Hát igen, az ilyen terepviszontagságok (thommey, cruxos) is kétségessé teszik mennyire van értelme az MTB-s könnyítésnek, legalábbis komolyan... Szerintem ez leginkább oútis mánia, de még ott is inkább a nyugati normális aszfaltú utakon értelmes, mert pl. itthon egy könnyû kerék nem tart soká.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#5741
Posted 2004. May 21. - 08:29

#5742
Posted 2004. May 20. - 20:44

Ha már itt tartunk, még a kis sár is nehéz, mert a gardán majdnem 400g sár volt a gépemen, és nem is volt sár csak pár száz méteren:((((
#5743
Posted 2004. May 20. - 20:32

KeX: Mutassak neked törött 9.0 SL-t???
Henger: Nem lesz gyenge, a HH-68 is bírja a terepet, a Tune meg a Heylight sem sokkal vastagabb.
Hétvégén az Ózdi kupafutamon aztán volt kis dagonya. A végén a lengyelek azon mulattak, hogyan lett a 9 kiló alatti full XTR /Mavic / SID hibrid XTC-bõl 20 kilós sárgolyó!
Henger: Nem lesz gyenge, a HH-68 is bírja a terepet, a Tune meg a Heylight sem sokkal vastagabb.
Hétvégén az Ózdi kupafutamon aztán volt kis dagonya. A végén a lengyelek azon mulattak, hogyan lett a 9 kiló alatti full XTR /Mavic / SID hibrid XTC-bõl 20 kilós sárgolyó!
#5744
Posted 2004. May 20. - 17:17

A tárcsafékes American Classic agya nem lesz túl gyyenge. V fékkel használnám úgyis, szóval elég merev lesz az? Viszont közel 1,5 kilóra kijönne a két kerék...
#5745
Posted 2004. May 14. - 23:07

Csak CC-zni fogok, lightosan- mint kiderült.
Ha közel annyi, mint a 105, akkor egyértelmû, az elsõ agy tömegér meg is spórolom.
Kex,
peace! 8) Van törött Acera agyam, Deore XT, és 9.0 hátsóváltóm, felni, stb. Nem kell mellre szívni!
Ha közel annyi, mint a 105, akkor egyértelmû, az elsõ agy tömegér meg is spórolom.
Kex,
peace! 8) Van törött Acera agyam, Deore XT, és 9.0 hátsóváltóm, felni, stb. Nem kell mellre szívni!

#5746
Posted 2004. May 14. - 22:03

#5747
Posted 2004. May 14. - 17:20

Henger, mutassak törött shimanot? ugye, szar konstrukció... alu ugyanúgy törik, sõt mivel merev, mint a barom, tolerancia is kisebb. najó, ez tényleg csak szõrszálhasogatás, flame off ;D viszont amikor a sram bekebelezi a shimanot, akkor majd minnyájan tesók leszünk 
Thy, x.7 is esélytelen itthon? wáááááá

Thy, x.7 is esélytelen itthon? wáááááá
#5748
Posted 2004. May 14. - 15:05

Hát nekem a pille kerekeim 1.6-1.8-as küllõvel is bírta a Garda iszonyúan köves terepeit, pedig 80kg vagyok:)
#5749
Posted 2004. May 14. - 12:53

Hogyha tudsz szerezni Am Classic agyat megéri, mert nem drágább, mint a Shimi, sõt! Nagyon lightos mtb-kereked lesz!, de még aztán dõl el mennyire bírja a terep kiképzését.
#5750
Posted 2004. May 14. - 12:07

Tehát akkor:
elsõ kerék 761gr
hátsó kerék 935gr
105-ös agyakkal, 265mm hosszú Revo küllõkkel
Összesen kb. 1700 gramm.
Le kell mérnem a mostani kerekeimet.
AmClassic agyakkal uez a kiépítés kb. 210 grammal kevesebbet ad, kérdés, mennyiért.
elsõ kerék 761gr
hátsó kerék 935gr
105-ös agyakkal, 265mm hosszú Revo küllõkkel
Összesen kb. 1700 gramm.
Le kell mérnem a mostani kerekeimet.
AmClassic agyakkal uez a kiépítés kb. 210 grammal kevesebbet ad, kérdés, mennyiért.
#5751
Posted 2004. May 14. - 11:47

A 105-ös véletlenül csúszott be, nem tudom meghazudtolni magam
, de a többibõl van mtb változat is. A 105-ös tömege elég jó 380gr. körül, ettõl lényegesen könnyebbekért súlyos ezreket kell lepengetni.

#5752
Posted 2004. May 14. - 11:20

Na nem ellopni a dumámat:)
Az X9 a gardáról van, mert kedves Bikerünk nem hajlandó behozni belõle nyár elejéig:(
Kis országunk ugyebár....
de talán változik valami most hogy EU van, és legyapják ezt a sok kishitû djökér magát nagykernek nevezõ amatõrt. Szerencsére vannak kivételek 8)
Az X9 a gardáról van, mert kedves Bikerünk nem hajlandó behozni belõle nyár elejéig:(
Kis országunk ugyebár....
de talán változik valami most hogy EU van, és legyapják ezt a sok kishitû djökér magát nagykernek nevezõ amatõrt. Szerencsére vannak kivételek 8)
#5753
Posted 2004. May 14. - 11:19

A 105-ös újan 23ezer. Ebbõl valszeg akad használtan is. De outi agyat montira? Fura.
A DT Revo 140/db, a 64 ~9000. Éppen ki is jönne.
AmClassic agy is jó lenne.
75 kiló vagyok, fõleg maratonokra használnám.
Ezeknek az agyaknak mekkora a tömege? A 105 hátsóra nem találtam pl.
Kex,
mutassak egy törött 9.0 hátsóváltót? Ugye, mûanyag...
A DT Revo 140/db, a 64 ~9000. Éppen ki is jönne.
AmClassic agy is jó lenne.
75 kiló vagyok, fõleg maratonokra használnám.
Ezeknek az agyaknak mekkora a tömege? A 105 hátsóra nem találtam pl.
Kex,
mutassak egy törött 9.0 hátsóváltót? Ugye, mûanyag...
#5754
Posted 2004. May 14. - 10:37

Küllõbõl sztem DT revolution. Ez 2-1.5-2 -es, a súlya nagyon rendben van (kb. 270 gr/64db) és ha nem vagy 80 kg akkor megfelelõen merev is. Az árát nemtom, talán 120 Ft/db körül lehet. Ez így összesen ugye ~8000 Ft.
Hátsó agyból pedig meg lehetne próbálni a Bike+ CC agyát, akciósan 8-9e Ft, és árához képest elég könnyû ( a "katalógus" adat 290 gr, én 330-at mértem, ami még mindíg elfogadható).
Hátsó agyból pedig meg lehetne próbálni a Bike+ CC agyát, akciósan 8-9e Ft, és árához képest elég könnyû ( a "katalógus" adat 290 gr, én 330-at mértem, ami még mindíg elfogadható).
#5755
Posted 2004. May 14. - 10:12

könnyû agyak: a AMClassic elsõ agy a legkönnyebb, a hátsóban az FRM leatherweight (200 gr!), de ez utóbbi valszeg horribilis összeg. AmClassic hátsó agy viszont jó árban van, ill. az FRM belépõ szintjét is meg lehet kérdezni (Probike). Shimanón és Mavicon kívül nemigen van elérhetõ agy, sõt mavic agy külön nincs. AMClassicot meg lehet úszni 30e-bõl, talán Shim 105 is...
#5756
Posted 2004. May 13. - 23:44

#5757
Posted 2004. May 13. - 23:31

Thy, tessék csak kivágni kukába a simaNO cuccokat!! ;D tudod sram, sok mûanyag, könnyû, meg minden 8) meg könnyebb is kiejteni a sramot.
x.9-et honnan szerványoltad? nekem is egy ilyenre, v. x.7-re fáj a fogam, hogy átessen rajta a sár...

#5758
Posted 2004. May 13. - 20:36

Hello!
Tudnátok segíteni?
Egy könnyû kerékszettet szertnék építeni, és tippeket várok:
felni Syncros XLR ALtrax 32 lyukas, 412 gr/db.
Ennyi van. Agy-küllõt milyet? A lehetõ legkönnyebb, de azért tartós legyen. Az elsõ kerék radiálisan, hátsó radiális/3keresztre lesz fûzve.
Légyszi írjatok agyakat tömeggel, árral együtt! Nem baj, ha használtak, de azért annyira ne. Kb. 30-at tudok rászánni.
Tudnátok segíteni?
Egy könnyû kerékszettet szertnék építeni, és tippeket várok:
felni Syncros XLR ALtrax 32 lyukas, 412 gr/db.
Ennyi van. Agy-küllõt milyet? A lehetõ legkönnyebb, de azért tartós legyen. Az elsõ kerék radiálisan, hátsó radiális/3keresztre lesz fûzve.
Légyszi írjatok agyakat tömeggel, árral együtt! Nem baj, ha használtak, de azért annyira ne. Kb. 30-at tudok rászánni.
#5759
Posted 2004. May 13. - 20:14

ja gondoltam, hogy nem a súly miatt...
ha most építeném a bringám, én is tuti sram váltórendszerben gondolkodnék...
ha most építeném a bringám, én is tuti sram váltórendszerben gondolkodnék...
#5760
Posted 2004. May 13. - 20:12

annyira nem, de itt más okok is vannak 
meg kíváncsi vagyok a markolatváltóra, mert én Shimano fan voltam, ameddig be nem vezették ezt a visszafelé váltó faszságot.Meg szebb is az X9:)

meg kíváncsi vagyok a markolatváltóra, mert én Shimano fan voltam, ameddig be nem vezették ezt a visszafelé váltó faszságot.Meg szebb is az X9:)