Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6549 replies to this topic

#541
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
A grammozás elsõsorban nem is a teljesítmény hatékonyság javításáról szól, hanem.....: az arra hajlamos egyén lelkének megnyugtatására. Ez olyan mint amikor a csajok vesznek egy táskát a boltban, vagy egy új cipõt. Biztos mindenki ismeri ezt a birtoklási érzést, amikor megvesz egy tip-top alkatrészt. Egy grammmániásnál ez az alkatrész akkor okoz örömöt ha minél könnyebb. Egy fixisnél akkor ha Surly vagy Paul Phil Wood a márkája, a titánguruknak a Moots, nekünk a minél könyebb annál jobb. Ezért adok/unk ki horribilis összegeket egy-egy alkatrészért. (megvettem életem elsõ Tûjét alig várom, hogy kipróbáljam 87g :-) )

#542
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en nem versenyzek, szerintem mar nem is fogok, nekem tok mindegy melyik emelkedon mennyi ido alatt megyek fel. most 12kilo alatt van a bringam, es elmeny vele menni, ahogy gyorsul, ahogy maszik stb. igy jobb mintha 14kilo lenne. nem azert a 0.04masodperc vagy akarmi miatt, hanem mert jobb erzes.

aki jobb helyezest var egy konnyebb stucnitol az hulye. csak en tok masrol beszelek
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#543
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Bicycle performance - Wikipedia, the free encyclopedia
Akit érdekel, számolja végig, van valami link is egy komolyabb oldalra onnan. Én rászántam az idõt, meg is fogattam hogy soha többet grammozás :)

A lényeg: "Shaving 1 kg off the weight of the bike/rider would save 0.01 m/s at 9 m/s on the flats (1 second in a 25 mph (40 km/h), 25-mile (40 km) TT). Losing 1 kg on a 7% grade would be worth 0.04 m/s (90 kg bike + rider) to 0.07 m/s (65 kg bike + rider). If one climbed for 1 hour, saving 1 lb would gain between 225 and 350 feet (107 m)"

Úgy gondolom hogy ez a bringások 98%-a számára elhanyagolható. Gördülõ tömeggel kicsit más a helyzet, ott szvsz nem hülyeség visszafogni

Szerk: valahol olvastam, hogy a grammozás teljesítménynövelõ hatása sokszor a "placebó hatásnak" köszönhetõ. Lecseréled a kerékszetted: 1. jobban nyomod neki, jobb idõt mész
2. ugyanúgy tekersz, de úgy érzed jobban mész

Csak egy vélemény volt, nem flame ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#544
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?


Akkor most nézd meg, hogy hány egyéb tényezõ befolyásolhatta még a feleséged idejét, illetve hány hozzávetõleges adat van. És ez csak egy törédeke.

#545
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

mert ugye sporolni a bringan fel kilot Xezer forint, egy jo nagyot sz*rni meg ingyen van.


Minden másra ott a MasterCard

POD :D

Amugy egy jó kerékszettel tényleg olyan mintha másik bringán ülnél....de nem azért mert 20 percel jobb idõt :)

#546
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en tudom ertelmezni, csak azt mondom hogy ez legalabb annyira sarkitott mint amit en mondok.

mert ugye sporolni a bringan fel kilot Xezer forint, egy jo nagyot sz*rni meg ingyen van, es a bringa+ember ossztomegen ugyanannyit nyertunk.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#547
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?


Remélem nem gondolod komolyan, hogy azért megy 20perccel jobb idõt, mert 800g-mal könnyebbek lettek a kerekei...


Pontosan tudom mennyit jelent a súly. ;) Azért a pár másodperc emelkedõként sokat ér. De csak ennyi, egy hosszútávú maratonon számít 1kg max 1-2percet.


Yasec pusztán a teljesítménnyel, sebességgel, idõvel számol. Nem számol a tereppel, a lábfordulattal és a pszichikai tényezõkkel.

tenyleg. a bringa sulya nem szamit

ezert mennek a Tour-on is 12kilos gepekkel.


Ilyet senki nem mondott. Aki nem tudja értelmezni a táblázatban szereplõ adatokat, az így járt...


A sebesség mindent megold.

 


#548
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
tenyleg. a bringa sulya nem szamit

ezert mennek a Tour-on is 12kilos gepekkel.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#549
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 posts

Nem akarlak elkeseríteni, de a valóságban ennyi különbség sincs, mint a táblázatban.


Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?

#550
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

intro ==> Mûhely ==> A súlycsökkentés
Hát ez elgondolkodtatott.


Nem akarlak elkeseríteni, de a valóságban ennyi különbség sincs, mint a táblázatban.


A sebesség mindent megold.

 


#551
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
intro ==> Mûhely ==> A súlycsökkentés
Hát ez elgondolkodtatott.

#552
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

26X2.1 Evolution Racing Ralph 2010: 426 gramm!!!!!
26X2.1 Evolution Nobby Nic 2010: 489 gramm

az nagyon derék.

#553
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
A héten remélem megjön a nyereg és kormánystucnim az Ftw bikestõl már nagyon várom a nyeregcsövön szerintem spórolok vagy 200-250gr-ot mert mikor a mostanit vettem az ár volt a döntõ azaz a lehetõ legolcsóbb legyen (spirál) :D
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#554
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
26X2.1 Evolution Racing Ralph 2010: 426 gramm!!!!!
26X2.1 Evolution Nobby Nic 2010: 489 gramm

#555
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 posts

FTW Bikes


Köszi..(és én még azt hittem ismerek minden magyar webshopot)

"just chillin killin"


#556
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
FTW Bikes

#557
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 posts

utána (KCNC Road Pro Ti)

Imageshack - dsc00141i.jpg


Aske ezt hol vetted? köszi..

"just chillin killin"


#558
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Arra jöttem ma rá, hogy a RS maxle gyorszár kb. ugyanolyan hosszú mint egy normál hátsó gyorszár. Szóval nem is kell maxle light a könnyítéshez, elég ha az ember lecseréli a kallanytyú részét a dolognak. 20-30 grammot simán lehet így spórolni.
Meg így akármilyen színû gyorszár lehet elõl is, ha valakinek ez szempont.

Nem tudom ez mennyire köztudott vagy nyílvánvaló, csak most döbbentem rá és gondoltam megosztom.

#559
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
beszálltam én is a nyeregcsõ bilincses játékba :D

elõtte (Hope):

http://img94.imagesh...dsc00142rd.jpg/

utána (KCNC Road Pro Ti)

http://img641.images.../dsc00141i.jpg/

#560
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
1079g-os MTB kerékszett... :scared:
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationery, now thats the killer.