Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
#41
Posted 2008. July 29. - 14:33
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#42
Posted 2008. July 29. - 14:32
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#43
Posted 2008. July 29. - 14:29
de mégis menyire erõs 1 ilyen váz?erösebb mint a csõbõl készult dh váz ?
azé jó lenne ha pár év mulva ilyen vázakat gyártanának
#44
Posted 2008. July 29. - 14:19
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#45
Posted 2008. July 29. - 14:16
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#46
Posted 2008. July 29. - 14:09
üreges dolog mint például a slaug
nah most ha ezen a vázon találsz csövet nagy ember vagy
ez ugyanis öntve van...
tervezés:
1. MIndenféle gépész ismeret nélkül el ne kezd.
2. Nem találsz minõségi alapanyagot.
3. ha nem te heggeszted abból a pénzbõl vehetsz bármilyen vázat
4. Sablon nélkül a 2 kerék 4 nyomon fog futni
de azért hajrá
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#47
Posted 2008. July 29. - 14:03
mit szoltok ehez a vázhoz?http://www.pinkbike.com/photo/2139286/
hogy csináltak ilyen csöveket?http://www.pinkbike.com/photo/1574372/
mennyire erõsek illetve milyen könnyüek lehetnek ezek a csövek?http://farm1.static...._b7e919becc.jpg
lehet ilyen vázat csinálni?
kéne nekem 1 ilyen váz...
#48
Posted 2008. July 29. - 10:52
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#49
Posted 2008. July 29. - 09:45
nem tudna valaki olyan 2d vagy 3d progit ajánlani amivel tudnék 1 mervfarut tervezni?
#50
Posted 2008. June 14. - 21:45
#51
Posted 2008. June 06. - 13:55
Szerintetek helyes megoldás a rekumbensem vázának (hasonló ehhez) szilárdsági méretezésére a "kéttámaszú ferde és törtvonalú tartók" módszere oly módon, hogy a dinamikus terheléseket a nehézségi gyorsulás többszörösével veszem figyelembe? Ha igen, akkor hány "g"-vel számoljak (oországúti-elõvárosi használat, várható igénybevételek: kátyúk, járdaszegély, vasúti átjáró)?
A vázat s355 j2g3 minõségû acélból építeném, melynek szakítószilárdsága: 490...630 N/mm^2. Mekkora határfeszültséggel számoljak?
Mekkora biztonsági tényezõt javasoltok?
Egyéb észrevételeket/tapasztalatokat is szívesen vennék.
#52
Posted 2008. April 08. - 15:34
;694736']Valaki tud valami jó kis segédletet vázak tervezéséhez? Aki már épített vázat (és nem tört szét), hogyan méretezte?
Ajánlom a BME Gépészmérnök képzését. Vagy más, jó egyetem hasonló szakát. Ott megtanulod az anyagok tulajdonságait, méretezést, stb.
Méretezéshez vannak különféle végeselem programok, pl. Algor. Vagy a CAD programok végeselemes moduljai, azokkal is modellezhetõek a terhelések.
Race, no Rest!
#53
Posted 2008. April 08. - 14:16
sziasztok!
nem tud valaki olyat aki DH vázakat épit?
mutiilation@vipmail.hu
Nicolai,Speciaized,Cannondale,Scott...stb...örülök, hogy segíthettem...
#54
Posted 2008. April 08. - 14:13
#55
Posted 2008. March 07. - 10:25
van-e lehetõség beszerezni reynolds vagy egyéb bicikli építéshez szükséges csöveket beszerezni?
enduro gépet szeretnék összerakni belõle...van co-s hegesztõ is mühely is...nem probléma...csak a jó anyag...gondolom ha egy aluvázat lemásolnék nem biztos hogy jó lenne hisz más tulajdonságai vannak az acélnak...
segitsetek kérlek
szép napot
cyberpalkokukacfreemailponthu
#56
Posted 2008. February 28. - 22:12
Éppen azért kérdeztem a méretezést, mert nem csak úgy össze akarom dobni, hanem azt akarom, hogy a várható terheléseket is elviselje, viszont ne legyen 20 kg. Amúgy egy lowracer rekumbens vázat akarok építeni elsõ körben acél zártszelvénybõl. A gyártó csak a szakítószilárdságot, meg a folyáshatárt adta meg. Vázgeometria már megvan, ezek ismeretében kéne méretezni.nem árt egy kis fizika ismeret.
meg egy gyártó weblapja, esetleg több. ugyanis onnan lehet adatokat nyerni (felsõcsõhossz, láncvillahossz, fejcsõhossz, szögek, ilyesmi)
eldönteni, hogy mire kell majd a váz
eldönteni, hogy mibõl lesz
eldönteni, hogy honnan szerzed be az anyagot hozzá
szóval sok kérdés van, nem ugy megy, hogy találsz a pajtában pár vascsövet, és a pistabácsi trafójával hipp-hopp lesz belõle egy váz.
#57
Posted 2008. February 28. - 18:26
meg egy gyártó weblapja, esetleg több. ugyanis onnan lehet adatokat nyerni (felsõcsõhossz, láncvillahossz, fejcsõhossz, szögek, ilyesmi)
eldönteni, hogy mire kell majd a váz
eldönteni, hogy mibõl lesz
eldönteni, hogy honnan szerzed be az anyagot hozzá
szóval sok kérdés van, nem ugy megy, hogy találsz a pajtában pár vascsövet, és a pistabácsi trafójával hipp-hopp lesz belõle egy váz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#58
Posted 2008. February 28. - 18:14
#59
Posted 2006. July 20. - 19:45
csak úgy próba képpen érdemes lett volna belefogni szerintem de amúgy én is ilyesmire számitottam
#60
Posted 2006. July 19. - 21:48
nem lehet.üdv
azt szeretném kérdezni ha egy váz nem floatingos és nem is átütõs, akkor hogy lehet belõle floatingosat épiteni úgy h fékezés közben ne szakadjon le az általam fabrikált fékkonzol?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.