Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#1201
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
mire vagy kíváncsi?:)

http://www.gebhardt....age=102&lang=en

Izomtéridõninja-geológus!


#1202
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Merre találnék adatokat Gebgardt tányérokról?Oldalukon nem lelem

#1203
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Ha-ha.
Lehet, hogy egy jó izomzat nehéz dolog, és mások elsõnek azt adnák le, de én ragaszkodom hozzá.

illusztráld te is képpel, ahogy a kolléga, és akkor hinni fog neked :D

#1204
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ha-ha.
Lehet, hogy egy jó izomzat nehéz dolog, és mások elsõnek azt adnák le, de én ragaszkodom hozzá.

#1205
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 hozzászólás
http://www.singlespe...d7a8a861b8f87c1

Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.

Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.


#1206
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ahh, látom, épp volt téma, amit kérdezni szeretnék.

All about bolts (Author: Nino)M5 x 6 means:
M5 is the size of the thread in millimeters: here it`s 5 millimeters of outside diameters.
6 refers to the length of the thread in millimeters: here it is 6 millimeters.

So M6 x 15 for example means a 6 millimeter diameter thread which is 15 millimeters long.

BOLT TUNING:

Aluminium Titanium
Chainring bolts − 30 g − 15 g 2x5 pcs
− 24 g − 12 g 2x4 pcs
Crank fixing bolts − 15 g − 10 g
F-derailer − 5 g − 2 g 2 main bolts
R-derailer − 10 g (ca.) − 4 g (ca.) hanger bolt, cable stop bolt, pulley wheel bolts
A-head cap bolt − 4 g − 2 g M6x20 mm
Bottlecage bolts − 7 g − 4 g 4 pcs M5x10 mm (Al = 3 g / Ti = 6 g / Steel = 10 g)
Brake lever bolts − 5 g
Canti brake bosses on frame − 8 g 2 pcs (typical steel bosses weigh around 24 g)
Canti brake bosses on frame − 6 g 2 pcs (Manitou Ti: 12 g / RockShox SID steel: 18 g / Manitou steel: 21 g)
Stem − 5-10 g 4-6 pcs
Seatpost − 3-8 g (ca.) 1-2 pcs
V-Brake canti bolts − 11 g − 6 g 4 pcs M6x15 mm
V-Brake cable fixing bolts − 5 g − 3 g 2 pcs M5 or M6x8 mm
V-Brake brakepad fixing nuts − 10 g 4 pcs M6
V-Brake brakepad carrier bolts − 8 g 4 pcs (Ti = 12 g / Steel = 20 g)
Ti bolt-on axles instead of QR − 70 g typical steel QR levers 120 g, bolt-on axles Ti = 48 g / steel 65 g
Cassette Lockring − 10 g Steel 14 g / Al 4 g
Pedals − 10 g my Corratecs had 8 steel bolts
Pedal axles − 70 g


The only place you need the added strength of Titanium is at the stem and the seatpost.
All other bolts can be out of Aluminium which is also a lot cheaper than Ti.


Carbon (savings over aluminium):
A-head spacer − 6 g / 10 mm (Al = 10 g / 10 mm , Carbon = 4 g / 10 mm)


V-BRAKE TUNING:
CrMo Ti Al Max. saving
4 Canti-bolts M6x15 mm 16 g 10 g 5 g − 11 g (Al)
4 padcarrier bolts 20 g 12 g − 8 g (Ti)
4 pad fixing nuts M6 14 g 9 g 4 g − 10 g (Al)
2 Cable fixing bolts M6x8 mm (Avid) 8 g 5 g 3 g − 5 g (Al)
Total possible savings: − 34 g


Example for maximum possible BOLT-TUNING on a MTB:
ALUMINIUM:
Chainring bolts (2x5pcs) -30 g / (2x4 pcs) –24 g
Crank fixing bolts -15 g
F-derailer (2 main bolts) -5 g
R-derailer (hanger bolt, cable stop bolt, pulley wheel bolts) ca. -10 g
A-head cap bolt (M6x20 mm) -4 g
Bottlecage bolts (4 pcs M5x10 mm) –7 g ( Al = 3 g / Ti = 6 g / Steel = 10 g)
Brake lever bolts –5 g
V-Brake canti bolts (4 pcs M6x15 mm) –11 g
V-Brake cable fixing bolts (2 pcs M5 or M6x8 mm) –5 g
V-Brake brakepad fixing nuts (4 pcs M6) –10 g
Cassette Lockring –10g (steel 14 g / Al 4 g)

TITANIUM:
Seatpost clamp bolt –3 g
Canti brake bosses on frame (2 pcs.) : -8 g
Canti brake bosses on fork (2 pcs) -6 g
V-Brake brakepad carrier bolts (4pcs) -8 g
Stem (4-6 pcs) 5-10 g
Seatpost (1-2pcs) ca. 3-8 g

Total possible savings: ca. 150 g
Remember:
Titanium is about 1/3 lighter than steel.
Aluminium is 1/3 the weight of steel and ½ the weight of Titanium.
Carbon is about ½ the weight of aluminium


Forrás; weightweenies

Van valaki, aki használ(t) ilyeneket súlycsökkentés érdekében hosszabb idõn át? És mondjuk bekrepált neki bármi is? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, van ugye az FTW. ajándékutalványom, és mivel a legtöbb alkatrészemet már nincs hova könnyíteni ( legalábbis úgy,hogy a bizalmam továbbra is megmaradjon a megbízhatóságot illetõen :) ), vagy egyszerûen csak többe kerülne venni valamit, ami nem sokkal könnyebb, mint a meglevõ, arra gondoltam, hogy a csavarokat tuningolnám, ahol lehet.

Jelenleg még csak ott tartok, hogy carbon a távtartóm, alu hajtómûcsavarok vannak a gépen, és nincs rózsám a villanyakban, se headlock, se kormánycsapágykupak. Ezekrõl a megoldásokról már tudom, hogy beváltak az évek alatt. ( érdekes, hogy ezt a headlockos módszert sehol sem említik - egyébként a fentiek hiánya okozza azt, hogy a stucni villanyakat rögzítõ csavarjait viszont a világért sem cserélném ki semmire - nem mintha nagy különbség lenne abban, hogy egy zúzós lejtõn mondjuk elforog a kormány, vagy le is repül a stucnival, de azért mégiscsak :) )

#1207
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

kulacstartón kivül smemi másba nem tennék.


nekem a valtokar bilincseben is az van. :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1208
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

a bmagos (Begé) vmi 3000 g volt tag nélkül + 200-300 között van a tag

nekem 210g volt 36 db alu nipszlikkel

akkor kb 13,5 kg a bringa. szerintem nem rossz, fõleg, hogy nem grammra mentem, hanem tartósságra.

#1209
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Rob, esetleg valami hivatalos adattal tudsz szolgálni a régi enduro váz súlyával kapcsolatban?
Összeraktam egy táblázatot, amiben a váz súlya a nagy kérdõjel, a többi cuccra gyártási szórással felfele kerekítve számoltam, és így jött ki 13,8 kg.
A másik dolog a küllõk súlya, 64 db 2-es küllõ mit nyomhat kb?
vázat 3500grammnak, a küllõket 500grammnak vettem.
így lett 13797 gramm.

a bmagos (Begé) vmi 3000 g volt tag nélkül + 200-300 között van a tag

nekem 210g volt 36 db alu nipszlikkel
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1210
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
DT szerint a küllõk:
http://www.dtswiss.c...009/Spokes.aspx

#1211
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
Rob, esetleg valami hivatalos adattal tudsz szolgálni a régi enduro váz súlyával kapcsolatban?
Összeraktam egy táblázatot, amiben a váz súlya a nagy kérdõjel, a többi cuccra gyártási szórással felfele kerekítve számoltam, és így jött ki 13,8 kg.
A másik dolog a küllõk súlya, 64 db 2-es küllõ mit nyomhat kb?
vázat 3500grammnak, a küllõket 500grammnak vettem.
így lett 13797 gramm.

#1212
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
kulacstartón kivül smemi másba nem tennék.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1213
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Az elsõváltó bilincsébe nyugodtan rakhatok alu csavart (M5) vagy már törött el valakinek?


A sebesség mindent megold.

 


#1214
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

nézd meg ezt:
http://piacter.bikem...=178022&cat=all


Láttam még anno amikor új volt a hirdetés. Beszéltem is az eladóval, de nekem csak a gyz kéne belõle, esetleg adapter, de nem tudtunk megegyezni, igaza is volt. 28 lyuk meg egyébként is kevés.

#1215
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 hozzászólás

nem olyan egyszerû, le is kell venni a tengely hosszából, mert az eredetiben a tengely fekszik fel a villában, az rws-es 10-es átmenõsben pedig a gyorszár fekszik csak fel, a tengely nem.
és ekkora hosszban egyeneset fúrni nem kispálya. tényleg jó esztergályos kell hozzá.



hozd csak hozzám, megcsinálom én:)

#1216
vendég_Berger_*

vendég_Berger_*
  • vendég

crc-n találtam eddig a legolcsóbban. A konverteren gondolkodtam, kéne egyet élõben látni, mert sztem csak annyi a difi, h fel van fúrva 9mmre. Ha kiszedném a 240esbõl az eredetit, felfúrnám akkor már meg is van. sztem

rob: ezt úgy kell érteni, h a specikben dt agyak vannak? csak elõl használnak thruboltot? mert hátul szeretnek vmiért deoret használni, ahogy eddig láttam


nézd meg ezt:
http://piacter.bikem...=178022&cat=all

#1217
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
jajj, ezek a dt 190-es agyak...
http://cgi.ebay.com/...7|39:1|240:1318

bárki fél karját odaadnám értük :sóhaj:

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1218
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

kösz, megnyugodtam:)
hol van neked 340es agyad, az sjben? abban nem sun rinlge kerékszett lett?:P

a cube-ban volt dh-hügi
a stumpiban most wcs van, de mivel v-fékes, lecserélem a ringlé-re.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1219
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

kösz, megnyugodtam:)
hol van neked 340es agyad, az sjben? abban nem sun rinlge kerékszett lett?:P


a cube-ban volt.

a stumpjumperban meg valami ritchey wcs felnis kerekek vannak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1220
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

nem olyan egyszerû, le is kell venni a tengely hosszából, mert az eredetiben a tengely fekszik fel a villában, az rws-es 10-es átmenõsben pedig a gyorszár fekszik csak fel, a tengely nem.
és ekkora hosszban egyeneset fúrni nem kispálya. tényleg jó esztergályos kell hozzá.

azért annyira nem bonyesz...legfeljebb nem egy fogásban kell próbálkozni :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való