Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#1201
Írta 2009. január 17. - 13:07
#1202
Írta 2009. január 17. - 12:56
#1203
Írta 2009. január 06. - 14:05
illusztráld te is képpel, ahogy a kolléga, és akkor hinni fog nekedHa-ha.
Lehet, hogy egy jó izomzat nehéz dolog, és mások elsõnek azt adnák le, de én ragaszkodom hozzá.
#1204
Írta 2009. január 06. - 12:38
Lehet, hogy egy jó izomzat nehéz dolog, és mások elsõnek azt adnák le, de én ragaszkodom hozzá.
#1205
Írta 2009. január 06. - 12:21
Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.
Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.
#1206
Írta 2009. január 06. - 09:55
All about bolts (Author: Nino)M5 x 6 means:
M5 is the size of the thread in millimeters: here it`s 5 millimeters of outside diameters.
6 refers to the length of the thread in millimeters: here it is 6 millimeters.
So M6 x 15 for example means a 6 millimeter diameter thread which is 15 millimeters long.
BOLT TUNING:
Aluminium Titanium
Chainring bolts − 30 g − 15 g 2x5 pcs
− 24 g − 12 g 2x4 pcs
Crank fixing bolts − 15 g − 10 g
F-derailer − 5 g − 2 g 2 main bolts
R-derailer − 10 g (ca.) − 4 g (ca.) hanger bolt, cable stop bolt, pulley wheel bolts
A-head cap bolt − 4 g − 2 g M6x20 mm
Bottlecage bolts − 7 g − 4 g 4 pcs M5x10 mm (Al = 3 g / Ti = 6 g / Steel = 10 g)
Brake lever bolts − 5 g
Canti brake bosses on frame − 8 g 2 pcs (typical steel bosses weigh around 24 g)
Canti brake bosses on frame − 6 g 2 pcs (Manitou Ti: 12 g / RockShox SID steel: 18 g / Manitou steel: 21 g)
Stem − 5-10 g 4-6 pcs
Seatpost − 3-8 g (ca.) 1-2 pcs
V-Brake canti bolts − 11 g − 6 g 4 pcs M6x15 mm
V-Brake cable fixing bolts − 5 g − 3 g 2 pcs M5 or M6x8 mm
V-Brake brakepad fixing nuts − 10 g 4 pcs M6
V-Brake brakepad carrier bolts − 8 g 4 pcs (Ti = 12 g / Steel = 20 g)
Ti bolt-on axles instead of QR − 70 g typical steel QR levers 120 g, bolt-on axles Ti = 48 g / steel 65 g
Cassette Lockring − 10 g Steel 14 g / Al 4 g
Pedals − 10 g my Corratecs had 8 steel bolts
Pedal axles − 70 g
The only place you need the added strength of Titanium is at the stem and the seatpost.
All other bolts can be out of Aluminium which is also a lot cheaper than Ti.
Carbon (savings over aluminium):
A-head spacer − 6 g / 10 mm (Al = 10 g / 10 mm , Carbon = 4 g / 10 mm)
V-BRAKE TUNING:
CrMo Ti Al Max. saving
4 Canti-bolts M6x15 mm 16 g 10 g 5 g − 11 g (Al)
4 padcarrier bolts 20 g 12 g − 8 g (Ti)
4 pad fixing nuts M6 14 g 9 g 4 g − 10 g (Al)
2 Cable fixing bolts M6x8 mm (Avid) 8 g 5 g 3 g − 5 g (Al)
Total possible savings: − 34 g
Example for maximum possible BOLT-TUNING on a MTB:
ALUMINIUM:
Chainring bolts (2x5pcs) -30 g / (2x4 pcs) –24 g
Crank fixing bolts -15 g
F-derailer (2 main bolts) -5 g
R-derailer (hanger bolt, cable stop bolt, pulley wheel bolts) ca. -10 g
A-head cap bolt (M6x20 mm) -4 g
Bottlecage bolts (4 pcs M5x10 mm) –7 g ( Al = 3 g / Ti = 6 g / Steel = 10 g)
Brake lever bolts –5 g
V-Brake canti bolts (4 pcs M6x15 mm) –11 g
V-Brake cable fixing bolts (2 pcs M5 or M6x8 mm) –5 g
V-Brake brakepad fixing nuts (4 pcs M6) –10 g
Cassette Lockring –10g (steel 14 g / Al 4 g)
TITANIUM:
Seatpost clamp bolt –3 g
Canti brake bosses on frame (2 pcs.) : -8 g
Canti brake bosses on fork (2 pcs) -6 g
V-Brake brakepad carrier bolts (4pcs) -8 g
Stem (4-6 pcs) 5-10 g
Seatpost (1-2pcs) ca. 3-8 g
Total possible savings: ca. 150 g
Remember:
Titanium is about 1/3 lighter than steel.
Aluminium is 1/3 the weight of steel and ½ the weight of Titanium.
Carbon is about ½ the weight of aluminium
Forrás; weightweenies
Van valaki, aki használ(t) ilyeneket súlycsökkentés érdekében hosszabb idõn át? És mondjuk bekrepált neki bármi is? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, van ugye az FTW. ajándékutalványom, és mivel a legtöbb alkatrészemet már nincs hova könnyíteni ( legalábbis úgy,hogy a bizalmam továbbra is megmaradjon a megbízhatóságot illetõen ), vagy egyszerûen csak többe kerülne venni valamit, ami nem sokkal könnyebb, mint a meglevõ, arra gondoltam, hogy a csavarokat tuningolnám, ahol lehet.
Jelenleg még csak ott tartok, hogy carbon a távtartóm, alu hajtómûcsavarok vannak a gépen, és nincs rózsám a villanyakban, se headlock, se kormánycsapágykupak. Ezekrõl a megoldásokról már tudom, hogy beváltak az évek alatt. ( érdekes, hogy ezt a headlockos módszert sehol sem említik - egyébként a fentiek hiánya okozza azt, hogy a stucni villanyakat rögzítõ csavarjait viszont a világért sem cserélném ki semmire - nem mintha nagy különbség lenne abban, hogy egy zúzós lejtõn mondjuk elforog a kormány, vagy le is repül a stucnival, de azért mégiscsak )
#1207
Írta 2009. január 02. - 15:33
kulacstartón kivül smemi másba nem tennék.
nekem a valtokar bilincseben is az van.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1208
Írta 2009. január 01. - 22:49
akkor kb 13,5 kg a bringa. szerintem nem rossz, fõleg, hogy nem grammra mentem, hanem tartósságra.a bmagos (Begé) vmi 3000 g volt tag nélkül + 200-300 között van a tag
nekem 210g volt 36 db alu nipszlikkel
#1209
Írta 2009. január 01. - 22:14
a bmagos (Begé) vmi 3000 g volt tag nélkül + 200-300 között van a tagRob, esetleg valami hivatalos adattal tudsz szolgálni a régi enduro váz súlyával kapcsolatban?
Összeraktam egy táblázatot, amiben a váz súlya a nagy kérdõjel, a többi cuccra gyártási szórással felfele kerekítve számoltam, és így jött ki 13,8 kg.
A másik dolog a küllõk súlya, 64 db 2-es küllõ mit nyomhat kb?
vázat 3500grammnak, a küllõket 500grammnak vettem.
így lett 13797 gramm.
nekem 210g volt 36 db alu nipszlikkel
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1210
Írta 2009. január 01. - 21:49
#1211
Írta 2009. január 01. - 20:49
Összeraktam egy táblázatot, amiben a váz súlya a nagy kérdõjel, a többi cuccra gyártási szórással felfele kerekítve számoltam, és így jött ki 13,8 kg.
A másik dolog a küllõk súlya, 64 db 2-es küllõ mit nyomhat kb?
vázat 3500grammnak, a küllõket 500grammnak vettem.
így lett 13797 gramm.
#1212
Írta 2009. január 01. - 20:39
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1213
Írta 2009. január 01. - 19:53
A sebesség mindent megold.
#1214
Írta 2008. december 07. - 10:59
nézd meg ezt:
http://piacter.bikem...=178022&cat=all
Láttam még anno amikor új volt a hirdetés. Beszéltem is az eladóval, de nekem csak a gyz kéne belõle, esetleg adapter, de nem tudtunk megegyezni, igaza is volt. 28 lyuk meg egyébként is kevés.
#1215
Írta 2008. december 07. - 10:08
nem olyan egyszerû, le is kell venni a tengely hosszából, mert az eredetiben a tengely fekszik fel a villában, az rws-es 10-es átmenõsben pedig a gyorszár fekszik csak fel, a tengely nem.
és ekkora hosszban egyeneset fúrni nem kispálya. tényleg jó esztergályos kell hozzá.
hozd csak hozzám, megcsinálom én:)
#1216
vendég_Berger_*
Írta 2008. december 07. - 06:30
crc-n találtam eddig a legolcsóbban. A konverteren gondolkodtam, kéne egyet élõben látni, mert sztem csak annyi a difi, h fel van fúrva 9mmre. Ha kiszedném a 240esbõl az eredetit, felfúrnám akkor már meg is van. sztem
rob: ezt úgy kell érteni, h a specikben dt agyak vannak? csak elõl használnak thruboltot? mert hátul szeretnek vmiért deoret használni, ahogy eddig láttam
nézd meg ezt:
http://piacter.bikem...=178022&cat=all
#1217
Írta 2008. december 06. - 23:07
http://cgi.ebay.com/...7|39:1|240:1318
bárki fél karját odaadnám értük :sóhaj:
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1218
Írta 2008. december 06. - 19:24
a cube-ban volt dh-hügikösz, megnyugodtam:)
hol van neked 340es agyad, az sjben? abban nem sun rinlge kerékszett lett?
a stumpiban most wcs van, de mivel v-fékes, lecserélem a ringlé-re.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1219
Írta 2008. december 06. - 18:26
kösz, megnyugodtam:)
hol van neked 340es agyad, az sjben? abban nem sun rinlge kerékszett lett?
a cube-ban volt.
a stumpjumperban meg valami ritchey wcs felnis kerekek vannak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1220
Írta 2008. december 06. - 17:38
azért annyira nem bonyesz...legfeljebb nem egy fogásban kell próbálkozninem olyan egyszerû, le is kell venni a tengely hosszából, mert az eredetiben a tengely fekszik fel a villában, az rws-es 10-es átmenõsben pedig a gyorszár fekszik csak fel, a tengely nem.
és ekkora hosszban egyeneset fúrni nem kispálya. tényleg jó esztergályos kell hozzá.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való