...és nem is fog változni, úgy tűnik. Pár év óta ez úgy megy, hogy ősztől tavaszig más tervben gondolkodok (pl. Csehország, Baltikum, Erdély), nyárra fordulva pedig Balkán lesz belőle.
Így volt idén is, röviden összefoglalom a túrát (de írtam egy 17 oldalas túranaplót is).
Van egy t-k állandó hármas csapatunk, már 10 éve tekerünk együtt, kezdtük a Balatonnál, folytattuk az Adria oda-vissza túrákon, volt Görögország is. Nem okoznak lelkiismeret furdalást azzal, hogy teljesen rám bízzák az útitervezést, mert nekik "mindegy merre csak menjünk már", nekem meg szívügyem és hobbim a feladat. Így hát kedvemre vezethetem az útvonalat az áhított természeti-kulturális-történelmi érdekességeken át, megmaradva a Balkán keretei között. Egyébként pedig a biztonságérzetet és a jókedvet erősiti a túratársak jelenléte, akik egyetemi barátaim is egyben.
Szombathelyről indulva az Őrségen át Rédics, Muraközön át Ludbreg, Krizevci volt az első napi táv, szőlők között aludtunk 184km után. Napközben 37 fok volt.
Éjjel megjött a front, fele annyi fok volt mint előző nap. Jórészt síkon kanyarogtunk el az Una völgyéig, Sziszekig esőben. Egy kis sziget-kempingben aludtunk, amit (utólag vettük észre) a sárga színű Bosznia-útikönyv is ír (Bosasnski Otok). 158km
Harmadik nap beteltünk az Una-völgy hangulatával, majd Bihac pezsgésével, azután nem volt többé menekvés a hegyek elől. A közeli Plitvicét már megtekertük tavaly, így Bosznia belső része felé folytattuk, az Una majd Unac völgyében. Martin Brod az utolsó falu a völgyben, fenséges, de elfelejtett táj, Nemzeti Park. A falu felett aludtunk a karsztfennsíkon, ügyelve az aknaveszélyre.
A negyedik napon tartottuk végig a délkeleti csapásirányt, sivár, szegény vidék, az egykori harcok lepusztították, élükön Drvar várossal. Glamoc-ig átvergődtünk egy jó 40 km-es szinte lakatlan, nyomasztó vidéken, az 1000m tszf.-en kanyargó murvás út komoly kihívás volt. Ezután Livnoban keltünk életre, a Busko jezero partján háltunk.
Az eredeti cél Montenegro és Shkodra lett volna, de a társakkal szövetséget kötöttem, és letettem róla az Adria kedvéért, amit elég erősen kívántak már addigra. Letámadtunk hát Makarskáig, majd másnap végigbringáztunk Hvar szigetén, onnan komppal Brac, komppal Split, Trogir, és az esti vonattal haza.
9 nap alatt 987 km lett (júl. 8.-16.), megvolt a tekerés új tájakon, és a nyaralás is.
Hello Korab!
Jó hallani felöled,gondoltam,az idén is a Balkán a cél nálad is.
A Plitvicei-tavak és a Velebit,meg persze a tengerparti sáv nálam is a tervek között van.
Az emlitett útszakasz Boszniában tényleg rázós a forgalom miatt,egymásba érnek a kamionok,de bringával teljesen más mint autóval,szinte alig haladtunk,örökké meg kellett állni fényképezni,nézelödni.
Megpróbálom belátható idön belül feldobni a videókat.
korab módosította - 2015. november 26. - 10:55