Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
543 hozzászólás a témában

#21
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Niner boost RDO villa minden szerelékkel, tengellyel, vágatlan nyakkal (715 gramm):

OFF: van tipp kinél rakassam be Budapesten (ezt nem akarom én reszelni itthon és ráütni az alsó csészét, stb, Speedway kilőve festés miatt)?  

 

IMG-20200108-183945.jpg

IMG-20200108-184025.jpg


karakoram módosította - 2020. január 08. - 22:25


#22
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.331 hozzászólás

A topic témáját súrolva: a D.U.B. tudtommal azért jött létre, mert a BB30 ugyan könnyű, de nem olyan tartós, mint a GXP. Máshogy fogalmazva valószínűleg belátták, hogy a BB30 mégse sikerült olyan jóra, ezért kell egy rendszer, ami könnyű is, és tartós is. 

Ez a tartósság persze a középcsapágyra vonatkozik, én csak annyit tudok nyilatkozni a témában, hogy a BB30 tényleg nincs valami fényesen védve a víz/kosz ellen. 

 

Viszont Direct Mount mindhárom tengellyel létezik, és mindegyiket ugyanolyan könnyű kiszedni a vázból, mint a Shimanót. A lánctányér elférés pedig nem a tányérrögzítéstől függ, hanem a váztól (adott láncvonal esetén.. ) A láncvonalat néha lehet machinálni, csak nem tudom, mennyire egészséges. de egy tányérnál ugye van az, hogy kívülre-belülre rakom a 4 vagy 5 csavaros rögzítésnél, DM esetén 6, 3, meg 0 mm-es offsetekről tudok. 

A következő hajtókarom DUB-os lesz, azt tudom :)

Ja, a GXP karom Shimano csapágyban fut, és 5 csavaros, tehát leszedhető a tányér ;)

Mi is az a DUB, akkor, le vagyok maradva...

 

https://www.sram.com.../bb-dub-bb30-a1

 

 




#23
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

A topic témáját súrolva: a D.U.B. tudtommal azért jött létre, mert a BB30 ugyan könnyű, de nem olyan tartós, mint a GXP. Máshogy fogalmazva valószínűleg belátták, hogy a BB30 mégse sikerült olyan jóra, ezért kell egy rendszer, ami könnyű is, és tartós is. 

Ez a tartósság persze a középcsapágyra vonatkozik, én csak annyit tudok nyilatkozni a témában, hogy a BB30 tényleg nincs valami fényesen védve a víz/kosz ellen. 

 

Viszont Direct Mount mindhárom tengellyel létezik, és mindegyiket ugyanolyan könnyű kiszedni a vázból, mint a Shimanót. A lánctányér elférés pedig nem a tányérrögzítéstől függ, hanem a váztól (adott láncvonal esetén.. ) A láncvonalat néha lehet machinálni, csak nem tudom, mennyire egészséges. de egy tányérnál ugye van az, hogy kívülre-belülre rakom a 4 vagy 5 csavaros rögzítésnél, DM esetén 6, 3, meg 0 mm-es offsetekről tudok. 

A következő hajtókarom DUB-os lesz, azt tudom :)

Ja, a GXP karom Shimano csapágyban fut, és 5 csavaros, tehát leszedhető a tányér ;)



#24
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 692 hozzászólás

off: és éljen a Direct Mount, amire 30T-nél kisebb lánckereket, vagy 40-nél nagyobbat, vagy boostosat, vagy nem boostosat, vagy acélt, vagy alumíniumot, vagy duplát (igen, már olyat is láttam 1 darabból kimarva), vagy kínai olcsót is feltehet az ember! Meg még 104 mm-es spidert is.


Feltéve, ha elfér a láncvillától.

 

Gondoltam keresek valami kompromittálót a direct mountról, aminél nem tetszik, hogy ki kell szedni az egész hajtókart a vázból, hogy le lehessen venni a lánckereket. De találtam jobb videót:

 

 

The Worst Crankset in the World: SRAM GXP (A Hambini Reaming) 

 



#25
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Tény, hogy ma is van többféle ilyen rendszer is, de nekem ez az aktuális Sram a legszimpatikusabb, mert erre tényleg nagyon sokminden elérhető. Nálam a döntő a 28-as lánckerék lehetősége volt, de ha már grammozós topic, akkor több pénzért választhattam volna az alu anyagút, csak nem így történt.  ;)

ezzel egyet tudok érteni. (halkan jegyzem meg, hogy vicces módon ez is egy újrafeltalált dolog... :) #grumpyoldman)



#26
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.485 hozzászólás

off: és éljen a Direct Mount, amire 30T-nél kisebb lánckereket, vagy 40-nél nagyobbat, vagy boostosat, vagy nem boostosat, vagy acélt, vagy alumíniumot, vagy duplát (igen, már olyat is láttam 1 darabból kimarva), vagy kínai olcsót is feltehet az ember! Meg még 104 mm-es spidert is.

 

ezzel egyet tudok érteni. (halkan jegyzem meg, hogy vicces módon ez is egy újrafeltalált dolog... :) #grumpyoldman)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#27
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

off: és éljen a Direct Mount, amire 30T-nél kisebb lánckereket, vagy 40-nél nagyobbat, vagy boostosat, vagy nem boostosat, vagy acélt, vagy alumíniumot, vagy duplát (igen, már olyat is láttam 1 darabból kimarva), vagy kínai olcsót is feltehet az ember! Meg még 104 mm-es spidert is.


  • Kisherceg kedveli ezt

#28
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Egyelőre csak pár súlyadat a (végre) frissen megérkezett holmikról: 

 

Shimano XT M8120 hátsó fék: 

Eq3StUc.jpg

 

Shimano XT M8120 fékkar: 

IOUVUkI.jpg

 

Shimano XT M8120 első fék: 

MFsvQWp.jpg

 

Sram NX sync2 NW lánckerék, 30T acél (a bringán lévő Truvative Stylo 6k DUB hajtókarnak is az NX a gyári tányérja): 

E8W5nDQ.jpg



#29
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

a rendszerre. :)

 

Ugye! :)

Egyébként nem csak szettben lehet kapni valóban, tényleg csak 1 kerék lesz itt is int mindenhol máshol. 

 

 de hát Karakoram a 70-75 kilójával sok kárt nem tehet benne. ;)

 

De-de, béna vagyok lefelé :)



#30
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A titok az, hogy nem használjuk 1.2-1.3 baron, mint ahogy én tettem az XR1501-es szetemmel, mert akkor 73 kilóval is simán felütöd és már el is hajlott a felniperem. Tapasztalat.

Azért 100 kilós rider tényleg ne vásároljon ilyen könnyű szettet, de hát Karakoram a 70-75 kilójával sok kárt nem tehet benne. ;)


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#31
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.028 hozzászólás

Mivel a legtöbb kereket nem csak szettben lehet megvenni és egy darabnál is 120kg az általánosan megadott súlylimit.

a rendszerre. :)

de akinél kérdés a szumma 120, nem biztos hogy 1400 grammos kerékszettre kell köszörülnie :)


  • Rabbit és zeezoltano kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.055 hozzászólás

attól függ, mennyi bejgli fogyott. :D hol írja, hogy kerekenként? itt csak annyit ír, hogy "max. systemweight 125kg".

Mivel a legtöbb kereket nem csak szettben lehet megvenni és egy darabnál is 120kg az általánosan megadott súlylimit.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#33
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs
Ez a sulylimit eleg altalanos :) minden masra ott a fatbike.

#34
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Az első kérdésre a válasz: https://www.newmen-c...echnology/rims/

Kerekenként szokták megadni, itt valóban "rendszersúly" van ami lehet akár kétértelmű is. Én magam 70-75 kg vagyok + a cuccaim és a bringa, szóval nem foglalkoztam vele. A tesztek alapján nagyon meggyőző kerekeik vannak és jó árban, kicsit nehézkes a beszerzésük. Majd kiderül megérte-e. 

 

 

Ha jol latom ez sima, nem gyűrűzött felni, de a fűzésnél tettek alátétet az anya és a felni közé?
Valamint ha jól olvastam 120kg a súlylimit mindenestül, vagyis bringa, bringás, ruha, felszerelés. 100-110 kilós össztömeggel vajon tényleg a határait súrolja az ember, vagy ez azért bőven túl van biztosítva?
Köszi!


  • Kisherceg kedveli ezt

#35
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.485 hozzászólás

tévedsz egy kerék nél van 120kg súlylimit ami azért elég kell hogy legyen nem?

 

attól függ, mennyi bejgli fogyott. :D hol írja, hogy kerekenként? itt csak annyit ír, hogy "max. systemweight 125kg".


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#36
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.055 hozzászólás

Ha jol latom ez sima, nem gyűrűzött felni, de a fűzésnél tettek alátétet az anya és a felni közé?
Valamint ha jól olvastam 120kg a súlylimit mindenestül, vagyis bringa, bringás, ruha, felszerelés. 100-110 kilós össztömeggel vajon tényleg a határait súrolja az ember, vagy ez azért bőven túl van biztosítva?
Köszi!

tévedsz egy kerék nél van 120kg súlylimit ami azért elég kell hogy legyen nem?


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#37
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás


Befutott a hátsó is:


"Newmen Evolution SL X.A. 25" hátsó kerék:

12x142 mm

Alu

25 mm belső szélesség

777 gramm (csak a kerék, szalag és szelep nélkül)

XD rotor (eredetileg Shimano-t rendeltem mert mindenem az de további 3 hónap lett volna, ennek azért láttam előnyét: könnyebb a Sram sor mint az XT, fekete :) , jelenleg jól működik a Sram sorral a rendszer)

newmen_zpsisunje3s.jpg


Ha jol latom ez sima, nem gyűrűzött felni, de a fűzésnél tettek alátétet az anya és a felni közé?
Valamint ha jól olvastam 120kg a súlylimit mindenestül, vagyis bringa, bringás, ruha, felszerelés. 100-110 kilós össztömeggel vajon tényleg a határait súrolja az ember, vagy ez azért bőven túl van biztosítva?
Köszi!

#38
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Befutott a hátsó is:

 

"Newmen Evolution SL X.A. 25" hátsó kerék:

12x142 mm

Alu

25 mm belső szélesség

777 gramm (csak a kerék, szalag és szelep nélkül)

XD rotor (eredetileg Shimano-t rendeltem mert mindenem az de további 3 hónap lett volna, ennek azért láttam előnyét: könnyebb a Sram sor mint az XT, fekete :) , jelenleg jól működik a Sram sorral a rendszer)

newmen_zpsisunje3s.jpg


  • zscs kedveli ezt

#39
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás
Tudja esetleg valaki hogy a 2015-ös Scott scale hmf karbonbol készült vázak súlyadatai hol érhetőek el méretre lebontva grammpontosan? Köszi!

#40
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Remélem elfér itt.

 

"Newmen Evolution SL X.A. 25" első kerék:

Boost, 15x110 mm

Alu

25 mm belső szélesség

688 gramm (csak a kerék, szalag és szelep nélkül)

A hátsó januárban érkezik, majd felteszem azt is.

 

newmen_front_zps0wnoi0vz.jpg


  • zscs és TZoli kedveli ezt