Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#2101
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Annyit még hozzá tennék, hogy az inegráltnál szélesebb a tengely megtámasztása ezért is merevebb. A csapágyak a középcsapágyházon kívül vannak, külső csészében.

#2102
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

A különbség az oktalink és az integrált hajtóművel klözött a tengely "helye". Az oktalinknél egy monoblokk tartalmazza a csapágyakat, tengelyt, ezt csavarod be a vázba, majd rögzíted a másik oldalról egy kupakkal. A hajtókarok ez után mennek a tengely két végére.

Integráltnál csak a két csapágy megy a vázba, a tengely a tányérok oldali hajtókarba van integrálva. Előnye, hogy mind a csapágyak, mind a hajtómű könnyebben szerelhető, s a nagyobb átmérőjű csőtengely miatt merevebb.

Szereléshez célszerszámok kellenek, nyilván. Érzékeny dolog, ki milyen szerszámot használ/ajánl, csak a példa kedvéért linkelek. ;)

Oktalink: hajtókar lehúzásához, monoblokkhoz

http://bikepro.hu/ki..._adapterrel_798

http://bikepro.hu/ki...kk_szerszam_796

Integráltnál szintén ugyanezek (hajtókarhoz, csapágyhoz), csak hogy bonyolultabb legyen egyben: 

http://bikepro.hu/ki...ompatibilis_794

Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm. 

És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.

 

Lemaradtam... ;)


Edited by mgy, 2015. March 19. - 10:07.


#2103
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

ugyanabba a vázba általában jó mind 2 (újabb press fites vázakba már csak az integrált), alivio szinten már  annyira nem biztos hogy olcsóbb az octa. integrálttal kevesebb a probléma, bár a gyári csapágyak ott sem túl tartósak, de legalább olcsóbb és egyszerűbb beszerezni.

 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2104
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm. 

És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.

 

 

octás

 

6_4543_pics_1_Scott%20032.jpg

 

BB5500B09.jpg

 

 

 

integrált

hollowtechII.jpg


Edited by Bikertigger, 2015. March 19. - 09:52.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2105
vendég_Milo0121_*

vendég_Milo0121_*
  • vendég

Sziasztok, azt szeretném tudni, hogy az Octalink-es hajtómű miben különbözik az integráltól. Mármint egy vázba mindkét félét belehet épiteni, ha igen, milyen szerszámra van szükség egyikhez másikhoz. Előre is köszönöm. 

És persze melyik a jobb, mennyivel, miben? Árban az Octalink a tuti nyerő, csak alig kapni aShimano fc-5505-ös hajtőművet vagy lánckereket.



#2106
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts
10-es lánc elfut a 9es tányéron?

#2107
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

BB 30-as hajtóműnél, ha tengelyt szeretnék cserélni simán le lehet szedni a bal oldali hajtókart a csavar kicsavarása után, avagy valami ipari ragasztóval még össze is ragasztották?



#2108
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok.

Adott egy Shimano Claris hátsó agy amit CS-HG41 8 sebességes sorral szeretnék használni?

Kell a sor alá hézagoló?

Üdv.

nem



#2109
bakancs

bakancs

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Sziasztok.

Adott egy Shimano Claris hátsó agy amit CS-HG41 8 sebességes sorral szeretnék használni?

Kell a sor alá hézagoló?

Üdv.



#2110
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem, egy angol bb középcsapágyas váz középrész menetét kellene kitisztítani metszővel. Tudtok ajánlani egy szerízt vagy szervizest, ahol/aki rövid határidővel esetleg megvárhatóan megtenné ezt? Budapest VI, XIV, M3 kivezető környéke, Veresegyház, Fót...

 

Köszönöm:

Czikora Gábor

Jó eséllyel megvárhatod. http://www.akerekparbolt.hu/ Ha rám hivatkozol javulnak az esélyeid :D


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2111
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Újpesten Matuzék pl. Tél utca

#2112
CIX

CIX

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem, egy angol bb középcsapágyas váz középrész menetét kellene kitisztítani metszővel. Tudtok ajánlani egy szerízt vagy szervizest, ahol/aki rövid határidővel esetleg megvárhatóan megtenné ezt? Budapest VI, XIV, M3 kivezető környéke, Veresegyház, Fót...

 

Köszönöm:

Czikora Gábor



#2113
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Van hozzá alkatrész. bicikli.de pl... én szívesen kidobom neked azokat a használt ultegra sorokat....keress meg mielőtt kidobnád.

#2114
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Nekem más a fogalmam a kopásról. :) Nálam a 6800-as sor 15-17-es lánckereke 6-7ekm után cserés, de mivel nem kapni hozzá alkatrészt, ezért kompletten vettem újat. A 48T deore lánctányér szintén bít nálam 6-7ekm-t, utána cserés. Most 3 xtr láncom van, ezeken viszont nem tudok mérni kopást, ezért maradnak.

Mondjuk filózom azon, h ezeket az általam kopottnak minősített alkatrészt feldobom eladásra, mivel kb mindenki lehülyéz, h bőven semmi bajuk. :)



#2115
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

30ezret mentek egy évben, vagy mi? :| 

 

Én a 8s campy sort használtan  vettem. Két szezon alatt beletettem kb. 12ezer km-t, és használtan el tudtam adni, mert kb. csak a 15 és 17-es lánckeréken látszott valami használati jel :D

 

Eljártam rajta 4 láncot. És az új tulajdonosa is vígan használja :| Eleve használtan vettem..



#2116
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Jövőre gondolva én is vettem két cs-6800-as 11-23 sort. De nem volt olcsó, csak szóltak, h már nem soká kapni. :)



#2117
vendég_Milo0121_*

vendég_Milo0121_*
  • vendég

Sziasztok

 

haveromnak szerelem a bringáját, eddig 28 volt a vége, de olyat nem kapni csak 27 végűt, csak az meg német raktárban volt csak, igy lett rögtönzött megoldásként a 11-30as sor. Ami a végét tekintve jó, mert puding, mindenhová vonattal megy :) Örültem is neki, hogy nincs 27-es sor, igy még könnyebb lesz felfele tekernie. Az újonnan vásárolt Sunracet visszavittem a boltba, mert nem volt jó anyaghibás volt amúgy az 12-28-as volt. Ezt az ellenségemnek sem ajánlom. Sunrace r80 h. váltót úgyszintén sem mozognak a csapok, igy pontos váltást beállitani nem lehet és az egész öntvény.

 

Nekem Shimano cs-hg50 van 12-23-as széria, ami még nincs felrakva, most vettem 5.990 ft-ért, de csak jövőre lesz felrakva, mivel kva olcsó volt igy már gondoltam a jövő évre is :)


Edited by Milo0121, 2015. March 15. - 12:57.


#2118
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

de a 11t-t nem értem.

 

12-28 nem lenne életszerubb egy kompakthoz, illetve, 13-26 egy sztenderd duplához?

 

Ha nem akar 90 fölött lejtőzni, miért kell a 11t?

Szakasztott ezt akartam írni, csak nem akartam beleugatni. Ha gyenge, akkor minek a 11t?



#2119
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gondolom azért lenne jó neki a30-as sor mert gyengének érzi magát , pedig tényleg jobban jár egy 27-28 végű sorral mert ott még elviselhetők a fokozatok közötti lépések és legalább + erősödik is mert ha nincs több áttétel akkor az ember nagyon meg tud lepődni hova felteker az ember az utolsó sebességben. Saját bőrömön tapasztaltam meg.

de a 11t-t nem értem.

 

12-28 nem lenne életszerubb egy kompakthoz, illetve, 13-26 egy sztenderd duplához?

 

Ha nem akar 90 fölött lejtőzni, miért kell a 11t?


Edited by Vejne, 2015. March 15. - 09:15.

  • ncc1701 likes this

#2120
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Gondolom azért lenne jó neki a30-as sor mert gyengének érzi magát , pedig tényleg jobban jár egy 27-28 végű sorral mert ott még elviselhetők a fokozatok közötti lépések és legalább + erősödik is mert ha nincs több áttétel akkor az ember nagyon meg tud lepődni hova felteker az ember az utolsó sebességben. Saját bőrömön tapasztaltam meg.


  • Vejne likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!