Jelentkezz be Regisztrálj
Cross/Trekking teleszkópok (28-as)
#41
Posted 2010. October 23. - 13:33
A gondom a kovetkezo: nem latom hogy itt melyik villaban lenne visszaut csiilapitas is. Amit jelenleg hasznalok abban kompresszio van, aminek a vege lock out. Jol is mukodik, a lock is megfelelo. Viszont visszafele nem csillapit semmi, ha a villa "talajtveszt" pl., akkor femes csattanassal rughat vissza. Mar egyszerubb 26-os villaknal sem problema ez (pl rs dart), a jobbszar aljan lehet allitgatni a kis teknos-nyul ikon segitsegevel a visszautat. Egy szo mint szaz, melyik trekking villanal lehetek biztos benne hogy tenyleg van benne ilyen?
#42
Posted 2010. October 21. - 14:06
#43
Posted 2010. October 21. - 13:54
#44
Posted 2010. October 21. - 08:02
#45
Posted 2010. September 30. - 17:09
Elküldheted.Köszi.Egyébként mi a különbség a rugós,olajcsillapításos NCX és NRX között?Tangens, köszi!
Persze, csak szemléltetésképpen hoztam fel, kb. egy árkategória a 2 bicaj. Úgy döntöttem NRX-et veszek, de csak tavasszal, már úgyse sokáig bicajozom, utálom a hideget. Egy webshopban találtam 22ezerért akciós NRX-et, ha érdekel, privátban elküldöm a linket, vagy itt is, ha lehet ilyet.
Egyébként épp most fejeztem be az M2000N szervizét, szétszedtem, kitakarítottam, újrazsíroztam. Kellemesen csalódtam, sokat segített!
#46
Posted 2010. September 30. - 17:00
trekkingvázba persze belemegy a 29-es teló (ha a nyakméret stimmel), de legalább 4-5 cm-rel felemeli az elejét a 60 milis trekkingtelóhoz képest, aztán lehet játszani stücnivel, nyereggel, nyeregcsõvel, stb. szóval lehet setupolni újból.
üdv, tg
kemény 18 mm-rel emeli meg az elejét
a nem 1000 éve tervezett és azóta változatlanul gyártott vázakba semmi gáz
lemértem több bringában (merida, kelliz, dema, speci ) a sr/rst beépítési magassága 472 mm, a 29-es rebáé 80mm en 490mm. szal kb bõen elfér.(és kicsit nagyobb negativ kamra nyomással még 5-8 mm simán lefaragható)
mellesleg annyira nem ördögtõl való ötlet hogy pl a giantnak van/volt 29-es torával szerelt cross modellje.
sziasztok,
persze egyes állítások talán szigorúak, de a lényegat abban látom, hogy egy tényleg a jobbak közül való nrx ugyanakkora nyomással városban és terepen nem használható egyaránt jól, vagy terepen túl puha és felütõdik örökké, üdv, tg
ezt meg igy nem egész fogom
ami terepen jól mozog, az városban bõven jó lesz inkább lokolni kell
magam részérõl sokkal inkább érzem korlátjának a virsligumit a terephasználathoz mint a telók mozgását (itt most az ún "csúcsmodellekre" gondolva persze)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#47
Posted 2010. September 30. - 15:44
Én is próbáltam ilyet,ugyanilyen bicajban.Tényleg jobb valamivel mint az M2000N,de ez meg felkoppan nagyon könnyen.Úgyhogy egy ilyen sem megoldás.
Persze, csak szemléltetésképpen hoztam fel, kb. egy árkategória a 2 bicaj. Úgy döntöttem NRX-et veszek, de csak tavasszal, már úgyse sokáig bicajozom, utálom a hideget. Egy webshopban találtam 22ezerért akciós NRX-et, ha érdekel, privátban elküldöm a linket, vagy itt is, ha lehet ilyet.
Egyébként épp most fejeztem be az M2000N szervizét, szétszedtem, kitakarítottam, újrazsíroztam. Kellemesen csalódtam, sokat segített!
#48
Posted 2010. September 30. - 15:28
Én is próbáltam ilyet,ugyanilyen bicajban.Tényleg jobb valamivel mint az M2000N,de ez meg felkoppan nagyon könnyen.Úgyhogy egy ilyen sem megoldás.Próbáltam egy Suntour 4110-est egy Caprine tour crossban, sokkal jobb, mint az enyém, finomabb, könnyebb mozgású.
#49
Posted 2010. September 30. - 13:59
ezt azért erõsen vitatnám
cross bicó lényege hogy az átlagfelhasználó terepezési igényeit bõven kielégítse, viszont városban se kelljen montival szerencsétlenkedni. arra bõven elég a 65mm. (nyilván nem trekkigel kell a prédikálóról dömösre a p3sz ösvényt abszolválni ). a jobb sr-ok akár jók is lehetnek, csak annyiért tényleg van 29-es teló is. ami az újabb vázakba gond nélkül illeszthetõ. (pl a sajátom) .
merevvillát meg a fitneszbringákba
crossba kell a teló
persze ezzel a kérdezõn nem sokat segítetteünk, meg közben eltelt majd 1 hónap....nyilván közben rájött hogy 20k körül csak hulladék lesz.
sziasztok,
persze egyes állítások talán szigorúak, de a lényegat abban látom, hogy egy tényleg a jobbak közül való nrx ugyanakkora nyomással városban és terepen nem használható egyaránt jól, vagy terepen túl puha és felütõdik örökké, vagy városban annyira kemény, hogy akkor (és ez a divat:)) egy rugalmas villa valamilyen ballonosabb gumival szinte kényelmesebb. városba. de ízlések és pofonok...
más: mostanában vettem neten karbonvillát, és volt 425, 445, és 465 mm beépítési magassággal is, emiatt építhetõ nem csak 80 mm-es villához tervezett vázakba. azok, amelyekben aluvállba préselnek / ragasztanak karboncsövet gyakran kaphatóak több méretben is.
trekkingvázba persze belemegy a 29-es teló (ha a nyakméret stimmel), de legalább 4-5 cm-rel felemeli az elejét a 60 milis trekkingtelóhoz képest, aztán lehet játszani stücnivel, nyereggel, nyeregcsõvel, stb. szóval lehet setupolni újból.
üdv, tg
#50
Posted 2010. September 30. - 13:41
Tangens, azt meg tudnád mondani, hogy NRX-re lehet-e sárvédõt fogatni? Köszi!
sziasztok,
lehet, nekem van. itt egy kép: http://www.korszakva...kas.gabor.html# (8. narancssárga ktm), a fékhív nincs átfúrva, figyelj a csavar hosszára, a villaszárra meg tökéletes a cateye 300 Ft-os (és 5 g-os) menetes bilincse.
üdv, tg
#51
Posted 2010. September 27. - 09:31
#52
Posted 2010. September 22. - 15:57
Most,hogy kicsit nézelõdtem,látom,hogy van Konából is emelt válas,ami telós vázakba jó.Ez se rossz,sõt...de nekem kicsit olcsóbb árfekvésû kellene,olyan 20 körül mint amennyibe a Suntour NCX-D-LO kerül.Érdekességképpen érdemes elolvasnod, ha még nem tetted volna.
PRO 445 Carbon merevvilla teszt ? kiemelt, tech ? Bikemag
E szerint be lehet.
#53
Posted 2010. September 22. - 12:02
... Merev villát be lehetne rakni ezekbe a telósra tervezett vázakba?Arra gondolok,hogy megváltozna a váz geo,mert végülis telóval 6,3 cm-el magasabb az eleje,mint a merevvel lenne.
Érdekességképpen érdemes elolvasnod, ha még nem tetted volna.
PRO 445 Carbon merevvilla teszt ? kiemelt, tech ? Bikemag
E szerint be lehet.
#54
Posted 2010. September 22. - 11:59
#55
Posted 2010. September 22. - 10:58
Én is hasonló cipõben járok.A Crossway 20-asom gyári Suntour M2000N telója semmit nem ér,meg már ki is kotyogósodott és néha hozzáér a fékpofa a felnihez,akkor is ha nem akarom.Én a Suntour NCX-D-LO telót néztem ki,ami olaj csillapításos és lockolható.Sokat nem várok tõle,csak ne kotyogósodjon ki.Merev villát be lehetne rakni ezekbe a telósra tervezett vázakba?Arra gondolok,hogy megváltozna a váz geo,mert végülis telóval 6,3 cm-el magasabb az eleje,mint a merevvel lenne.
Az is hamar fog kotyogósodni.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#56
Posted 2010. September 21. - 17:39
#57
Posted 2010. September 21. - 09:48
A karbonvillás megoldás nekem túl rizikós, inkább maradok a begyepesedett teleszkópos elképzelésnél.
Persze, gondolom, hogy 20e körül nem lehet penge telót venni (bár nem igazán bõ itthon a kínálat), de az enyém még a hulladéknak is az alja. Próbáltam egy Suntour 4110-est egy Caprine tour crossban, sokkal jobb, mint az enyém, finomabb, könnyebb mozgású. Ha jön a nemszeretem idõ, megpróbálom az enyémet szétszedni, hátha lehet javítani rajta, de nem fûzök sok reményt hozzá... Aztán lehet tangens felsorolása alapján az ncx kerül megfontolásra, mint arany középút.
29-est az enyémbe bele lehetne pászítani?
#58
Posted 2010. September 20. - 22:12
cross bicó lényege hogy az átlagfelhasználó terepezési igényeit bõven kielégítse, viszont városban se kelljen montival szerencsétlenkedni. arra bõven elég a 65mm. (nyilván nem trekkigel kell a prédikálóról dömösre a p3sz ösvényt abszolválni ). a jobb sr-ok akár jók is lehetnek, csak annyiért tényleg van 29-es teló is. ami az újabb vázakba gond nélkül illeszthetõ. (pl a sajátom) .
merevvillát meg a fitneszbringákba
crossba kell a teló
persze ezzel a kérdezõn nem sokat segítetteünk, meg közben eltelt majd 1 hónap....nyilván közben rájött hogy 20k körül csak hulladék lesz.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#59
Posted 2010. September 20. - 21:47
próbáltam több 28" telót eddig, (idõrendben: RS metro, RST valami 6cm, SR ncx és végül SR nrx), szerintem terepre nem való trekking villa. az nrx kb. a mûfaj csúcsa, de rájöttem: terepre nem való. könnyû, de 6,5 cm kevés városba ÉS terepre egyaránt, ha felfújod, városban csak plusz súly egy jobb merevvilához képest, ha puha, terepen nem ér semmit, csak szétvereted. rendes 29" villa (pl. reba vagy fox) meg nem megy trekkingvázba. jó pár év trekkingelés után azt mondanám, hogy a telós trekking terepre nem való, max városba és akkor is csak nagyon jó teleszkóppal. akkor meg mérlegelj egy könnyû karbonvillát (ebay) könnyû de ballonos gumival (pl. schwalbe maraton supreme). a kerékpáripar hazug kutyák gyülekezete, nincs kimondva explicite, de nagyobb piacokon egyre inkább a merevvilla a téma. 6 cm-es telónál több kényelmet nyersz egy rugalmas villával és hajlított karbonkormánnyal. árban kb.ugyanaz, tömegben -1 kg, látványban meg, ehhhh...
üdv, tg
#60
Posted 2010. August 26. - 11:50
A kérdésem a következõ:
2008-as Merida Crossway 10 bicajomon szeretném lecserélni a gyári SR Suntour M2000N-A telót, mert nem vagyok vele megelégedve. 20 ezer forint környékén már találtam olajos csillapításút, pl. Sr Suntour XCM V2 HLO 100. Érdemes lenne erre cserélnem? Ha nem, akkor mire? Erdõs terepen is nyúzom a vasat, nem csak aszfalton, a színe fehér, ez is szempont.
Minden infót szívesen fogadok, köszi!