Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6549 hozzászólás a témában

#2701
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
dolgoznom kellett.... Mindenesetre köszönöm a tanácsokat. A helyzet az, hogy a vázamtól nem válnék meg, mert bevált, szép, stb. és úgy gondolom, hogy mivel nem az extrém könnyítés a cél, maradok ennél.

A keréktörténet nagyjából már összeállt (persze itt is figyelemmel azért nem átlagos bringás testsúlyomra), de mivel, mint említettem a gépen minden nehéz, gyakorlatilag bárhová nyúlhatok...

Asszem a hajtómû (mert nehéz és nem is igazán merev), majd rugóstag (mert nehéz) végül a villa kerül cserére.

No, majd ha lementem 14 kg alá, szólok...

#2702
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
hát én lehûltem amikor megláttam!!nagyon jóóóóóó!!!ûberzsíristenkirály!:D:D
merevségre rendben van?a fékpofa milyen?csak annyit láttam rajta hogy limit.?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2703
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Az ínyenceknek itt egy kis sorozat a mai utamról. :)

Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép

Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2704
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás

Elsõ fékváltókar, váltóbowdennel 444g
Hátsó fékváltókar, váltóbowdennel 445g
Komplett bicajból bontva, ja és persze olajos.

Ebben a féktest és a fékcsövek benne vannak?
Ha nem, az mennyi lehet kb? A hátsó 130cm-es.

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#2705
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A könnyítésnél a kiinduló mindig a váz/villa tömege, minõsége, ha ez nem jó, akkor nem nagyon érdemes rengeteg pénzt beleölni (ami esetleg többet mint a gép volt eredetileg) a dologba, nem hozz annyi hatékonységnövekedést, mint könnyû vázra építve. A kerék+gumi után a következõ lépés a hajtómû, aztán a lánc, nyereg/-csõ kombó és csak ezután a többi: fogas, kormány, stucni... Hozzáteszem, hogy ez elsõsorban oútikra jellemzõ és ha a pénz nem számít (mivel egy könnyû hajtómû pld. igencsak drága). ÉS a könnyítés mellett azért jó ha érvényesül egyéb szempont is: merevség, használhatóság, élettartam, ahogy ezt már elõttem is írták.

Pcycle egy cca 5"-t mozgó kellõen masszív vázat (emberi áron) nem nagyon fogsz sokkal 3000 gramm alatt találni...felszereltségtõl függõen, ebbõl egy 90+ kilós rider alá lehet építeni kb 12,5 kilós gépet ami bõven tartós lesz, meg lehet 14,5 kilósat építeni és az a 2 kiló azért nagyon nem mindegy....úgyhogy ha kényszerûségbõl nehéz vázból építkezik az ember -és kellõen bekattan- akkor muszáj minden lehetõ grammot lefaragni....:)

edit1 :majd ha végleges lesz a dawg + mutatom hogy lehet 3100 grammos vázból, 12,4 kg-os kellõen masszív bringát építeni.....:)

edit2 : persze ez az egész téma nem a kifurt titáncsavaros grammos topikba való, de végülis ez a "nehézfiúk" grammozása....:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2706
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A könnyítésnél a kiinduló mindig a váz/villa tömege, minõsége, ha ez nem jó, akkor nem nagyon érdemes rengeteg pénzt beleölni (ami esetleg többet mint a gép volt eredetileg) a dologba, nem hozz annyi hatékonységnövekedést, mint könnyû vázra építve. A kerék+gumi után a következõ lépés a hajtómû, aztán a lánc, nyereg/-csõ kombó és csak ezután a többi: fogas, kormány, stucni... Hozzáteszem, hogy ez elsõsorban oútikra jellemzõ és ha a pénz nem számít (mivel egy könnyû hajtómû pld. igencsak drága). ÉS a könnyítés mellett azért jó ha érvényesül egyéb szempont is: merevség, használhatóság, élettartam, ahogy ezt már elõttem is írták.

#2707
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.

Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...

nyilván kezdd a kerekeken, utána nycsõ valószínû olcsóbb mint a hajtómû, nyergen ha kényelmes nem biztos hogy érdemes kisérletezni, tudsz rajta fogni 100 g-t mondjuk viszont egy szar nyereg többet tud hátráltatni mint 100 g.
kormányból stucniból nem mennék 170 gramm alá /per db/ rugóstagon kb 200 g.de egy jelenlegi alkatrészlistát ha írnál könnyebb lenne.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2708
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

Inkább attól tedd függõvé, hogy mi mennyire van túlépítve, meg persze, hogy mit tudsz értelmes áron beszerezni. Nálam pont a kormány (-~110 gr, bár keskenyebb a mostani) /stucni (-70gr, bár kicsit rövidebb is) /nyeregcsõ (-~100gr, de hosszabb a mostani ) (/nyereg (-~80gr) volt a hunyó, ha megnézed, ezekrõl ugrott le kb 360 gramm, ami nem kevés, bár kevésbé látványos, mint a kerekeken elért súlycsökkentés, inkább akkor érzõdik, amikor vállra kell veni a gépet.


A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.

Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...

#2709
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Inkább attól tedd függõvé, hogy mi mennyire van túlépítve, meg persze, hogy mit tudsz értelmes áron beszerezni. Nálam pont a kormány (-~110 gr, bár keskenyebb a mostani) /stucni (-70gr, bár kicsit rövidebb is) /nyeregcsõ (-~100gr, de hosszabb a mostani ) (/nyereg (-~80gr) volt a hunyó, ha megnézed, ezekrõl ugrott le kb 360 gramm, ami nem kevés, bár kevésbé látványos, mint a kerekeken elért súlycsökkentés, inkább akkor érzõdik, amikor vállra kell veni a gépet.

#2710
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
T. Mindenki!


Enduro gépemet fogom hamarosan komoly tömegcsökkentésnek alávetni. Annyit még én is tudok, hogy a kerekeken (és a hozzátartozókon, pl. külsõk-belsõk) kell kezdeni, ezeket már nagyjából ki is néztem. Arra lennék kíváncsi, - mivel a gépen gyárilag minden nehéz, mint a kõ - hogy mi az ésszerû további sorrend. A kerekek után mi következzen? Hajtómû?Villa?Rugóstag? Sejtem, hogy pl. nem a kormány vagy a stucni... Szóval, hogyan érdemes ütemezni? Elõre is köszi. (Mielõtt valaki "beszólna": visszaolvastam a topikot, de ez nekem nem derült ki...)
Köszi elõre is.

#2711
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.142 hozzászólás

még egy nyeregcsõ is kéne, amely nem hajlik el, és nem is törik..., na meg persze nem több 230 grammnál; az árhatár pedig 10000,- Ft.

Elõre is kösz

János


http://apro.bikemag....t=71362&cat=all

Ilyen van nekem is egy, nagyon kényelmes, extra kúl és jó könnyû.

#2712
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

XTR tárcsára e-bikon ezt írják: 160mm 135g, 180mm 162g. Ez valós?

én ezt mértem a 160asra:
csekkold
értelemszerûen osztani kell 2-vel.
most mértem újra, inkább a 139 gramm fele húz darabja....

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2713
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.026 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Tud mondani valaki súlyt komplett LX tácsafékre DC karokkal, tárcsa nélkül?


Elsõ fékváltókar, váltóbowdennel 444g
Hátsó fékváltókar, váltóbowdennel 445g
Komplett bicajból bontva, ja és persze olajos.

#2714
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás
Tud mondani valaki súlyt komplett LX tácsafékre DC karokkal, tárcsa nélkül?
XTR tárcsára e-bikon ezt írják: 160mm 135g, 180mm 162g. Ez valós?

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#2715
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Az acor nyereg nem túl tartós, a wtb devo viszont tényleg jó.


A sebesség mindent megold.

 


#2716
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
wtb devo race ~210g ->7-8e

#2717
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
kösz

#2718
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
én 190 grammot mértem rá...
itt görgess le az elsõ Velo gyártmányú nyeregig
http://weightweenies...hp?type=saddles

nyeregcsövek közül itt tudsz válogatni:
http://weightweenies...sts&sortby=size

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2719
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás

nyeregre:
acor titánpálcás, 190 gramm, ~7000 Ft
bbb nek is van többféle

nyeregcsõbõl milyen méretû kell? ;)

háát... ez a nyereg az itteni boltosnak saját mérés szerint olyan 220- ra jött ki, de nem rossz így sem :)

#2720
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
bocsi, tényleg... 27.2mm