Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#6361
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Elõre szólok: én NEM vagyok meggyõzõdéses híve ennek a "csavarozásnak" - ellenben meglepõen nagy igény van rá mostanság (persze: divat, etc.)

Lássuk, elõször az "alkalmazási területeket", vagyis hol és milyen acél csavarokat lehetne lecserélni egy kerékpáron (maradjunk a merevfarúaknál...):
- V-fék felfogatók (2+2 db)
- e.váltó rögzitõ (1 db)
- nyeregszár (1-2 db)
- nyeregbilincs (1 db)
- váltókarok (2 db)
- fékkarok (2 db)
- kulacstartók (2-4 db)
- hajtómû (4-5 db) - itt természetesen a tányérokat rögzítõkrõl van szó...
- kormányszár (2-6 db)

Magam részérõl nem erõltetném az alut - bár vannak, akik esküsznek a régi Magura csavarokra -, fõleg a stucninál, ahogy Lor írta (nyíróerõ).

Egy-két hete pontosan ez volt téma baráti körben. Végülis ha összeadjuk, összesen 19-27 darab csavart tudsz lecserélni (minimum). Az általunk hozzávetõlegesen kalkulált tömeg-lefaragás 50-75 gramm közötti. És ezek a csavarok drágák.

Én sokkal inkább a kerékre koncentrálnék (tudom-tudom: csúnya egy olyan arcot összevarrni, amit szétvág egy törött felni... ;D); arányában olcsóbb és nagyon hatásos fogyókúra.

#6362
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Tényleg jó, csak meredek, vagy csúszós lejtõn ne használd elöl, mert kanyarban csúszik a gép eleje => halálfélelem. Bar lehet, hogy csak én vagyok béna, és nem tudom megtartani az elejét. egyébként király kis külsõ.

#6363
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
:'(
Csak kiváncsi voltam hogy Te megtalálod-e! ;D

#6364
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
itt van
csak lusta vagy keresni ::) :-X

#6365
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
;D
És mennyit kell perkálni érte, 5 rugót?

#6366
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
sssssimán ;D

#6367
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
a Maxxis Flyweight az mennyit dob a menettlajdonságokon? Könnyebben gyorsulsz, könnyebb hajtani, meg hasonlók?

#6368
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
lor: kb 3:1 az arány acél:alu témában ;)

lcs: hát igen vannak akikkel elszáll a ló...
amúgy kb 40grammot lehet megtakarítani az összes csavarra vetítve... (az ki is jön ::))

eric szvsz alut én sehova sem traknék max titán de az meg #&><&@>#drága... viszont ha már mindenütt fullra van könnyítve a gép tutira én is lennék annyira sznob ;D

addig meg felesleges, inkább vegyél 50 grammal könyebb külsõt ;)

vagy kövesd lor tanácsát és wc-z verseny elõtt ;D

#6369
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Tehát akkor acélt ajánlotok inkább a stucniba?

#6370
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
7g egy M6*25-os imbusz feju csavar! ;-)
ebbol kb 2g lesz!! ha alu f.st hasznalsz.

#6371
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
az acel es alu surusegenek aranyabol konnyen kiszamithato! csak nemtom az acelet!!!

#6372
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
Be is idegelne ha a tizenikszezer forintos stucnimba beletorne holmi csavar

#6373
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás

a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)


Hátt igen, nemrég feleztem meg egy stucni csavart... ::) ;D

#6374
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
ja és csak most esett le a topic címe ::) ::) ;D

#6375
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
basszus lor megelõztél!
most komolyan ilyen van? ilyenekkel érdemes szarakodni ebben a sportban, minthogy alucsavar?
jézusom hát az legalább akkora baromság mint az aluminium rugó ::), így a csavar mint találmány elveszíti értelmét, miszerint erõs de oldható kötés, így lesz belõle gyenge és oldhatatlan.
basszus komolyan beszarok, inkább edzzetek még egy kicsit.

ja azt leírhatná valami okos, hogy egy komplett alu vagy titáncsavar készlettel hány grammot takarít meg!!!! de komolyan.......

tényleg betojok... ;D ;D

#6376
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
azert az alu es acel kozotti szakitoszilardsag kulonbseg nem csekej!!!!!
stucnihez soha nem raknek ilyen f.st!
mashova sem!!!!
hany garmmal konnyebb igy a brinyo?

inkabb sz@rd ki mgad bringazas elott jobban jarsz!

#6377
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás

a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)


Ez igaz. Ezért ésszel kell meghúzni! Akkor általában nincs gond velük, de csak jó anyagminõség esetén.
(Mellesleg az acélt is meg lehet úgy tépni hogy elpattanjon, kezdõ bütykölõként jártam is így)

#6378
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
mondjuk összehegesedhetnek cro-mo vagy hiüten acél vázakkal (lásd nyeregcsõ eset), ilyen vázzal ne használd

a másik, hogy szilárdságuk LÉNYEGESEN gyengébb, mint az acél v. titáncsavaroknak, könnyebbben el is pattanhatnak (pl. ha istentelenül megtéped a stucnicsavarokat...)

van egy másik ok is, nem igazán jó ide, de egy haver állandóan panaszkodik az alu küllõanyák kicsavarodása miatt, ami mondjuk rézanyával nem történik meg...

#6379
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
az alu csavaroknak, amellett, hogy elõnyük a súly, milyen hátrányaik vannak?

#6380
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
fentebb, potty spori szájából hangzottakra kérdeztem rá.