Elõre szólok: én NEM vagyok meggyõzõdéses híve ennek a "csavarozásnak" - ellenben meglepõen nagy igény van rá mostanság (persze: divat, etc.)
Lássuk, elõször az "alkalmazási területeket", vagyis hol és milyen acél csavarokat lehetne lecserélni egy kerékpáron (maradjunk a merevfarúaknál...):
- V-fék felfogatók (2+2 db)
- e.váltó rögzitõ (1 db)
- nyeregszár (1-2 db)
- nyeregbilincs (1 db)
- váltókarok (2 db)
- fékkarok (2 db)
- kulacstartók (2-4 db)
- hajtómû (4-5 db) - itt természetesen a tányérokat rögzítõkrõl van szó...
- kormányszár (2-6 db)
Magam részérõl nem erõltetném az alut - bár vannak, akik esküsznek a régi Magura csavarokra -, fõleg a stucninál, ahogy Lor írta (nyíróerõ).
Egy-két hete pontosan ez volt téma baráti körben. Végülis ha összeadjuk, összesen 19-27 darab csavart tudsz lecserélni (minimum). Az általunk hozzávetõlegesen kalkulált tömeg-lefaragás 50-75 gramm közötti. És ezek a csavarok drágák.
Én sokkal inkább a kerékre koncentrálnék (tudom-tudom: csúnya egy olyan arcot összevarrni, amit szétvág egy törött felni... ;D); arányában olcsóbb és nagyon hatásos fogyókúra.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6361
Írta 2003. április 10. - 10:21
#6362
Írta 2003. április 10. - 09:37
Tényleg jó, csak meredek, vagy csúszós lejtõn ne használd elöl, mert kanyarban csúszik a gép eleje => halálfélelem. Bar lehet, hogy csak én vagyok béna, és nem tudom megtartani az elejét. egyébként király kis külsõ.
#6363
Írta 2003. április 09. - 20:21
#6364
Írta 2003. április 09. - 20:18
#6365
Írta 2003. április 09. - 20:08
#6366
Írta 2003. április 09. - 20:01
#6367
Írta 2003. április 09. - 20:00
a Maxxis Flyweight az mennyit dob a menettlajdonságokon? Könnyebben gyorsulsz, könnyebb hajtani, meg hasonlók?
#6368
Írta 2003. április 09. - 19:54
lor: kb 3:1 az arány acél:alu témában
lcs: hát igen vannak akikkel elszáll a ló...
amúgy kb 40grammot lehet megtakarítani az összes csavarra vetítve... (az ki is jön :)
eric szvsz alut én sehova sem traknék max titán de az meg #&><&@>#drága... viszont ha már mindenütt fullra van könnyítve a gép tutira én is lennék annyira sznob ;D
addig meg felesleges, inkább vegyél 50 grammal könyebb külsõt
vagy kövesd lor tanácsát és wc-z verseny elõtt ;D
lcs: hát igen vannak akikkel elszáll a ló...
amúgy kb 40grammot lehet megtakarítani az összes csavarra vetítve... (az ki is jön :)
eric szvsz alut én sehova sem traknék max titán de az meg #&><&@>#drága... viszont ha már mindenütt fullra van könnyítve a gép tutira én is lennék annyira sznob ;D
addig meg felesleges, inkább vegyél 50 grammal könyebb külsõt
vagy kövesd lor tanácsát és wc-z verseny elõtt ;D
#6369
Írta 2003. április 09. - 19:46
#6370
Írta 2003. április 09. - 19:43
7g egy M6*25-os imbusz feju csavar! ;-)
ebbol kb 2g lesz!! ha alu f.st hasznalsz.
ebbol kb 2g lesz!! ha alu f.st hasznalsz.
#6371
Írta 2003. április 09. - 19:39
az acel es alu surusegenek aranyabol konnyen kiszamithato! csak nemtom az acelet!!!
#6372
Írta 2003. április 09. - 19:30
#6373
Írta 2003. április 09. - 19:14
a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)
Hátt igen, nemrég feleztem meg egy stucni csavart... : ;D
#6374
Írta 2003. április 09. - 19:09
#6375
Írta 2003. április 09. - 19:06
basszus lor megelõztél!
most komolyan ilyen van? ilyenekkel érdemes szarakodni ebben a sportban, minthogy alucsavar?
jézusom hát az legalább akkora baromság mint az aluminium rugó :, így a csavar mint találmány elveszíti értelmét, miszerint erõs de oldható kötés, így lesz belõle gyenge és oldhatatlan.
basszus komolyan beszarok, inkább edzzetek még egy kicsit.
ja azt leírhatná valami okos, hogy egy komplett alu vagy titáncsavar készlettel hány grammot takarít meg!!!! de komolyan.......
tényleg betojok... ;D ;D
most komolyan ilyen van? ilyenekkel érdemes szarakodni ebben a sportban, minthogy alucsavar?
jézusom hát az legalább akkora baromság mint az aluminium rugó :, így a csavar mint találmány elveszíti értelmét, miszerint erõs de oldható kötés, így lesz belõle gyenge és oldhatatlan.
basszus komolyan beszarok, inkább edzzetek még egy kicsit.
ja azt leírhatná valami okos, hogy egy komplett alu vagy titáncsavar készlettel hány grammot takarít meg!!!! de komolyan.......
tényleg betojok... ;D ;D
#6376
Írta 2003. április 09. - 18:19
azert az alu es acel kozotti szakitoszilardsag kulonbseg nem csekej!!!!!
stucnihez soha nem raknek ilyen f.st!
mashova sem!!!!
hany garmmal konnyebb igy a brinyo?
inkabb sz@rd ki mgad bringazas elott jobban jarsz!
stucnihez soha nem raknek ilyen f.st!
mashova sem!!!!
hany garmmal konnyebb igy a brinyo?
inkabb sz@rd ki mgad bringazas elott jobban jarsz!
#6377
Írta 2003. április 09. - 17:58
a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)
Ez igaz. Ezért ésszel kell meghúzni! Akkor általában nincs gond velük, de csak jó anyagminõség esetén.
(Mellesleg az acélt is meg lehet úgy tépni hogy elpattanjon, kezdõ bütykölõként jártam is így)
#6378
Írta 2003. április 09. - 16:45
mondjuk összehegesedhetnek cro-mo vagy hiüten acél vázakkal (lásd nyeregcsõ eset), ilyen vázzal ne használd
a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)
van egy másik ok is, nem igazán jó ide, de egy haver állandóan panaszkodik az alu küllõanyák kicsavarodása miatt, ami mondjuk rézanyával nem történik meg...
a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)
van egy másik ok is, nem igazán jó ide, de egy haver állandóan panaszkodik az alu küllõanyák kicsavarodása miatt, ami mondjuk rézanyával nem történik meg...
#6379
Írta 2003. április 09. - 16:14
az alu csavaroknak, amellett, hogy elõnyük a súly, milyen hátrányaik vannak?