Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://www.gravatar.com/avatar/15dd0adb928b9fd3f9862afe5bccf865?s=100&d=http%3A%2F%2Fforum.bikemag.hu%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fsnapshot%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#4461
Írta 2006. január 11. - 23:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Mélytudatalattiból elõtörõ emlékeim szerint hallottam olyat, hogy fegyvercsöveket is kovácsolnak. Sõt, ha jól emlékszem körkovácsolásnak hívják. Szóval lehet, hogy a küllõt tényleg nem húzzák, hanem kovácsolják (no aztán, hogy ez miért jobb, mint egy húzott???). A másik fontos dolog az, hogy hidegen nyüstölik, így a szilárdság is felmegy az alakítás miatt.
#4462
Írta 2006. január 11. - 21:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ez metallografia
;-)
;-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4463
Írta 2006. január 11. - 20:44
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hát ha húzod, akkor ritkul a fémrács, az pedig éppenhogy gyengíteni...szóval nemtom.
Dante szilárdságtanon ilyeneket tanultál ?
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
MEgvannak a cuccok. az agy meg a felni
657 g
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#4464
Írta 2006. január 11. - 20:29
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hat az ugy volt, hogy...
egyes.
nem ritkul az
csak a sikok csusznak el egymason
(a surusege allando a femnek, nem tudok ezen huzassal valtoztatni)
/vhogy nincs kedvem megmunkalas kozben mar egy fel szakitoprobat is elvegezni, mivel a racsszerkezet szetvallasztasa az a muvelet/
a huzas a megmunkalast jelenti
pl huzalok egyik bevett eljarasa
szertem a kullot a kov keppen keszitik
huzzak a huzalt 2mm atmerore pl
majd vagjak megfelelo meretre (veletlenul pont tudjak hany mm-re kell vagni ahhoz, hogy pl 264-est kapjanak a vegen. fura fazonok ezek)
aztan mondjuk zomitik a fejet (ezt nevezhetnenk kovacsolasnak, ha nem tudnank, hogy zomitesnek hivjak) /elotte esetleg hajlitjak is/
majd pedig mangotoljak a menetet
ha kard kullo kell akkor kovacsolhatjak is de inkabb ket henger koze dobjak majd onnan is kiveszik es kesz kb
nem minden kovacsolas ami nem forgacsolas
megmunkalasok:
-forgacslevallasztassal:
furas
esztergalas
maras
gyalulas
...
-forgacs nelkuli (keplekeny alakitas)
kovacsolas
huzas
folyatas
hengerles
...
vmi ilyesmi a felsorolas
hasra utes szeruen
egyes.
nem ritkul az
csak a sikok csusznak el egymason
(a surusege allando a femnek, nem tudok ezen huzassal valtoztatni)
/vhogy nincs kedvem megmunkalas kozben mar egy fel szakitoprobat is elvegezni, mivel a racsszerkezet szetvallasztasa az a muvelet/
a huzas a megmunkalast jelenti
pl huzalok egyik bevett eljarasa
szertem a kullot a kov keppen keszitik
huzzak a huzalt 2mm atmerore pl
majd vagjak megfelelo meretre (veletlenul pont tudjak hany mm-re kell vagni ahhoz, hogy pl 264-est kapjanak a vegen. fura fazonok ezek)
aztan mondjuk zomitik a fejet (ezt nevezhetnenk kovacsolasnak, ha nem tudnank, hogy zomitesnek hivjak) /elotte esetleg hajlitjak is/
majd pedig mangotoljak a menetet
ha kard kullo kell akkor kovacsolhatjak is de inkabb ket henger koze dobjak majd onnan is kiveszik es kesz kb
nem minden kovacsolas ami nem forgacsolas
megmunkalasok:
-forgacslevallasztassal:
furas
esztergalas
maras
gyalulas
...
-forgacs nelkuli (keplekeny alakitas)
kovacsolas
huzas
folyatas
hengerles
...
vmi ilyesmi a felsorolas
hasra utes szeruen
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4465
Írta 2006. január 11. - 15:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hát ha húzod, akkor ritkul a fémrács, az pedig éppenhogy gyengíteni...szóval nemtom.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4466
Írta 2006. január 11. - 15:12
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#4467
Írta 2006. január 11. - 14:59
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
no en most elmegzek digitalis aramkoroket tanulni majd jovok kicsit kesobb.
addig
talaljatok ki hogy kepzelitek el a hengeres kullo kovacsolasat
en per pill nem tudom elkepzelni...
addig
talaljatok ki hogy kepzelitek el a hengeres kullo kovacsolasat
en per pill nem tudom elkepzelni...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4468
Írta 2006. január 11. - 14:26
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
biker szerint ien is vanHát én úgytom, hogy a nagy gyártók kovácsolnak! Ja, update-elem, csak a DT kovácsol, a többi gyártóról nem nyilatkozom...(de gondolom õk sem húzzák)
"DT Swiss has developed its own technology for reducing the diameter of the spoke: CFT cold forging technology! The spoke wire is forged and not drawn – only from DT Swiss!"
"SCFT-rendszer (Sapim Hidegen Kovácsolt Gyártástechnológia)"
aztán igazából egyszer meg kéne nézni....hogy az a húzás hogy lesz hidegkovácsolás....
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4469
Írta 2006. január 11. - 12:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ez is olyan, hogy mindenki azt hozza föl oriási elõnynek és királyságnak, amit õ csinál.
Ha húznák a küllõt, akkor arról írnának, hogy ezért milyen jó.
Ha meg nem akkor arról, hogy azért milyen jó mert nem húzzák.
Marketing...
Ha húznák a küllõt, akkor arról írnának, hogy ezért milyen jó.
Ha meg nem akkor arról, hogy azért milyen jó mert nem húzzák.
Marketing...
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4470
Írta 2006. január 11. - 11:03
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hát én úgytom, hogy a nagy gyártók kovácsolnak! Ja, update-elem, csak a DT kovácsol, a többi gyártóról nem nyilatkozom...(de gondolom õk sem húzzák)
"DT Swiss has developed its own technology for reducing the diameter of the spoke: CFT cold forging technology! The spoke wire is forged and not drawn – only from DT Swiss!"
"DT Swiss has developed its own technology for reducing the diameter of the spoke: CFT cold forging technology! The spoke wire is forged and not drawn – only from DT Swiss!"
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4471
Írta 2006. január 11. - 01:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#4472
Írta 2006. január 11. - 00:25
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
húzottnak híjják
van hagyományos (pl. 2,0) is
Azon már mondjuk elgondolkodtam, hogy miért...hiszen mindig is kovácsolták õket...(gondolom valami téves vizuális elõkép lehet a ludas ebben...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4473
Írta 2006. január 11. - 00:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Na jó, szerintem átkerült a megadott adat a mért adat rublikába.
De ezen nincs értelme nyekeregni, mérd le egyszer!
(hihi, nem is tudtam, hogy te is rugósból tuningoltad!
)
De ezen nincs értelme nyekeregni, mérd le egyszer!
(hihi, nem is tudtam, hogy te is rugósból tuningoltad!
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4474
Írta 2006. január 10. - 23:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
http://weightweenies...suspensionforks
Nem neked volt igazad. AZ MXR AIR-t nézd Dante !
Marzocchi MXR Air 2002 1 1/8" 1650 g converted from coil
Nem neked volt igazad. AZ MXR AIR-t nézd Dante !
Marzocchi MXR Air 2002 1 1/8" 1650 g converted from coil
#4475
Írta 2006. január 09. - 21:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nem fog akkor balra dõlni?
![:P](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/tongue.png)
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#4476
Írta 2006. január 09. - 17:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A tárcsa oldalára 2-1,8-2 a másikra 2-1,5-2 mehet simán 2 vagy 3 keresztre fûzve.
#4477
Írta 2006. január 09. - 17:13
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
húzottnak híjják
van hagyományos (pl. 2,0) is
van hagyományos (pl. 2,0) is
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4478
Írta 2006. január 09. - 16:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
LoL ![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Magyarul a küllõ nem minden helyén uakkora az átmérõ... Há dikk esse tuttam![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
És akkor melyiket ajánlod ?
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Magyarul a küllõ nem minden helyén uakkora az átmérõ... Há dikk esse tuttam
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
És akkor melyiket ajánlod ?
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#4479
Írta 2006. január 09. - 16:48
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#4480
Írta 2006. január 09. - 16:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
küllõknél miért 3 számot írtok le ?
Kicsit hülye vok hozzájuk. Segíthetnétek. DT-k közül mit érdemes berakni alám ?
Kicsit hülye vok hozzájuk. Segíthetnétek. DT-k közül mit érdemes berakni alám ?
- merev a gép (pyxis)
- 70 kg vagyok
- Mavic XC 717 disc a felni
- logikus a tárcsafék...
- WTB laser disc lite agy
![:(](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/sad.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)