Hali!
van: még hozzá kis probléma...
rájöttem, hogy Nekem van egy készölõ félben lévõ honlapom... hááát feltolom oda a képeket... Csak az a qrva extra kitolt velem...
Boccs skaccok...
Csak holnapra lesznek képek...
tú: ez a táblázatosdi engem is érdekelne...
pölö major, Ti honnan, milyen csöveket tudtok?
és mi pénzért?
cs&h+tsai
még egyszer bocsika... :-[
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Started by
Major
, 2001. November 23. 17:36
#301
Posted 2002. January 08. - 16:32
#302
Posted 2002. January 08. - 12:02
hali bikers,
van valakinek valami katalógusféléje, vagy net címe, ahol a nálunk kapható aluminium csövek, zártszelvények adatai vannak ?
pl. SKF csapágyakról iszonyatos mennyiségû információ van itt: http://iec.skf.com/
van valakinek valami katalógusféléje, vagy net címe, ahol a nálunk kapható aluminium csövek, zártszelvények adatai vannak ?
pl. SKF csapágyakról iszonyatos mennyiségû információ van itt: http://iec.skf.com/
#303
Posted 2002. January 07. - 22:13
Köszi az építõ tanácsokat!!!
ROB:
Ha elküldöm neked Corellben, vagy JPG-ben, vagy kinyomtatom, vagy akármi nem bolgoznál rajta esetleg TE is ? ? ? ?
Igyekszem Sannolni is és Para képeit hamar felrakom!!!
Amúgy a Venus-al mi baj ? ? ? Nem értem...
ROB:
Ha elküldöm neked Corellben, vagy JPG-ben, vagy kinyomtatom, vagy akármi nem bolgoznál rajta esetleg TE is ? ? ? ?
Igyekszem Sannolni is és Para képeit hamar felrakom!!!
Amúgy a Venus-al mi baj ? ? ? Nem értem...
#304
Posted 2002. January 07. - 16:20
tamaskaa üdvözöl mindenkit! (jülönösen Jorus hugát...)
Szal aztat akartm mondni, hogy ez a váz tervezés-építés dolog nem olyan 1szerü feladat ám... Látom én hogy rob bátyó mennyit szenved a tervezéssel... szegénynek ráment az egész vizsgaidõszakja...
Tehát nem az a lényeg, hogy milyen rajt' a felirat, hanem, hogy elforog-e benne a kerék, kirugózza-e azt a valóságban is, amit papíron stb. Meg én azért nem kezdek bele ilyesmibe, mert honnan tudjam azt, hogy milyen lesz a gép menet közben? Szal, hogy irányítható lesz, vagy befordul a váz alá a villa, vagy az 500as láncvillával be lehet-e fordulni egy szûk utcába...
De Ti legyetek csak elhivatottak, és türelmesek, csak ne kapkodjátok el ok? Várom a fejleményeket, csináljunk egy rakás konkurenciát a Zügn müveknek!!! ;D ;D ;D
tamaskaa was here...
Szal aztat akartm mondni, hogy ez a váz tervezés-építés dolog nem olyan 1szerü feladat ám... Látom én hogy rob bátyó mennyit szenved a tervezéssel... szegénynek ráment az egész vizsgaidõszakja...
Tehát nem az a lényeg, hogy milyen rajt' a felirat, hanem, hogy elforog-e benne a kerék, kirugózza-e azt a valóságban is, amit papíron stb. Meg én azért nem kezdek bele ilyesmibe, mert honnan tudjam azt, hogy milyen lesz a gép menet közben? Szal, hogy irányítható lesz, vagy befordul a váz alá a villa, vagy az 500as láncvillával be lehet-e fordulni egy szûk utcába...
De Ti legyetek csak elhivatottak, és türelmesek, csak ne kapkodjátok el ok? Várom a fejleményeket, csináljunk egy rakás konkurenciát a Zügn müveknek!!! ;D ;D ;D
tamaskaa was here...
#305
Posted 2002. January 07. - 15:49
Cserkó ezt jól megkaptad! ;D
Én is nagyon homlokráncolva néztem a képeket, de a hibát csak a Venus-ban vettem észre! Persze értelmesen leírni akkor sem tudtam volna, csak éreztem, hogy vmi nem stimmel!
Beg
Én is nagyon homlokráncolva néztem a képeket, de a hibát csak a Venus-ban vettem észre! Persze értelmesen leírni akkor sem tudtam volna, csak éreztem, hogy vmi nem stimmel!
Beg
#306
Posted 2002. January 07. - 15:05
Áááá... csepprõ...
Az odáig okés volt, hogy kiszerkesztettem a hátsóvilla mozgását...
Csak hogy elfelejtettem ellenõrizni, és beleszerkeszteni a láncot...
Így rugózás közben a lánc a villához érne...
Már dolgozom rajta...
Ha minden oké, a héten nagyközönség elõtti premier...
cs&h+tsai
Az odáig okés volt, hogy kiszerkesztettem a hátsóvilla mozgását...
Csak hogy elfelejtettem ellenõrizni, és beleszerkeszteni a láncot...
Így rugózás közben a lánc a villához érne...
Már dolgozom rajta...
Ha minden oké, a héten nagyközönség elõtti premier...
cs&h+tsai
#307
Posted 2002. January 07. - 14:26
#308
Posted 2002. January 07. - 14:15
Ahhh... Nekem mondod?
8)
Mûszaki rajzoló és cseppet gépész is lennék, vagy mi... a gépészt hallkan és apróbetûvel jegyezném meg...
nem a szerkesztésbõl adódott problémám...
mûködésben...pontosabban mûködésbõl...
cs&h+tsai
8)
Mûszaki rajzoló és cseppet gépész is lennék, vagy mi... a gépészt hallkan és apróbetûvel jegyezném meg...
nem a szerkesztésbõl adódott problémám...
mûködésben...pontosabban mûködésbõl...
cs&h+tsai
#309
Posted 2002. January 07. - 14:13
Nyugi PF, a Te vázaid is messzemenõleg alapos értékelést fognak kapni!
Amúgy egy körzõ meg egy vonalzó pontosan elég ahhoz, hopgy ellenõrizd, hogy mozog a vázad, és mennyit.
Amúgy egy körzõ meg egy vonalzó pontosan elég ahhoz, hopgy ellenõrizd, hogy mozog a vázad, és mennyit.
#310
Posted 2002. January 07. - 14:00
Ahoy rob koma!
Ahhha... valahogy Énis így merészkedtem gondolkodni tervezésnél...de... DE tegnap felmerült egy probléma, és közben az is kiderült, hogy biza a vázacskám hátul nem 150mm-t mozog, hanem biza a 200at is... ;D
A gondok operációja folyamatban van...
Holnap tuti major kollega megkapja tõlem a DS-FR vázam és a trekking rajzát...
Sajna a MARATHON és FR vázakkal várnotok kell...
Úúúútálom, hogy nem veszek észre egyszerre minden csepprõ dolgot... csak mindig egyénként...
Na csõváz és hátszél...
Ha az Én vázaim is ily szép értékelést kapnak, fejjel rohanok a... az asztalnak... ;D pf
Ahhha... valahogy Énis így merészkedtem gondolkodni tervezésnél...de... DE tegnap felmerült egy probléma, és közben az is kiderült, hogy biza a vázacskám hátul nem 150mm-t mozog, hanem biza a 200at is... ;D
A gondok operációja folyamatban van...
Holnap tuti major kollega megkapja tõlem a DS-FR vázam és a trekking rajzát...
Sajna a MARATHON és FR vázakkal várnotok kell...
Úúúútálom, hogy nem veszek észre egyszerre minden csepprõ dolgot... csak mindig egyénként...
Na csõváz és hátszél...
Ha az Én vázaim is ily szép értékelést kapnak, fejjel rohanok a... az asztalnak... ;D pf
#311
Posted 2002. January 07. - 13:53
Vissza még a MooN raid-X -re: azzal is tudod változtatni a rugózás karakterisztikáját, hogy a rugóstagot máshol rögzíted, nem kell ilyen bonyolult, kevésbbé stabil, és nem mellesleg DRÁGA eljárás. Hogy tervezted a rögzítést pl? Amúgy csak a csapágyak (mert ha már váz, ne siklócsapágyas legyen, hanem iparis!) igen sokban vannak, majd egy tizes, vagy több. Ezért tervezek én inkább egyforgáspontosokat. Meg azok merevebbek is keresztben. Szerintem. Igaz, a rugóstag jobban kapja az ívet a keresztirányú csavarodás miatt, épp ezért kell olajos/rugós!!! Meg egy kis merevítés, mint a LCS által belinkelt FOES vázban. Érdekes, nézzétek meg!
Paraferee
Szerintem itthon a freeride kategória: elöl 100-150 mm, hátul szintén. Több nem is kell! Még dh-ra se nagyon!!!!! (itthon persze)
Paraferee
Szerintem itthon a freeride kategória: elöl 100-150 mm, hátul szintén. Több nem is kell! Még dh-ra se nagyon!!!!! (itthon persze)
#312
Posted 2002. January 07. - 13:40
Most látom csak, hogy nagyon lehurrogós lett a hozzászólásom. Pedig csak segíteni akarok, hogy tuggyatok tik is szíp vázakkal álmodni! ;D ;D
#313
Posted 2002. January 07. - 13:30
Major
Jól látom, hogy az én vázaim meg nincsenek fenn? Hát ezért adtam én oda neked, komisz kölyke! ;D
DE ha már így látom a vázaitokat, egybõl helybõl beléjük is kötök, kifejezetten a cserko tervezte Mars raid-R-hez lenne pár szavam. (de a mereven kívül semmelyik nem jó)
Szóval: nézdd meg erõsen, és koncentrálj arra, amit írok!
Ha a tengelyt veszed egy pontnak, akkor az azt ért felfelé irányuló ütést kell csillapítani, igaz?
Ezen a vázon a hátsó rész nem úgy mozogna, ahogyan azt ti elterveztétek, pedig szép ötlet! Csak itt Ti arra számoltatok, hogy az ütés a hátsó rész közepét éri, mert csak akkor mozdul el felfelé. Ha mégis a tengelyt éri (mert miért ne), akkor felfelé mozdul el a monoblokkház mögötti forgásponton, de a rugóstag alatti forgáspont meg sem mozdul. Emiatt, meg amiatt, hogy ha szépen kikörzõzöd a lengõkar felsõ/hátsó forgáspontjának mozgását a monoblokkház mögöttit, mint középpontot felhasználva, akkor meglátod, hogy a banán alakú bigyó nem nyomni, hanem húzni fogja a rugóstagot.... Tanulmányozni kellett volna néhány már mûködõ vázat!
Akkor a MooN raid-X: teljesen felesleges a monoblokkház felett, és mögött is egy forgáspont!!! Oda csak egy kell (ahogy az én egyik vázamon látszik is), és az a monoblokkház fölé, kb a középsõ lánctányér magasságába.
VenuS raid-R: innen meg hiányzik egy forgáspont! Ha a láncvillára teszed, akkor Horst-Link, ha a támvillára, akkor négyforgáspontos. Körzõzdd ki szépen ezt a vázat is, és meglátod, mi a hiba!
Az olyanokat most nem számolom, hogy nem fér el bennük egy kerék, hogy milyen magasan van a monoblokkház, mekkora a nyeregcsõ/fejcsõszög, ilyesmi.....
Viszont nagy érdeklõdéssel várom Paraferee terveit, ha az az, amire én tippelek.
És Neki szól: a Workshopban van robbantott ábra rugóstagról, szép, és nagy!
Jól látom, hogy az én vázaim meg nincsenek fenn? Hát ezért adtam én oda neked, komisz kölyke! ;D
DE ha már így látom a vázaitokat, egybõl helybõl beléjük is kötök, kifejezetten a cserko tervezte Mars raid-R-hez lenne pár szavam. (de a mereven kívül semmelyik nem jó)
Szóval: nézdd meg erõsen, és koncentrálj arra, amit írok!
Ha a tengelyt veszed egy pontnak, akkor az azt ért felfelé irányuló ütést kell csillapítani, igaz?
Ezen a vázon a hátsó rész nem úgy mozogna, ahogyan azt ti elterveztétek, pedig szép ötlet! Csak itt Ti arra számoltatok, hogy az ütés a hátsó rész közepét éri, mert csak akkor mozdul el felfelé. Ha mégis a tengelyt éri (mert miért ne), akkor felfelé mozdul el a monoblokkház mögötti forgásponton, de a rugóstag alatti forgáspont meg sem mozdul. Emiatt, meg amiatt, hogy ha szépen kikörzõzöd a lengõkar felsõ/hátsó forgáspontjának mozgását a monoblokkház mögöttit, mint középpontot felhasználva, akkor meglátod, hogy a banán alakú bigyó nem nyomni, hanem húzni fogja a rugóstagot.... Tanulmányozni kellett volna néhány már mûködõ vázat!
Akkor a MooN raid-X: teljesen felesleges a monoblokkház felett, és mögött is egy forgáspont!!! Oda csak egy kell (ahogy az én egyik vázamon látszik is), és az a monoblokkház fölé, kb a középsõ lánctányér magasságába.
VenuS raid-R: innen meg hiányzik egy forgáspont! Ha a láncvillára teszed, akkor Horst-Link, ha a támvillára, akkor négyforgáspontos. Körzõzdd ki szépen ezt a vázat is, és meglátod, mi a hiba!
Az olyanokat most nem számolom, hogy nem fér el bennük egy kerék, hogy milyen magasan van a monoblokkház, mekkora a nyeregcsõ/fejcsõszög, ilyesmi.....
Viszont nagy érdeklõdéssel várom Paraferee terveit, ha az az, amire én tippelek.
És Neki szól: a Workshopban van robbantott ábra rugóstagról, szép, és nagy!
#314
Posted 2002. January 04. - 14:01
Hmm...
Akkor asszem neki fekszem a FR vázamnak, és kicsit megnöveljük a hosszt... ;D
legalább 200mmre...
Akkor asszem neki fekszem a FR vázamnak, és kicsit megnöveljük a hosszt... ;D
legalább 200mmre...
#315
Posted 2002. January 04. - 13:44
Ez nagyon nehéz kérdés:
Fõleg azért megr mi is az az FR ? ? ?
Én erre már 3 válazt is hallottam:
1: Lightos ereszkedés, olyan lassabb DH, meg ilyesmi, nem olyan brutál, csak mókázás.
2: Olyan Karanked fealing!!! Bazinagy letörések ugrása, 10-15mp repülés és DURR leérekzés...
3: Olyan verseny mint a DH, csak nincs kijelönlt pálya a rajttól a célig, csak egy hegyoldal és meny aholy tetszik!!! Minél gyorsabb annél jobb!!!
Momost nemtom melyik is az FR!!!
HA az:
1. az akkor 17cm +-2cm
HA a:
2. az akkor 30+ cm
HA a:
3. az akkor pedig 20csm körül!!!
Ennyi!!!
(Az én általam tervezett FR váz a VenuS Raid-R a 3. kategória!!!)
Fõleg azért megr mi is az az FR ? ? ?
Én erre már 3 válazt is hallottam:
1: Lightos ereszkedés, olyan lassabb DH, meg ilyesmi, nem olyan brutál, csak mókázás.
2: Olyan Karanked fealing!!! Bazinagy letörések ugrása, 10-15mp repülés és DURR leérekzés...
3: Olyan verseny mint a DH, csak nincs kijelönlt pálya a rajttól a célig, csak egy hegyoldal és meny aholy tetszik!!! Minél gyorsabb annél jobb!!!
Momost nemtom melyik is az FR!!!
HA az:
1. az akkor 17cm +-2cm
HA a:
2. az akkor 30+ cm
HA a:
3. az akkor pedig 20csm körül!!!
Ennyi!!!
(Az én általam tervezett FR váz a VenuS Raid-R a 3. kategória!!!)
#316
Posted 2002. January 04. - 11:39
ahoy major!
Ha minden jól megy hétfõn scannelni tudok majd...
Kaptok 3vázat tutira...
Egy trekking, egy DS-FR, és egy FR vázat...
Nagyon gondokodom, és lehet hogy kicsit pofásabban lerajzoilom a hétvégén a marathon gépem hátsóját, ami ahhoz hasonlít, amit egyszer valaki belinkelt... majd meglátjátok...
Szal a 3váz tuti...
Na csõváz és hátszél...
Hja!
Szerintetek egy freeride váznál, mennyi a szükséges és elégséges telóút elöl-hátul?
120-150mm elég?
Pf
Ha minden jól megy hétfõn scannelni tudok majd...
Kaptok 3vázat tutira...
Egy trekking, egy DS-FR, és egy FR vázat...
Nagyon gondokodom, és lehet hogy kicsit pofásabban lerajzoilom a hétvégén a marathon gépem hátsóját, ami ahhoz hasonlít, amit egyszer valaki belinkelt... majd meglátjátok...
Szal a 3váz tuti...
Na csõváz és hátszél...
Hja!
Szerintetek egy freeride váznál, mennyi a szükséges és elégséges telóút elöl-hátul?
120-150mm elég?
Pf
#317
Posted 2002. January 03. - 09:01
#318
Posted 2002. January 02. - 21:29
Hahó Kislust
Két mód van a feliratra:
1.:Marás CNC-vel, az enyémen ez lesz !
2.:Dombornyomat müanyagból és ráragasztható !
Vagy még egy lehetõség domborba kimaratom, de ezt csak ha nagyon kell.
Az elsõ vázak a Mars és a Venus lesz.
Most kezdek neki a pontos tervezéshez, kb 2-3 hónap mire "talán" kész lesz és utána már csak össze kell dobni ;D
Eddig még peoblémás az alu beszerzése, mindenképp jó minõségbõl szeretnénk kivitelezni, mert nem szeretném, ha a saját vázunk törne el.
Ha minden jól megy akkor nyár közepére legkésöbb gurulni fog az elsõ .:AstronautS:.
Cserkó
Két mód van a feliratra:
1.:Marás CNC-vel, az enyémen ez lesz !
2.:Dombornyomat müanyagból és ráragasztható !
Vagy még egy lehetõség domborba kimaratom, de ezt csak ha nagyon kell.
Az elsõ vázak a Mars és a Venus lesz.
Most kezdek neki a pontos tervezéshez, kb 2-3 hónap mire "talán" kész lesz és utána már csak össze kell dobni ;D
Eddig még peoblémás az alu beszerzése, mindenképp jó minõségbõl szeretnénk kivitelezni, mert nem szeretném, ha a saját vázunk törne el.
Ha minden jól megy akkor nyár közepére legkésöbb gurulni fog az elsõ .:AstronautS:.
Cserkó
#319
Posted 2002. January 02. - 18:16
igazából olyanra gondoltam, ami domború. (ez lenne az exodálás? vagy..öö, ez mi???)
kislust
kislust
#320
Posted 2002. January 02. - 18:10
Szerinetm minden további nélkül!!!
Bár én az eloxálást javasolom, de ha ezt akarod legyen!!!
Extra kívánságokat szívesen teljesítünk!!!
Csarkó mindotta: "persze, mindenkinek azt teszünk bele amit szeretne, tudok rá embert aki belemarja"
Bár én az eloxálást javasolom, de ha ezt akarod legyen!!!
Extra kívánságokat szívesen teljesítünk!!!
Csarkó mindotta: "persze, mindenkinek azt teszünk bele amit szeretne, tudok rá embert aki belemarja"