Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#2201
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sziasztok,

 

 

Szerettem volna venni cn-7701-es láncot, mert nagyon bejött, és kb fél úton lehet az a kettő, amit rotálva használok, de meglepve tapasztaltam, hogy már nincs. Lefelé nem lépnék, hg93 szóba sem jöhet. Vagy megpróbálok még valahonnan vadászni, hátha van vkinél raktáron beragadva. Amit még néztem, az az sram PC-991-es lánca. Az sram 9s láncok kompatibilisek a shimano cuccokkal? (Elöl egy 3s deore hajtóművem van, hátso sor 6500-as 9s ultegra szépség, váltó is vmi deore cucc, ha ezek számítanak.)



#2202
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

nekem 1x sem tekeredett ki a csapágyam,pedig én zsírozom a meneteket. :)

Octalinkes Dura-Ace, olasz menetes, nekem még menetrögzítővel is kicsavarodott, olyan szinten polír volt a menett, fém fűrész lapal merőlegesen meghúzogattam, így megált.


  • Vejne kedveli ezt

#2203
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

 

Egyébként ez sajna az olaszmenet talán legnagyobb hátránya... Szereti kitekerni magát a hajtásoldali csésze :)

nekem 1x sem tekeredett ki a csapágyam,pedig én zsírozom a meneteket. :)


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2204
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Inkább nincs a csapágyház síkba marva. Általában a menetrögzítőre nincs szükség.

Olasz menet. :)


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#2205
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Inkább nincs a csapágyház síkba marva. Általában a menetrögzítőre nincs szükség.

szerintem nincs gond a csapágyházzal. Mármint. frissítve volt a menet idén és tavaly is, valamint a "hírhedt" UT "kattogás" se lépett föl soha, márpedig az nagyon érzékeny a nem megfelelő síkban levő menetekre, vagy akár pár tizedmm csapágyház-szélesség eltérésre.

 

Nem HT2, UT, de szerencsére ugyanaz a kulcs kő' hozzá. : ) A szervizes nem hanyag, jól ismerem. Csak a megfelelő nyomaték kifejezésről más elképzelései vannak, mint a gyártónak.

 

Egyébként ez sajna az olaszmenet talán legnagyobb hátránya... Szereti kitekerni magát a hajtásoldali csésze :)



#2206
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

 

Én vagyok naiv, vagy hülye, esetleg a szerviznek kéne ügyelnie olyan apróságokra, mint menetrögzítés? :\

 

Loctite.

 

11007518_761671070590185_1966714851_n_ww
 
Nem z első eset, hogy kicsavarodik a hajtásoldali csésze. Nem vagyok hajlandó magamnak szerelni, mert hely nincs hozzá, szerszám sem, nem akarok rá költeni. De ez kezd kicsit frusztráló lenni nekem, mert amatőrnek látszik tőle az ember :)

 

Inkább nincs a csapágyház síkba marva. Általában a menetrögzítőre nincs szükség.



#2207
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás
Ez ht2, mert ahhoz fillérekért van szerszám. Amúgy a szervizesek többsége hanyag és akkor még finom voltam.

alkdefohij.png


#2208
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Én vagyok naiv, vagy hülye, esetleg a szerviznek kéne ügyelnie olyan apróságokra, mint menetrögzítés? :\

 

Loctite.

 

11007518_761671070590185_1966714851_n_ww
 
Nem z első eset, hogy kicsavarodik a hajtásoldali csésze. Nem vagyok hajlandó magamnak szerelni, mert hely nincs hozzá, szerszám sem, nem akarok rá költeni. De ez kezd kicsit frusztráló lenni nekem, mert amatőrnek látszik tőle az ember :)


#2209
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kis érdekesség a SRAM/Shimano mixelés világából. :) SRAM 10-42-es sor (11-sebességes), XTR 11-es hátsó váltó és XTR 11-es váltókar. Finoman szólva nem olcsó játék, de a lényeg, hogy működik.

http://www.bikerumor...enduro-machine/

fair-wheel-bikes-pivot-mach-6-xxtr-proje



#2210
zsoltfree

zsoltfree

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Ha 30 felett már nagyon sokat kell tekerni akkor hogy mentél 50 felett? Talán hasznos: http://www.ritzelrechner.de/

 

Ez nagyon jó! Köszi, elmentem későbbre.



#2211
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A tapasztalat az, hogy igen, ha nagyon megtekertem megvolt az 50 feletti max sebesség, és 40 fölé viszonylag nem vészes felmenni, sőt 30 feletti tempót viszonylag kényelmesen tartom (ha nincs szembe szél), viszont 30 felett már nagyon sokat kell tekerni.

 

Ha 30 felett már nagyon sokat kell tekerni akkor hogy mentél 50 felett? Talán hasznos: http://www.ritzelrechner.de/


  • ncc1701 kedveli ezt

#2212
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.dropbox...._Rival.pdf?dl=0

 

A pár nappal ezelőtti "áttétkérdéshez", ajánlom figyelembe, hogy mikor kezdett el a lánc ugrálni, és melyik lánckerekeken. :) Jelzi, hogy mik a leggyakrabban használt kombinációk országúton, s "meglepő" módon a sor közepe ment el először.

 

Btw, a végén az összevető-táblázat jól szemlélteti, miért szeretjük a mixtúrát: Féked Sram legyen, váltókarod-váltód-láncod-sorod csimpi, hajtókarod-átdobód pedig Shimano. Hosszú távon a legolcsóbban fenntartható keverék ez :D >sőt, új árakból válogatva is ált. legolcsóbbak a SRAM fékek, olcsók a Campag ergopowerek, bár a hátsó váltóik drágák. Hajtókar terén meg mindegy mostanság, minden drága. :D )

 

Revon amúgy már "említettem", de érdekes, hogy a táblázatban még UT veloce-centaur karok vannak, míg, a 2011 utáni PT-t bármennyire rühelli mindenki, legalább súlyban le tudtak faragni elég tetemes mennyiséget (750 gr körülire a karokat, a 75 grammos középrésszel)

 

de az mondjuk lényegtelen. Ha üregelt alukarokat készítettek volna UT-hhoz, azok se jöttek volna ki ilyen "nehézre". 


Vejne módosította - 2015. február 08. - 14:04


#2213
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

upsz....!!

nem, szerencsére nem az enyém. :)

 

 

e? ezt így hogy?



#2214
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

upsz....!!

nem, szerencsére nem az enyém. :)

 

DSC03539.jpg


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2215
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

http://apro.bikemag....er-l272105.html

 

BCD 104 a hirdetés szerint, a képen meg látszik a lánctányéron BCD 120. :)


  • Vejne kedveli ezt

#2216
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egymás alatt 10s sorok:

 

http://apro.bikemag....or-l272013.html

 

erre fogja, feladja:

 

http://apro.bikemag....ok-l272016.html

 

trollkodik a bolt?



#2217
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Először is köszi, hogy helyre tettél... Másodszor nem véletlenül mondtam, hogy birom Jani válaszait....jobban tennéd, ha oda figyelnél a két mondatokra, mert minden benne van. Felejtsd el az 53-11-et, pörgess és ne nyaszatolj. Ha 35-el akarsz menni akkor vegyél outit és szokj hozzá a szar magyar utakhoz, ha gyorsabban akkor menjél bolyban vagy pályára. Az 50-et meg mindenki ki tudja tekerni, a sprinterek a 70-et 80-at is felvezetéssel 500m-en bírják is tartani....



#2218
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Sziasztok!

 

Nekem egy Scott Sportster 30 (2012) crosstrekking bringám van. 

 

Szeretnék egy kicsit gyorsabban haladni vele a túrákon, de a napi használat kényelméről és a teleszkópról nem mondanék le (különben vennék egy outit).

 

Eddig a sebesség rekordom sík aszfalton 51,8 volt. Hosszabb-rövidebb túrákon a 25-30-as átlagot tartottam vele a nyáron (ezt már Continental Contact gumikkal).

 

Az óta vettem új teleszkópot (suntour NRX, kormányról lockolható). 

 

Pár hónapja vettem SPD pedált + cipőt is, így ettől nagy javulást várok, mert gyárilag sima pedál volt rajta. 

 

A nagy kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi hajtáson cserélnék ezt azt, de nem tudom ez mennyire járható út. A hátsó váltó+ áttétel (a legkisebb 11-es) az jó. Az első hajtásnál a hajtókar a 175-ös, tehát a hosszabb. Az első tányérokon viszont talán lehetne variálni. Jelenleg egy 48-36-26-os hajtásom van (Shimano Alivio, FC-M431). Azt tudom, hogy trekking/monti kategóriában a 48-as nagy tányér a legnagyobb. Outiban (és fitnesseknél) viszont van 50-es, de 53-as is. Innentől 2 ötletem van:

1: A nagy, 48-as fogaskereket kicserélném egy 50-esre. Ilyen gyárilag nem létezik, de találtam egy speciális alkatrészekkel foglalkozó gyártó oldalán (https://www.bike-com...ochkreis-p2969/). Ez kb. 50 euróba kerülne. Valaki azt javasolta, hogy az első fogaskerekek közt a különbség maximum 12 fog legyen, ezért talán még vennék egy ilyet a középső helyett (http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/lanctanyer-4karos/14648_shimano-fc-m411-104mm-4karos-lanctanyer/). Így lenne egy 50-38-26-os első hajtásom. Szerintetek a váltó tudná kezelni ez a módosítást? Nyilván magasabbra kell rögzíteni, de azon kívül más kompatibilitási probléma lehet szerintetek? Elvileg minden paramétere stimmel a 2 lánckeréknek, és az egészet megúsznám kb. 20-ból.

 

2: Az egész első hajtást kicserélném outi hajtásra. Ez drágább mint az első verzió, bár talán ha a jelenlegit eladnám, és ezt használtan venném, akkor faraghatnék az árból. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez a bringához való outi hajtómű létezik? Melyik az, és kb mennyibe kerül? Az ár fontos tényező, mert nem akarok nagyon sokat rákölteni erre a plusz pár milliméter átmérőre. Ha a hajtás meg is van, akkor ahhoz outi váltó kell? Ha az kell, akkor ahhoz outi váltókar kell? Mert akkor már ütközik, mert csúnya lenne a 2-féle váltókar a kormányon. És ez árban sem olcsó. Tehát a kérdés inkább az, hogy ilyen bringába bele lehet tenni valamilyen outi hajtást, de olyat amit tud kezelni a jelenlegi első váltóm? Az is kérdésem, hogy ez kompatibilis lenne a hátsó váltómmal?

 

 

 

+ (tudom, nem ide tartozik, de csak apró betűs kérdés) A stucnit megfordítottam + az alsó hézagolót (3cm) kivettem. Ezzel a kormány pozíciója kb.6 centivel lett alacsonyabban. Itt szerintetek érdemes még alacsonyabbra törekedni pár centivel hosszabb stucnival, esetleg állítható stucnival? 

 

Köszi az észrevételeket és tanácsokat előre is.

vlmennyire elolvastam a problémád. a válaszokat is. Jani jól írta: lassú a lábad. nem kell venni másik áttételt,csak neked kell megtanulnod kerékpározni. ha nincs km órád,de van egy stoppered,akkor kb 30-as tempónál 2 perces kilométereket fogsz menni. ehhez a tempóhoz kiszámolva a kb 90-es pedálfordulattal (ami már jó lenne) neked két áttételt ajánlok,ami a jelenlegi bringádon is megtalálható vlszínű: 48-18,vagy 36-14. nem tudom a kereked kerületét,vagy vastagságát így csak körülbelüli értékek. 

tehát a gyakorlatban: vlmelyik áttételre beállítod a váltóid a két variáció közül. mész,és méred az időd a km kövek közt. ha 2 perc körül van,akkor nagy valószínűséggel megvan a 90-es pedálfordulat. persze egy pedálfordulat mérős km óra lenne az ideális,de nem kell betojni,a kütyük előtt is volt élet.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2219
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Számold ki Sheldon Brown áttétel kalkulátorával, hogy pl. 90-es fordulaton melyik sebességben mennyivel kell menned, nyomtasd ki és ragaszd a stucnira. Legalábbis én ezt csináltam cadence szenzor híján.

sheldonbrown.com/gears/

P3000 módosította - 2015. február 05. - 22:04


#2220
zsoltfree

zsoltfree

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Vejne és Mjani, köszi a válaszokat, megpróbálom őket. Csak legyen már végre tavasz:)