Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#4221
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.355 hozzászólás

1 sör? 2012 márc 16-án 1 milla alatti, 5 kiló alatti országúti sorozatgyártott alkatrészekkel, amik 5 évet várhatóan kihúznak.


Olyan bringát már most sem gyártanak ami kihúz 5 évet.... Attól tartok nem nagyon lesz már ilyen, 5 kiló alatti meg pláne nem.

A szuperkönnyû bringával meg nem hiszem, hogy versenyeznének ha 30 felett instabil. Mert 40-50 alatt azért ritkán szokás menni a versenyeken tudtommal.

#4222
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

...akkor kijön 100 000 dollárból. Sima ügy.


És ennyi pénzbõl kapsz egy olyan biciklit, ami kb 200 km múlva szétesik alattad (alattam (93 kiló így tél végén :D) meg kb. 5 km alatt). Márha nem megyek túl gyorsan, nem állok ki a nyeregbõl, egyenes vonalban közlekedem, és lehelletfinoman gyorsítok és fékezek.

Ez nem használható bicaj, hanem egy technológiai demó: tessék, ilyet lehet építeni. Ebben a kategóriában senkit nem zavar, hogy a bringa öncélú, és használhatatlan. Felfogható útkeresésnak is a gyártók részérõl: hol lehet még könnyíteni az alkatrészeken. De hülyeség ráaggatni a "használható" jelzõt. Bár az is igaz, hogy kinek, és mire.

X.

Ps.: én ilyenkor mindig elképedek, mekkora pénzeket bírnak egyesek értelmetlenül elkölteni, pusztán hogy meglegyen nekik a "leg".

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#4223
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Az építõ a mások által 14000 euróra tippelt költségrõl:
"Actually the price that Velonews used was WAY off. Most things on this bike are custom or prototype. Anyone thats ever been involved in manufacturing knows how expensive prototyping can be. Especially since many of the items were made by some of the top bike manufacturers in the world, it's not cheap to get a custom Tune hub, or Zero Gravity brakes"

"Since most of the components on this bike are custom or prototype putting a price tag on it would not be possible. But if you could convince all the companies to make another copy of the parts you would probably be spending close to 100k"

Tehát, ha iszonyú mázlid van és rá tudod venni a tune-t, a mag-et, a litespeed-et stb hogy megint álljanak neki egyedi alkatrészt barkácsolni, akkor kijön 100 000 dollárból. Sima ügy.

#4224
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Ez kicsit olyan, mint az autóiparban a tanulmányautók szerepe. Extravagánsak, merõben új dolgokat raknak beléjük, mindenbõl a legjobbat, és mûködnek is, de nem biztos, hogy a hétköznapi életben is mûködõképesek lennének. Itt ugyanaz a szitu, csak bringából. És bárki összelegózhat egy ilyen bicót, csak pénze legyen hozzá, mert nem egy bonyolult szerkezet a kerékpár.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4225
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Jó vicc, 30 felett instabil! tiszta röhej, akkor minek, ráadásul ennek a bringának az összköltésge kb. 12-14e € körül van. De nme is lehet csodálkozni, hát hogy is lehetne stabil 3.5 kg-val?? A fellépõ erõhatásokra (rider), meg a széljárásra, vagy mi van ha egy kamion megy el mellette/szemben. Aztán egy hajtómûre rá mernénk taposni ami 290 gr.? Szerintem a váz (Litespeed ghisallo) sem bírhatja sokáig.

#4226
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Az a Ghisallo a világ legkönnyebb használható oútija, legalábbis pár hónapja még biztos az volt. Versenyeznek vele, úgyhogy mûködik...

Az egyik építõ szerint a bicó 30km/h fölött instabil, mert a kerekek túl könnyûek. Ezt õ úgy érti, hogy a pörgettyû hatás nem érvényesül, és azért irányíthatatlan. Valójában egy kalap szar a kerékszett a takony titán küllõivel meg a fém bálázószalagból hajlított felnivel. Nem a forgó tömeg stabilizál egy bicót, hanem az irányítás. Az meg nemigen van, ha ilyen takony a kerék. Ha rádobtak volna egy Litespeed kerékszettet, ami 50-100 grammal nehezebb, viszont a világ egyik legmerevebbje... akkor már csak a hajtásrendszert kéne kicserélni, mert az reménytelen, úgy, ahogy van.

#4227
DeviatE

DeviatE

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

az easton monkey lite dh karbon kormányra rábiznám az életem (és a fogaim :D)


egyetértek. a karbon ugyanolyan fasza egyébként 3 év múlva is (nem fárad) ?

#4228
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Mennyi most a világ legkönyebb használható országútija? Erre 3,58 kilót mondanak az építõ honlapján, ahol vannak még érdekes dolgok.
http://www.fairwheel...is/DSCF0916.JPG
Csak most látom, hogy ugyanazt linkeltük...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4229
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

azt nem mondtam hogy 1 milla alatt lesz :)
2,5" mozgó fullit meg most is lehet építeni 9-cel kezdõdõ súlyut, (kg-ban számolva) úgy hogy alig van benne karbon..../
lehet túloztam kicsit de mondjuk az 5,8-at és a 9,8-et tartom most is:)
ja és sört még akkor sem fogok inni.....


Bazzeg, Tigger, ha a pénz nem számít, akkor már most is van 3600g alatti országúti. Nem szaros 5 kiló... 20 sebességes, 2 fékkel, minden alkatrésszel.
http://www.light-bik...ting.asp?id=747

#4230
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Az alu nyak súlya kb fele az acélénak. Marzocchi gyári adat szerint a vágatlan alu nyak 174g az acél pedig 380g.


köszi szépen.

#4231
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az easton monkey lite dh karbon kormányra rábiznám az életem (és a fogaim :D)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4232
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

azt nem mondtam hogy 1 milla alatt lesz :)
2,5" mozgó fullit meg most is lehet építeni 9-cel kezdõdõ súlyut, (kg-ban számolva) úgy hogy alig van benne karbon..../
lehet túloztam kicsit de mondjuk az 5,8-at és a 9,8-et tartom most is:)
ja és sört még akkor sem fogok inni.....

Ja ja. 3,1-et mozgó, nem karbon, össztelós váz 1815 gramm (hogy hazabeszéljek). Természetesen rugóstaggal együtt.


#4233
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

1 sör? 2012 márc 16-án 1 milla alatti, 5 kiló alatti országúti sorozatgyártott alkatrészekkel, amik 5 évet várhatóan kihúznak.

Addigra talán megszeretem annyira a sört, hogy le tudok gyûrni egy korsót...

azt nem mondtam hogy 1 milla alatt lesz :)
2,5" mozgó fullit meg most is lehet építeni 9-cel kezdõdõ súlyut, (kg-ban számolva) úgy hogy alig van benne karbon..../
lehet túloztam kicsit de mondjuk az 5,8-at és a 9,8-et tartom most is:)
ja és sört még akkor sem fogok inni.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4234
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

1 sör? 2012 márc 16-án 1 milla alatti, 5 kiló alatti országúti sorozatgyártott alkatrészekkel, amik 5 évet várhatóan kihúznak. Addigra talán megszeretem annyira a sört, hogy le tudok gyûrni egy korsót...

Meg addigra talán már nálunk is euró lesz, tehát az 1 milla reális. ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4235
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

térjünk rá vissza 2012 ben :)


1 sör? 2012 márc 16-án 1 milla alatti, 5 kiló alatti országúti sorozatgyártott alkatrészekkel, amik 5 évet várhatóan kihúznak.

Addigra talán megszeretem annyira a sört, hogy le tudok gyûrni egy korsót...

#4236
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
értem én, tudom én ;)....... csakhát azérmár na...hogy ezek milyen fontos dolgok :)

#4237
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

idõnként ha unatkozom benézek ide is....
és akkor ilyeneket olvasok: "levegõ: 15g"


Ha levegõ helyett héliummal tölti fel a kereket, akkor máris nyert 13 grammot, ráadásul a legjobb helyen. Ha bátrabb, és hidrogénnel teszi mindezt, akkor máris 14 grammot nyert. Csodálatos, hol tart ma már a tudomány... :) Bár ebben az esetben számolni kell azzal, hogy a gumi pórusain fokozottabb lesz a kiáramlás a kisebb molekulatömeg-méret miatt. Így a verseny végére lecsökkenhet a guminyomás.
Dohányzás és nyílt láng használata defekt esetén tilos.

Hehe :D

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#4238
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Sztem ennyi tartalék messze nincs a technológiákban/anyagokban. Hogy menne le több mint 25%-kal a súly 6-7 éven belül? Most is karbonból meg titánból készü minden... ezeknél nemigen van jobb anyag.

5 kilós oúti, ami bírja? Mondjuk 1 mihály alatt, pár éven belül? Nem hiszem.

Abban mondjuk reménykedem, hogy a karbon meg a titán vázak lemennek 40 és száz rugó közé a technológia terjedésével, és elérhetõvé válnak egyszerû halandóknak is...

Mondjuk a súlyhatár tényleg vicces... tudtommal pályabicósokra is ugyanaz a 6,8 vonatkozik, ami miatt több országúisnak ólmot kellett rakni a kulacstartó alá hegyi idõfutamon. Pályabringán nincs fék, nincs váltó => leugrik egy (fél)kiló.

térjünk rá vissza 2012 ben :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4239
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
idõnként ha unatkozom benézek ide is....
és akkor ilyeneket olvasok: "levegõ: 15g"

eszméletlen, beszarok :D:D

#4240
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Hogyhogy nem tudsz más könnyû küllõt belerakni? Húzott 2-1,8-2es vagy 2-1,5-2es miért nem jó? (Rendben, az 1,8 egy hajszállal nehezebb, mint a laser, az 1,5 meg valamivel gyengébb, viszont van; és harmadáron a kardküllõhöz képest)