Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6548 hozzászólás a témában

#3801
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
18 font = 8,165 kg

#3802
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

http://www.jackals-f...tus/strike.html


ismét felmerül a kérdés, hogy hány grammos a macska?
...öööö úgyértem eddig úgy tudtam, hogy nekem nem kellene össztelós bringa, de a képek alapján lehet hogy rosszul tudtam.

#3803
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
http://www.jackals-f...tus/strike.html

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3804
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Új világrekord: 238 gr
http://www.leichtbau...m5_kurbel_3.jpg

karbon? szerintem inkább hegesztett aluminium lapokból állhat, de homályosíts már fel plz :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3805
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
Én mentem már úgy fának karbon kormánnyal, h nem a kormány törött, hanem a marzo integrált stucni fordult el pár fokot (amit ugyebár alulról két csavar rögzít és nehezebben is fordul el mint egy sima stucni).

#3806
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Új világrekord: 238 gr
http://www.leichtbau...m5_kurbel_3.jpg


hja kérem, bakelitbõl könnyû! ;)

#3807
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Új világrekord: 238 gr
http://www.leichtbau...m5_kurbel_3.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3808
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A monkey sem tûnt rugalmasabbnak bármilyen másik társánál...Csak az ár!! :(

#3809
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
En ugyan nem Eastont, hanem FSA -t hasznalok karbon kormanybol, es abszolut nem felek attol hogy eltorne.

Egy jol osszerakott karbon kormany azonos sulyban erosebb lehet egy alu kormanynal.
Es az FSA csak minimalisan rugalmas.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#3810
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem veleteln ad az easton elettartam garit a karbonkormanyaira. es nem lattam meg olyan sok karbon monkeybart a pinkbikeon, mint 02es dirtjumpert.

sulyban pedig ver barmit vagy akarmit. nem veletlenul kerul annyiba amennyibe. ha egyszer nekem is lesz ra keret, ugrik a gepbe egybol.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3811
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
igazából nekem nem is a váz volt az ami, hanem a karbonkormány DH gépen. és egyre többet látok belõle.:)

#3812
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Még a Scandiumnál is jobb a karbon. Van szerencsém mindhárom anyagból készült vázat birtokolni (Alu: Pyxis, Scandium: Fusion, Karbon:Trek), és fényévekkel kényelmesebb, merevebb a carbon, mint a scandium. Súlyban az alu esélytelen, a Scandi és a karbon 1 súlyban van, de a karbon a kritikus helyeken (pl. középrész) merevebb, mint a scandi. 1 baj van a karbonnal, a sérülékenység!!! Ezért nem értem miért erõltetik az enduro kategóriában is, ahol azért ütik-verik a "vasat". Bár az az elõnye megvan a karbonnak az aluval szemben, hogy ha a karbon esetleg kilukad, reped akkor nem szakad össze, mint az alu, hanem akár meg is állhat és használható. egyébként vannak sakik akik javítanak karbont.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3813
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

próbáltam karbonvázat (cc-re), és köröket vert az aluvázamra kényelemben. :( )


1ébként ez valamennyire jellemzõ a szkandiumra is,,,,
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3814
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

Más tulajdonságai vannak - anyagából eredõen.


próbáltam karbonvázat (cc-re), és köröket vert az aluvázamra kényelemben. Nem rázott annyira lefele, viszont teljesen merev volt felfele - úgy ment, mint egy keveset mozgó, de jól belõtt össztelós. Súlyban pedig az azonos erõsségû aluvázzal szemben van kb 200gr elõnye (ahogy azt Tigger is írta).
A gond a sérülékenységével van, elég egy szebb esés, ahol belefordul a kormány a vázba, és már lehet is izgulni, hogy vajon csak a díszítõ réteg repedt-e meg...
(fõleg ez az én fájdalmam, használtan ezek miatt nem merek venni, újonnan meg nagyon drága :( )

#3815
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
én igen, de az õsöreg alu muffos karbon MTB javítása volt (illesztéseknél), és a ragasztót csak engedéllyel lehetett behozni... :x
hogy ténylegesen lett-e belõle vmi, azt nem is tudom, Nellás érdekeltségû bácsika mesélte pár éve

#3816
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

tudom, írtam is, de kitöröltem. jobban bír bizonyos irányú terheléseket, viszont sokat pont ezért kevésbbé.
kicsit hímestojás érzése van a dolognak.
de megmaradok magamnak asszem. valahogy lehet hogy nehezebb az alu, de sokkal kevesebb odafigyelést igényel.

Ez nem összefüggõ. Itt a kompozitban a teherviselõ a szál, ami jelentõsen anizotróp: szálirányba sokkal-sokkal nagyobb igénybevételt bír ki. De nem azért, mert keresztbe pedig nem sokat.
A váz csöve pedig a száliránytól függõen lesz merev vagy nem merev egyik-másik irányba.
A karbon nagy hátránya az alu szemben, hogy míg egy aluváz, ha megreped, lehet hegeszteni, egy repedt karbonvázzal viszont nem tudom, mit lehet csinálni (bár lehet már vannak jó ragasztók hozzá, én még nem hallottam karbonváz javításról).

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#3817
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
tudom, írtam is, de kitöröltem. jobban bír bizonyos irányú terheléseket, viszont sokat pont ezért kevésbbé.
kicsit hímestojás érzése van a dolognak.
de megmaradok magamnak asszem. valahogy lehet hogy nehezebb az alu, de sokkal kevesebb odafigyelést igényel.

#3818
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

de akkor meg miben tud többet?

Más tulajdonságai vannak - anyagából eredõen.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#3819
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

fenét nem.
mindennek aminek nagy neve van, az trendi. de ez hol probléma?
van akinek státusz van akinek csak egy bringa.


amúgy a karbonmániát a mai napig nem értem.
nagyon jó súlyú bringákat lehet gyártani belõle, de az max 1-2 versenyes. ezt csak gazdagok, és szponzoráltak engedhetik meg maguknak, így erõsebb verzióban gyártják õket szériába - elérhetõbb áron. de ezek súlyban már nem nagyon különböznek(számottevõen) egy azonos élettartamu aluváztól. csak a májerfaktor az, ami...
de akkor meg miben tud többet?

azért egy cc vázban egy 200 gramm lefaragható, tartós cuccal is...és egy grammozos topikban 200 gramm ugye :)

de pl pont az am kategóriában 40-50 deka faragás azért elég jelentõs -scott ransom, pl a slayerrel szemben...-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3820
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

nem trendi: nicolai, ellsworth, foes, rotwild...csak néhány...sztem...


fenét nem.
mindennek aminek nagy neve van, az trendi. de ez hol probléma?
van akinek státusz van akinek csak egy bringa.


amúgy a karbonmániát a mai napig nem értem.
nagyon jó súlyú bringákat lehet gyártani belõle, de az max 1-2 versenyes. ezt csak gazdagok, és szponzoráltak engedhetik meg maguknak, így erõsebb verzióban gyártják õket szériába - elérhetõbb áron. de ezek súlyban már nem nagyon különböznek(számottevõen) egy azonos élettartamu aluváztól. csak a májerfaktor az, ami...
de akkor meg miben tud többet?