vége, a lánckerekes megoldást ne erőltessem?
#2224
Írta 2015. február 05. - 20:36

Kösz a segítséget.
Ez még tényleg alacsonynak számít? Mitől számít soknak?
Egyszerűen úgy éreztem néha a legnagyobb áttételen, hogy talán nem lenne baj, ha lenne még egy kicsit nehezebb fokozat....DE ez tényleg nagyon néha jelentkezett: már eléggé jó be voltam melegedve, jó idő, ruha, és biztosan hátszelem is volt. Tehát ez nem egy állandó probléma, amivel minden nap szembesülök, de 1-2-szer úgy éreztem.
Síkon talán olyan 95-100-as csapásszámmal mennek az országútisok, persze egyénfüggő. Nekem automatikusan 94-98 közt ingadozik, dacára, hogy alapvetően montis vagyok és mi MTB-vel alacsonyabb pedálfordulatot tartunk. Amit Jani írt, hasznos tanács!
Fejleszteni úgy tudod, ha heti 1-2x 100, majd 105-ös, havonta pedig +5-tel emelve akár 120-as pedálfordulatig emelten mész alacsony(abb) pulzuson 60-75-90 perceket, persze azért ez komplexebb dolog; csak mint példa, írom.
zscs módosította - 2015. február 05. - 20:40
#2225
Írta 2015. február 05. - 20:36

Ez még tényleg alacsonynak számít? Mitől számít soknak?
Egyszerűen úgy éreztem néha a legnagyobb áttételen, hogy talán nem lenne baj, ha lenne még egy kicsit nehezebb fokozat....DE ez tényleg nagyon néha jelentkezett: már eléggé jó be voltam melegedve, jó idő, ruha, és biztosan hátszelem is volt. Tehát ez nem egy állandó probléma, amivel minden nap szembesülök, de 1-2-szer úgy éreztem.
Olvasnivaló: bikemag.hu/magazin/hirek/kerekparos-edzes-porgessunk-vagy-tapossunk
És attól, hogy korlátozott információk alapján véleményeket kapsz, nem kell rögtön támadásnak venni ezeket.
blash módosította - 2015. február 05. - 20:37
#2226
Írta 2015. február 05. - 20:35

Kösz a segítséget.
Ez még tényleg alacsonynak számít? Mitől számít soknak?
Egyszerűen úgy éreztem néha a legnagyobb áttételen, hogy talán nem lenne baj, ha lenne még egy kicsit nehezebb fokozat....
Egyéni, de egy hobbi bringásnak általában a tartós 100-110 már sok, viszont lehetnek nagy különbségek valaki szeret/tud pörgetni valaki nem. 70 alatt nagyon kevesen közlekednek, 80-85 körül szokott lenni az átlag. Egy képzett kerékpárosnál ezek az értékek magasabbak, őket gyerekkorban megtanítják pörgetni, ezért vannak serdülő és ifi áttételek.
A sebesség mindent megold.
#2227
Írta 2015. február 05. - 20:34

Kapásból tudok ez eddig válaszolók között legalább hármat, aki tud erre a kérdésre korrekt választ adni.
De nem fog...
Szia!
Kösz a segítséget.
Ez még tényleg alacsonynak számít? Mitől számít soknak?
#2228
Írta 2015. február 05. - 20:33

Budget: 3600000 ojró-juró-euró
Magasabb fordulatra kell kapcsolnod, illetve, én tudom javasolni a kevésbé meredeken emelkedő országúti sorokat is. Sokat tud segíteni a finom kiosztás is, hogy ne érezd egy-egy fokozatban azt, hogy az épp' sok vagy netán kevés.
Aztán ha még tovább akarod fokozni a tempót, akár feldobhatsz egy aerokormányt is, több trekkingen láttam már olyat, sőt, aszfaltra "kihegyezett" montikon is.
Pedálfordulathoz, ahogy írták, a 90-es átlag egy teljesen korrekt értéknek nevezhető, közlekedésre-utazásra.
Vejne módosította - 2015. február 05. - 20:34
#2229
Írta 2015. február 05. - 20:27

A hozzáértő válasz az, hogy tanulj meg normális pedálfordulattal kerékpározni (nem te vagy az első, akinek ez a problémája itt a fórumon). 48/11-zel 70-es fordulattal 39km/h-val tudsz menni, ami nagyon alacsony fordulat és ezt te magasnak nevezted. A keringésed kéne fejleszteni, ha ezt kellemetlenül gyorsnak érezted.
Kösz a segítséget.
Ez még tényleg alacsonynak számít? Mitől számít soknak?
Egyszerűen úgy éreztem néha a legnagyobb áttételen, hogy talán nem lenne baj, ha lenne még egy kicsit nehezebb fokozat....DE ez tényleg nagyon néha jelentkezett: már eléggé jó be voltam melegedve, jó idő, ruha, és biztosan hátszelem is volt. Tehát ez nem egy állandó probléma, amivel minden nap szembesülök, de 1-2-szer úgy éreztem.
zsoltfree módosította - 2015. február 05. - 20:31
#2230
Írta 2015. február 05. - 20:21

Köszi, a kötekedő és minden szót kiforgató hozzászólásokat. Mint ha csupa nő lenne a fórumon.
Tehát a szöveghuszároknak még egyszer:
Igen, a max sebességem 51,8 volt. Ez sík terepen történt és nyilván nem szembe szélben. Ha szembe fúj a szél, akkor még a 30 is kőkemény dolog...
A 40 felett senki nem mondta hogy tartósan mentem és azt sem, hogy könnyen. A 40 fölé nem vészes felmenni, az nyilván nem hosszú távra értendő.
30 felett tudtam haladni hosszú távon sík terepen, ha nincs szembe szél. Ez a sebesség viszont már elég magas pedálfordulaton történt, és ezért szerettem volna nagyobbra váltani, hogy ne tekerjek olyan gyorsan, hanem haladjak is.
Az óra pedig motorkerékpár mellett is megnéztem, és gps-es telefonnal is.
A beszólogatós, csipkelődős nethuszárok, szkeptikusok örülök hogy vannak, annak is, hogy ilyen sokan, de ők leginkább beszélgessenek egymással, köszi!
Szakmai, vagy hozzáértő hozzászólásokat továbbra is fogadok.
A hozzáértő válasz az, hogy tanulj meg normális pedálfordulattal kerékpározni (nem te vagy az első, akinek ez a problémája itt a fórumon). 48/11-zel 70-es fordulattal 39km/h-val tudsz menni, ami nagyon alacsony fordulat és ezt te magasnak nevezted. A keringésed kéne fejleszteni, ha ezt kellemetlenül gyorsnak érezted.
- zscs kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#2231
Írta 2015. február 05. - 20:17

Szerintem ha normális válaszokat vársz, vegyél vissza kicsit.
Asszem nem túl régóta vagy itt, lefikkantani egy egész társaságod, mert az égbe-kékbe írt dolgaid esetleg megkérdőjelezik, nem tűnik okosnak...
Persze tőlem azt csinálsz, amit akarsz.
Te még is miről beszélsz? Az elején volt egy kérdésem a fórum témájához kapcsolódóan. Egyáltalán nem az a lényeg, hogy milyen számok vannak ott, hanem a hajtás. Én vegyek vissza? Normális kérdéseim voltak, és nem normális válaszokat kaptam rá. Ha így állnak hozzám, akkor én is így állok hozzájuk. Nem az egész társaságot fikkantom le, itt eléggé benéztél valamit. A hozzászólásokért, amik a kérdésemre valamilyen válaszok, azokat nagyon is megköszönöm! Kék égbe írt dolgaim? Te még is mi a francról beszélsz?
A stílusom egy reakció volt valamire. Nem vitázni jöttem ide, hanem kiérni kerékpáros emberek, vagy hozzáértők véleményét.
#2232
Írta 2015. február 05. - 20:10

Szerintem ha normális válaszokat vársz, vegyél vissza kicsit.
Asszem nem túl régóta vagy itt, lefikkantani egy egész társaságod, mert az égbe-kékbe írt dolgaid esetleg megkérdőjelezik, nem tűnik okosnak...
Persze tőlem azt csinálsz, amit akarsz.
Köszi, a kötekedő és minden szót kiforgató hozzászólásokat. Mint ha csupa nő lenne a fórumon.
Tehát a szöveghuszároknak még egyszer:
#2233
Írta 2015. február 05. - 20:08

Nekem tavaly tavasszal volt ilyesmi cserém, ha nem figyeltem volna a pedálfordulatot, úgy értem, nem arra lett volna pár feladat kihegyezve, talán nem tűnik fel. De a 170 után a 175-el a pörgetés nagyon nehezen ment, megszokta a láb, a csípő, hogyan, milyen pályán mozog, ez a pici(nek tűnő) változás is borított mindent. Természetesen gyorsan megszoktam a "normál" méretű hajtókart.
Fura az egészben, hogy amíg nem kellett lecserélni a régi hajtóművet, fel sem tűnt, hogy "csak" 170-es a kar, váltogattam a bringákat ide-oda, nem zavart (175-ös van a montin, 170-es volt az edzősön).
Kérdésedre a válasz egy (pár) másik kérdés:
* mindenképp cserélni, kell, mert tönkrement? Vagy csak úgy, próbából, hátha jobb a hosszabb? Mert utóbbi esetben szerintem felesleges váltani.
* mire használja a hölgy? Csak bringázgat, vagy komolyak a szándékai? ;-) Előbbi esetben sztem mindegy milyen a hajtókar. Ha teker (edz) sokat, akkor már kevésbé. De akkor valami méricskélős szaktanácsos történet látszik inkább, hogy mi a jó neki.
Eddig 170-es karral tekerő, 168 centi "magas" leányzó érezne bármi változást, ha 175-ös karra váltana? Érdemes a 170-nél maradni, vagy mindegy és vegyük inkább a később könnyebben eladható 175-öst?
- Vejne kedveli ezt
#2234
Írta 2015. február 05. - 19:59

- Vejne kedveli ezt
#2235
Írta 2015. február 05. - 19:31

Köszi a választ. A stucni igen, fordítva van már. Állíthatót nem szeretnék venni, meg ha ettől is lejjebb venném, akkor inkább vennék egy outit:)
A merev villát nem akarom, mert városi mászkálásra és egyéb helyre jól jön a csillapítás.
Azt hittem, az outikon az 53-as is 11-es hátsóval párosul.
Ja, és persze igen sok múlik a felsőn, és a nadrágon is. Azokat is használok, úgy tényleg egész más tekerni.
Megvárom a nyarat szerintem és megnézem milyen tavalyhoz képest a mélyebb kormánypozíció és a sima helyett spd-s pedál. Ha nem elég így a változás, akkor berendelem a fogaskereket:)
zsoltfree módosította - 2015. február 05. - 19:32
#2236
Írta 2015. február 05. - 19:24

This is not the beginning of a beautiful friendship...
Merevvilla? Minden hézagolót kiszedni a stucni alól, 16-17 fokos stucni fordítva feltéve, 28c aszfaltbetyár gumik?
Az ilyen 50-11 áttétek kamion mögötti stéherezésre lettek kitalálva, meg lejtőn lefelé.
Amíg nem voltak kazettás lánckeréksorok, csak menetes szabadonfutó, a végáttét a legtöbb esetben 52-14 volt a virsliseknek is. És nem mentek lassan. Ha a 48-11 kevés, az 50-11 is az lesz.
Országútisoknál népszerű kombináció az 53-39 párosítva 13-26-tal. Ráadásul trekkingen nagyobb a kerékátmérő is, mint országútin (uygebár ballonosabb gumi)
- mgy kedveli ezt
#2237
Írta 2015. február 05. - 18:40

Köszi, a kötekedő és minden szót kiforgató hozzászólásokat. Mint ha csupa nő lenne a fórumon.
Tehát a szöveghuszároknak még egyszer:
Igen, a max sebességem 51,8 volt. Ez sík terepen történt és nyilván nem szembe szélben. Ha szembe fúj a szél, akkor még a 30 is kőkemény dolog...
A 40 felett senki nem mondta hogy tartósan mentem és azt sem, hogy könnyen. A 40 fölé nem vészes felmenni, az nyilván nem hosszú távra értendő.
30 felett tudtam haladni hosszú távon sík terepen, ha nincs szembe szél. Ez a sebesség viszont már elég magas pedálfordulaton történt, és ezért szerettem volna nagyobbra váltani, hogy ne tekerjek olyan gyorsan, hanem haladjak is.
Az óra pedig motorkerékpár mellett is megnéztem, és gps-es telefonnal is.
A beszólogatós, csipkelődős nethuszárok, szkeptikusok örülök hogy vannak, annak is, hogy ilyen sokan, de ők leginkább beszélgessenek egymással, köszi!
Szakmai, vagy hozzáértő hozzászólásokat továbbra is fogadok.
#2238
Írta 2015. február 05. - 18:04

Annyira birom Jani két mondatos tömör lényegre törő válaszait..... Megnézném azért azon a trekking-en ahogy tartósan 40 fölött teker valaki....de legyen csak 35... Ez nem motor, hogy kicserélem a végáttételt és gyorsabb lesz. A légellenállásról még nem is beszéltünk...
#2239
Írta 2015. február 05. - 18:00

Asszem irigyellek
Ne legyél irigyes, én sem vagyok, csak szkeptikus, mondjuk a kilométer óra pontos beállítását illetően...
#2240
Írta 2015. február 05. - 17:25

Köszi a hozzászólásokat.
A gyengeséget nem hiszem. 51,8-al én is mentem már vele még tavaly. Az óta a stucni lejjebb került, az első teló könnyebb és van spd pedálom. A leghosszabb túrámon (120km) az átlagsebességem 25,5 volt. 2 kisebb pihenőt iktattam bele az útba (evés-ivás), és voltak benne jócskán hegyek...
A tapasztalat az, hogy igen, ha nagyon megtekertem megvolt az 50 feletti max sebesség, és 40 fölé viszonylag nem vészes felmenni, sőt 30 feletti tempót viszonylag kényelmesen tartom (ha nincs szembe szél), viszont 30 felett már nagyon sokat kell tekerni. Jó lenne ha ez a rész lenne egy kicsit gyorsabb. Tehát ha nincs szembe szél, és viszonylag sík a terep. Az spd pedál sokat dob rajta gondolom, és az is lendít rajta hogy lejjebb került a kormány. Azt is tudom, hogy bizonyos sebesség felett már többször energiát kell aktiválni a tekeréshez, mert már 30 felett játszik a szél is...
Tehát ha nem voltam egyértelmű, nem feltétlenül a végsebesség a cél, hanem az átlag növelése...
Szerintem kipróbálom a nagy fogaskerék megvételét, mert az úgy 17ből kijön.
Ha hajtás cserét csinálnék, akkor milyet javasolnátok? A 3 lánckerék kellene, tehát ilyen rendszerben gondolkoznék.
Azt mondjátok, hogy a 48-11 és az 50-11 közt nincs érezhető különbség?
Egyébként volt még ilyen kérdés, de a kerekem 622-es (28").
Semmit nem kell cserélned, max venni egy országútit.
A helyes hajtásfrekvencia mindennek a kulcsa, a felhasználóban van a hiba, nem a bringában,
A sebesség mindent megold.