Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#241
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

németek már tesztelték, most szept. 4-én megjelenő Bike Magazint keresd az újságárosoknál ;)

https://www.bike-mag...der/a39685.html

 

Igen, a pi rope küllős is tesztelésre került és a Syncros is...


Edited by zscs, 2018. September 01. - 10:31.


#242
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

ezek mennyire merevek? mert ugy latom, hogy nem tamasztjak meg egymast a kullok a keresztezesnel (ha osszeernenek, akkor az lenne a masik kerdesem, hogy mennyire tartos :) ). bar jol vegiggondolva itt nem is szamitana.

 

ott linkeltek:

https://r2-bike.com/...erton-SL-Carbon

 

ez draga mulatsag, ha vmi megserul rajta.


Edited by arn, 2018. August 30. - 17:24.


#243
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

eszemben sincs! Mint érdekesség, linkeltem...



#244
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

És akkor még én "kóstolgatlak" egy másik topicban ezzel a kerékkel!? 

Gondolom már megrendelve  :P  :D  B)

FB kell hozzá, szóval: https://www.facebook...?type=3

1261 gramm Newmen 29er, 25mm belső szélességű alu felnikkel az új R2-féle Newmen kerékszett. Spárgamadzag-küllőkkel... :D



#245
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

FB kell hozzá, szóval: https://www.facebook...?type=3

1261 gramm Newmen 29er, 25mm belső szélességű alu felnikkel az új R2-féle Newmen kerékszett. Spárgamadzag-küllőkkel... :D



#246
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
A 29er cresteknek mar regen sem volt jo hiruk.

Edited by arn, 2018. July 28. - 09:10.


#247
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

És hogy milyen alu felnit vegyek,dt331,vagy ztr crest?1400 g lenne a cél,ha lehetséges
73 kg vagyok.Köszi

ZTR MK-3 felnit NEM veszel !! Talán első kerékre. Hátul mindenkinek szétrepedt.

Én DT-t mondanék, szerintem azok nagyon erősek. A 331 szerintem jó választás lenne.



#248
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Sziasztok,szeretnék egy könnyű kerékszettet építeni 29 es montimba,dt240 es agyak màr megvannak,kérnék tippeket,hogy egy ketêkbe való küllők sulya 182g,ez jó?És hogy milyen alu felnit vegyek,dt331,vagy ztr crest?1400 g lenne a cél,ha lehetséges
73 kg vagyok.Köszi

#249
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Mars: no erre a fékre én is kíváncsi lennék, remélem lehetőségem nyílik kipróbálni valamikor :)
Az összes eddigi teszt szerint a 4-dugattyús DH-fékek többségét is veri fékerőben, dacára annak, hogy csak alig 155-160 és 175-180 grammos. Sőt, a tartós tesztek szerint a megbízhatóságával sincsen gond. Kivéve az első szériásnak, amiben más volt a dugattyú, de ezt a részt teljesen áttervezték.
 
Egy ipari műremek a Piccola, olyan, akár egy ékszer. Én ilyen igényes kidolgozást eddig a Thomson cuccoknál láttam eddig talán, de ez túl tesz azon is. Sehol egy sorja, minden szél lekerekítve, eldolgozva szépen. A szetthez volt egy papír egy hosszú checklisttel és az összeszerelő aláírásával, pecséttel, hogy mi mindent ellenőriztek rajta, stb. Fából készült díszdobozban volt, pár apró kis ajándék kíséretében.

 
Errefelé jó lesz a négy dugattyús BR-MT520 deore is (: És olyan 311 gramm körüli: facebook.com/notes/bird-cycleworks/hands-on-with-the-new-deore-4-pot-brakes/852367234948828/

 

Meg is lepett, hogy már deoréből is van ilyen (kösz a linket Kisherceg), bár az slx meg az xt után kimaradt, hogy teljes legyen a sor...



#250
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Acros XC race 29, 15x100mm, 596 gramm

large_Acros_29_race-FR-596g.jpg

 

Ez a régi kerekem egyébként, csak szétrepedt az első agy, amit garanciában cserélt a gyártó az új, áttervezett verzióra.

 

Mars: no erre a fékre én is kíváncsi lennék, remélem lehetőségem nyílik kipróbálni valamikor :)

Az összes eddigi teszt szerint a 4-dugattyús DH-fékek többségét is veri fékerőben, dacára annak, hogy csak alig 155-160 és 175-180 grammos. Sőt, a tartós tesztek szerint a megbízhatóságával sincsen gond. Kivéve az első szériásnak, amiben más volt a dugattyú, de ezt a részt teljesen áttervezték.

 

Egy ipari műremek a Piccola, olyan, akár egy ékszer. Én ilyen igényes kidolgozást eddig a Thomson cuccoknál láttam eddig talán, de ez túl tesz azon is. Sehol egy sorja, minden szél lekerekítve, eldolgozva szépen. A szetthez volt egy papír egy hosszú checklisttel és az összeszerelő aláírásával, pecséttel, hogy mi mindent ellenőriztek rajta, stb. Fából készült díszdobozban volt, pár apró kis ajándék kíséretében.


Edited by zscs, 2018. July 24. - 13:35.


#251
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Trickstuff Piccola, első fék, 900mm vágatlan kábel, 161g

Hátsó fék, 1600mm vágatlan kábel, 179 gramm

large_Piccola_161g.JPG

 

AbsoluteBlack 30t Oval + csavarok: 41g

Húú, na, az ezzel szerzett tapasztalatokra nagyon kíváncsi leszek, feltéve persze, hogy saját részre van. Az sem utolsó kérdés, hogy milyen komplett bringa lesz az, amire egy ilyen szett kerül..... gyanítom, erősen célorientált! :)  



#252
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Trickstuff Piccola, első fék, 900mm vágatlan kábel, 161g

Hátsó fék, 1600mm vágatlan kábel, 179 gramm

large_Piccola_161g.JPG

 

AbsoluteBlack 30t Oval + csavarok: 41g



#253
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Az uj raceking mar nem ballonos :)

#254
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Szóval?

 

oké, de csak halkan írom, mert biztosan az jön le, hogy hülye vagyok. pedig de, viszont így érzem jónak:

(75kg vagyok)

a 29er (fullmerev ss 21mm felnik) elöl-hátul Conti X-King RaceSport elöl 2,4 széles 1,1-1,2bar, hátul 2,2 széles  ~1,1bar

(Ezt dimbes-dombos terepen, főleg traktornyomos földutakon, erdőben használom, kevés murva, de semmi komolyabb terep, nincsenek nagy kanyargások sem. A - ritkán előforduló - rázósabb lefeléken nagyon megy már a "héliummal töltött macska". Ha több köves és/vagy gyorsabb rész lenne, biztosan nem merném ennyire leengedni. Gondolkozom, hogy hátra inkább inkább 2,2 RaceKing kellene, az ballonosabb, de lehet, hogy lesz egy 29er-->650B konverzió, így amíg megszülöm, nem költök gumira.)

 

 

a 27,5 (120mm hardtail 19mm felnik) elöl-hátul Conti X-King RaceSport 2,4 elöl 1,6bar, hátul 1,4bar

(Montizni ezzel szoktam, ez már kap kövesebb, gyökerekkel szabdalt terepet és nagyobb a tempó is.)

 

Azért elöl nagyobb a nyomás, mert kanyarban előreterhelésnél ennél kisebb nyomáson már bizonytalanak éreztem. Ha hátul kicsit mászik (szokott), az nem zavar különösebben, de jót tesz a kényelemnek. 

Eddig egyszer ütöttem fel a a 29er elejét egy elbénázott nyuszizásnál.

 

 

 

 

ja, és hogy ON is legyek, mikor vettem, lemértem a gumikat, de elfelejtettem már és csak ide (vagy a gumis topicba) írtam be valahová. :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#255
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 posts

jó kis kalkulátor. :)

én úgy közelítem meg, hogy a legkisebb nyomás, ahol még:
- nem ütöm fel
- nem fordul le és nem bizonytalankodik kanyarban
- nem lassít felfelé
pár éve kezdtem el csökkenteni. de le sem merem írni, mennyi (főleg, mivel belsővel tekerek). :unsure:

Szóval?😃

#256
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

jah lefele jobb alacsony nyomassal, de felfele idegesito lehet, hogy a gumit pumpalod folyamatosan (minel ballonosabb annal inkabb).

en mindig egy olyan maximumot keresek, amivel meg elfogadhato lefele.

 

kiindulasnak

http://mtb.ubiqyou.com/

 

jó kis kalkulátor. :)

 

én úgy közelítem meg, hogy a legkisebb nyomás, ahol még:

- nem ütöm fel

- nem fordul le és nem bizonytalankodik kanyarban

- nem lassít felfelé

pár éve kezdtem el csökkenteni. de le sem merem írni, mennyi (főleg, mivel belsővel tekerek).  :unsure: 


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#257
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

pár olyan alkatrész, amire úgy sem kíváncsi senki:

 

Fulcrum Torq-RS hajtókar, 172.5mm hossz, 53-39 tányérok, plusz csapágyak: 751 gramm

ITM Forged Lite Lux 130mm klasszik befogójú stucni, 146 gramm

 

FSA OS99 Energy stucni, 130mm, 138 gramm.

 

Deda Piega RHM kompakt, klasszik befogójú kormány, 44cm széltől-szélig, 292 gramm.

 

Syntace F99 120mm-es stucni ACÉLCSAVAROKKAL: 108 gramm. Kár, hogy nekem recsegett-ropogott könnyed országúti felhasználás mellett (pl. kiállva, vagy csak meghúzva a kormányt, egyből kihozta a ropogó hangot. :) az enyém már visszahívás utáni modell)


Edited by Vejne, 2018. July 18. - 10:38.


#258
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Köszönöm, urak! Meglepődtem, azt hittem, ennél alacsonyabb nyomást használtok.

 

jah lefele jobb alacsony nyomassal, de felfele idegesito lehet, hogy a gumit pumpalod folyamatosan (minel ballonosabb annal inkabb).

en mindig egy olyan maximumot keresek, amivel meg elfogadhato lefele.

 

kiindulasnak

http://mtb.ubiqyou.com/


Edited by arn, 2018. July 18. - 10:14.


#259
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 posts
Némi releváns tartalom, friss mérés:

xt spd race pedalok: pd-m8000 338g
xtr spd race pedalok: pd-980 306g
xtr spd trail: pd-m9020 378g

Sorok:
m8000 11-42: 447g
m9000 11-40: 330g
XX1 10-42: 270g

Newmen Advanced SL X.22 XD-vel: 655g helyett 668g mért. Szalag és szelep nélkül.

Rocket Ron 2,25 SnakeSkin Evo TLE + DT szalag és szelep + 60ml lötyi + XX1 10-42 + XT 160mm Ice tárcsa = 1784g

#260
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 posts

Köszönöm, urak! Meglepődtem, azt hittem, ennél alacsonyabb nyomást használtok.

Nem labormérés, de jó kiindulási alap:
https://www.singletr...-tire-pressure/

Én hiszek az alacsony nyomásban, inkább forduljon le a gumi, mint elpattogjon :)