Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2161
Posted 2015. March 01. - 09:22

#2162
Posted 2015. March 01. - 00:45

... A hajtást az elnyúlt lánc és a retek koptatja. Ebben az esetben az alu tányér és a műanyag váltógörgő húzza a legrövidebbet. Ezen segít a rendszeres takarítás. Országúton a por megy bele a láncba, erdőben a sár..stb. Ha van pénzed, elhasználod és kidobod....vagy kicsit odafigyelve jócskán kitolható az élettartam...
Ki ne dobd már !!! Elrakod őket és vetésforgóban visszarakod. Úgy lehet kitolni az élettartamot nem állandóan újat véve.
Tehát ! 3-5-(esetleg több?) láncot cserélgetsz 5-600 km-enként, vetésforgóban újra kezded őket visszarakni. Így az alu lánctányéron is sokáig elmegy a rendszer, a fogsor is egyenletesen kopik a láncokkal.
Persze hajtóműnél középre az acél lánctányér lenne a legjobb, mert az kopik el legkorábban a hajtásláncban. De én pl. TA Specialite alu tányért használok és elég tartósnak tűnik. Előtte Gephardt volt, az nagyon puha, gyenge volt, hamar elkopott.
#2163
Posted 2015. March 01. - 00:10

csak hogy lássatok tartós cuccot is, tudok olyan szerelvényt, hogy altus/tx mix, 7es racsni, kmc lánc, non stop használva nem túlzottan ápolva, van benne 12,5k és most kezd néha ugrani.
nézegetem ezeket a 10-es cumókat és feltűnt, hogy a shimano láncoknál többször említik hogy "directional". ez mit akar jelenteni? van egy megadott futásiránya a láncnak?
igen
Edited by Bikertigger, 2015. March 01. - 00:10.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2164
Posted 2015. March 01. - 00:08

nézegetem ezeket a 10-es cumókat és feltűnt, hogy a shimano láncoknál többször említik hogy "directional". ez mit akar jelenteni? van egy megadott futásiránya a láncnak?
edit: thx, Tig!
Edited by Kisherceg, 2015. March 01. - 00:19.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2165
Posted 2015. February 28. - 19:53

Amit te mutattál ittkopás néven egy közép tányéron az semmi...
Olyan "sérülés" akkor keletkezik ha az ember kiáll a nyeregből vagy tiprod felfelé tiszta erőből... A hajtást az elnyúlt lánc és a retek koptatja. Ebben az esetben az alu tányér és a műanyag váltógörgő húzza a legrövidebbet. Ezen segít a rendszeres takarítás. Országúton a por megy bele a láncba, erdőben a sár..stb. Ha van pénzed, elhasználod és kidobod....vagy kicsit odafigyelve jócskán kitolható az élettartam...
Tévhit, hogy kiállva nagyobb terhelést kapna a hajtáslánc.
#2166
Posted 2015. February 28. - 19:32


#2167
Posted 2015. February 28. - 18:15

Tisztán kell tartani és akkor sokkal többet elmennek az alu tányérok. Ha mindig a sáros olajos retekben áll akkor hamar elvékonyodnak a fogak. Ha ez nyúlott lánccal párosul akkor cápafogas is lesz. A leg tutibb megoldás a patentszem+benzin+flakon+rendes láncolaj...szerintem
Én köztudottan takarítom a dolgaimat (max 50km-ként benzinben mosom a láncot, egy 10km-es út után is törlöm a lánctányérokat), de az alu nagytányér nálam bír 5 ezret (nyilván másnak ez nem kopás még), a 6500-as ultegra sor bírt 6 ezret, a láncok is kb 6-6 ezret fognak tudni. Nyilván ez másoknál még bőven nem lenne csereérett.
#2168
Posted 2015. February 28. - 16:06

Nem 2x10-hez készült, de Shimano, SLX és alu, nagytányérként használva. 10-es rendszerrel használtam a 9-es Shimano SLX FC-M665 típust, 36-os méretben, Legalább 6-7e km-t futott, de már csereérett. 3-4e km után már elég vacakul váltott, de fent hagytam. Kb. ennyit bírt. Egy szintén 9-es, 36-os Deore FC-M590-est cseréltem vele anno és bizony az SLX nem hozta az acél Deore szintjét, csak hát ugye az az átkozott grammozás. Inkább szívtam vele még fél évet, mint hogy visszategyem az acélt és 20 grammal többet cipeljek...
ezek szerint nem sokat javult a helyzet a 760 óta. köszönöm az infót!
az általad említett deore (vagy hasonló szintű) acél tányérral volt 2*9-em, gyakorlatilag még most is kopásmentesnek néz ki.
Azt fontos megemlítenem, az első átdobó pontos beállítása ezeknél kritikus, pláne, ha nem 2-es, hanem 3-tányéros rendszer átdobóját használja az ember. Utóbbival nehezebb a megfelelő beállítás, az átdobó hosszanti benyúlásai a 22-24/32/42-44-hez készültek, egy 36-os vagy 38-as nagytányérnál elég sok kísérletezést igényel, hol a megfelelő távolság az átdobó és a nagytányér közt. Ezt azért írom, mert egy olcsón beszerzett alap Deore (már ha van már Deore szinten) vagy Deore SLX 2-es átdobóval sok bosszúságtól kímélheted meg magad.
volt 2*9-em, 3-as XT átdobóval, aztán 2-es SLX átdobóval, utóbbival könnyen be tudtam állítani és jól is működött, pont ahogyan írod.
Tisztán kell tartani és akkor sokkal többet elmennek az alu tányérok. Ha mindig a sáros olajos retekben áll akkor hamar elvékonyodnak a fogak. Ha ez nyúlott lánccal párosul akkor cápafogas is lesz. A leg tutibb megoldás a patentszem+benzin+flakon+rendes láncolaj...szerintem
na igen, ha nem viszem ki a szabadba, sosem kopik el. itt nálunk hiába pucolom ki minden tekerés előtt-után, 1-2km után tele lesz homokos szmöttyel újra az egész. ezért van egy ideje 1x1.
idén szeretnék több időt tölteni hegyek között, ezért a váltósítás gondolata. elvileg 1x1-el is menne, de 2015. két hónapnyi kihagyással indult, illetve a tavalyi év is gyengébben sikerült, mint szerettem volna, ami meglátszik az erőnlétemen. a másik elképzelés 1x10, úgy tűnik, maradok annál.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2169
Posted 2015. February 28. - 15:04

#2170
Posted 2015. February 28. - 13:54

Nem 2x10-hez készült, de Shimano, SLX és alu, nagytányérként használva. 10-es rendszerrel használtam a 9-es Shimano SLX FC-M665 típust, 36-os méretben, Legalább 6-7e km-t futott, de már csereérett. 3-4e km után már elég vacakul váltott, de fent hagytam. Kb. ennyit bírt. Egy szintén 9-es, 36-os Deore FC-M590-est cseréltem vele anno és bizony az SLX nem hozta az acél Deore szintjét, csak hát ugye az az átkozott grammozás. Inkább szívtam vele még fél évet, mint hogy visszategyem az acélt és 20 grammal többet cipeljek...
Azt fontos megemlítenem, az első átdobó pontos beállítása ezeknél kritikus, pláne, ha nem 2-es, hanem 3-tányéros rendszer átdobóját használja az ember. Utóbbival nehezebb a megfelelő beállítás, az átdobó hosszanti benyúlásai a 22-24/32/42-44-hez készültek, egy 36-os vagy 38-as nagytányérnál elég sok kísérletezést igényel, hol a megfelelő távolság az átdobó és a nagytányér közt. Ezt azért írom, mert egy olcsón beszerzett alap Deore (már ha van már Deore szinten) vagy Deore SLX 2-es átdobóval sok bosszúságtól kímélheted meg magad.
#2171
Posted 2015. February 28. - 13:14

a shimano kéttányéros hajtóművein lévő alu lánckerekek (konkréten az fc-m675 slx-en lévő) mennyire tartós?
ránézésre elég kis filigránok a fogak, mondhatni fogacskák. érdekelnének gyakorlati tapasztalatok vele, meg úgy általában a shimano 2*10-zel kapcsolatban. köszi!
(legutóbbi személyes élményem még az fc-m760 xt-hez kapcsolódik, annak egy szezon alatt leírtam az alu középtányérját. két ismétlés után meguntam és azóta acél tányérokat használtam. most viszont birizgálni kezdett a 2*10 iránti kíváncsiság.)
Edited by Kisherceg, 2015. February 28. - 13:22.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2172
Posted 2015. February 22. - 01:10

Én 31-est keresek, mert azt találtam ki, hogy 29-esen a 11-36-os fogsor az egész jó lenne.
Acélt nem láttam eddig.
Surly csinált acél narrow wide lánctányért, egész új lehet, mert januári a hír az oldalukon, az árára tippelni sem merek:
surlybikes.com/parts/drivetrain/narrow_wide_chainring
surlybikes.com/blog/post/stainless_steel_narrow_wide_chainrings_and_moonlander_special_ops_what_more
köszi, a surly-t nem láttam eddig.
31T narrow-wide? ezt vegyük át még egyszer!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2173
Posted 2015. February 22. - 00:41

gyárt valaki narrow-wide tányért acélból?
Én 31-est keresek, mert azt találtam ki, hogy 29-esen a 11-36-os fogsor az egész jó lenne. Acélt nem láttam eddig.
Surly csinált acél narrow wide lánctányért, egész új lehet, mert januári a hír az oldalukon, az árára tippelni sem merek:
surlybikes.com/parts/drivetrain/narrow_wide_chainring
surlybikes.com/blog/post/stainless_steel_narrow_wide_chainrings_and_moonlander_special_ops_what_more
Edited by blash, 2015. February 22. - 00:52.
#2175
Posted 2015. February 19. - 21:51

Tippelek, hogy a bal karral van problémád. (98%-ban azzal van a baj.)
Bejlágolás, hegesztés, ragasztás, -ilyen testtömegnél pláne!- értelmetlen.
Keress fel egy lakhelyedhez közeli szimpatikus szervizt, told be a bringát: tartanak olcsón külön baloldali, úgynevezett "javítókart". Ellenőrzik a középcsapágyad és a tengelyvég állapotát, szükség esetén azt is cserélik. Ha cserés, kérj monoblockot, ahogy írtad.
Érdemes megjavíttatni, ha a kerékpár egyébként jól kiszolgál.
Úgy néz ki, hogy a hajtókar puhább volt mint a tengely és deformálódott (igazából nagyobb lett) és a csavar behajtásakor az már nem tudta összeszorítani a két fémet. A csavar betekerésekor felfeküdt a tengelyben lévő menet végén.
Alátét a csavar alá és újra mint régen.
#2176
Posted 2015. February 18. - 09:59

meg vagyok lepve. eddig nem érzékeltem nagy shimano támogatottságot lánc ügyben. legutóbb is még sram volt a javaslat (oké-oké, pc850 és ss-re).váltós cangán az elmúlt években egy kivételével sram láncokat használtam. a kivétel shimano volt, az egyetlen lánc amit valaha sikerült elszakítanom.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2177
Posted 2015. February 17. - 23:01

Ezt mind tudom. De ha vmit 10 emberből 9 dícsér, az annyira rossz nem lehet. És fordítva.
Akkor lenne igaz ha nem lenne senkinek érdekében valamit dicsérni/leszólni. Egy pár kis astroturf cég: RevLeap, Edelman, American Commitment, stb.
#2178
Posted 2015. February 17. - 17:07

Én is Verti sporttárssal értek egyet ! Inkább a több láncot vegyed.
Én nagyon olcsó Sram láncból használok többet és ezeket forgatom de ezeket már sok-sok évvel korábban betáraztam. Ha most kéne vennem láncokat, biztosan Shimano-kat használnék.
Akit érdekel a lánc teszt: http://www.bike-maga...test/a6062.html Csak sajnos regisztrálni kell hozzá.
Aki csak ezért nem akar regisztrálni, írjon nekem egy mailt és én elküldöm neki a tesztet: marton80@hotmail.com
(privát üzenetbe lehet csatolmányt is rakni ? Ha igen, valaki súgja már meg hogy kell, lécci !)
Edited by marton, 2015. February 17. - 17:19.
#2179
Posted 2015. February 17. - 11:48

A testbike-ot felejtsd el. Ha mindenképen véleményeket akarsz olvasni akkor nemzetközi oldalakon keress. A shimano láncoknál csak felületkezelési különbségek vannak. Ahogy te használod a láncokat, takarítod olajozod 50 km-ként a sima HG53-as lánc is elmegy rengeteget. A kettő XTR helyett vegyél inkább három HG93-ast.
- marton and Vejne like this
#2180
Posted 2015. February 17. - 11:16

Ezt mind tudom. De ha vmit 10 emberből 9 dícsér, az annyira rossz nem lehet. És fordítva.
Dehogynem.
A sebesség mindent megold.