Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#9001
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
montira olcsó jó slick gumit tudtok ajánlani?

#9002
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

felhasználásnak megfelelõen méretezett cuccot kell venni

nyilván nem egy crossmax slr-el kel déházni

de azt nehezen hiszem hogy egy crosmaxx st-t szétgyilkolsz (vagy egy kb annak megfelelõ 819-est). tudom drága dehát .......


Nem szoktam dh-zni a cc géppel, általában vigyázok a gépre, de elõfordulhat egy mély, széles vízmosás kövekkel, amiben vagy eltûnök vagy átugrom, csak hát nem biztos hogy sikerül (tudom ez az én hibám, de akkor is ez van) és alacsony nyomáson felütésnél hajlik a pereme ezeknek a felniknek is, ami v-féknél fokozottan rossz. Tehát UST csak tárcsafékhez.


A sebesség mindent megold.

 


#9003
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás
ezeket eddig is tudtam, nem gyõztetek meg. és nem is ez volt a kérdés. :)
jól értem, hogy a dolog lényege - nagyon leegyszerûsítve - kb. annyi, hogy a két rendszer esetében kb. ua. az optimális nyomásérték - azonos peremfeltételek esetén persze -, de a belsõ nélküli elvileg a felütés veszélye nélkül használható ennél alacsonyabb nyomáson is. vállalva a nagyobb gördülési ellenállást, magkapva a nagyobb kényelmet és jobb tapadást.
jól értem?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9004
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Aszfalton minél nagyobb nyomás, annál kisebb gördülési ellenállás. Általában.
Terepen viszont 1 alacsonyabb nyomáson üzemelõ gumma könnyebben átgördül az akadályokon mint amelyik folyamatosan meg-megakad. Nem hiába használja minden profibb montis alacsonyabb nyomáson a gumit, Parti 2.4 körül, én 2,2, de az 1.8as gumiban is 2,5.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9005
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

nem használtam még belsõ nélküli rendszert, de azért figyelem az ezzel kapcsolatos infókat. arra nem igazán sikerült ezidáig rájönnöm, hogy a belsõ nélküli rendszerrel kapcsolatban mért jön elõ állandó jelleggel ez a "lehet kis nyomáson is használni" dolog. nem egészen vágom, hogy a kisebb nyomáson üzemeltetett külsõ megnövekedett gördülési ellenállását, nehezebb tekerhetõségét hogyan tudja behozni a - talán - nagyobb kanyarsebesség és kényelem? hagyományos rendszernél is ki lehet tapasztalni egy olyan nyomásértéket, ahol optimális a gördülési ellenállás/kényelem/kanyartartás/fékezhetõség/minimálisfelütésveszély aránya. ennél miért kéne alacsonyabb nyomás egy belsõ nélküli gumába?

ja, és még valami: az mba szerint kb. egyfoma nyomást érdemes használni adott gumi belsõ nélküli és belsõs változatában. :)

nálam sokkal jobb bringások -kb egy tucat- használják, és minegyikük azt mondja hogy nem jelentõs a gördülési ellenállás növelkedése viszont összeségében sokkal jobb, mint a tömlõs rendszer....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9006
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás
nem használtam még belsõ nélküli rendszert, de azért figyelem az ezzel kapcsolatos infókat. arra nem igazán sikerült ezidáig rájönnöm, hogy a belsõ nélküli rendszerrel kapcsolatban mért jön elõ állandó jelleggel ez a "lehet kis nyomáson is használni" dolog. nem egészen vágom, hogy a kisebb nyomáson üzemeltetett külsõ megnövekedett gördülési ellenállását, nehezebb tekerhetõségét hogyan tudja behozni a - talán - nagyobb kanyarsebesség és kényelem? hagyományos rendszernél is ki lehet tapasztalni egy olyan nyomásértéket, ahol optimális a gördülési ellenállás/kényelem/kanyartartás/fékezhetõség/minimálisfelütésveszély aránya. ennél miért kéne alacsonyabb nyomás egy belsõ nélküli gumába?

ja, és még valami: az mba szerint kb. egyfoma nyomást érdemes használni adott gumi belsõ nélküli és belsõs változatában. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9007
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A belsõ nélküli rendszernél, ha alacsony nyomáson használom a gumit akkor az addig oké, hogy nincs felütéses defekt, de a felnit szét tudom verni ugyanúgy, igaz?

felhasználásnak megfelelõen méretezett cuccot kell venni

nyilván nem egy crossmax slr-el kel déházni

de azt nehezen hiszem hogy egy crosmaxx st-t szétgyilkolsz (vagy egy kb annak megfelelõ 819-est). tudom drága dehát .......

Egyébként pont ezért szar a kisnyomású rendszerben. Ráadásul egy zúzós lejtõ után spriccelve fog távozni a peremnél a külsõbe töltött dzsúz.



+felelõen összerakott rendszernél (jó ust felni, ust külsõ) ez nem játszik...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9008
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ááá nem, a tubeless felni 17,763482364 %-al rugalmasabb, a lépcsõzést is kibírja. :)

Egyébként pont ezért szar a kisnyomású rendszerben. Ráadásul egy zúzós lejtõ után spriccelve fog távozni a peremnél a külsõbe töltött dzsúz.


Valahogy így gondoltam én is.


A sebesség mindent megold.

 


#9009
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ááá nem, a tubeless felni 17,763482364 %-al rugalmasabb, a lépcsõzést is kibírja. :)

Egyébként pont ezért szar a kisnyomású rendszerben. Ráadásul egy zúzós lejtõ után spriccelve fog távozni a peremnél a külsõbe töltött dzsúz.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#9010
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A belsõ nélküli rendszernél, ha alacsony nyomáson használom a gumit akkor az addig oké, hogy nincs felütéses defekt, de a felnit szét tudom verni ugyanúgy, igaz?


A sebesség mindent megold.

 


#9011
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Nekem a legelsõ szériákból származó Muddy Mary van (2,5 drótos, mert akkor még nem volt piacon a hajtogatós), ezért lehet, hogy érint a dolog.


#9012
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Ami fura, hogy a Muddy Mary-t is említik.
Ami meg mostanában került gyártásra, így valószínüleg az újabb gyártásnál csúszhatott el valami - mi viszont egyedül Al Mightyvel rendelkez(t)ünk drótperemesbõl - abból sem a legújabb gyártásból.

#9013
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Köszi a segítséget. Ti tudtok egyébként errõl?

én nem, és azt sem tudom, hogy mettõl meddig gyártott és hol forgalomba került külsõkrõl van szó. lehet, hogy minket ez egyáltalán nem is érint. majd irok a Nadine-nek, és megkérdem.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9014
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Köszi a segítséget. Ti tudtok egyébként errõl, illetve mûködik nálatok is ez a csere történet?


#9015
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
A Schwalbe néhány downhill modelljénél megállapításra került, hogy a hosszútávú használat alatt a drótperem a gumi oldalfalában "kioldódik" (gondolom megmozdul) és ezáltal a gumi felnin való biztos rögzülése nincs biztosítva. Ez akár eséshez is vezethet.

Mivel a Schwalbe nem tudja kizárni annak a lehetõségét, hogy ez a hiba a jövõben többször is elõforduljon a cég önkéntes visszahívás mellett döntött. A következõ modellekrõl van szó: Big Betty, Muddy Mary, Al Mighty és Black Shark Mud. Érintve csak a drótperemes downhill verziók vannak. A Big Betty-bõl és a Muddy Mary-bõl van hajtogatós "Freeride" verzió is, amik nincsenek a probléma által érintve.

A Schwalbe arra kéri, ne használja tovább ezt a külsõgumiját. Kérjük küldje vissza a hátoldalon található kitöltött adatlappal együtt, és adja meg milyen külsõt szeretne helyette. További információ a külsõk visszaküldésérõl: egyszerûen töltse le az itt található PDF-et.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9016
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Valaki, aki németes, nagyjából le tudná fordítani az alábbi hírt?

"Bei einigen Downhill-Reifen von Schwalbe wurde festgestellt, dass sich nach längerer Benutzung der Drahtkern im Reifenwulst gelöst hat und somit ein sicherer Sitz des Reifens auf der Felge nicht mehr gewährleistet ist. Dadurch kann es zu Stürzen kommen!

Da Schwalbe nicht ausschließen kann, dass dieser Effekt auch bei weiteren Reifen auftritt, hat sich das Unternehmen zum freiwilligen Rückruf entschlossen. Es handelt sich um die Modelle Big Betty, Muddy Mary, Al Mighty und Black Shark Mud. Betroffen ist jeweils nur die Drahtreifen-Version für den Downhill-Einsatz. Von Big Betty und Muddy Mary gibt es auch eine Freeride-Version (Faltreifen). Diese sind von dem Problem nicht betroffen.


Schwalbe bittet darum die Reifen nicht mehr zu benutzen.
Schicken Sie uns Ihre Reifen mit dem umseitigen
Formular ein und fordern Sie den gewünschten Ersatz an.
Für weitere Informationen und um den Reifen einzusenden,
laden Sie sich einfach das beiliegende PDF herunter."


#9017
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Najo, segitek, HollyRoller 817g - HookWorm 1121g
Ez ugye gyári adat...bár a Holly lehet hogy téves mert ugyan annyit irnak sulyban a 24" és a 26" változatra..
HollyRoller pedig csak drotosban van, elvileg..

Vegyél HookWorm-ot szvsz, kevesebb fog szembe jönni..


Köszi tesvér!Wormit veszek most már biztos,idáig Schwalbe Ralph Racing-ot használtam(26x2.4),és persze párszor a lépcsõ mellé ugrasztottam akkorát pukkant a gumi hogy majd le szálltam de nem lyukadt ki csak kicsit kiszálasodott az oldala,meg megdeformálódott kicsit!
Külömben a e-biken olvastam hogy van kevlár Holly
http://ebike.hu/term...306&brand_id=34

#9018
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás
Slick DH-ra? Megavalanche 2008 2. helyezett bringáján hátul egy dupla falu dh Slick gumi volt. Azért szép lehetett azzal menni a hóban :D

#9019
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás

A pics**a pedig már 65% a Holly mellett voltam!
Miért van ennyi fajta jó gumi ...:rubik:
Ez a suly a kevlár Holly-ra van,vagy az egyszerûre?
Majd 1 tábla csokival nehezebb a két HookWorm a két Holly-tól,de a suly nem annyira fontos!
Még 1-2 alszok rá


Najo, segitek, HollyRoller 817g - HookWorm 1121g
Ez ugye gyári adat...bár a Holly lehet hogy téves mert ugyan annyit irnak sulyban a 24" és a 26" változatra..
HollyRoller pedig csak drotosban van, elvileg..

Vegyél HookWorm-ot szvsz, kevesebb fog szembe jönni..
By Sala:

"foxot ürlények tervezték és csak ánuszkulcsal javitható..."

#9020
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Murván szerintem minden azonos méretû terepgumi egyforma, sõt a mély homokra is tartom ugyanezt.


A sebesség mindent megold.