720mm, 9°, Darimo MTB flatbar, UD-karbon.
720mm, 9°, Darimo MTB flatbar, UD-karbon.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
MCFK UD 135mm széles nyereg fakírok részére, 82g:
Darimo T1 Loop 30.9x400mm nyeregcső, 98g:
Én pont múltkor az esőben az aszfalton nézegettem a protection verzió tapadását, szinte még jobbnak is tűnt mint szárazon. De tényleg, alig bírtam satu fékkel megcsúsztatni hátul. Sarazni nem járok az igaz.
Hátsó kerékre való külső alapvetően. Ennek ellenére tavaly már 2 versenyen így mentem, hogy elől is RaceKing volt, idén is 1 versenyen és teljesen jó volt.
Épp tegnap voltam vele a Sopron Downhill-en, a Freeride nyomon és kihúzott nyeregcsővel is szépen lementem, nem éreztem kevésnek elől sem.
ügyesebb vagy mint én.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
naát, ez meglepő. régen, mikor még az Inbredem volt, próbáltam RaceKinget. most hétvégén haver DeepSpace bicajával mentem, azon is RaceKing van. szerintem kifejezetten csak hátra való gumi, elöl nem éreztem magabiztosnak. vicces módon még aszfalton sem. :/
Hátsó kerékre való külső alapvetően. Ennek ellenére tavaly már 2 versenyen így mentem, hogy elől is RaceKing volt, idén is 1 versenyen és teljesen jó volt.
Épp tegnap voltam vele a Sopron Downhill-en, a Freeride nyomon és kihúzott nyeregcsővel is szépen lementem, nem éreztem kevésnek elől sem.
Continental Race King ProTection 29x2.2 külsőből mértem ma hármat is. 1 db már fél éves, 2 db új rendelés. 628g, 634g, 640g.
1.5 éve, mikor rendeltem 2 db-ot, 593g és 594g volt, ezeket a mai napig használom a régi merevfarúmon. Tartós, sáron kívül mindenhol jó.
Continental CrossKing ProTection 29x2.2, 669g.
naát, ez meglepő. régen, mikor még az Inbredem volt, próbáltam RaceKinget. most hétvégén haver DeepSpace bicajával mentem, azon is RaceKing van. szerintem kifejezetten csak hátra való gumi, elöl nem éreztem magabiztosnak. vicces módon még aszfalton sem. :/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Continental Race King ProTection 29x2.2 külsőből mértem ma hármat is. 1 db már fél éves, 2 db új rendelés. 628g, 634g, 640g.
1.5 éve, mikor rendeltem 2 db-ot, 593g és 594g volt, ezeket a mai napig használom a régi merevfarúmon. Tartós, sáron kívül mindenhol jó.
Continental CrossKing ProTection 29x2.2, 669g.
Ezt csak úgy, 48g, 8-csavaros SRAM hajtókarokra passzol (korábbi Quarq és új XX), 48g.
...másik érdekes szerzemény, szintén Quarq hajtókarhoz. 8 db TX20 Ti-csavar, 4g (nem mértem le).
Egy tartalék Cane Creek 110 IS 52/40 alsó csapágy, 24g:
Bocsi a tükröződő telefonért.
4 hét alatt annyit haladtam, hogy felragasztottam a váz alsócsövére egy áttetsző vázvédő matricát és feltettem egy Lezyne láncvédőt a láncvillára - ami ráért volna akkor is, mikor már minden elkészült.
A terv első körben ez:
...a hosszabb távú terv is készül, de komoly kérdőjelek vannak még. Nyeregcső, nyereg és egy jobb ár-érték arányú, de könnyű kerékszett az, ami a leginkább kérdéses.
A 2018-ban vásárolt tartalék Cane Creek A.E.R. alsó csapágy (IS 52/40) mindössze 21 gramm. PRO SL felső résszel együtt, amit használok is, midössze 45 g:
Nem gondoltam volna, hogy ez ennyire könnyű lesz. Kormánycsapágy alsó kónusz Cane Creek alu, R2-Bike mérés alapján 7 gramm.
A villában a "dió" és ahead kupak Trickstuff Deckele, 13 gramm. Saját mérésem nincsen most hirtelen, de ennyit mértem anno én is:
Az enyém kék színű egyébént és a tetején csak egy nagyon vékony Trickstuff felirat látható, nem ez a szarvasagancsos design.
Edited by zscs, 2024. March 28. - 14:59.
Van lista, egy Excel táblában összeírtam mindent - de még képlékeny, egyelőre nem osztanám meg. Tényleg szinte minden használt cucc lesz a bicajon. lehet, hogy itt-ott legóznom kell még vagy variálnom, ha valami nem passzolna itt vagy ott.
Ez pedig a régi, 2018-as Quarq hajtókarom, a Fathomból szedtem ki. 479g, miután kipucoltam a DUB tengely belsejéből és a spider belső feléről úgy 20 gramm koszt.
Úgy számolom, 6-8 hét is lehet, míg összeáll minden. Viszonylag kevés időm van a szerelgetésre az ide-oda utazások és egyebek miatt.
Edited by zscs, 2024. March 28. - 11:15.
Zsolti! Majd a végeredményről is kérünk fotót + rövid beszámolót, milyen a géppel menni, mit éreztél elsőre,...ilyenek.
Úgy emlékszem korábban is raktál fel listát a bringád alkatrészeiről pontos súlyadatokkal. Ha lesz időd, írj egyet lécci! Megmustrálnánk ezt a gépet is. (hagy álmodozzak(-zunk )
Edited by marton, 2024. March 26. - 23:05.
zscs és hercegünk hozzászólásait is likeoltam mert itt jelen esetben mindenkinek igaza van.
Klassz építés lesz!
zscs: A Sram váltón a kanál tuning az Garbaruk? Én is tettem fel a Shimano GRX-re egyet. A Probike-ban találtam hozzá fillérekért egy pont jó KCNC alsó görgőt (azóta rendeltem R2bike-tól így a felsőt is kicseréltem de azt már sajnos rendes áron). Milyen görgőket tettél bele? Nem tűnik Garbaruknak ami amúgy feleslegesen drága.....
Alin van kínai cucc kerámia csapágyakkal csak pont fekete nincs soha. Van itthon is valakinek, megpörgeted és évekig pörög
..
Köszi!
Kanál Garbaruk, igen. A gyári 12/12 fogas görgők nagyon bénán néztek volna ki, így rendeltem egy 12/16 fogas setupot, ami Alugear. Enduro csapágyak vannak benne, nem kerámia, olcsóbb is jóval, mint azok. A szín azért ez a kék, mert ez volt készleten - mondjuk jól néz ki élőben eléggé. Meg a kazettához is menni fog így.
KCNC-t magam is néztem, de csak 12/12-es volt készleten R2 Bike-on akkor éppen, meg talán pirosban, ami nem tetszett.
Kerámia cuccokat nem erőltetem, a Luxban például kormánycsapágy is az és a középcsapágy is, de sajnos tudom más CFR tulajoktól, hogy 4000-6000 km és kuka. Mind. És ez az agyonhypeolt, méregdrága CeramicSpeed.
Régi merev Canyonban tavaly áprilisban hullott szét a GXP középcsapágy 30k+ km után, hó, sár, verseny, minden volt vele. 6 évet futott. És 25 EUR volt. Jó az az olcsó, hagyományos!
Igazad van KisZÖLDherceg!! Legyen ZÖLD a bringázás!!!
Mert az acél vázhoz az alapanyagot, a vasércet nem kell kibányászni, szállítani 100 km-eket a vaskohókig, amiket nagyon zölden 1200 fokra kell hevíteni hogy az acél cső alapanyag meglegyen + a csővágás, hegesztés is tök zöld, mert alig fogyaszt áramot...stb....
Amúgy most frankón mondom, lehet hogy a karbon alapanyaghoz közel nem kell ennyi energia mint az acélhoz.
De mondjuk kár ezen elmélkedni...Bringázzunk inkább!!!
...ráadásul a karbon azért is jó, mert szépen újrahasznosítható, pl lehet fűteni vele a kohót, amiben az elavult/törött/repedt acélvázakat beolvasztják.
Béke! Zsoltinak meg jó építgetést, jó lesz ez! csak ide is jöjjön a kontent, ne csak odaátra.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...
Igazad van KisZÖLDherceg!! Legyen ZÖLD a bringázás!!!
Mert az acél vázhoz az alapanyagot, a vasércet nem kell kibányászni, szállítani 100 km-eket a vaskohókig, amiket nagyon zölden 1200 fokra kell hevíteni hogy az acél cső alapanyag meglegyen + a csővágás, hegesztés is tök zöld, mert alig fogyaszt áramot...stb....
Amúgy most frankón mondom, lehet hogy a karbon alapanyaghoz közel nem kell ennyi energia mint az acélhoz.
De mondjuk kár ezen elmélkedni...Bringázzunk inkább!!!
zscs és hercegünk hozzászólásait is likeoltam mert itt jelen esetben mindenkinek igaza van.
Klassz építés lesz!
zscs: A Sram váltón a kanál tuning az Garbaruk? Én is tettem fel a Shimano GRX-re egyet. A Probike-ban találtam hozzá fillérekért egy pont jó KCNC alsó görgőt (azóta rendeltem R2bike-tól így a felsőt is kicseréltem de azt már sajnos rendes áron). Milyen görgőket tettél bele? Nem tűnik Garbaruknak ami amúgy feleslegesen drága.....
Alin van kínai cucc kerámia csapágyakkal csak pont fekete nincs soha. Van itthon is valakinek, megpörgeted és évekig pörög
Majd posztolok még ide az építés kapcsán, szerintem illik ez a project ide.
Pár alkatrész, amit nem írtam: kormány egy használt Berg 760mm, amit 740-re vágok majd - de csak ha a szivacs markolat lerongyolódott róla. 108 gramm jelen állapotában. Markolat egy kopottas Ritchey Superlogic, 12 gramm kormányvég dugókkal. Stucni 70mm hosszú csájníz PRC +/- 6° (Merida, Centurion, stb.), 83 gramm, szintén használt.
Kerékszettet cserélgetem majd a Lux és ezen bringa közt, a Lux gyári DT XRC1200 szettje 30mm belső felniszélességgel. Egyszer lemérem majd, elég nehéznek számít manapság már, 1500g körül mozoghat. Gumik jelenleg használt, kopottas Racing Ray 2.25 SSkin elől és Thunder Burt 2.25 SSkin hátul.
Hajtómű egy 6 éves Quarq DZero XX1 DUB Boost (52mm láncvonal), 30t-s használt WolfTooth tányérral, WolfTooth hosszított csavarokkal. Tömeg passz, így egyben olyan 550g körülre saccolom.
Nem bántottam. Amit leírtál valid. Viszont a "másik/mások/mindenki is..." kezdetű kifogásgyártás pont felesleges és pláne nem vezet sehová, csak önfelmentés. Én is fogyasztok, ahogy mindenki más is. (Más kérdés, hogy nagyon sok dolgot elvből sem veszek meg, de ettől még senki sem jobb vagy rosszabb.)Az, köszi!
Szóval, ne bántsátok az én kis karbon vázacskámat, lécci!
Edited by Kisherceg, 2024. March 26. - 09:01.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
kormánycsapágy alsó kónusz
jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...
Az, köszi!
Off.
Humbuk és bullsh*t ez az ökológiai lábnyom, eleve túlfogyasztunk emberek (én is), olyan dolgokat vásárolunk, amire nincsen feltétlenül szükségünk. Ez pörgeti a túlfújt gazdaságot - csak azt felejtjük el, hogy a Föld készletei végesek: véges térben meg ki hallott már végtelen növekedésről! Abban csak a bolondok hisznek. Meg a közgazdászok (nyugi, posztgradon végig toltam egy közgázt én is, magam felé szintén kritika:D). A Co2-kibocsájtást ahol mégtöbb CO2-kibocsájtással orvosoljuk ugye (szélerőmű + napelemek, elektromos autógyártás például - ahol egyetlen szélerőműbe annyi cement kell, aminek az energiaszükséglete több ezer elefáltfakalábnyomnyi (a cementégetés rendkívül "zöld", 1100-1400 fokra fosszilisekkel felhevített kohókban), nem beszélve az alu- és réz szükségletéről, az elektromos autók meg csak a legyártásuk alatt annyi CO2-kibocsájtással járnak, mint egy belső égésű amit kipufog egész élete során és majd az akksikkal még azt sem tudjuk, mit kezdünk. De majd a technológia megoldja! (A SkyNet, gondolom.) Csak az, hogy a mobiljainkon nyomkodjuk az app-eket, meg lehet nézni, a szerverparkok üzemeltetésén, a világ energiafelhasználásának mennyi része. Szemmel is jól látható. Egyetlen olaj tanker meg annyi olajsarat éget, mint több tízezernyi autó egy év alatt Európában és ebből cirkál sok ezer - és még folytathatnánk.
On.
Szóval, ne bántsátok az én kis karbon vázacskámat, lécci!