Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6541 hozzászólás a témában

#3801
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A monkey sem tûnt rugalmasabbnak bármilyen másik társánál...Csak az ár!! :(

#3802
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
En ugyan nem Eastont, hanem FSA -t hasznalok karbon kormanybol, es abszolut nem felek attol hogy eltorne.

Egy jol osszerakott karbon kormany azonos sulyban erosebb lehet egy alu kormanynal.
Es az FSA csak minimalisan rugalmas.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#3803
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem veleteln ad az easton elettartam garit a karbonkormanyaira. es nem lattam meg olyan sok karbon monkeybart a pinkbikeon, mint 02es dirtjumpert.

sulyban pedig ver barmit vagy akarmit. nem veletlenul kerul annyiba amennyibe. ha egyszer nekem is lesz ra keret, ugrik a gepbe egybol.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3804
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
igazából nekem nem is a váz volt az ami, hanem a karbonkormány DH gépen. és egyre többet látok belõle.:)

#3805
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Még a Scandiumnál is jobb a karbon. Van szerencsém mindhárom anyagból készült vázat birtokolni (Alu: Pyxis, Scandium: Fusion, Karbon:Trek), és fényévekkel kényelmesebb, merevebb a carbon, mint a scandium. Súlyban az alu esélytelen, a Scandi és a karbon 1 súlyban van, de a karbon a kritikus helyeken (pl. középrész) merevebb, mint a scandi. 1 baj van a karbonnal, a sérülékenység!!! Ezért nem értem miért erõltetik az enduro kategóriában is, ahol azért ütik-verik a "vasat". Bár az az elõnye megvan a karbonnak az aluval szemben, hogy ha a karbon esetleg kilukad, reped akkor nem szakad össze, mint az alu, hanem akár meg is állhat és használható. egyébként vannak sakik akik javítanak karbont.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3806
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

próbáltam karbonvázat (cc-re), és köröket vert az aluvázamra kényelemben. :( )


1ébként ez valamennyire jellemzõ a szkandiumra is,,,,
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3807
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

Más tulajdonságai vannak - anyagából eredõen.


próbáltam karbonvázat (cc-re), és köröket vert az aluvázamra kényelemben. Nem rázott annyira lefele, viszont teljesen merev volt felfele - úgy ment, mint egy keveset mozgó, de jól belõtt össztelós. Súlyban pedig az azonos erõsségû aluvázzal szemben van kb 200gr elõnye (ahogy azt Tigger is írta).
A gond a sérülékenységével van, elég egy szebb esés, ahol belefordul a kormány a vázba, és már lehet is izgulni, hogy vajon csak a díszítõ réteg repedt-e meg...
(fõleg ez az én fájdalmam, használtan ezek miatt nem merek venni, újonnan meg nagyon drága :( )

#3808
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
én igen, de az õsöreg alu muffos karbon MTB javítása volt (illesztéseknél), és a ragasztót csak engedéllyel lehetett behozni... :x
hogy ténylegesen lett-e belõle vmi, azt nem is tudom, Nellás érdekeltségû bácsika mesélte pár éve

#3809
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

tudom, írtam is, de kitöröltem. jobban bír bizonyos irányú terheléseket, viszont sokat pont ezért kevésbbé.
kicsit hímestojás érzése van a dolognak.
de megmaradok magamnak asszem. valahogy lehet hogy nehezebb az alu, de sokkal kevesebb odafigyelést igényel.

Ez nem összefüggõ. Itt a kompozitban a teherviselõ a szál, ami jelentõsen anizotróp: szálirányba sokkal-sokkal nagyobb igénybevételt bír ki. De nem azért, mert keresztbe pedig nem sokat.
A váz csöve pedig a száliránytól függõen lesz merev vagy nem merev egyik-másik irányba.
A karbon nagy hátránya az alu szemben, hogy míg egy aluváz, ha megreped, lehet hegeszteni, egy repedt karbonvázzal viszont nem tudom, mit lehet csinálni (bár lehet már vannak jó ragasztók hozzá, én még nem hallottam karbonváz javításról).

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#3810
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
tudom, írtam is, de kitöröltem. jobban bír bizonyos irányú terheléseket, viszont sokat pont ezért kevésbbé.
kicsit hímestojás érzése van a dolognak.
de megmaradok magamnak asszem. valahogy lehet hogy nehezebb az alu, de sokkal kevesebb odafigyelést igényel.

#3811
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

de akkor meg miben tud többet?

Más tulajdonságai vannak - anyagából eredõen.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#3812
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

fenét nem.
mindennek aminek nagy neve van, az trendi. de ez hol probléma?
van akinek státusz van akinek csak egy bringa.


amúgy a karbonmániát a mai napig nem értem.
nagyon jó súlyú bringákat lehet gyártani belõle, de az max 1-2 versenyes. ezt csak gazdagok, és szponzoráltak engedhetik meg maguknak, így erõsebb verzióban gyártják õket szériába - elérhetõbb áron. de ezek súlyban már nem nagyon különböznek(számottevõen) egy azonos élettartamu aluváztól. csak a májerfaktor az, ami...
de akkor meg miben tud többet?

azért egy cc vázban egy 200 gramm lefaragható, tartós cuccal is...és egy grammozos topikban 200 gramm ugye :)

de pl pont az am kategóriában 40-50 deka faragás azért elég jelentõs -scott ransom, pl a slayerrel szemben...-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3813
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

nem trendi: nicolai, ellsworth, foes, rotwild...csak néhány...sztem...


fenét nem.
mindennek aminek nagy neve van, az trendi. de ez hol probléma?
van akinek státusz van akinek csak egy bringa.


amúgy a karbonmániát a mai napig nem értem.
nagyon jó súlyú bringákat lehet gyártani belõle, de az max 1-2 versenyes. ezt csak gazdagok, és szponzoráltak engedhetik meg maguknak, így erõsebb verzióban gyártják õket szériába - elérhetõbb áron. de ezek súlyban már nem nagyon különböznek(számottevõen) egy azonos élettartamu aluváztól. csak a májerfaktor az, ami...
de akkor meg miben tud többet?

#3814
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ja, a Slayer-ben lesz, és az all mountain gép.
Csak éppen nem mindegy, hogy tanya a Bakonyban, vagy...

#3815
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

- a Nicolai-nak elég széles a palettája, és nem csak "rombolókat" gyárt
- a 2007-s RM Switch-ben hol van karbon (mellesleg nem enduro gép, hanem freeride)?
- az utolsó bekezdéssel pedig egyáltalán nem tudok egyetérteni

a slayerben lesz ha jól emléxem....az meg még lehet akár enduro is
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3816
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Persze nem a nagy DH rombolókról van szó, mint pl a Nikolai, de van karbon hátsójú össztelós Rotwild, és a Rocky Mountain Switsh-ben is lesz jövõre karbon, pedig az már nagy enduró gép, az új Speckó karbon enduróról meg ne is beszéljünk.

De pl. Ellsworth-nek is lesz karbon lácvillás gépe íme:
http://content.mtbr....3_293_4crx.aspx

Egyszerûen az a gyártó akinek nincs a kínálatában valamilyen karbon kütyü az nem tud versenyképes maradni a többiekkel. Néhányan még tartják magukat, de elõbb-utóbb beadják a derekukat.

- a Nicolai-nak elég széles a palettája, és nem csak "rombolókat" gyárt
- a 2007-s RM Switch-ben hol van karbon (mellesleg nem enduro gép, hanem freeride)?
- az utolsó bekezdéssel pedig egyáltalán nem tudok egyetérteni

#3817
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

nem trendi: nicolai, ellsworth, foes, rotwild...csak néhány...sztem...


Persze nem a nagy DH rombolókról van szó, mint pl a Nikolai, de van karbon hátsójú össztelós Rotwild, és a Rocky Mountain Switsh-ben is lesz jövõre karbon, pedig az már nagy enduró gép, az új Speckó karbon enduróról meg ne is beszéljünk.

De pl. Ellsworth-nek is lesz karbon lácvillás gépe íme:
http://content.mtbr....3_293_4crx.aspx

Egyszerûen az a gyártó akinek nincs a kínálatában valamilyen karbon kütyü az nem tud versenyképes maradni a többiekkel. Néhányan még tartják magukat, de elõbb-utóbb beadják a derekukat.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3818
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

OFF
Anyam, de csecse az a standar!
ON


a LEGJOBB!
hány grammos? :chin:

#3819
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás

Én értem Thommeyt. Annyi a különbség, hogy ti magyar viszonyoklról beszéltek, õ meg nyugati viszonyokról. Nálunk egy speci stumpjumper FSR álom, presztizsbicaj, stb... németországban meg kb. ez:
Feltöltött kép



OFF
Anyam, de csecse az a standar! Minnya felrakok en is mindegyik oldalra egyet-egyet! :) Uhh remelem az uj carbon cannondale-omra is tudok majd rakni... ha faradsz versenyen kihajtod, aztan tuti nem dosz el! :)

ON
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#3820
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás
nem trendi: nicolai, ellsworth, foes, rotwild...csak néhány...sztem...