Tehát az elméleti kerékpárosok.
Összességében én is az vagyok. Kb 18 év kihagyás után, 3 éve kezdtem újra bicajozni, azota beletekertem kb 10ekm-t.
Tehát az elméleti kerékpárosok.
Összességében én is az vagyok. Kb 18 év kihagyás után, 3 éve kezdtem újra bicajozni, azota beletekertem kb 10ekm-t.
hajrá
Ezt mind tudom. De ha vmit 10 emberből 9 dícsér, az annyira rossz nem lehet. És fordítva.
Megvallom őszintén, a testbike.hu-ra rá szoktam nézni, mielött veszek vmit. Tudom, oda mindenki azt ír, amit akar, de ha vmire többen írják, h nem ok, akkor azt nem veszem meg. A 7701-es láncot plö dícsérik, az sram 951-et is.
régebben "poénból" írkáltam össze-vissza a TB-re, de rájöttem: semmi értelme..
A néha "összefoglaló" jellegu írásaimat felpontozták-ajnározták, az igazi-valós tapasztalatokon alapulót meg sokszor lehúzták.
Nem jó oldal. Német magazinok tesztjei, esetleg mtbr-rbr érdekes lehet még, de a vásárlói véleményeket is helyén kell kezelni!
(pl. láttam olyan firkálmányt talán egy Athena PT hajtókarról, amiben az 1 csillagos értékelés mellé a kliens leírta, hogy még ki sem bontotta a hajtókart a dobozból, fel se szerelte, csak olvasta, hogy hajtókar-lehúzó kell hozzá meg 14mm-es imbusz, s emiatt már zsigerből nyomta rá az 1 csillagot.. NOOOMÁLIS? Másik kedvencem, mikor 30 km után véleményeznek valamit, s később nem update-elnek. Pedig ha 30 km után kidobtam volna pl. a mostani gumikat, azt mondom: bántam volna.. )
hajrá
Megvallom őszintén, a testbike.hu-ra rá szoktam nézni, mielött veszek vmit. Tudom, oda mindenki azt ír, amit akar, de ha vmire többen írják, h nem ok, akkor azt nem veszem meg. A 7701-es láncot plö dícsérik, az sram 951-et is.
Tehát az elméleti kerékpárosok.
A sebesség mindent megold.
Ki ír ilyeneket?
Megvallom őszintén, a testbike.hu-ra rá szoktam nézni, mielött veszek vmit. Tudom, oda mindenki azt ír, amit akar, de ha vmire többen írják, h nem ok, akkor azt nem veszem meg. A 7701-es láncot plö dícsérik, az sram 951-et is.
ncc1701 módosította - 2015. február 17. - 09:53
Pedig a 951-es sramra azt írják a tesztek, h nem nagyon kopik, érdekes.
Mindenkinek thx a válaszokat! Ha lehet, akkor beszerzem a 7701-es láncot.
HG93-as láncra nagyon írják, hogy kopik, az nekem nem kell. Meg visszalépni, izé, senki nem szeret.
Ki ír ilyeneket?
A sebesség mindent megold.
A négyszögtengely végén lévő csavar ami a hajtókart szorítja rá. Az a csavar annyira kilazul mire hazaérek már minden irányban lötyög a hajtókar, mivel - gondolom - csak a csavar tartja és nem szorul rá a kúpos tengelyre. A csavart néha útközben rá szoktam húzni (kézzel), ami jó megint 1-2km-ig. Szarnak a pofon, de valahogy haza kell menni. Ja itt több környi menet becsavarást gondoljatok. Nem egy fél fordulat.
Igen, kúpos szorul, meg minden, de ezek szerint erősebb vagyok és lemozgatom (?), vagy a négyszög már rombusz, és nem fekszik fel a hajtókar "anyarésze" a tengelyen? Repedés és egyéb nyom nincs, de hát nem egy mai darab.
Olyan jelenség is van, hogy forgás közben, átforduláskor pont függőleges állásban egy finom kattanást érzek a hajtás felől a lábamban. Az lehet, hogy akkor "helyezkedik" a tengelyen a hajtókar, és mozog már akkor is? (Ekkor még nem lötyög)
Nekem volt ilyen problémám régen négyszög tengelynél, a balos lelazult, ott a csavar lehetett a ludas, kapott menetrögzítőt az megfogta, nem volt többé gond vele.
A négyszögtengely végén lévő csavar ami a hajtókart szorítja rá. Az a csavar annyira kilazul mire hazaérek már minden irányban lötyög a hajtókar, mivel - gondolom - csak a csavar tartja és nem szorul rá a kúpos tengelyre. A csavart néha útközben rá szoktam húzni (kézzel), ami jó megint 1-2km-ig. Szarnak a pofon, de valahogy haza kell menni. Ja itt több környi menet becsavarást gondoljatok. Nem egy fél fordulat.
Igen, kúpos szorul, meg minden, de ezek szerint erősebb vagyok és lemozgatom (?), vagy a négyszög már rombusz, és nem fekszik fel a hajtókar "anyarésze" a tengelyen? Repedés és egyéb nyom nincs, de hát nem egy mai darab.
Olyan jelenség is van, hogy forgás közben, átforduláskor pont függőleges állásban egy finom kattanást érzek a hajtás felől a lábamban. Az lehet, hogy akkor "helyezkedik" a tengelyen a hajtókar, és mozog már akkor is? (Ekkor még nem lötyög)
Tippelek, hogy a bal karral van problémád. (98%-ban azzal van a baj.)
Bejlágolás, hegesztés, ragasztás, -ilyen testtömegnél pláne!- értelmetlen.
Keress fel egy lakhelyedhez közeli szimpatikus szervizt, told be a bringát: tartanak olcsón külön baloldali, úgynevezett "javítókart". Ellenőrzik a középcsapágyad és a tengelyvég állapotát, szükség esetén azt is cserélik. Ha cserés, kérj monoblockot, ahogy írtad.
Érdemes megjavíttatni, ha a kerékpár egyébként jól kiszolgál.
Pedig a német koptatós teszt szerint alig van különbség az XT-XTR lánc között. A csúcs Sram láncnál meg fényévekkel tartósabbnak hozták ki az olcsóbb Shimano láncokat is.
Pedig a 951-es sramra azt írják a tesztek, h nem nagyon kopik, érdekes.
Mindenkinek thx a válaszokat! Ha lehet, akkor beszerzem a 7701-es láncot.
HG93-as láncra nagyon írják, hogy kopik, az nekem nem kell. Meg visszalépni, izé, senki nem szeret.
Sziasztok,
Szerettem volna venni cn-7701-es láncot, mert nagyon bejött, és kb fél úton lehet az a kettő, amit rotálva használok, de meglepve tapasztaltam, hogy már nincs. Lefelé nem lépnék, hg93 szóba sem jöhet. Vagy megpróbálok még valahonnan vadászni, hátha van vkinél raktáron beragadva. Amit még néztem, az az sram PC-991-es lánca. Az sram 9s láncok kompatibilisek a shimano cuccokkal? (Elöl egy 3s deore hajtóművem van, hátso sor 6500-as 9s ultegra szépség, váltó is vmi deore cucc, ha ezek számítanak.)
Pedig a német koptatós teszt szerint alig van különbség az XT-XTR lánc között. A csúcs Sram láncnál meg fényévekkel tartósabbnak hozták ki az olcsóbb Shimano láncokat is.
ezt a kilazul a csavarja dolgot pontosan hogy érted? lelazul a kar? vagy a csavart némi bringázás után utána tudod húzni? utóbbi nem jó ötlet, lásd lent!
(a négyszögtengelyes hajtóművek tudtommal a kúpos kialakítás miatt rászorulnak a tengelyre (alakzárás?), elvileg csavar nélkül sem kellene lejönnie egy darabig. lehet hogy a hajtókarod anyaga zömült már annyira (esetleg el van repedve) hogy emiatt lazul le mindig.)
A négyszögtengely végén lévő csavar ami a hajtókart szorítja rá. Az a csavar annyira kilazul mire hazaérek már minden irányban lötyög a hajtókar, mivel - gondolom - csak a csavar tartja és nem szorul rá a kúpos tengelyre. A csavart néha útközben rá szoktam húzni (kézzel), ami jó megint 1-2km-ig. Szarnak a pofon, de valahogy haza kell menni. Ja itt több környi menet becsavarást gondoljatok. Nem egy fél fordulat.
Igen, kúpos szorul, meg minden, de ezek szerint erősebb vagyok és lemozgatom (?), vagy a négyszög már rombusz, és nem fekszik fel a hajtókar "anyarésze" a tengelyen? Repedés és egyéb nyom nincs, de hát nem egy mai darab.
Olyan jelenség is van, hogy forgás közben, átforduláskor pont függőleges állásban egy finom kattanást érzek a hajtás felől a lábamban. Az lehet, hogy akkor "helyezkedik" a tengelyen a hajtókar, és mozog már akkor is? (Ekkor még nem lötyög)
Előre is elnézést, már biztosan sokan kérdezték, de itt az új béna.
Napi bejárásos régi négyszögtengelyes gépem már ott van, hogy 20km után teljesen lelazul a csavarja.
Eléggé erőből megyek - vissza nem kapcsol, lámpától kiállásos padló, 94kg 190cm és megy mint az ökör. - valószínűleg ezért is lazul
Megoldás1: Láttam írtátok korábban a csavarrögzítő folyadékot mint megoldás. Ez segítene, vagy felesleges, mert ilyet úgysem tudna megfogni? Ezt később hogy tudnám leszedni, ha tényleg megfogja?
Megoldás2: Esetleg cserélem négyszög tengelyes monoblokkra (hajtókar marad), akkor jobb lesz? Így már fennmaradna napvégére a hajtás? Milyen típust ajánlatok?
Megoldás3: Szintén itt olvastam, hogy az isis/octalink megoldások is lazulnak. Vagy az már jó lenne?
Utóbbitól már félek, mert akkor ha jól látom cserélni kell a hajtókart + ki tudja még mit.
Sokat nem költenék rá, mert műszakilag jó, de kinézetre "eldobhatós" a bicaj így legalább nem lopják.
ezt a kilazul a csavarja dolgot pontosan hogy érted? lelazul a kar? vagy a csavart némi bringázás után utána tudod húzni? utóbbi nem jó ötlet, lásd lent!
(a négyszögtengelyes hajtóművek tudtommal a kúpos kialakítás miatt rászorulnak a tengelyre (alakzárás?), elvileg csavar nélkül sem kellene lejönnie egy darabig. lehet hogy a hajtókarod anyaga zömült már annyira (esetleg el van repedve) hogy emiatt lazul le mindig.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Előre is elnézést, már biztosan sokan kérdezték, de itt az új béna.
Napi bejárásos régi négyszögtengelyes gépem már ott van, hogy 20km után teljesen lelazul a csavarja.
Eléggé erőből megyek - vissza nem kapcsol, lámpától kiállásos padló, 94kg 190cm és megy mint az ökör. - valószínűleg ezért is lazul
Megoldás1: Láttam írtátok korábban a csavarrögzítő folyadékot mint megoldás. Ez segítene, vagy felesleges, mert ilyet úgysem tudna megfogni? Ezt később hogy tudnám leszedni, ha tényleg megfogja?
Megoldás2: Esetleg cserélem négyszög tengelyes monoblokkra (hajtókar marad), akkor jobb lesz? Így már fennmaradna napvégére a hajtás? Milyen típust ajánlatok?
Megoldás3: Szintén itt olvastam, hogy az isis/octalink megoldások is lazulnak. Vagy az már jó lenne?
Utóbbitól már félek, mert akkor ha jól látom cserélni kell a hajtókart + ki tudja még mit.
Sokat nem költenék rá, mert műszakilag jó, de kinézetre "eldobhatós" a bicaj így legalább nem lopják.
A montin XTR sort használok 4db 950-es lánccal.
Cyclokrosson Ultegra-sor campa record lánccal, mindkettő köszöni jól van.
igen, teljesen jó
na és C9 Record lánccal elfut-e a 9s sram-shimano rendszer?
esetleg C10, ahogy a múltkor említetted ?
Vejne módosította - 2015. február 16. - 19:13
Sziasztok,
S. Az sram 9s láncok kompatibilisek a shimano cuccokkal?
igen, teljesen jó