A sík karbonszálas lapot kell egy bonyolult felületre felvinni, nem mehet gyûrõdés nélkül...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#3741
Írta 2006. december 10. - 18:56

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#3742
Írta 2006. december 10. - 18:11

konás, faterod betont flexel, vagy...?
nem egész rendeltetésszerû használat szokott lenni, mikor a korongok félbetornek meg szétfoszlanak jóval a perem elõtt etc
nem egész rendeltetésszerû használat szokott lenni, mikor a korongok félbetornek meg szétfoszlanak jóval a perem elõtt etc

#3743
Írta 2006. december 10. - 17:57

variaciok egy temara.
karbontarcsanak van jovoje.
vagy igy vagy ugy
http://eur.news1.yim.../4162289999.jpg
http://eur.news1.yim.../2725951827.jpg
http://eur.news1.yim.../4110434015.jpg
http://www.apracing....news/gpwins.htm
http://www.formula1....is/757/284.html
http://www.formula1....s/2297/730.html
http://eur.news1.yim.../2662740218.jpg
modell f1
http://www.formula1-...opDiscBrake.jpg
http://www.formula1-....aspx?tabid=207
karbontarcsanak van jovoje.
vagy igy vagy ugy
http://eur.news1.yim.../4162289999.jpg
http://eur.news1.yim.../2725951827.jpg
http://eur.news1.yim.../4110434015.jpg
http://www.apracing....news/gpwins.htm
http://www.formula1....is/757/284.html
http://www.formula1....s/2297/730.html
http://eur.news1.yim.../2662740218.jpg
modell f1
http://www.formula1-...opDiscBrake.jpg
http://www.formula1-....aspx?tabid=207
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3744
Írta 2006. december 10. - 17:50

#3745
Írta 2006. december 10. - 17:38

ez elég gizdának tûnik, de legalább jó drága!
elképzelem, amint épp egy hosszabb fékezéskor szálakra szakad szét a tárcsa, a rider meg ilyedten néz, hogy akkor ilyenkor mi is van.
ezek a képek jutnak eszembe róla. bár nem témábavágó, de azért csak:
http://img.tar.hu/th...e2/27348190.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348189.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348188.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348187.jpg
ez egy köszörûkorong (volt)
apám munkálkodott
elképzelem, amint épp egy hosszabb fékezéskor szálakra szakad szét a tárcsa, a rider meg ilyedten néz, hogy akkor ilyenkor mi is van.
ezek a képek jutnak eszembe róla. bár nem témábavágó, de azért csak:
http://img.tar.hu/th...e2/27348190.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348189.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348188.jpg
http://img.tar.hu/th...e2/27348187.jpg
ez egy köszörûkorong (volt)
apám munkálkodott
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#3746
Írta 2006. december 10. - 16:28

Minden karbon anyag "valami szénszálerõsített kompozit". Nyiláván a féktárcsák másfélék mint a többi. A sima karbon mûgyantája 1200 fokon tutira elfolyik/meggyullad.
Enté képein meg pont az emlegetett utcai sportkocsik tárcsái vannak.
_________
És most zenét sugárzunk.
Enté képein meg pont az emlegetett utcai sportkocsik tárcsái vannak.
_________
És most zenét sugárzunk.
#3747
Írta 2006. december 10. - 16:23

Szerintem az F1 autókba nem tiszta karbon tárcsa van. Inkább valamilyen szénszálerösített kompozitról van szó. De tuti nem mûgyantával impregnálják a szálakat, inkább valamit szinterezett kerámia lehet. A kerámia lehet az az anyag, ami a legnagyobb hõterhelést elviseli, szerkezetváltozás nélkül, ráadásul rendkívül kopásálló tud lenni. És hát ez a két tulajdonság itt eléggé döntõ. A carbon szálak inkább a szerkezet "nyúzhatóságát", szívósságát biztosítja
MIndenesetre ez a karbon bringaféktárcsa ocsmány, pont úgy néz ki, mint gyerekkoromban a Halász Jutka bakelit kislemezem.
MIndenesetre ez a karbon bringaféktárcsa ocsmány, pont úgy néz ki, mint gyerekkoromban a Halász Jutka bakelit kislemezem.
#3748
Írta 2006. december 10. - 16:08

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3749
Írta 2006. december 10. - 14:59

Én kérek elnézést:)
Ember téved. Pedig teljesen ugy emlékeztem.
Ember téved. Pedig teljesen ugy emlékeztem.
#3750
Írta 2006. december 10. - 14:51

Nem akarok kötekedni, de azokba nem karbon, hanem kerámia tárcsa van és azért az kicsit más.
Meghat a kedvességed, de az F1 kocsikban karbon féktárcsa van.
http://www.formula1....nfo/11/477.html
http://www.cd-adapco...24/renault.html
http://www.alexreade...Wall_Clock.html
http://www.tribology...c/formula1c.htm
Nyilván valami elfajzott karbon-változat, de kerámiáról egyáltalán nem tudok. Sok utcai sportkocsinak van kerámia bevonatú(?) acél(?) féktárcsája, de azért az kicsit más.
Edit: hopp, megelõztek.
#3751
Írta 2006. december 10. - 14:48

Én sem akarok kötekedni, de az F1-ben carbon féktárcsákat használnak.
Te valószínûleg az ultra nagy teljesítményû utcai autókra gondoltál.
Te valószínûleg az ultra nagy teljesítményû utcai autókra gondoltál.
#3752
Írta 2006. december 10. - 14:39

Ha már feltételezünk, akkor én is beszállnék.
Mibõl gondoljátok, hogy amögött a cucc mögött nem áll megfelelõ tervezés és szakmai felkészültség? Tény, hogy sokan ráfeküdtek erre a karbonos témára, de ettõl még akár jó is lehet.
Engem pl. az érdekel, hogy milyen lehet hagyományos pofával a súrlódási együtthatója a sima acél tárcsákhoz képest vagy épp külön pofa kell hozzá.
Mibõl gondoljátok, hogy amögött a cucc mögött nem áll megfelelõ tervezés és szakmai felkészültség? Tény, hogy sokan ráfeküdtek erre a karbonos témára, de ettõl még akár jó is lehet.
Engem pl. az érdekel, hogy milyen lehet hagyományos pofával a súrlódási együtthatója a sima acél tárcsákhoz képest vagy épp külön pofa kell hozzá.
#3753
Írta 2006. december 10. - 14:22

Nem akarok kötekedni, de azokba nem karbon, hanem kerámia tárcsa van és azért az kicsit más. Szerintem egy ilyen karbon tárcsa az abszolut hülyeség kategoria, mert kb semmire sem jó, de legalább könnyû. Ja meg az ára is szép:) Akkor már vegyen V féket.
#3754
Írta 2006. december 10. - 14:19

Végülis F1 autókban is karbon tárcsa van szal akár jó is lehet. Azt nem igazán értem, hogy a hõt hogy bírja ki, de kibírja.
#3755
Írta 2006. december 10. - 13:59

http://carbon-custom...mart/Itemid,26/
mert tárcsa is.
bár az élettartama érdekes lehet... 1 verseny? vagy a fékkarhúzások max számát adják meg?
mert tárcsa is.
bár az élettartama érdekes lehet... 1 verseny? vagy a fékkarhúzások max számát adják meg?
#3756
Írta 2006. december 10. - 13:39

Bakelit lemez?
De viccet félretéve mi ez?
A hat csavar alapján akár tárcsa is lehetne de nem akarok hülyeséget mondani.
De viccet félretéve mi ez?
A hat csavar alapján akár tárcsa is lehetne de nem akarok hülyeséget mondani.
#3757
Írta 2006. december 10. - 09:24

#3758
Írta 2006. december 10. - 08:24

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3759
Írta 2006. december 09. - 19:48

Viszont nekem nagyont tetszik az Merida új karbon villája MTB-hez....csak az ára egy középkategóriás villa árával van egy szinten, ez mát annyira nem tetszik
#3760
Írta 2006. december 09. - 15:55

eleg gyakori, hogy a karbon orszaguti villak le vannak festve. pl a giant is festi oket, de csak ugy kb fentro a feleig. alul mar megtudjak szepre csinalni, de felul mind egy kicsit randa.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F