Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
457 hozzászólás a témában

#21
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Es az xpedo milyen? :) eleg jokat olvasni rola... ha most vennek pedalt, lehet ez lenne az xtr helyett, nem olcso, de grammban merve meg mindig az egyik legolcsobb fejlesztes.

#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

No még 1 érdekesség. 214 grammos XPedo pedál.

large_XPEDO-MF8TI-214g.JPG

 

Egy mérlegelés erejéig volt nálam egy Fox Kabolt is, Boost, 15x110mm, 36 gramm.


  • dzsonhee kedveli ezt

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#23
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

14 grammos Ritchey markolat:

large_Ritchey_Superlogic-14g.JPG

 

21 grammos Topeak Shuttle carbon:

large_Topeak-cage-21g.JPG


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#24
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

a sulynal inkabb a belso szerkezeten sporoltak - rovidebb minden benne, mint a hagyomanyos villaknal. a villaszar nagy resze "ures". ettol a lockout bugtol eltekintve nagyon jo villanak tunik.


arn módosította - 2017. november 21. - 10:10


#25
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

logikus amit írsz, mégis, tavaly a másik német magazin nagyon szép Nm-értékeket mért hozzá. Sajnos a netes verzióból hiányoznak ezek az adatok. Kár. https://www.mountain...y.1607162.2.htm


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#26
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.977 hozzászólás

Nem csak az XC villáknál merev a RS. Ha a német tesztben megnézitek a következő oldalon az All-Mountain villákat, ott is egy nagy lépéssel merevebb csavarodás és fékmerevségben is a RockShox villa. Úgy látszik valamit nagyon kitaláltak Roksokszék.

A Fox SC-n nem csodálkozom, több száz gramm hiányzik belőle a többi villához képest. Mi a ráktól lenne merev ? A papír falvastagságaitól ?


marton módosította - 2017. november 21. - 00:26

Marci

#27
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start

Ejha, eddig csak jókat olvastam a Fox SC-ről és a tavalyi teszteken még úgy rémlik, vert minden XC-villát merevségben! Mi történhetett?

A SID az Exceeddel jött gyárilag, csak szervizeltetni vittem és gondoltam ha már kiszerelem, lemérem.


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#28
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 654 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

 

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start



#29
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

large_RS_SID_2017_RL_rem-1688g.JPG


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#30
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Lánccserélgetéssel nem szórakozok már, 0.75-nél szelektív kuka és fel az új. Amit most neki adtam egy cimborámnak 10-42t X01-est, az 5. új lánc sem ugrott rajta. A váltásteljesítmény az alsó 3 fokozaton romlott minimálisan, ennyi változást vettem észre.

Kenés Squirt lube. Lehet, valamit ez is számít. Láncok 2200-2900 közt érik el a 0.75-öt (kivéve a Shimano lánc, ami már jó, ha 1000 km-t kibír 0.75-ig - de az más téma).

KMC láncokat használok, középkategóriát, EL típusok.

 

Viszonylag sokat KOM-ozok, plusz idén 8 versenyen jártam. Ezek egyike sem garancia a hosszú élettartamra (sőt), de mégis, egész jól bírja nálam minden a kiképzést. ;)


zscs módosította - 2017. november 16. - 09:18

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#31
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.977 hozzászólás

...... Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Zsolti ! Ezt fejtsük már ki kicsit bővebben ! Hogy lehet egy sorra úgy vigyázni, hogy ne ugorjon rajta a lánc ?

Én még ott tartok, hogy a láncot rendszeresen cserélgeti vetésforgóban a dolgozó és akkor elég szép futásteljesítményt el lehet érni.

De ha van más módszer, dobd már be a közösbe !

Danke !


Marci

#32
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.

 

en is pontosan igy csinalom :) csak melleje irom az arat is (ill euro/gramm), es ilyenkor vetem el ezeket a dolgokat.

 

jobban szeretem inkabb cserelgetni parevente a bringat, mint megvenni rakolteni egy csomot. eddig meg mindig megbantam, amikor sokat koltottem ra.



#33
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Amit linkeltel scottot... hat en tartanek par alkatresztol azert :) nekem a 10kg alatti tokkal vonoval suly volt a lelektani hatar, innentol ahogy szamolgattam, le lehetne vinni 9kg kore, de nem er meg annyit, hogy egy csomot rakoltsek, es a kopoalkatreszek is sokkal dragabbak lennenek. Ez egy kozepkategorias xts bringa, ha nagyon faragni akarnam, inkabb vennek egy jobb felszereltsegut kiindulasi alapnak.

Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#34
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 654 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Nagyon jó, hogy ennyi kis gyártó megjelent a piacon a karbon termékeivel, de egy normális teszt nélkül csak tapogatózom a sötétben, hogy melyiket vegyem meg. Az ISO 4210-es matrica és a 95 kg súlylimit magában nem győz meg (bár nem tudom az ISO milyen terheléses tesztet követel). 
A Darimo például azt írja, hogy 125g körül gyárt egyéni igények szerint súlyhatár nélküli kormányt és nyeregcsövet. Ha kiállná a  VR3 tesztet rendelném is... 


  • zscs kedveli ezt

#35
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Amit linkeltel scottot... hat en tartanek par alkatresztol azert :) nekem a 10kg alatti tokkal vonoval suly volt a lelektani hatar, innentol ahogy szamolgattam, le lehetne vinni 9kg kore, de nem er meg annyit, hogy egy csomot rakoltsek, es a kopoalkatreszek is sokkal dragabbak lennenek. Ez egy kozepkategorias xts bringa, ha nagyon faragni akarnam, inkabb vennek egy jobb felszereltsegut kiindulasi alapnak.

Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.

#36
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...

Valahogy úgy.

 

No van még egy érdekességem. Nem a legkönnyebb, de 11 grammos nyeregcső-bilincs azért így sem rossz. Tök régen vásároltam már, hónapokig tartogattam, no de hamarosan fel is használom egy frankó kis építéshez. ;) :P

large_PRC_SC1-11g.JPG


zscs módosította - 2017. november 13. - 20:36

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#37
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

Flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...
 
A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html
 
2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.
Mondjuk a CrackBrothers CrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt. :)


Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...

#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs
Minel konnyebb a bringa, annal tobb sulylimites cucc van rajta, ugyhogy igen veszelyesebb, nem fog annyit birni.

#39
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).

 

mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya :) ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.

Egy gyári Canyon flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...

 

A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html

 

2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.

Mondjuk a CrackBrothers CrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt. :)

 

Bicajtömeg terén. Amit építettem idén nyárra, az 9.2 kilós volt versenyre készen, kiegészítőkkel és nem volt rajta semmi igazán grammozós. A féktárcsákon, a külsőkön, a nyeregcsövön, pedálokon, csavarokon, pár apró kiegészítőn 9 kiló alá is tudtam volna még vinni kb. 150 EUR költségen és még úgy sem vállaltam volna kompromisszumot.

Azért az én vázammal ~8.7-8.8 kg alatt már 1-2 alkatrész szerintem necces. Exceed CF SLX-szel ugye -250 gramm, szóval azzal olyan 8.5-8.6 kilós, ütni-vágni való versenygép még kihozható - igaz, iszonyat drágán. :)

 

De vannak okos és hihetetlen építések, melyek bőven akár 8 alá mentek és race ready cucc sikeredett.

Off-topic a Canyonhoz, de azért megosztom: https://www.mtb-news...ser-kai-greene/

6845 g-os 29er HT, DT villával. Az alkatrész-lista is fent van tömegadatokkal, jóféle - és a tulajdonosa versenyzett vele, ahogy a fotókon is látható! ;)

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93


zscs módosította - 2017. november 13. - 20:31

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#40
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás
Melyik az a bringa amely ugy "hudekonnyu" hogy valahol ne kelljen kockaztatni? Egy 9 kilos bringanal feltetlenul veszelyesebb egy 8 kilos? De akkor egy 10 kilosnal meg a 9 kilos veszelyesebb??
Aranyaiban biztosan nem torik el tobb 120 grammos kormany, mint 160grammos, feltetelezve persze a rendeltetesszeru hasznalatot. A merevseg mar lehet egy masik kerdes, de abbol meg nem kovetkezik baleset.
Erezheto ( ertds a kormanyzasra is hatassal levo) rugalmassagot ereztetek mar kormanyon? en peldaul nem, pedig sokat SS-eztem konnyu, szeles alukormannyal is, terepen, es 80 kg azert eppen vagyok.

melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).

mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya :) ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.