Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6549 replies to this topic

#3061
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

az x.0-nak van fékkarja???

nincs, de ha lenne, akkor biztos könnyû lenne és érdemes lenne tuningolni :D

azt csak úgy szemléltetésnek írtam, hogy könnyû, csúcs alkatrészrõl lévén szó...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3062
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts

nem. mert az stx-rc amúgy sem könnyû.
ha egy x.o-t vagy xtr-t csiszolgatnál és azért csinálnád, hogy 6 kiló alá menjen az össztelós montid, akkor megéri...


na jó azt elfelejtettem említeni hogy elég nehéz amúgy is...
az x.0-nak van fékkarja???

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3063
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
nem. mert az stx-rc amúgy sem könnyû.
ha egy x.o-t vagy xtr-t csiszolgatnál és azért csinálnád, hogy 6 kiló alá menjen az össztelós montid, akkor megéri...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3064
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
az egyik cikkbe a bikkmakkba volt az stx-rc fékkarok sufnituningolása.nem vonom kérdõre hogy jó csinálni, de 27 g-ért megéri?ez ennyire sokat számítana?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3065
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

HasználtálMaxxis flyweight? nem tudod hol és mennyiért lehet kapni Budapesten?


Itt találsz.

http://ebike.hu/term...-22-ig-mtb/2200

#3066
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
eddig én is 2,1 es Continentalokat használtam általában.
1,9 es Supersonicra fáj a fogam, de aztán becsúszott ez a flyweight (de bármikor szívesen cserélem 1,9es Continentalra :)). tömeget nem tudok, még nem mértük.
alig használtan "okosba" vettem olcsón;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3067
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
és hol vetted mennyiért...2.1 es az nekem nagy.
1.9 vagy 2.0
Igazából a Michelin S Lite Compom van 2.0 (460g)
ennél nem szeretnék ballonosabbat , már ez is eléggé az.

a 2.1 es milyen súyban van?

#3068
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
yobo:
nekem most van elõször flyweight-em. egyetlen bajom vele, hogy 2,1es :(
majd meglátom mit bír

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3069
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

A keréken éri meg legjobban, és legköltséghatékonyabban könnyíteni. Edzõkerekem könehéz, ezeréves, a téli/eddzõ bringámon. Egész télen azzal mentem, szlik gumival. Múlt hét végén terepre mentünk, és gondoltam nem tökölök a gumicserével. Becsattintottam a CrossMax-okat, és ledöbbentem. Ugyanaz a bicó egy kerékcserétõl teljesen más lett, teljesen máshogy viselkedett, és nem negatív értelemben.
Szóval elõször a keréken kezd a könnyítést, és ha már nem tudsz vagy mersz, utána a többi cuccon!


XC_Rider

HasználtálMaxxis flyweight? nem tudod hol és mennyiért lehet kapni Budapesten?
vagy valami alternativa 400g alatt?

az elsõ OX-re akarom venni.az apálya szerintem alkalmas ilyen kurva könnyû dolgok kipróblásár,a
néztemm nincs sok technikás lejtõ,meg kövek stb...
meg remélemnm tüske sincs még ilyenkor..

#3070
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
A keréken éri meg legjobban, és legköltséghatékonyabban könnyíteni. Edzõkerekem könehéz, ezeréves, a téli/eddzõ bringámon. Egész télen azzal mentem, szlik gumival. Múlt hét végén terepre mentünk, és gondoltam nem tökölök a gumicserével. Becsattintottam a CrossMax-okat, és ledöbbentem. Ugyanaz a bicó egy kerékcserétõl teljesen más lett, teljesen máshogy viselkedett, és nem negatív értelemben.
Szóval elõször a keréken kezd a könnyítést, és ha már nem tudsz vagy mersz, utána a többi cuccon!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3071
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
EGy szintig mindenképpen jobb a keréken redukálni a tömeget, sõt a gumin (is), és ez sokkal olcsóbb és hatékony megoldás. Aki nincs ca. 80 kg körül/fölött az füzethet könnyített küllõkkel is (bár ilyennel a magyar utakon küllõszámban lefelé legfeljebb 28 lehet elmenni), a kerék gyorsíthatóságát is nagyon megdobja. Persze azért számít a váz is, jó, ha valamennyire arányban állnak a dolgok a bicajon, 2kg-os vázba nem érdemes beletenni 1500 gr.-os kerékszettet, és vica versa. PErsze a túl könnyû kerekeknél a merevség romlik (pld. peremes alu keréknél 1500/1400 gr. alatt), az extralightos kerekek csak karbon szingós felnivel oldhatók meg a merevség fenntartásával.
VAlaki írta a nyeregcsövet: nem hülyeség még ha nem is mozgó alkatrész, komolyan megdobja a biciklit ha a nyeregcsõ+nyeregkombó könnyû, mivel a hátulját könnyíti (fõleg hegymenetben érezhetõ): csak egy átlagosan nehéz és egy élérhetõ árú lite-os verzió között lehet akár 150-200 gr-is.
Ezekre a hiperkönnyû karbonvázakra azt mondják, hogy nem is a merevségével van baj (súlylimitesek egyébként: 70-75 kg), hanem a sérülékenységével és a tartósságával. Szerintem 1kg alatti, pláne 900 gr. körüli vagy alatti (nem gyerekméretben) vázon még magyar nem tekert így nem tudhajtuk a valóságban milyen.

#3072
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ugyanazt írtátok :)


A sebesség mindent megold.

 


#3073
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Én úgy ismerem eztet hogy a keréken magtakarított tömeg 3szorosan jön vissza megindításkor...
pl vázon 1g=1G
keréken 1g=(?:chin: ) 3g
elméletben persze

#3074
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

a forgó tömeget kell mozgásba hoznod-gyorsítanod-mozgásban tartanod (gy.k. kerék), nem a statikust...


én úgy gondoltam, hogy a keréken 1 grammot megindítani olyan, mintha a vázon indítanál meg 3 grammot.

most ugyanazt írtam le, mint Te, csak máshogy fogalmaztam?:chin::)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3075
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ds2-xc-t szinte bárhol kapsz, jó az x.7.


A sebesség mindent megold.

 


#3076
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
nyugodtan rendelj belõle kettõt, ha tud hozn, elvégre két kereke van a kerékpárnak;)

más: sram x.7 váltó + sram x.7 trigger kar nem tetszik? meg egy SPD pedál légyszíííííííí....:D

#3077
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
60gr megér ennyit? Feltöltött kép
60gr +5K
230gr +11K (717 disc fekete) hát... nemtom...
Hú, ez a Sun DS2-XC süti, remélem itt is kapni!
Ha itteni boltos nem tud hozni esetleg ilyet akkor hamar üsek is be kettõt? (Sajnos kezdek ahhoz szokni hogy ha kinézek vmit akkor kell 2 alternatíva is mert nem tudnak hozni mert nem hoznak a nagykerek, vagy csak kiemelt partnereknek adnak, etc...)

Daverider, az a Conti eléggé hajlamos felütéses defektre, az nem szimpi benne... bár még lehet hogy jobb hijján az lesz...

Néztem a Singletrackot is, csak a bazi nagy felirat nem volt szimpi.



Scott G-Zero FX '04+ Manitou Swinger Air 4
TORA 302 SoloAir 50K
Hátra BB5 Clean Sweepel, elölre BB7 185 Clean Sweepel 35K
Fékváltókar ... hááát ez jó kérdés, sima Deoreok 12K
Elsõ XT 3 monoblokkos, hátsó váltó LX 10K (sram megoldások is érdekelnek, jobb sártûrésûnek néznek ki, ill a számos váltófokozat kijelzés is jobban tetszik, de nem ismerem õket...)
Truvativ '06 Firex SL GXP 44-22T integrált hajtómû 22K
pedál Wellgo WAM-A52 platform, ipari csapágyas 6K vagy BikePositive A18 BMX/DH cserélhetõ tüskés 2,5K
hátsó sor Sram 7.0 (PG-970) 9s 6,5K
lánc Sram PC-971 4K
Rigida Disc Bull ×2 12K vagy ...Sun DS2-XC?
B+ Travel disc elsõ agy 8K B+ Trance hátsó agy 15K
Küllõk... még passz... 3K?
gumik 6K (másnem Black Jack 2,1)
kormány BikePositive Rising Fat 660mm/30mm/25,4mm 2K
Ritchey Logic Comp 2 csavaros +/-5fokstucni 3K
szarv BikePositive BEF2 2K
passz nyeregcsõ, vázhoz jön
nyereg BikePositive (selle r.) Contour Gel Xsenium 4,2K
markolat RitcheyTGV 95mmv 125 mm 1,2K
bowdenek 2K

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3078
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

nem fordítva? :chin:


a forgó tömeget kell mozgásba hoznod-gyorsítanod-mozgásban tartanod (gy.k. kerék), nem a statikust...mit gondolsz, miért költöttem én is minden pénzem+áldoztam fel minden más karácsonyi ajándékot egy jó pár könnyû kerékre, nem pedig egy SID-re/extrakönnyû karbon nyeregcsõre?:D

Pite: Rigida disc bull ebikeon 6ezer forint...ebben az árkategóriában én vagy a már említett xm321 discet venném (kicsit nehezebb, de van benne tartalék..), vagy pedig egy pár sun ds2xc (<500 g, bár h jól tudom, több verzió van belõle..)

#3079
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nem, ez így van jól.
Pite, 500g körüli felniket nézegesd, azok is simán bírják az am-t, nem kellenek az extrém felnik.


A sebesség mindent megold.

 


#3080
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

...okosok szerint 1 gramm a keréken az 3 gramm a vázon...


nem fordítva? :chin:

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu