Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2101
Posted 2015. March 19. - 11:05
#2102
Posted 2015. March 19. - 10:06
A különbség az oktalink és az integrált hajtóművel klözött a tengely "helye". Az oktalinknél egy monoblokk tartalmazza a csapágyakat, tengelyt, ezt csavarod be a vázba, majd rögzíted a másik oldalról egy kupakkal. A hajtókarok ez után mennek a tengely két végére.
Integráltnál csak a két csapágy megy a vázba, a tengely a tányérok oldali hajtókarba van integrálva. Előnye, hogy mind a csapágyak, mind a hajtómű könnyebben szerelhető, s a nagyobb átmérőjű csőtengely miatt merevebb.
Szereléshez célszerszámok kellenek, nyilván. Érzékeny dolog, ki milyen szerszámot használ/ajánl, csak a példa kedvéért linkelek.
Oktalink: hajtókar lehúzásához, monoblokkhoz
http://bikepro.hu/ki..._adapterrel_798
http://bikepro.hu/ki...kk_szerszam_796
Integráltnál szintén ugyanezek (hajtókarhoz, csapágyhoz), csak hogy bonyolultabb legyen egyben:
http://bikepro.hu/ki...ompatibilis_794
Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm.
És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.
Lemaradtam...
Edited by mgy, 2015. March 19. - 10:07.
#2103
Posted 2015. March 19. - 10:04
ugyanabba a vázba általában jó mind 2 (újabb press fites vázakba már csak az integrált), alivio szinten már annyira nem biztos hogy olcsóbb az octa. integrálttal kevesebb a probléma, bár a gyári csapágyak ott sem túl tartósak, de legalább olcsóbb és egyszerűbb beszerezni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2104
Posted 2015. March 19. - 09:38
Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm.
És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.
octás
integrált
Edited by Bikertigger, 2015. March 19. - 09:52.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2105
vendég_Milo0121_*
Posted 2015. March 19. - 02:51
Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm.
És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.
#2106
Posted 2015. March 18. - 20:13
#2107
Posted 2015. March 17. - 20:53
BB 30-as hajtóműnél, ha tengelyt szeretnék cserélni simán le lehet szedni a bal oldali hajtókart a csavar kicsavarása után, avagy valami ipari ragasztóval még össze is ragasztották?
#2108
Posted 2015. March 16. - 13:36
Sziasztok.
Adott egy Shimano Claris hátsó agy amit CS-HG41 8 sebességes sorral szeretnék használni?
Kell a sor alá hézagoló?
Üdv.
nem
#2109
Posted 2015. March 16. - 13:18
Sziasztok.
Adott egy Shimano Claris hátsó agy amit CS-HG41 8 sebességes sorral szeretnék használni?
Kell a sor alá hézagoló?
Üdv.
#2110
Posted 2015. March 15. - 21:39
Sziasztok!
Segítségeteket kérem, egy angol bb középcsapágyas váz középrész menetét kellene kitisztítani metszővel. Tudtok ajánlani egy szerízt vagy szervizest, ahol/aki rövid határidővel esetleg megvárhatóan megtenné ezt? Budapest VI, XIV, M3 kivezető környéke, Veresegyház, Fót...
Köszönöm:
Czikora Gábor
Jó eséllyel megvárhatod. http://www.akerekparbolt.hu/ Ha rám hivatkozol javulnak az esélyeid
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2111
Posted 2015. March 15. - 18:51
#2112
Posted 2015. March 15. - 17:51
Sziasztok!
Segítségeteket kérem, egy angol bb középcsapágyas váz középrész menetét kellene kitisztítani metszővel. Tudtok ajánlani egy szerízt vagy szervizest, ahol/aki rövid határidővel esetleg megvárhatóan megtenné ezt? Budapest VI, XIV, M3 kivezető környéke, Veresegyház, Fót...
Köszönöm:
Czikora Gábor
#2113
Posted 2015. March 15. - 14:45
#2114
Posted 2015. March 15. - 13:51
Nekem más a fogalmam a kopásról. Nálam a 6800-as sor 15-17-es lánckereke 6-7ekm után cserés, de mivel nem kapni hozzá alkatrészt, ezért kompletten vettem újat. A 48T deore lánctányér szintén bít nálam 6-7ekm-t, utána cserés. Most 3 xtr láncom van, ezeken viszont nem tudok mérni kopást, ezért maradnak.
Mondjuk filózom azon, h ezeket az általam kopottnak minősített alkatrészt feldobom eladásra, mivel kb mindenki lehülyéz, h bőven semmi bajuk.
#2115
Posted 2015. March 15. - 13:42
30ezret mentek egy évben, vagy mi? :|
Én a 8s campy sort használtan vettem. Két szezon alatt beletettem kb. 12ezer km-t, és használtan el tudtam adni, mert kb. csak a 15 és 17-es lánckeréken látszott valami használati jel
Eljártam rajta 4 láncot. És az új tulajdonosa is vígan használja :| Eleve használtan vettem..
#2116
Posted 2015. March 15. - 13:32
Jövőre gondolva én is vettem két cs-6800-as 11-23 sort. De nem volt olcsó, csak szóltak, h már nem soká kapni.
#2117
vendég_Milo0121_*
Posted 2015. March 15. - 12:55
Sziasztok
haveromnak szerelem a bringáját, eddig 28 volt a vége, de olyat nem kapni csak 27 végűt, csak az meg német raktárban volt csak, igy lett rögtönzött megoldásként a 11-30as sor. Ami a végét tekintve jó, mert puding, mindenhová vonattal megy Örültem is neki, hogy nincs 27-es sor, igy még könnyebb lesz felfele tekernie. Az újonnan vásárolt Sunracet visszavittem a boltba, mert nem volt jó anyaghibás volt amúgy az 12-28-as volt. Ezt az ellenségemnek sem ajánlom. Sunrace r80 h. váltót úgyszintén sem mozognak a csapok, igy pontos váltást beállitani nem lehet és az egész öntvény.
Nekem Shimano cs-hg50 van 12-23-as széria, ami még nincs felrakva, most vettem 5.990 ft-ért, de csak jövőre lesz felrakva, mivel kva olcsó volt igy már gondoltam a jövő évre is
Edited by Milo0121, 2015. March 15. - 12:57.
#2118
Posted 2015. March 15. - 10:02
de a 11t-t nem értem.
12-28 nem lenne életszerubb egy kompakthoz, illetve, 13-26 egy sztenderd duplához?
Ha nem akar 90 fölött lejtőzni, miért kell a 11t?
Szakasztott ezt akartam írni, csak nem akartam beleugatni. Ha gyenge, akkor minek a 11t?
#2119
Posted 2015. March 15. - 09:14
Gondolom azért lenne jó neki a30-as sor mert gyengének érzi magát , pedig tényleg jobban jár egy 27-28 végű sorral mert ott még elviselhetők a fokozatok közötti lépések és legalább + erősödik is mert ha nincs több áttétel akkor az ember nagyon meg tud lepődni hova felteker az ember az utolsó sebességben. Saját bőrömön tapasztaltam meg.
de a 11t-t nem értem.
12-28 nem lenne életszerubb egy kompakthoz, illetve, 13-26 egy sztenderd duplához?
Ha nem akar 90 fölött lejtőzni, miért kell a 11t?
Edited by Vejne, 2015. March 15. - 09:15.
- ncc1701 likes this
#2120
Posted 2015. March 15. - 09:00
Gondolom azért lenne jó neki a30-as sor mert gyengének érzi magát , pedig tényleg jobban jár egy 27-28 végű sorral mert ott még elviselhetők a fokozatok közötti lépések és legalább + erősödik is mert ha nincs több áttétel akkor az ember nagyon meg tud lepődni hova felteker az ember az utolsó sebességben. Saját bőrömön tapasztaltam meg.
- Vejne likes this
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!