Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Future Bike

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
31 hozzászólás a témában

#1
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
Thonet has collaborated with London-based designer Andy Martin to develop a concept road bicycle using their steam bending process
developed in the 1930s

Feltöltött kép

CF Group - Thonet - Home
Andy Martin
innen

#2
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
http://www.youtube.c...v=v9SWIsY8rzQ#!

#3
Schumi

Schumi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
csak a villa szokványos része merev, a nagy képeken nekem úgy tûnik , hogy a villa nyakánál van egy pár centis mozgásra hely kialakítva

ezt most nem ertem - "ossztelos" merevvillaval?



#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ezt most nem ertem - "ossztelos" merevvillaval?

#5
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
Feltöltött kép

press section KISKA

#6
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
Feltöltött kép

#7
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Magyarul "nem jobb mint a láncos bicó, ellenben rosszabb". :D

Tele van a technika története ilyen kezdeményezésekkel. Tulajdonképp ezek a baromságok viszik elõre a mérnöki tudományokat, mert lehet hogy valaki épp ezt az elb*tt konstrukciót meglátva kap ihletet egy tényleg hasznos és jó megoldás megtervezéséhez.

Szóval egyáltalán nem kár hogy megcsinálták, de nem csak valószínû, hogy idétlen kuriózum maradjon, amit majd 200 év múlva körberöhögnek a közlekedési múzeumban, hanem kívánatos is. :) Mert ilyen elcseszett konstrukciót emberrel megvetetni nem igazán etikus.

Volt alkalmam kipróbálni ezt a Stringbike-ot, mehettem vele viszonylag hosszabban.
Tárcsafék szerintem sem megy rá. A damilt nem kell olajozni, ez igaz de úgy láttuk, ahol legtöbbet fut, a középsõ szakaszon már nagyon kezdett "rojtosodni", foszladozni a zsinór. Szóval, azért ez sem örök élet.
Mi úgy láttuk, a hátsó kerék sem kiszedhetõ, így nehezebb lehet a szállítás is.
A váltás két végállása között nem éreztem óriási különbséget de ez gondolom áttételezéssel még változtatható.
Érdekes koncepciónak tartom de az elterjedésében nem hiszek. Nem old meg semmilyen meglévõ problémát.
De ne legyen igazam, drukkoljunk nekik, legyen világsiker belõle !



#8
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
24 éves lengyel formatervezõ munkája. rétegelt lemez bicaj, a szokásos fenntartható ökológiai bullsit-tel

Feltöltött kép

mondjuk az tetszik benne, hogy nem csak render, hanem fizikai valójában is létezik. és a geo sem teszi alapból használhatatlanná, csak be kéne állítani a nyerget normálisan.

innen

#9
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
két Minneapolisi tag koncepciója: önkiszolgáló bicikliszervíz alkatrész-automatával: Bike Fixtation

Feltöltött kép

#10
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nem tudom mennyire futur mert hazafele jovet lattam

Rowbike | Gear Patrol

a tulajdonos? szerint nagyon jo edzo bike mert mindent megmozgat.de nem olyan unalmas mint kondiba jarni.hajtasrendszer hasonlit a string bike hoz.

#11
Feithg

Feithg

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Nekem se legyen igazam de én sem látom a nagy lehetõséget ebben a zsinórhajtásban.
Lehet hogy városi kerékpározásnál illetve kuriózumként elterjedhet de versenysportban szerintem nem.

Valamelyik bemutató videón azzal érvelnek, hogy a megalkotásnál az egyik vezérelv az volt , hogy olyan hajtást hozzanak létre ami jobban segíti a tekerés közbeni holtponton való átlendülést. Aki próbálta már, ez sikerült nekik? Én a videókon úgy látom hogy talán inkább kicsit máshol van a holtpont, de egyértelmûen nem egyenletes tekerés.

A kereket állítólag ki lehet venni anélkül hogy a zsinórdobokat le kelljen szerelni.

Biztosan valahogy le lehet burkolni a hajtókart, de én azon gondolkodtam még, hogy ha a himbákba kimart vezérpályára ahol a hajtókarra szerelt görgõ egy horonyban fut valami kis kosz (ne adj isten áthajtasz egy sártócsán) kerül ez eléggé leronthatja a hajtás teljesítményét, szépen felõröl, darál mindent. A láncnál azért ez még elfért, mert a lánckerék fogak és a lánc között van némi férõhely, de ennél a hajtásnál szerintem "végzetes".

Alaphelyzetben a hajtókar magától vízszintes helyzetbe ugrik, ez akkor lehet kellemes mikor hirtelen valami miatt leugrassz és jól sípcsonton vág a pedál :)


Mindenesetre érdekes egyedi elgondolás , elismerésem a feltalálónak.

#12
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás
UPenn Engineering Students Present "Alpha": Possibly the Most High-Tech Bicycle Ever - Core77

Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#13
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Nekem nagyon tetszik a stringbike hajtásrendszere (igénytelen, nem úgy mint a láncos rendszer), az erõátvitel kétoldali és a váltók is nagyon jónak tûnnek. A hátránya, hogy tárcsaféket gondolom nem lehet megoldani hátulra.

Volt alkalmam kipróbálni ezt a Stringbike-ot, mehettem vele viszonylag hosszabban.
Tárcsafék szerintem sem megy rá. A damilt nem kell olajozni, ez igaz de úgy láttuk, ahol legtöbbet fut, a középsõ szakaszon már nagyon kezdett "rojtosodni", foszladozni a zsinór. Szóval, azért ez sem örök élet.
Mi úgy láttuk, a hátsó kerék sem kiszedhetõ, így nehezebb lehet a szállítás is.
A váltás két végállása között nem éreztem óriási különbséget de ez gondolom áttételezéssel még változtatható.
Érdekes koncepciónak tartom de az elterjedésében nem hiszek. Nem old meg semmilyen meglévõ problémát.
De ne legyen igazam, drukkoljunk nekik, legyen világsiker belõle !
Marci

#14
oneearthtourist

oneearthtourist

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
http://www.yankodesign.com
jobb oldal "Automotive" menüpont alatt találtok még érdekességeket
Feltöltött kép

#15
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás
Dark Roasted Blend: Hi-Tech & Low-Tech Bicycle Madness

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Én pont fordítva látom, egyszerûbb és kevesebb a karbantartás igénye. A damilt kell cserélni x kiométerenként. A forgó részek, ha zárt csapágyasasak, még kenni sincs mit rajta, ha nem, akkor max azt (még mindig sokkal egyszerûbb mint hajtást, láncot tisztítani, kenni).


ez hol egyszeru neked? ha nem akarsz lancot, akkor ott a szijhajtas agyvaltoval. de az sem old meg mindent... az a gond ezekkel, hogy ezek alternativak, es nem elorelepest jelentenek. kiforratlan, draga lenne bevezetni, etc. mindnek van hatranya is, ami gyakran aranytalan a hozott elonyokkel szemben.

takaritasnal almom lenne egy ossztelossal egybekotve...

aha, magyarok, akárcsak a StringBike-osok. C-vitamin, atombomba, stringbike :)


ez meg egy szobabicaj, potom 6.800 GBP az ára. elég elcseszett valami, viszont karbonszálas rajta még a nyereg is.

Ciclotte - Ride on Design


hat ez tisztara, mint a southparkban mr garrison jarganya - ebben az esetben felveti a kerdest, hogy melyik oldalra kell ulni :D

Feltöltött kép

#17
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A Stringbike-kal ezer éve szenvednek. Nem lesz abból soha semmi (persze van az a pénz amibõl be lehetne futtatni, de soha senki nem fog annyit belefektetni). Semmi elõnye nincs pl egy szíjhajtással szemben, de megkockáztatom azt is, hogy az SS lánchajtásnál sem jobb, csak ezerszer bonyolultabb.


A sebesség mindent megold.

 


#18
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
Jo ez a topik!

#19
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Nem tudom,h ismeritek-e az M55 hybrid bike-ot. A vicc az,hogy ha jól tudom,akkor magyarok készítik.
M55 Hybrid Bike | Facebook
M55 - Home of electric bikes


aha, magyarok, akárcsak a StringBike-osok. C-vitamin, atombomba, stringbike :)


ez meg egy szobabicaj, potom 6.800 GBP az ára. elég elcseszett valami, viszont karbonszálas rajta még a nyereg is.

Feltöltött kép

Ciclotte - Ride on Design

#20
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Nem tudom,h ismeritek-e az M55 hybrid bike-ot. A vicc az,hogy ha jól tudom,akkor magyarok készítik.
M55 Hybrid Bike | Facebook
http://www.m55-bike.com/en