Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Future Bike

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
31 hozzászólás a témában

#21
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

nekem se tetszik - nehany problemat megold, nehanyat meg felvet. erdekes szerkezet, de nem hiszem, hogy barmit is forradalmasitana. borzasztoan tul van bonyolitva, az ossztelos ehhez kepest egyszeru szerkezet, amit szinten utalok karbantartani, takaritani.


Én pont fordítva látom, egyszerûbb és kevesebb a karbantartás igénye. A damilt kell cserélni x kiométerenként. A forgó részek, ha zárt csapágyasasak, még kenni sincs mit rajta, ha nem, akkor max azt (még mindig sokkal egyszerûbb mint hajtást, láncot tisztítani, kenni).

#22
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Nem nagyon értek angolul, de az elsõ hivatkozásban egy elme vezérelte váltóról van szó? Elég félelmetes.


a Toyota kampányának része a dolog, PXP (Prius X Parlee) Project néven fut. boltban kapható alkatrészekbõl épült fel az egész bicaj: egy EEG-interfész érzékeli az agyhullámaidat, a szoftvert meg egy okostelefonon fut, ez vezérli az DuraAce Di2-es váltót. itt van még róla egy részletesebb leírás: Prolly

#23
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Nem nagyon értek angolul, de az elsõ hivatkozásban egy elme vezérelte váltóról van szó? Elég félelmetes.
11:38:11 IM 2012

#24
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nekem se tetszik - nehany problemat megold, nehanyat meg felvet. erdekes szerkezet, de nem hiszem, hogy barmit is forradalmasitana. borzasztoan tul van bonyolitva, az ossztelos ehhez kepest egyszeru szerkezet, amit szinten utalok karbantartani, takaritani.

#25
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nem gondolom, hogy ennyiért viszik mint a cukrot. Ördögi kör, amíg nem viszik, nem valószínû, hogy az ára lejjebb megy. Nagyon örülnék ha beválna vagy a lánc kiváltása irányában lenne további fejlõdés.

#26
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

igénytelen, nem úgy mint a láncos rendszer...


hát nem tudom mennyire igénytelen a kismillió bizbaszával... maradjunk annyiban, hogy majd eldõl, ha használni kezdik az emberek. meg ugye szervízellátottság, alkatrészárak, stb.

#27
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem nagyon tetszik a stringbike hajtásrendszere (igénytelen, nem úgy mint a láncos rendszer), az erõátvitel kétoldali és a váltók is nagyon jónak tûnnek. A hátránya, hogy tárcsaféket gondolom nem lehet megoldani hátulra.

#28
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
láttam egy riportot a Stringbike tervezõjével, abban a rendszerben komoly mérnöki munka van. a Schwinn-Csepelnek el tudták adni a licenszt, meg gondolom próbálkoznak másfelé is. 700.000 HUF egy komplett bicaj, és egyedi váz kell hozzá. õszintén szólva vannak kétségeim a sikert illetõen, de ne legyen igazam.

#29
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ez nem jovo, hanem jelen, de konkretan kiprobalnam, illetve azert eleg futurisztikusan festene egy mai utcan :)

Feltöltött kép

#30
zylin

zylin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 277 hozzászólás
Feltöltött kép


http://www.stringbike.com/


#31
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
ez is friss design, a StarCraft-ban is elmenne:

Feltöltött kép

Edward Kimm és Benny Cemoli munkája

#32
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
nyitottam egy ilyet azoknak a koncepcióbicajoknak, amelyekbe mindannyian belefutunk idõnként a neten, de se az "aktuális hírek"-be, se "bike porn"-ba, sem az "érdekes képek"-be nem illenek.

nekem, személy szerint, az internet elõtt töltött idõm jelentõs része olyan honlapok böngészésével megy el, amelyeknek az (ipari) formatervezés, és különbözõ design-tanulmányok bemutatása a fõ profilja, szóval látok eleget. nagy részük feltûnési viszketegségben szenvedõ formatervezõk használhatatlan konstrukciója, ritkábban elõfordul értelmes is köztük.

kezdem ezzel: a Toyota, a Deeplocal tech-art csapat, és a Parlee gondolatvezérelt váltórendszere:

A Prius-Inspired Bike Has Mind-Controlled Gear Shifting | Co. Design