Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Power meter - wattmérõk

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
85 hozzászólás a témában

#1
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Egy kérdésem van a power2max ngeco wattmérőhöz. Eladáskor ha már regisztráltam korábban az app-ban a kapott kóddal, az új tulaj tudja majd használni  a wattmérőt? Én úgy gondolom igen. Újra regisztrálható a második tulaj által? Írtam tegnap a gyártónak, de még nem jött válasz.

 

Más: Vettem egy Inpeak wattmérőt. Elküldtem a hajtókaromat nekik. Egy hét alatt meg is volt az egész folyamat. Működik szépen. Egyoldalas. Nekem elég lesz. Van belőle két hajtókaros lehetőség is.



#2
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A vo2max erteket honnan szedi a garmin? Ezt nem maszkban merik megfelelo korulmenyek kozott?

Meg mi ertelme van, hogy alapbol be van allitva egy magas custom ftp ertek, amit minden edzes vegen ir? Foleg egy olyan, amit sose erek el?

#3
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Jól aknára futottam. Tanulságként írom le, nehogy más is beleessen ebbe a hibába.

 

Cannondale SuperX 2017 P2M NGeco Cannondale BCD110mm wattmérővel 1x hajtás a 119mm hosszú tengelyjel. Nem jó a vázhoz. Túl közel van a wattmérő teste a láncvillához. Kb 0,5 mm nem több (megmértem hézagmérővel), ami tegnap meg is tette a hatását. Bakonyban dagonya. Annyira összegyűlt a wattmérő és a láncvilla között a sár, hogy alig tudtam elforgatni. Mivel karbon a váz, inkább toltam a tisztább szakaszig és ott kulacsból öblítettem a rést, hogy kivigye a sarat. Így is megkarcolta a festést. Nem vészes, csak esztétikai hiba.

Gyártónak már írtam korábban ezzel kapcsolatban. azt javasolták, hogy használjam a 2x tengelyt, ami 125mm hosszú a PraxisWorks 1x tányérral. Azzal nem lenne jó a láncvonal. Így most jó volt. Szinte azonos a gyári 1x OPI Spiderring-nél mérttel. Most Sram 1x tányér volt fent. Írtam a Paxis-nak is, hogy mennyi az offset. Kaptam egy CAD screenshotot, amin látszik, hogy 1,8mm a felfogatási sík és a fog belső felülete között a távolság. Most megmértem a jelenlegi Sram tányéron és ugyanazt kaptam. Semmivel sem lennék előrébb ha vennék egy lánctányért csak 30000Ft-tal szegényebb. Ez már elég mély mocsár. Inkább hagyom.

A konklúzióm az, hogy ez így nagyon nem ok. Emiatt mennie kell a háztól. Mint wattmérő parádés. Felrakod és el lehet felejteni.

 

Azt amire vettem bőven túltejlesítette. Szuperül be lehet vele állítani a terhelést. Nincs kigrammozott edzésprogramom. Nagy szükségem nincs is rá, bár edző ismerősöm javasolta. Viszont érdekelt milyen. Nekem arra kell, hogy elsimítsa a nagy kiugrásokat. Érzésre ez nekem nem megy. Van hogy úgy érzem, hogy egy ici picit vettem csak vissza, ellenben a számok azt mutatják, hogy 200W magasságából 140 körülre sikerült. Ugyanez a másik irányba is igaz. Ezt tudom korrigálni ekkor. Így, hogy látom mit csinálok, sokkal jobban be tudom osztani az erőmet, nem fáradok el annyira. Ez bemondja az arcomba, hogy ennyit tudsz, csak nyugi. Olyat nem próbálok megtekerni, ami nem fog menni, főleg tartósan nem. Nem nyírom magam. Egyfajta limiter is. Van elég bajom, nem szertném túlterhelni magam. Fontos a jó immunrendszer.

Szerintem bőven jó lenne a bal hajtókaros megoldás is. Stages milyen lehet? A Gen3-ről nem írnak rosszakat. Az hogy 200 vagy 212W a bal/jobb arány miatt az nekem mindegy, szerintem (csak példa, fogalmam sincs milyen nálam az eltérés). Nagyságrendeket elég ha megmutatja. Vélemény? Az biztos, hogy maradok a gyári OPI Spiderring 40T tányérnál. Ezzel a lánctányér pontosan a 11-es sorban a 6-ik lánckerékkel van egy síkban. Tökéletes. Nem akarok már kísérletezni.


eddie1978 módosította - 2020. december 30. - 23:27


#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nekem rohadtul semmi szugsegem ra, de imadom az adatokat nezegetni :D ha nem sok penz lenne, tuti vennek egyet.



#5
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Összefoglalva:

  • ha egy picit is komolyabban mérnéd a teljesítményed és/vagy Watt-alapon is edzenél, akkor egyszerre mindkét láb mérése fontos lehet. Azzal kaphatsz pontos Power Curve, Watt/kg, W', stb. adatokat
  • a lábakat külön-külőn méregetni a többség számára felesleges
  • összesen Watt mérése a spiderben lévő mérőkkel tökéletesen megoldható
  • egyszer kell megvenni a jót. Egy alap SRAM 3-csavaros, levehető spideres hajtókar kell, lehet DUB-os, GXP-s, mindegy és arra egy Power2Max NGeco
  • ...és amiről nem (vagy nem mostanában) esett szó: a mérők lelke a szoftver. Jó példa a Quarq DZero. Már 4. éve a piacon van és még mindig nem eléggé pontos és konzisztens a mérése. A Power2Max ebben van igazán a többiek előtt. Évekkel...

  • nagylaci32 kedveli ezt

#6
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

 

zscs, Én is így látom, de ha van rá kereslet...

végülis felénk nem ritka látvány a másfél millás bianchin, *mint akós hordón pattanásig feszülő 4xl-es csapatmez

biztos használnak ilesmit is  smile.png

* tetszőleges premium cuccal behelyettesíthető


Bikertigger módosította - 2020. június 01. - 21:50

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Ja, ja, Rotor 2InPower, példának, okáért.

Nem a legjobb példának, mert a beszélgetés előzménye arról szólt, hogy a csak a lánckerék rögzítésnél mérő (Power2Max NGeco) eszközzel nem lehet mérni a 2 láb teljesítményét külön-külön. A Rotor 2InPower nem (csak) ott mér, ezért tudja függetlenül kezelni mindkét lábat.

 

zscs, Én is így látom, de ha van rá kereslet...



#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A "minél több adat, annál jobb" híve vagyok, mégis: a bringások 99%-ának felesleges a jobb-bal láb egyensúlyát nézegetni, hacsak nem top rider és/vagy nem sérülésből épül fel. Ami meg úgyis konditermi edzés + szakemberrel megy. Hja, hogy a bringások többsége nem hogy konditermet nem látogat legalább telente, de még csak nem is bír 30 másodpercig kitartani egy alap plankingot, mert olyan gyenge a törzsizomzata!?

De a bal-jobb láb Watt külön és a %-ok, aha, az kell... ;)


zscs módosította - 2020. június 01. - 18:05


#9
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Dehogynem lehet.

Ja, ja, Rotor 2InPower, példának, okáért.



#10
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Úgy látom, hogy csak a között tud különbséget tenni (gondolom szögméréssel), hogy épp melyik hajtókar tart lefelé.

Amikor a bal hajtókar megy lefelé, akkor a bal lábhoz számolja az adott fél fordulat alatt mindkét láb teljesítményét, amikor a jobb, akkor meg ahhoz.

Ezt sugallja a gyártó weboldala is: "(power left = pressure on the left pedal + pull on the right pedal; power right = pressure on the right pedal + pull on the left pedal)"

Ezt azért egy kompromisszumos megoldás.

Vegyük azt az egyszerűsített esetet, hogy valakinek a gyengébb lába 150 W-tal nyom és 50 W-tal húz, míg az erősebb 180 W-tal nyom és 80 W-tal húz. Erre azt fogja mondani ez a szerkezet, hogy mindkét láb egyformán 115 W-tal dolgozik átlagosan, miközben 30% az eltérés köztük. (A gyenge 100 W-ot ad, az erősebb pedig 130-at.)

 

Ha van ilyened, próbáld ki légy szíves, hogy mit mutat akkor, ha kicsatolod az egyik lábad és csak a másikkal hajtasz.

 

Ettől sokkal elegánsabb megoldás az, ha mindkét pedál külön van mérve. Abból akár ilyesmi grafikont is ki lehet nyerni: pioneer-vector-graph.jpg



#11
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

.... Mondjuk azzal nem lehet a 2 láb közti eltérést figyelni.

Dehogynem lehet.



A sebesség mindent megold.

 


#12
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Valószínűleg úgy van, hogy a pedál kis méretébe nehéz belezsúfolni az erőmérő cellát és ott még azzal is kell foglalkozni, hogy csak a hajtókarra merőleges erőkomponenst mérje.

Ezzel szemben a lánckerék rögzítésénél a csavaró nyomatékot kell mérni, nagyobb hely is van rá. Mondjuk azzal nem lehet a 2 láb közti eltérést figyelni.



#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha a pontosság és a megbízhatóság is fontos, akkor bármilyen levehető spideres SRAM hajtókar és arra egy Power2Max NGeco. Igen, 2x annyiba kerül. Ne szívjatok már ezekkel a hulladék vackokkal...

 

erdekes, jozan paraszti esszel ugy gondoltam, hogy a pedalnal nem lehet kozvetlenebb kontakt a bringaval.



#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha a pontosság és a megbízhatóság is fontos, akkor bármilyen levehető spideres SRAM hajtókar és arra egy Power2Max NGeco. Igen, 2x annyiba kerül. Ne szívjatok már ezekkel a hulladék vackokkal...



#15
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás


Pedálos mérőből még a 3rd gen Garmin Vectorokkal is akad gond, úgy olvastam, illetve hallottam hozzáértő ismerőstől, aki az elektronikai részét is "tudja".

Edzőm a PowerTap pedálokat írta nekem, hogy megbíthatóak, például a P2.

 

A régi bePro pedálokkal is akadtak gondok, többnyire felülmértek, sokszor 10-15%-okkal, de az új Favero Assioma pedálok úgy olvastam, már rendben vannak.

 

MTB-re az SRM-nek lesz pedálja, bár ismerve, az országúti pedáljaikkal a tesztek szerint nincs minden tökéletesen rendben, egyelőre inkább hanyagolnám. 

 

Vagy az iQ2-nek is újra kapható lesz majd valamikor az mtb pedálja, 330 euró a pár: iqsquare.com/products/iq2-mtb-powermeter-double

 

Csinálhatnának belőle nagyobb keretes verziót, mint a shimano M530 meg a többi hasonló, aminek nem bírtam megjegyezni a nevét.

 

shop-mountain-product-duo.png


blash módosította - 2020. május 29. - 00:25


#16
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Nekem sem a kedvencem, de az atalakitoval marad a shimano közepresz, azzal egy hiba kiesik. Meg igazabol, hogy nagyobb lenne az ellenallasa, szerintem elhanyagolhato, MTB-ben sok sarazassal is 3000+km, TT-ben 10000+km hiba nelkül. Eddig nem kellett sehol cserelni. Outiban meg shimano közepresszel megy, szepen ki kellett hezagolni, elsö tekeres utan kicsit ujra rahuzni es most egy eve ahhoz sem nyultam. Most, hogy müszakilag nem a legjobb, az egy dolog, a lenyeg, hogy müködik. Barcsak lenne shimano levehetö csillaggal, akkor nem lenne kerdes, de csak az uj MTB hajtokarok ilyenek, talan lesz is hozzajuk P2M. Vagy mar van?



#17
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Shimano helyett meg lehet probalni Sram GXP hajtokart es hozza egy Acros atalakitot, akkor maradhat a közepcsapagy. Pl Sram S900 karbon hajtokar, ra egy Sram P2M, es most mar van 4 lyukas is, szoval maradhat a shimano orszaguti lanctanyer.

Valaki nemrég linkelt egy videót, hogy a GXP a legrosszabb rendszer, ami tényleg igaz. Ennek ellenére azért működik, de az ezt tervező mérnököt visszaküldeném az egyetemre tanulni.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#18
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Shimano helyett meg lehet probalni Sram GXP hajtokart es hozza egy Acros atalakitot, akkor maradhat a közepcsapagy. Pl Sram S900 karbon hajtokar, ra egy Sram P2M, es most mar van 4 lyukas is, szoval maradhat a shimano orszaguti lanctanyer.


  • zscs kedveli ezt

#19
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az új Sram Red eTap és a Force hajtókarok DUB-osak.

 

FSA-ról írtam/írtunk ebben a topikban már, kerülném a helyedben. ;)

 

Pedálos mérőből még a 3rd gen Garmin Vectorokkal is akad gond, úgy olvastam, illetve hallottam hozzáértő ismerőstől, aki az elektronikai részét is "tudja".

Edzőm a PowerTap pedálokat írta nekem, hogy megbíthatóak, például a P2.

 

A régi bePro pedálokkal is akadtak gondok, többnyire felülmértek, sokszor 10-15%-okkal, de az új Favero Assioma pedálok úgy olvastam, már rendben vannak.

 

MTB-re az SRM-nek lesz pedálja, bár ismerve, az országúti pedáljaikkal a tesztek szerint nincs minden tökéletesen rendben, egyelőre inkább hanyagolnám. ;)

 

 

Jani említette, tud problémás Power2Max-ról. Én is tudok, ment tönkre ismerősnek is, de összességében messze veri a versenytársakat.



#20
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Quarq kényes jószág. Pontos, alapvetően problémamentes, erős jellel és megbízható méréssel. De ehhez mindig kalibrálni kell. Nyilván az összes mérőt érdemes minden tekerés előtt, de ezt különösen.

Aztán a gond ott kezdődik, ha a bringát a lakásból kiviszed, kalibrálod, majd 20 perc után már láthatóan "elmászott" Wattokat látsz. Ez akkor kellemetlen, mikor már threshold zónában résztávoznál, ahol FTP Watton mondjuk 4x15 percet kell menned. Tegyük fel, 300 Watt az FTP-d. Ez meg mondjuk 290-et mér, míg 300-al tekersz. Így nem biztos, hogy eljutsz a harmadik résztávig a négyből. ;)

Quarq DZero esetén indulás előtt közvetlenül kalibrálok, majd közvetlenül az első résztáv előtt még egyszer és akkor pontos.

Versenyen tűnt fel, hogy ha hirtelen felmelegszik az idő, bizony hirtelen elkezd alámérni akár 10-15 Wattokkal. Szerencsére van benne most már autozero funkció, mint a Power2Max-ekben, de nem olyan jó a szoftver. Alternatívaképp, 5x hátrafelé tekerve lehet "force"-olni egy autozero funkciót egyébként, az segít valamelyest.

Nekünk 3 MTB-nk van párommal, mindhármon Quarq DZero mérővel. Mindháromnál ugyanez a gond fennáll.

 

Egy példa: https://www.strava.c...ties/1686789348

Két felfelé, a második bekeretezett rész előtt közvetlenül hárafelé tekeréssel autozero-t "futtattam" és lám, kb. ugyanolyan mért Watton, alacsonyabb pulzus mellett rosszabb időt és alacsonyabb VAM-értéken mentem úgy, hogy közben -1 kulacsnyi víz és egy zselé elfogyott (ezt anno lejegyzeteltem verseny után), plusz izzadás, szóval könnyebb lehettem jó 1 kilóval (tűző nap és meleg volt).

DZero-auto-zero.gif

 

Power2Max. Ezt ha elfelejted kalibrálni, akkor is pontos. Gőzöm sincsen, hogy sikerült így kifejleszteni, egyszerűen teljesen más liga, mint minden más mérő. Mintha évekkel a többiek előtt járna ez a cég...

Köszi a tapasztalatokat, ezek nagyon hasznos információk gyakorlati oldalról szerintem. 

A P2M elég széles hajtókar kínálatot tart, de vajon a shimano (újabb 4 karos) karjai miért nem jönnek össze? Shimanos-s bringánál elég nehéz dönteni, a rotor-t nem ismerem, a praxis szintén, de mindkettő tetszik műszakilag. A sram szerintem jó, legalábbis ha hozza a montis sram karok szintjét, akkor az tökéletes, de pl ha jól látom országúton még nincs DUB? Az FSA-tól fázok, de lehet, hogy tévedek. 

Hátha van tapasztalatod, vagy ismersz olyat, akinek van, pedálba épített verzióról van valamilyen hasonló gyakorlati tapasztalat? Régen, mikor megjelent a garmin vektor, sokat olvastam utána, de akkor még sok volt vele a baj, akkoriban Parti Andrisék mentek olyannal még a Pro Cube MTB csapatban, és sokszor nem volt felhőtlen az életük vele. 

 

(egyébként montis pedálba mért nem próbál meg senki beépíteni ilyet, hogy esetleg viszonylag könnyen lehessen pakolászni outi és monti között... )