Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?
https://www.bike-mag...Bike Projekt EU
EU-s nyereg/nyeregcső gyártók: https://www.bike-mag...opa-produziert/
marton módosította - 2024. március 21. - 17:53
Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?
https://www.bike-mag...Bike Projekt EU
EU-s nyereg/nyeregcső gyártók: https://www.bike-mag...opa-produziert/
marton módosította - 2024. március 21. - 17:53
Biztos, hogy nem merev villával, hanem rugózós vállával szerelt lesz és késő tavasszal remélhetőleg a könnyebb, dózeres pályákon már versenyezhetek is vele. Következő a terv, lépésről lépésre, fázisról fázisra:
zscs módosította - 2024. március 20. - 21:26
Nem mértem még ennél könnyebb vázat. 2 db gumidugóval a bowdenház be- és kivezetésnél + 4 db kulacstartó csavarral együtt 846 g. 29er, L-es méret, 115 kg-ig kvalifikálva. https://bike-ahead-c.../the-frame.html
Gyári BOOST tengely + UDH váltófül 44g + 24g, azaz 914 g mindenestől.
Lassan nagyon átmegyünk offtopic témába itt; szóval, mint aki lassan 13 éve tubeless-szel megy montin, pár éve CX-szel és lassan 2 éve már országútin is, azért - ha csak részben is, de - vitatkoznék az alább leírtakkal.
Országútin magam sem érzem, hogy annyit adna a megbízhatósághoz például. Nekem persze a kényszer szülte: épp nem lehetett kapni Vittoria belsőt, tartalékom nem volt, a szálszakadt külsőt cserélni kellett, ahelyett meg csak a méregdrága tubeless Schwalbe One volt elérhető még webshopban is. Gondoltam, egy próbát megér. Egyelőre jók a tapasztalataim, de se szeg, se (nagyobb) üvegszilánk nem érte még a külsőt.
Igen, láttam ismerősnél, milyen országúti külsőn egy "rendes" lyuk és a nagy nyomás mellett hogyan szökik el az összes szmötyi pár mp alatt és mennyire nem ér semmit. Ezért sem indulok el oútival soha gumihernyó nélkül. Ami szintén nem biztos, hogy megment, mert: ha 0.5-1 bar körülre ereszt a külső a DT felniimen, sajnos leugrik a külső a felniperem mellől és onnantól jöhet a sárga angyal vagy a pótbelső, meg a turkálás nyakig szmötyiben... A Mavic kerekeimmel is használtam tubeless-t egy jó fél évig, ott fennállt ugyanez a probléma. És egy leugrott külsőt nem fújsz fel se CO2-patronnal a helyére vissza, se hordozható kézi pumpával.
Ennyit meg már egy belsős rendszer is tud.
Az MTB teljesen más téma. Az általam használt alacsony, 1.4-1.6 bar nyomás mellett és amellett, hogy töklaposan sem ugrik le a külső a felniperemről (Duke felni rulez!), ott a tubeless egy kiforrott, biztonságos és rendkívül megbízható konstrukció. Ami nagyobb lyukat nem fog meg a szmötyi, a gumihernyó elég. Ha meg az se, akkor arra a lyukra a gumibelső sem lesz megoldás. Ha a külső mégis leugrana a felniperem mellől, például DT felnin, én a kézi minipumpával vissza bírom pattintani. Rengeteget fejlődtek az MTB-s külsők és a felnik is ezen a téren, főleg az utóbbi 5-6 évben.
A mai belsős technikák mellett, köztük a Tubolito és tsai-féle megoldásra (ami kábé egy nemlétező problémára megoldás csak), MTB-n soha nem térnék vissza már belsős rendszerre!
zscs módosította - 2023. május 26. - 10:51
Don, csak országútin gondolod így, vagy általánosságban?
országúton totál felesleges. máshol meg számomra kérdőjeles. elég annyit látni belőle, ami a tv-ben van. lefordult gumik, és társaik. versenyen egy jól felragasztott szingónál nincsen biztonságosabb. elég a pálya gumikat, kerekeket megnézni. ott csak szingó van, és 20 mm körüli gumik. sztem a legnagyobb gond velük, h az út szélén nem nagyon lehet javítani. oké, bele lehet tenni egy belsőt, ha gáz van, de abba a trutyis külsőbe egy belsőt belerakni? a külső, és a belső közé hintőport szokás szórni, nem ragasztót. másrészről az se biztos, h olyan 1xű leszedni a tubeless külsőt. volt régebben egy országúti felni. nagyon jó kis könnyű volt, de egy külsőt felrakni rá kínszenvedés volt. sun assault, ha jól emlékszem. műhelyben, acél gumi leszedőkkel is megszenvedtem vele. mondtam is a tulajnak, h ezzel ha ott marad vlhol, akkor hívjon vlkit, vagy üljön fel egy vonatra, mert nem fogja tudni megcsinálni. a tubeless külsőkkel is simán előfordulhat hasonló. egy bringás "újságíró" szerint a tubeless rendszer országúton megoldás olyan problémákra, amik nélküle nem léteznek. sokat nem szoktam adni a szavára, de ebben egyetértek vele.
amúgy, ha terepre mennék, oda is inkább latex belsőket használnék. nem biztos, h jó ötlet, de azért kipróbálnám. amikor utoljára mtb-vel mentem, akkor még nem nagyon volt mtb latex belső. csak a normál butyl.
donciccio módosította - 2023. május 26. - 09:33
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó"., ezért
Gravelen tubeless vagyok, országútin ritkán kapok defektet, ezért a könnyebb/otthoni szerelhetőség miatt maradnék a belsős rendszernél.
"rendes" (deathlonos, analóg nyomásmérős) álló pumpám van, a rendszeres pumpálás nem probléma, a több bicikli miatt amúgy is rutin indulás előtt a nyomás belövése.
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
nem is akarom. az egy elcseszett rendszer.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
a latex-hez legyen egy rendes álló pumpád, mert minden nap fújni kell bele. elég porózus anyag. azért vittoria, mert az mérethelyes. a michelin ami még itthon könnyen beszerezhető, de az elég széles, emiatt nehezebb beszerelni. könnyű becsípni. a közhiedelemmel ellentétben, lehet normál foltokkal, ragasztóval javítani a latex-et. hintőport mindenképpen tegyél vagy a belsőre, vagy a külsőbe. össze tud érni a 2 anyag, ha nincsen hintőpor. amúgy, így könnyebb beszerelni is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
https://www.vittoria...mpetition-latex ilyet használok. ebből van több szelephossz, és szélesség.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna.
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
sajnálom, hogy ezt most nem jött be. mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be.
végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
sajnálom, hogy ezt most nem jött be. mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
Alternatívaképpen, esetleg ricinusolaj belsőleg még.
VIccet félretéve, ismertek a grammozós hozzáállásomról és hát idén ezt nem toltam túl - majd előbb ha visszamentem a versenysúlyomra! (Hála ennek a viszonylag sportmentes télnek, sajnos jó messze vagyok a 3 évvel ezelőtti 5W/kg-tól) (-:
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A