Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Power meter - wattmérõk

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
70 hozzászólás a témában

#1
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Nekem sem a kedvencem, de az atalakitoval marad a shimano közepresz, azzal egy hiba kiesik. Meg igazabol, hogy nagyobb lenne az ellenallasa, szerintem elhanyagolhato, MTB-ben sok sarazassal is 3000+km, TT-ben 10000+km hiba nelkül. Eddig nem kellett sehol cserelni. Outiban meg shimano közepresszel megy, szepen ki kellett hezagolni, elsö tekeres utan kicsit ujra rahuzni es most egy eve ahhoz sem nyultam. Most, hogy müszakilag nem a legjobb, az egy dolog, a lenyeg, hogy müködik. Barcsak lenne shimano levehetö csillaggal, akkor nem lenne kerdes, de csak az uj MTB hajtokarok ilyenek, talan lesz is hozzajuk P2M. Vagy mar van?



#2
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Shimano helyett meg lehet probalni Sram GXP hajtokart es hozza egy Acros atalakitot, akkor maradhat a közepcsapagy. Pl Sram S900 karbon hajtokar, ra egy Sram P2M, es most mar van 4 lyukas is, szoval maradhat a shimano orszaguti lanctanyer.

Valaki nemrég linkelt egy videót, hogy a GXP a legrosszabb rendszer, ami tényleg igaz. Ennek ellenére azért működik, de az ezt tervező mérnököt visszaküldeném az egyetemre tanulni.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#3
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Shimano helyett meg lehet probalni Sram GXP hajtokart es hozza egy Acros atalakitot, akkor maradhat a közepcsapagy. Pl Sram S900 karbon hajtokar, ra egy Sram P2M, es most mar van 4 lyukas is, szoval maradhat a shimano orszaguti lanctanyer.


  • zscs kedveli ezt

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az új Sram Red eTap és a Force hajtókarok DUB-osak.

 

FSA-ról írtam/írtunk ebben a topikban már, kerülném a helyedben. ;)

 

Pedálos mérőből még a 3rd gen Garmin Vectorokkal is akad gond, úgy olvastam, illetve hallottam hozzáértő ismerőstől, aki az elektronikai részét is "tudja".

Edzőm a PowerTap pedálokat írta nekem, hogy megbíthatóak, például a P2.

 

A régi bePro pedálokkal is akadtak gondok, többnyire felülmértek, sokszor 10-15%-okkal, de az új Favero Assioma pedálok úgy olvastam, már rendben vannak.

 

MTB-re az SRM-nek lesz pedálja, bár ismerve, az országúti pedáljaikkal a tesztek szerint nincs minden tökéletesen rendben, egyelőre inkább hanyagolnám. ;)

 

 

Jani említette, tud problémás Power2Max-ról. Én is tudok, ment tönkre ismerősnek is, de összességében messze veri a versenytársakat.


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#5
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Quarq kényes jószág. Pontos, alapvetően problémamentes, erős jellel és megbízható méréssel. De ehhez mindig kalibrálni kell. Nyilván az összes mérőt érdemes minden tekerés előtt, de ezt különösen.

Aztán a gond ott kezdődik, ha a bringát a lakásból kiviszed, kalibrálod, majd 20 perc után már láthatóan "elmászott" Wattokat látsz. Ez akkor kellemetlen, mikor már threshold zónában résztávoznál, ahol FTP Watton mondjuk 4x15 percet kell menned. Tegyük fel, 300 Watt az FTP-d. Ez meg mondjuk 290-et mér, míg 300-al tekersz. Így nem biztos, hogy eljutsz a harmadik résztávig a négyből. ;)

Quarq DZero esetén indulás előtt közvetlenül kalibrálok, majd közvetlenül az első résztáv előtt még egyszer és akkor pontos.

Versenyen tűnt fel, hogy ha hirtelen felmelegszik az idő, bizony hirtelen elkezd alámérni akár 10-15 Wattokkal. Szerencsére van benne most már autozero funkció, mint a Power2Max-ekben, de nem olyan jó a szoftver. Alternatívaképp, 5x hátrafelé tekerve lehet "force"-olni egy autozero funkciót egyébként, az segít valamelyest.

Nekünk 3 MTB-nk van párommal, mindhármon Quarq DZero mérővel. Mindháromnál ugyanez a gond fennáll.

 

Egy példa: https://www.strava.c...ties/1686789348

Két felfelé, a második bekeretezett rész előtt közvetlenül hárafelé tekeréssel autozero-t "futtattam" és lám, kb. ugyanolyan mért Watton, alacsonyabb pulzus mellett rosszabb időt és alacsonyabb VAM-értéken mentem úgy, hogy közben -1 kulacsnyi víz és egy zselé elfogyott (ezt anno lejegyzeteltem verseny után), plusz izzadás, szóval könnyebb lehettem jó 1 kilóval (tűző nap és meleg volt).

DZero-auto-zero.gif

 

Power2Max. Ezt ha elfelejted kalibrálni, akkor is pontos. Gőzöm sincsen, hogy sikerült így kifejleszteni, egyszerűen teljesen más liga, mint minden más mérő. Mintha évekkel a többiek előtt járna ez a cég...

Köszi a tapasztalatokat, ezek nagyon hasznos információk gyakorlati oldalról szerintem. 

A P2M elég széles hajtókar kínálatot tart, de vajon a shimano (újabb 4 karos) karjai miért nem jönnek össze? Shimanos-s bringánál elég nehéz dönteni, a rotor-t nem ismerem, a praxis szintén, de mindkettő tetszik műszakilag. A sram szerintem jó, legalábbis ha hozza a montis sram karok szintjét, akkor az tökéletes, de pl ha jól látom országúton még nincs DUB? Az FSA-tól fázok, de lehet, hogy tévedek. 

Hátha van tapasztalatod, vagy ismersz olyat, akinek van, pedálba épített verzióról van valamilyen hasonló gyakorlati tapasztalat? Régen, mikor megjelent a garmin vektor, sokat olvastam utána, de akkor még sok volt vele a baj, akkoriban Parti Andrisék mentek olyannal még a Pro Cube MTB csapatban, és sokszor nem volt felhőtlen az életük vele. 

 

(egyébként montis pedálba mért nem próbál meg senki beépíteni ilyet, hogy esetleg viszonylag könnyen lehessen pakolászni outi és monti között... ) 



#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi a részletes választ.

De akkor miért nem Power2Max-ot használsz? :)
Én egyébként tudok két Power2Max-ot amivel gond van.

P2M-et szerettem volna, egyik esetben még csak type S létezett és akkor ovál tányérokat használtam. A montis spider csavarhelyei viszont 20-25 vagy hasonló fokkal elforgatottak, ovál tányérokkal használhatatlan a type S.

A másik kettőt meg akkor vettük, mikor az NG már volt, NG eco még nem és egy quarq xx1 karral együtt 40-45%-kal olcsóbb volt, mint a P2M NG setup.


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#7
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Quarq kényes jószág. Pontos, alapvetően problémamentes, erős jellel és megbízható méréssel. De ehhez mindig kalibrálni kell. Nyilván az összes mérőt érdemes minden tekerés előtt, de ezt különösen.

Aztán a gond ott kezdődik, ha a bringát a lakásból kiviszed, kalibrálod, majd 20 perc után már láthatóan "elmászott" Wattokat látsz. Ez akkor kellemetlen, mikor már threshold zónában résztávoznál, ahol FTP Watton mondjuk 4x15 percet kell menned. Tegyük fel, 300 Watt az FTP-d. Ez meg mondjuk 290-et mér, míg 300-al tekersz. Így nem biztos, hogy eljutsz a harmadik résztávig a négyből. ;)

Quarq DZero esetén indulás előtt közvetlenül kalibrálok, majd közvetlenül az első résztáv előtt még egyszer és akkor pontos.

Versenyen tűnt fel, hogy ha hirtelen felmelegszik az idő, bizony hirtelen elkezd alámérni akár 10-15 Wattokkal. Szerencsére van benne most már autozero funkció, mint a Power2Max-ekben, de nem olyan jó a szoftver. Alternatívaképp, 5x hátrafelé tekerve lehet "force"-olni egy autozero funkciót egyébként, az segít valamelyest.

Nekünk 3 MTB-nk van párommal, mindhármon Quarq DZero mérővel. Mindháromnál ugyanez a gond fennáll.

 

Egy példa: https://www.strava.c...ties/1686789348

Két felfelé, a második bekeretezett rész előtt közvetlenül hárafelé tekeréssel autozero-t "futtattam" és lám, kb. ugyanolyan mért Watton, alacsonyabb pulzus mellett rosszabb időt és alacsonyabb VAM-értéken mentem úgy, hogy közben -1 kulacsnyi víz és egy zselé elfogyott (ezt anno lejegyzeteltem verseny után), plusz izzadás, szóval könnyebb lehettem jó 1 kilóval (tűző nap és meleg volt).

DZero-auto-zero.gif

 

Power2Max. Ezt ha elfelejted kalibrálni, akkor is pontos. Gőzöm sincsen, hogy sikerült így kifejleszteni, egyszerűen teljesen más liga, mint minden más mérő. Mintha évekkel a többiek előtt járna ez a cég...

Köszi a részletes választ.

De akkor miért nem Power2Max-ot használsz? :)
Én egyébként tudok két Power2Max-ot amivel gond van.



A sebesség mindent megold.

 


#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Quarq kényes jószág. Pontos, alapvetően problémamentes, erős jellel és megbízható méréssel. De ehhez mindig kalibrálni kell. Nyilván az összes mérőt érdemes minden tekerés előtt, de ezt különösen.

Aztán a gond ott kezdődik, ha a bringát a lakásból kiviszed, kalibrálod, majd 20 perc után már láthatóan "elmászott" Wattokat látsz. Ez akkor kellemetlen, mikor már threshold zónában résztávoznál, ahol FTP Watton mondjuk 4x15 percet kell menned. Tegyük fel, 300 Watt az FTP-d. Ez meg mondjuk 290-et mér, míg 300-al tekersz. Így nem biztos, hogy eljutsz a harmadik résztávig a négyből. ;)

Quarq DZero esetén indulás előtt közvetlenül kalibrálok, majd közvetlenül az első résztáv előtt még egyszer és akkor pontos.

Versenyen tűnt fel, hogy ha hirtelen felmelegszik az idő, bizony hirtelen elkezd alámérni akár 10-15 Wattokkal. Szerencsére van benne most már autozero funkció, mint a Power2Max-ekben, de nem olyan jó a szoftver. Alternatívaképp, 5x hátrafelé tekerve lehet "force"-olni egy autozero funkciót egyébként, az segít valamelyest.

Nekünk 3 MTB-nk van párommal, mindhármon Quarq DZero mérővel. Mindháromnál ugyanez a gond fennáll.

 

Egy példa: https://www.strava.c...ties/1686789348

Két felfelé, a második bekeretezett rész előtt közvetlenül hárafelé tekeréssel autozero-t "futtattam" és lám, kb. ugyanolyan mért Watton, alacsonyabb pulzus mellett rosszabb időt és alacsonyabb VAM-értéken mentem úgy, hogy közben -1 kulacsnyi víz és egy zselé elfogyott (ezt anno lejegyzeteltem verseny után), plusz izzadás, szóval könnyebb lehettem jó 1 kilóval (tűző nap és meleg volt).

DZero-auto-zero.gif

 

Power2Max. Ezt ha elfelejted kalibrálni, akkor is pontos. Gőzöm sincsen, hogy sikerült így kifejleszteni, egyszerűen teljesen más liga, mint minden más mérő. Mintha évekkel a többiek előtt járna ez a cég...


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Röviden: inkább gyűjts egy Power2Max NGeco-ra.

Bővebben: a generation1 és generation2 jele gyenge, sok a jelvesztés, a hiányos mérés, könnyebben megzavarják a vezetékek zajai stb.
2014 késő tavaszán vettem az elsőt, generation1-es Stagest. Az jó 1 évig bírta, aztán teljesen behalt, Stages EU garanciában cserélte egy Generation2-es típusra. Országútin is volt egy generation1-em, azzal egyébként technikai gond sosem volt, a következő tulajdonos is úgy emlékezem, sokáig használta nagyobb gondoktól mentesen.
Aztán MTB-s Stagesemet is eladtam, mikor meglett az első Quarq DZero mérőm. (erről a típusról most nem írnék)
2018 elején viszonylag jó áron jutottam akciós Generation3-as Stages Power L-hez a régi XTR hajtóművemhez, sőt, most is van egy Generation3-as Stages Power L-em (Quarq hajtókarhoz), utóbbit egy kísérlethez használom, pontosabban egy hipotézis igazolására vagy cáfolatára - ez majd kiderül. ;)

Stages előnyők:

  • könnyen szerelhető
  • generation3 jele már kellően erős
  • Stages EU support gyors és segítőkész

Stages hátrányok:
  • eddig 3 mérőt kellett visszaküldenem, köztük egy vadi új Generation3-as karbon karral jött darabot, ami élt - nem túlzás - 4 percet!
  • generation1 beázásra hajlamos és működő példány talán már alig létezik pár tucat a világon
  • generation1 és generation2 jele gyenge
  • szoftveres problémák: lefelében az útról érkező nagyobb ütéseket beméri 1-2 mp-re 1500-2500 wattos "tüskékként", főleg, ha a bal láb van elöbbre és a jobbat tartja valaki hátrább a pedálok vízszintes helyzeténél. MTB vagy oúti, az mindegy. Gondolom nem kell kifejtenem, a CP-görbét mennyire elviszi egy ilyen, márpedig szinte minden tekerésben garantáltan lesz 1-2 - nekem legalább is volt. Az összesnél...
  • bal-jobb láb erőkülönbség esetén értelemszerűen alámér vagy felülmér. Ha van okosgörgőd vagy két láb Wattot mérő eszközöd, az problémát okozhat
Non-plus-ultra: úgy tartják, ha csak Stagest használ valaki, akkor igazából jó a Stages is, még ha a bal lába mondjuk gyengébb is, teszem azt 5%-kal. Igen ám, de itt jönnek a gondok, amit alig tudnak páran: ha GA1 zónádban a valós 200 Watt helyett mondjuk a bal lábad Watt * 2 = 180 Watt, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy GA2-ben is 5% lesz az eltérés vagy pláne nem azt, hogy EB vagy VO2Max zónában is 5% lesz. Ha nem sérülésből ered az eltérés, akkor sok jel utal arra, hogy többeknél a bal-jobb lábban a Type Ia/Ib és Type IIa/IIb/IIx rostok arányai különbözőek: értsd úgy, hogy ha a bal lábad gyengébbnek mérted GA1-ben, threshold zóna körül hirtelen marasabb Wattokat teljesít, mint a jobb lábad!
Persze ha az ember belegondol, a zónák igazából ettől még jók is lehetnek, egy edző WKO4 vagy WKO5 szoftverrel biztosan kezelni tudja, pláne, ha tisztában van ezzel (vajon hány edző tud erről és/vagy figyel erre?). Még a CP-görbe is jó eséllyel közelíteni fog egy az egyénre jellemz valós CP-görbéhez, amit arányaiban kétlábas mérés esetén kapna az ember (természetesen függően attól, mekkora az eltérés a két láb rosttípus-arányai között).
Viszont! Ha valaha is kétlábas mérésre áttér valaki, kezdheti újra a tesztjeit, a Wattjait nem fogja tudni érdemben összevetni a Stages által mértekkel, ez gondolom nyilvánvaló.
Mindezt mérésekkel is alá tudom támasztani, egy konkrét példa tőlem, íme: https://www.strava.c...ties/2984359206
Igen, GA1: átlag valós 208 Wattnál Stages átlag 187-et mér. GA2: átlag 310 Wattnál Stages átlag 299 Wattot mér (vedd észre, bizony csökken az eltérés!) stb. stb.

Ezeket én figyelembe venném! ;)
Koszi szepen, ez nagyon hasznos infokupac! Nalam a bal lab elterese durvan nagy a jobbhoz kepest, ugyhogy akkor igy halmozottan hatranyosan erintene egy ilyen technologia. (joval gyengebb, es itt nem par % a kerdes, hanem az is csoda, h jarni tudok, nemhogy biciklizni)
A paros labas merest a stages LR eseteben el tudom kepzelni, ha jol gondolom az mindket karon mer. De egy p2max pl mer bal karon? Ott nem a tanyer/ csillag torzulasbol mer? Ha jol tudom, csak ott van nyulasmero. Vagy tevedek?
A rostaranyra valo kovetkeztetes amugy feletteb erdekes, kifejezetten erdekelne ez az osszetetel, de ha jol tudom ezt ma csak izombol vett mintabol tudjak megmondani hitelterdemloen.
Ha lesz affinitasod, engem is erdekelne a p2max es a quark tapasztalataid is. Koszi megegyszer!

#10
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Röviden: inkább gyűjts egy Power2Max NGeco-ra.

 

Bővebben: a generation1 és generation2 jele gyenge, sok a jelvesztés, a hiányos mérés, könnyebben megzavarják a vezetékek zajai stb.

2014 késő tavaszán vettem az elsőt, generation1-es Stagest. Az jó 1 évig bírta, aztán teljesen behalt, Stages EU garanciában cserélte egy Generation2-es típusra. Országútin is volt egy generation1-em, azzal egyébként technikai gond sosem volt, a következő tulajdonos is úgy emlékezem, sokáig használta nagyobb gondoktól mentesen.

Aztán MTB-s Stagesemet is eladtam, mikor meglett az első Quarq DZero mérőm. (erről a típusról most nem írnék)

2018 elején viszonylag jó áron jutottam akciós Generation3-as Stages Power L-hez a régi XTR hajtóművemhez, sőt, most is van egy Generation3-as Stages Power L-em (Quarq hajtókarhoz), utóbbit egy kísérlethez használom, pontosabban egy hipotézis igazolására vagy cáfolatára - ez majd kiderül. ;)

 

Stages előnyők:

  • könnyen szerelhető
  • generation3 jele már kellően erős
  • Stages EU support gyors és segítőkész

 

Stages hátrányok:

  • eddig 3 mérőt kellett visszaküldenem, köztük egy vadi új Generation3-as karbon karral jött darabot, ami élt - nem túlzás - 4 percet!
  • generation1 beázásra hajlamos és működő példány talán már alig létezik pár tucat a világon
  • generation1 és generation2 jele gyenge
  • szoftveres problémák: lefelében az útról érkező nagyobb ütéseket beméri 1-2 mp-re 1500-2500 wattos "tüskékként", főleg, ha a bal láb van elöbbre és a jobbat tartja valaki hátrább a pedálok vízszintes helyzeténél. MTB vagy oúti, az mindegy. Gondolom nem kell kifejtenem, a CP-görbét mennyire elviszi egy ilyen, márpedig szinte minden tekerésben garantáltan lesz 1-2 - nekem legalább is volt. Az összesnél...
  • bal-jobb láb erőkülönbség esetén értelemszerűen alámér vagy felülmér. Ha van okosgörgőd vagy két láb Wattot mérő eszközöd, az problémát okozhat

Non-plus-ultra: úgy tartják, ha csak Stagest használ valaki, akkor igazából jó a Stages is, még ha a bal lába mondjuk gyengébb is, teszem azt 5%-kal. Igen ám, de itt jönnek a gondok, amit alig tudnak páran: ha GA1 zónádban a valós 200 Watt helyett mondjuk a bal lábad Watt * 2 = 180 Watt, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy GA2-ben is 5% lesz az eltérés vagy pláne nem azt, hogy EB vagy VO2Max zónában is 5% lesz. Ha nem sérülésből ered az eltérés, akkor sok jel utal arra, hogy többeknél a bal-jobb lábban a Type Ia/Ib és Type IIa/IIb/IIx rostok arányai különbözőek: értsd úgy, hogy ha a bal lábad gyengébbnek mérted GA1-ben, threshold zóna körül hirtelen marasabb Wattokat teljesít, mint a jobb lábad!

Persze ha az ember belegondol, a zónák igazából ettől még jók is lehetnek, egy edző WKO4 vagy WKO5 szoftverrel biztosan kezelni tudja, pláne, ha tisztában van ezzel (vajon hány edző tud erről és/vagy figyel erre?). Még a CP-görbe is jó eséllyel közelíteni fog egy az egyénre jellemz valós CP-görbéhez, amit arányaiban kétlábas mérés esetén kapna az ember (természetesen függően attól, mekkora az eltérés a két láb rosttípus-arányai között).

Viszont! Ha valaha is kétlábas mérésre áttér valaki, kezdheti újra a tesztjeit, a Wattjait nem fogja tudni érdemben összevetni a Stages által mértekkel, ez gondolom nyilvánvaló.

Mindezt mérésekkel is alá tudom támasztani, egy konkrét példa tőlem, íme: https://www.strava.c...ties/2984359206

Igen, GA1: átlag valós 208 Wattnál Stages átlag 187-et mér. GA2: átlag 310 Wattnál Stages átlag 299 Wattot mér (vedd észre, bizony csökken az eltérés!) stb. stb.

 

Ezeket én figyelembe venném! ;)

A Quarq megbízhatóan mér? :)
A cserélt stages (gen2) karnál nálam is gyenge az ant+ jel. Bluetoothon rendben van.
4iiii van olcsóbban mint stages, és nálunk pl megbízhatóbb ha vigyázol arra hogy ne ázzon be.



A sebesség mindent megold.

 


#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Röviden: inkább gyűjts egy Power2Max NGeco-ra.

 

Bővebben: a generation1 és generation2 jele gyenge, sok a jelvesztés, a hiányos mérés, könnyebben megzavarják a vezetékek zajai stb.

2014 késő tavaszán vettem az elsőt, generation1-es Stagest. Az jó 1 évig bírta, aztán teljesen behalt, Stages EU garanciában cserélte egy Generation2-es típusra. Országútin is volt egy generation1-em, azzal egyébként technikai gond sosem volt, a következő tulajdonos is úgy emlékezem, sokáig használta nagyobb gondoktól mentesen.

Aztán MTB-s Stagesemet is eladtam, mikor meglett az első Quarq DZero mérőm. (erről a típusról most nem írnék)

2018 elején viszonylag jó áron jutottam akciós Generation3-as Stages Power L-hez a régi XTR hajtóművemhez, sőt, most is van egy Generation3-as Stages Power L-em (Quarq hajtókarhoz), utóbbit egy kísérlethez használom, pontosabban egy hipotézis igazolására vagy cáfolatára - ez majd kiderül. ;)

 

Stages előnyők:

  • könnyen szerelhető
  • generation3 jele már kellően erős
  • Stages EU support gyors és segítőkész

 

Stages hátrányok:

  • eddig 3 mérőt kellett visszaküldenem, köztük egy vadi új Generation3-as karbon karral jött darabot, ami élt - nem túlzás - 4 percet!
  • generation1 beázásra hajlamos és működő példány talán már alig létezik pár tucat a világon
  • generation1 és generation2 jele gyenge
  • szoftveres problémák: lefelében az útról érkező nagyobb ütéseket beméri 1-2 mp-re 1500-2500 wattos "tüskékként", főleg, ha a bal láb van elöbbre és a jobbat tartja valaki hátrább a pedálok vízszintes helyzeténél. MTB vagy oúti, az mindegy. Gondolom nem kell kifejtenem, a CP-görbét mennyire elviszi egy ilyen, márpedig szinte minden tekerésben garantáltan lesz 1-2 - nekem legalább is volt. Az összesnél...
  • bal-jobb láb erőkülönbség esetén értelemszerűen alámér vagy felülmér. Ha van okosgörgőd vagy két láb Wattot mérő eszközöd, az problémát okozhat

Non-plus-ultra: úgy tartják, ha csak Stagest használ valaki, akkor igazából jó a Stages is, még ha a bal lába mondjuk gyengébb is, teszem azt 5%-kal. Igen ám, de itt jönnek a gondok, amit alig tudnak páran: ha GA1 zónádban a valós 200 Watt helyett mondjuk a bal lábad Watt * 2 = 180 Watt, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy GA2-ben is 5% lesz az eltérés vagy pláne nem azt, hogy EB vagy VO2Max zónában is 5% lesz. Ha nem sérülésből ered az eltérés, akkor sok jel utal arra, hogy többeknél a bal-jobb lábban a Type Ia/Ib és Type IIa/IIb/IIx rostok arányai különbözőek: értsd úgy, hogy ha a bal lábad gyengébbnek mérted GA1-ben, threshold zóna körül hirtelen marasabb Wattokat teljesít, mint a jobb lábad!

Persze ha az ember belegondol, a zónák igazából ettől még jók is lehetnek, egy edző WKO4 vagy WKO5 szoftverrel biztosan kezelni tudja, pláne, ha tisztában van ezzel (vajon hány edző tud erről és/vagy figyel erre?). Még a CP-görbe is jó eséllyel közelíteni fog egy az egyénre jellemz valós CP-görbéhez, amit arányaiban kétlábas mérés esetén kapna az ember (természetesen függően attól, mekkora az eltérés a két láb rosttípus-arányai között).

Viszont! Ha valaha is kétlábas mérésre áttér valaki, kezdheti újra a tesztjeit, a Wattjait nem fogja tudni érdemben összevetni a Stages által mértekkel, ez gondolom nyilvánvaló.

Mindezt mérésekkel is alá tudom támasztani, egy konkrét példa tőlem, íme: https://www.strava.c...ties/2984359206

Igen, GA1: átlag valós 208 Wattnál Stages átlag 187-et mér. GA2: átlag 310 Wattnál Stages átlag 299 Wattot mér (vedd észre, bizony csökken az eltérés!) stb. stb.

 

Ezeket én figyelembe venném! ;)


zscs módosította - 2020. január 16. - 21:56

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás
A stages csak bal oldalas wattmerovel erdemes lehet foglalkozni? Mik a tapasztalatok, pontos, tartos? Talaltam 300 eur korul, es ez mar az az ar, amiert elgondolkodnek. Nem mellekesen tetszik, hogy nem bonyolult felepitmeny, es hogy barmely ht2 karra ramegy.
P2Max-bol a legolcsobb is 5-600 euro, es az csak fsa hajtokaron van ennyiert, azzal meg rosszak a tapasztalataim...
  • rob kedveli ezt

#13
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

köszi a tippet, ezt a FB csoportot nem ismertem.

Itt kérdezz utána, rengetegen követik a csoportot: https://www.facebook...05540866165554/

 

Tuti megpróbálnak lebeszélni róla majd. Power2Max NGeco, Quarq, ezek jók. Pedálokból a PowerTap.

 

A legalaposabb tesztek itt olvashatóak: https://www.dcrainmaker.com/


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ismertek bárkit itthon aki használ Watteam Powerbeat G2 vagy G3 eszközt?

Itt kérdezz utána, rengetegen követik a csoportot: https://www.facebook...05540866165554/

 

Tuti megpróbálnak lebeszélni róla majd. Power2Max NGeco, Quarq, ezek jók. Pedálokból a PowerTap.

 

A legalaposabb tesztek itt olvashatóak: https://www.dcrainmaker.com/


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#15
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Ismertek bárkit itthon aki használ Watteam Powerbeat G2 vagy G3 eszközt?


Andris_savaria módosította - 2019. május 10. - 10:33

SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#16
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Nem tudom, nem volt még olyanom.

 

Formigli, az FSA-t csak példaként írtam, a gondolatot is hessegesd el! ;)

 

Az FSA-ról annyit, hogy

  • a 34-es kistányér csavarja beleért nálam a vázba, alátéteznem kellett a hajtás oldalt is
  • Shimano csapágyakban szorult az FSA 24mm-es tengely, ki- és beszerelés komoly munka
  • Sem Shimano, sem KCNC csapágy nem jó hozzá, sőt, az FSA Megaexo csapágyakból sem mindegyik jó, csak egyetlen darabbal megy! Ez az pontosan: 230-6042 BB Kit Comp. Cup TI Steel Bearing CF86/SLE/CZ
  • a bal hajtókar 1-2 havonta lelazul...

 

Értem, köszi.



A sebesség mindent megold.

 


#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A rotornak normális a q-faktora?

Nem tudom, nem volt még olyanom.

 

Formigli, az FSA-t csak példaként írtam, a gondolatot is hessegesd el! ;)

 

Az FSA-ról annyit, hogy

  • a 34-es kistányér csavarja beleért nálam a vázba, alátéteznem kellett a hajtás oldalt is
  • Shimano csapágyakban szorult az FSA 24mm-es tengely, ki- és beszerelés komoly munka
  • Sem Shimano, sem KCNC csapágy nem jó hozzá, sőt, az FSA Megaexo csapágyakból sem mindegyik jó, csak egyetlen darabbal megy! Ez az pontosan: 230-6042 BB Kit Comp. Cup TI Steel Bearing CF86/SLE/CZ
  • a bal hajtókar 1-2 havonta lelazul...

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Na igen, ezért vettem anno meg a Type S-emet FSA hajtókarral és nem Rotorral.

De azóta már inkább a Rotort vásárolnám ezzel a plusz szerszámmal, FSA-t többé soha!...

A rotornak normális a q-faktora?



A sebesség mindent megold.

 


#19
formigli

formigli

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Az FSA-val nem kompatibilis az ultegra 6800 ha jól tudom. Úgy számoltam, hogy ha vennem kell lánctányért is, akkor nem vagyok sokkal beljebb az FSA-val. Mi volt a hátránya amiért a Rotort vennéd?



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Na igen, ezért vettem anno meg a Type S-emet FSA hajtókarral és nem Rotorral.

De azóta már inkább a Rotort vásárolnám ezzel a plusz szerszámmal, FSA-t többé soha!...


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507