Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
722 hozzászólás a témában

#281
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Hm, tenyleg, bar a kontaktfeluletben nincs nagy elteres.

#282
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

XT-vel, a különbség ezzel is jól látszik.

IMG_2893-800px.jpg


  • dzsonhee kedveli ezt

#283
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Hogy erted, hogy kisebb? A shimanonak sem nagy a kontaktfelulete.

Ennek még kisebb, jóval karcsúbb az egész. Valahova el kellett tűnjön 84g az XT-hez képest :)
Zsolt csinálhat egy képet összehasonlítva a Shimanoval, az enyém már nincs meg. 



#284
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Hogy erted, hogy kisebb? A shimanonak sem nagy a kontaktfelulete.

#285
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Es az xpedo milyen? :) eleg jokat olvasni rola... ha most vennek pedalt, lehet ez lenne az xtr helyett, nem olcso, de grammban merve meg mindig az egyik legolcsobb fejlesztes.

Néhány hónapja van fent az acéltengelyes változat (258g).
Eddig meg vagyok elégedve vele. Pár kört kellett menjek míg megszoktam a Shimanohoz képest jóval kisebb méretét.
Nekem valamiért a saját stoplijával akadtak gondjaim a ki- és belépésnél ezért egy Shimano stoplival használom.


dzsonhee módosította - 2017. november 24. - 21:20


#286
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Es az xpedo milyen? :) eleg jokat olvasni rola... ha most vennek pedalt, lehet ez lenne az xtr helyett, nem olcso, de grammban merve meg mindig az egyik legolcsobb fejlesztes.

#287
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No még 1 érdekesség. 214 grammos XPedo pedál.

large_XPEDO-MF8TI-214g.JPG

 

Egy mérlegelés erejéig volt nálam egy Fox Kabolt is, Boost, 15x110mm, 36 gramm.


  • dzsonhee kedveli ezt

#288
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

14 grammos Ritchey markolat:

large_Ritchey_Superlogic-14g.JPG

 

21 grammos Topeak Shuttle carbon:

large_Topeak-cage-21g.JPG



#289
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a sulynal inkabb a belso szerkezeten sporoltak - rovidebb minden benne, mint a hagyomanyos villaknal. a villaszar nagy resze "ures". ettol a lockout bugtol eltekintve nagyon jo villanak tunik.


arn módosította - 2017. november 21. - 10:10


#290
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

logikus amit írsz, mégis, tavaly a másik német magazin nagyon szép Nm-értékeket mért hozzá. Sajnos a netes verzióból hiányoznak ezek az adatok. Kár. https://www.mountain...y.1607162.2.htm



#291
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Nem csak az XC villáknál merev a RS. Ha a német tesztben megnézitek a következő oldalon az All-Mountain villákat, ott is egy nagy lépéssel merevebb csavarodás és fékmerevségben is a RockShox villa. Úgy látszik valamit nagyon kitaláltak Roksokszék.

A Fox SC-n nem csodálkozom, több száz gramm hiányzik belőle a többi villához képest. Mi a ráktól lenne merev ? A papír falvastagságaitól ?


marton módosította - 2017. november 21. - 00:26

Marci

#292
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start

Ejha, eddig csak jókat olvastam a Fox SC-ről és a tavalyi teszteken még úgy rémlik, vert minden XC-villát merevségben! Mi történhetett?

A SID az Exceeddel jött gyárilag, csak szervizeltetni vittem és gondoltam ha már kiszerelem, lemérem.



#293
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

 

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start



#294
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

large_RS_SID_2017_RL_rem-1688g.JPG



#295
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lánccserélgetéssel nem szórakozok már, 0.75-nél szelektív kuka és fel az új. Amit most neki adtam egy cimborámnak 10-42t X01-est, az 5. új lánc sem ugrott rajta. A váltásteljesítmény az alsó 3 fokozaton romlott minimálisan, ennyi változást vettem észre.

Kenés Squirt lube. Lehet, valamit ez is számít. Láncok 2200-2900 közt érik el a 0.75-öt (kivéve a Shimano lánc, ami már jó, ha 1000 km-t kibír 0.75-ig - de az más téma).

KMC láncokat használok, középkategóriát, EL típusok.

 

Viszonylag sokat KOM-ozok, plusz idén 8 versenyen jártam. Ezek egyike sem garancia a hosszú élettartamra (sőt), de mégis, egész jól bírja nálam minden a kiképzést. ;)


zscs módosította - 2017. november 16. - 09:18


#296
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

...... Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Zsolti ! Ezt fejtsük már ki kicsit bővebben ! Hogy lehet egy sorra úgy vigyázni, hogy ne ugorjon rajta a lánc ?

Én még ott tartok, hogy a láncot rendszeresen cserélgeti vetésforgóban a dolgozó és akkor elég szép futásteljesítményt el lehet érni.

De ha van más módszer, dobd már be a közösbe !

Danke !


Marci

#297
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.

 

en is pontosan igy csinalom :) csak melleje irom az arat is (ill euro/gramm), es ilyenkor vetem el ezeket a dolgokat.

 

jobban szeretem inkabb cserelgetni parevente a bringat, mint megvenni rakolteni egy csomot. eddig meg mindig megbantam, amikor sokat koltottem ra.



#298
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Amit linkeltel scottot... hat en tartanek par alkatresztol azert :) nekem a 10kg alatti tokkal vonoval suly volt a lelektani hatar, innentol ahogy szamolgattam, le lehetne vinni 9kg kore, de nem er meg annyit, hogy egy csomot rakoltsek, es a kopoalkatreszek is sokkal dragabbak lennenek. Ez egy kozepkategorias xts bringa, ha nagyon faragni akarnam, inkabb vennek egy jobb felszereltsegut kiindulasi alapnak.

Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.



#299
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Nagyon jó, hogy ennyi kis gyártó megjelent a piacon a karbon termékeivel, de egy normális teszt nélkül csak tapogatózom a sötétben, hogy melyiket vegyem meg. Az ISO 4210-es matrica és a 95 kg súlylimit magában nem győz meg (bár nem tudom az ISO milyen terheléses tesztet követel). 
A Darimo például azt írja, hogy 125g körül gyárt egyéni igények szerint súlyhatár nélküli kormányt és nyeregcsövet. Ha kiállná a  VR3 tesztet rendelném is... 


  • zscs kedveli ezt

#300
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Amit linkeltel scottot... hat en tartanek par alkatresztol azert :) nekem a 10kg alatti tokkal vonoval suly volt a lelektani hatar, innentol ahogy szamolgattam, le lehetne vinni 9kg kore, de nem er meg annyit, hogy egy csomot rakoltsek, es a kopoalkatreszek is sokkal dragabbak lennenek. Ez egy kozepkategorias xts bringa, ha nagyon faragni akarnam, inkabb vennek egy jobb felszereltsegut kiindulasi alapnak.

Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.