Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

kardán

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
49 hozzászólás a témában

#1
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Te jó isten!!! ez naon durva!!!
vagy ez valami kémfotó az új simanó agyról??? :D
!smily!

#2
öregúr

öregúr

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Van egy Sussex nevü taiwani cég, amemelyik ilyen gépeket gyárt. Shimano Inter-7-tel szereli az összes típust. Az ára 5-600 USD körül van. Ez egy koreai forgalmazó honlapja. Az oldalon elrejtettek egy apró hibát. Szerintem rá fogtok jönni mi az, ha megnézitek. A vidóból nekem az jött le, hogy nem igazán durvulásra szánták a konstrukciót.:bananadan

#3
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Aszta merett egeret!!!

Vanitt minden csak józan paraszti ész nem :(
Szal pölö volt vmikor asszem egy kona össztelós váz amibõl
szingölszpíd bájkot építettek a bikkmakkba, szal ha
szingölszpídet lehet akkor kardánnal is megoldható...

A másik meg hogy az autóknál a kardán tengejnek
nem fix a hossza, ezért tud rugózni, mivel a
difkómû meg a váltó közötti táv rugózáskor változik.

A harmadik pedig hogy a kardán tengej és a kardán csukló
két dolog, tehát a kardántengejes bicóban nincs kardán csukló csakegy
kardántengej a végén 2 45 fok körüli fogaskerékkel plusz egy
fogaskerék van a hajtókaron, meg egy a hátsóagynál.

Nekem momentán vanegy kardános Chainless Eagle nevezetû
ruszki csoda a sufniban szétkapva és abban vagy 2centis tömör vas a tengely
és anyag is van benne szal ezt csak akkor csavarod el
ha elõtte sütögeted egy kis ideig :D

Az a vaterás bájk lehet pont oan mint az enyim...
!smily!

#4
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
nem tudom h egyre gondolok e veletek, de nem ezaz a rendszer, ahol nem kell lánc?mert a vaterán van egy ilyen bicó kék szinû valami eagle!nézzétek meg érdemes bár nemtudom hogy elkelt e!

#5
öregúr

öregúr

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
http://www.fahrradsa...endt/fendt.html

#6
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás

Mérnök ember csak a milimétert ismeri. Nem vagyunk mi szabászok
a csavarodás tényleg zavaró lehet....

ezt mondtam anno én is az Üzenõfalon,de nem értékelték tulzottan :)

az elõzõekben olvastam a hosszproblémát.ezt a mezõgazdasági erõ- és munkagépek közt megoldották TLT kapcsolattal

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#7
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.236 hozzászólás
  • LocationSvájc

Hi!Skacok!
A kardán könnnyû is lehetne(akár agyváltóval is),csak a bikernek kéne egyenletesen tekerni úgy kb. 500-aspedálcsapásszámmal!
(170-es hkar+ 6cm átmérõjû kúpkerék a lehajtáshoz,az egy 40 cm*1 cm es tengelyre egy70 kg-os embernél 210kgos csavaró erõt tud kifejteni!
-Minden taposásnál elveszik kb 35fok a 180-ból!(gusztustalan érzés.)


Mérnök ember csak a milimétert ismeri. Nem vagyunk mi szabászok :D
a csavarodás tényleg zavaró lehet....
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#8
öregúr

öregúr

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Végig futottam a topicon. Látom vannak itt mindenféle vélemények, meg elméletek. Nekem van egy ötsebességes Fendt Cardanom. Szóval, ha valakit érdekelnek a tapasztalataim, kérdezzen bátran! És persze, ha valakinek szintén vannak tapasztalatai, arra én is kíváncsi vagyok.

#9
BKMarci

BKMarci

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Hi!Skacok!
A kardán könnnyû is lehetne(akár agyváltóval is),csak a bikernek kéne egyenletesen tekerni úgy kb. 500-aspedálcsapásszámmal!
(170-es hkar+ 6cm átmérõjû kúpkerék a lehajtáshoz,az egy 40 cm*1 cm es tengelyre egy70 kg-os embernél 210kgos csavaró erõt tud kifejteni!
-Minden taposásnál elveszik kb 35fok a 180-ból!(gusztustalan érzés.)

#10
matula

matula

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
raszalltam a kardan temara, de lehervadt a mosoly a szamrol.

http://en.wikipedia....-driven_bicycle
http://www.tomagbabi...matic_large.jpg

http://www.biomega.dk/ > coppenhagen

#11
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
a bikkmakkban olvastam asszem a n. balázs tollából ahol arról volt szó hogy hát  elég költséges dologról van szó. mármint a tányérok gyártásánál. szóval ez a nagy büdös helyzet. szóval mi lehet hogy jobban járnánk de ha ök mondjuk egy fél százalékkal kisebb profitot tudhatnának magukénak akkor felejtõs a dolog. hát szabadpiac.

#12
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Hali!

Gondoljatok bele, hogy mennyivel "kompatibilisebb", általánosabban használható dolgok is megbuktak a piacon. Itt van pl a Shimano féle Biopace, ami gyakorlatilag mindenkinek jó lett volna a versenyzõkön kívül. De megbukott, mert divatosabb volt úgy kinézni, mint egy versenyzõ.
...Tényleg, csodálkozom is, hogy a nagy szabadidõs, C szériás, túrázós trekkinges fellángolásban nem tér vissza az ovál tányér.

--Trifo

#13
vadkanur

vadkanur

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás
bikeman: te meg nem olvastal egy cikket se a Rohloff-rol? Meg a legeloszor legyartott darab is fut valami gyari urge bicojaban, pedig allitolag valami honapokig viz alatt hajtottak tesztkeppen :o
Szoval szerintem nem lehet 1 gagyi, megeri azta penzt, maskerdes, hogy nincs :(

vad

#14
bike_man

bike_man

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Szerintem ez az egész egy halott ötlet! Egyrészt nagyon nehéz, másrészt pedig nehéz lenne jól mûködõen megcsinálni. Az egyik fórumemba írta, hogy 0,5 cm is megtenné, gondolj már bele, az olyan vastag lenne, mint 2 ropi, úgy törne mint állat. Szerintem a láncos rendszerek sokkal jobbak! És én a Rohlhoffban se hiszek, mert 200ezer Ft-ot nem ér, azt meg nem hiszem el, hogy örök életû, másrészt pedi ha taposod a pedált akkor nem vált kultúráltan

#15
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
no izgatott ez a dolog. szóval jártamban- keltemben erre leltem www.chainless.com . miközben a részleteket olvasgattam néha megveregettem a saját vállamat. nem vagyok én olyan hülye gyerek.  ami látható elsõre az az hogy kellemes kis súlytöbblettel lennénk gazdagabbak cr-mo váz 17 kg. húúúúú az nem egyszerû, pedig karbon alu és cr-mo anyagok felhasználásban. szóval a kardán dolog még jó néhány évig kilõve a számításból-  ja és egyedi váz.

#16
dandee

dandee

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Imi ne használj neccképet mert FOSSSS!!!

#17
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
OFFTOPIC,de : nem mondaná meg valaki,hogy mióta a Netscapet használom az IE helyett,miért lesznek a hosszú ö bet?imböl kérdöjelek??? Átszokom a rövid ö-re....

#18
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
A helyzet még ennél is durvább! Ez a keró az Emil Frey Toyota szalonban áll általában,a Subaru kapcsolható összkerékhajtásának demonstrációjaként ;D. Kezd?dik egy normál lánchajtással,váltókkal,aztán a bal oldalon van egy bordásszíj ami el?rejön a kormánycs?re(!!!!)mer?legesen felszerelt tengelyre.Innen a kormánycs? jobb oldaláról folytatódik a hajtás egy másik bordásszíjjal,ami az els?agyon végz?dik.A kormánycs?nél lév? tengelyen kapcsolható ki az els? kerék meghajtása.Na most a poén:amikor kanyarodsz,az els? szíj tekeredik,mert ugye a tengely a kormánynál fix,az els?agy meg fordul....nem folytatom,a többit képzeljétek hozzá.Amúgy nem árusítanak ilyet,csak reklám....mondjuk én sem kockáztatnám meg a forgalomba hozását,enyhén szólva balesetveszélyes.Amikor el?ször láttam,nem hittem volna hogy m?ködik egyáltalán....

#19
Dr.Stein

Dr.Stein

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
Egy-két hete az Mûszaki (egykor részben ELTE) I épületnél láttam egy asszem Subaru kerékpárt. Nem nagyon bámultam meg közelrõl, nehogy megkergessenek, de ha jól értékeltem a látottakakt, akkor a Subaru összkerékhajtási mániáját vitte át a bicajra is.
Úgy nézett ki, hogy bal oldalon a hátsó agytól a homlokcsõhöz futott valami bordásszíj, ahol mindenféle dolgok voltak és az egész cuccból egy vastag bowden futott az elsõ agyhoz. Vagy valami hasonló.
Na, ennyit az értelmetlen fejlesztésekrõl.

#20
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
A bordásszíjas meghajtású motor az tényleg ritka...csak az összes Harley,némelyik Kawa (Vulcan pl.),meg még egy csomó ;D!