Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6541 hozzászólás a témában

#3061
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

A keréken éri meg legjobban, és legköltséghatékonyabban könnyíteni. Edzõkerekem könehéz, ezeréves, a téli/eddzõ bringámon. Egész télen azzal mentem, szlik gumival. Múlt hét végén terepre mentünk, és gondoltam nem tökölök a gumicserével. Becsattintottam a CrossMax-okat, és ledöbbentem. Ugyanaz a bicó egy kerékcserétõl teljesen más lett, teljesen máshogy viselkedett, és nem negatív értelemben.
Szóval elõször a keréken kezd a könnyítést, és ha már nem tudsz vagy mersz, utána a többi cuccon!


XC_Rider

HasználtálMaxxis flyweight? nem tudod hol és mennyiért lehet kapni Budapesten?
vagy valami alternativa 400g alatt?

az elsõ OX-re akarom venni.az apálya szerintem alkalmas ilyen kurva könnyû dolgok kipróblásár,a
néztemm nincs sok technikás lejtõ,meg kövek stb...
meg remélemnm tüske sincs még ilyenkor..

#3062
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A keréken éri meg legjobban, és legköltséghatékonyabban könnyíteni. Edzõkerekem könehéz, ezeréves, a téli/eddzõ bringámon. Egész télen azzal mentem, szlik gumival. Múlt hét végén terepre mentünk, és gondoltam nem tökölök a gumicserével. Becsattintottam a CrossMax-okat, és ledöbbentem. Ugyanaz a bicó egy kerékcserétõl teljesen más lett, teljesen máshogy viselkedett, és nem negatív értelemben.
Szóval elõször a keréken kezd a könnyítést, és ha már nem tudsz vagy mersz, utána a többi cuccon!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3063
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy szintig mindenképpen jobb a keréken redukálni a tömeget, sõt a gumin (is), és ez sokkal olcsóbb és hatékony megoldás. Aki nincs ca. 80 kg körül/fölött az füzethet könnyített küllõkkel is (bár ilyennel a magyar utakon küllõszámban lefelé legfeljebb 28 lehet elmenni), a kerék gyorsíthatóságát is nagyon megdobja. Persze azért számít a váz is, jó, ha valamennyire arányban állnak a dolgok a bicajon, 2kg-os vázba nem érdemes beletenni 1500 gr.-os kerékszettet, és vica versa. PErsze a túl könnyû kerekeknél a merevség romlik (pld. peremes alu keréknél 1500/1400 gr. alatt), az extralightos kerekek csak karbon szingós felnivel oldhatók meg a merevség fenntartásával.
VAlaki írta a nyeregcsövet: nem hülyeség még ha nem is mozgó alkatrész, komolyan megdobja a biciklit ha a nyeregcsõ+nyeregkombó könnyû, mivel a hátulját könnyíti (fõleg hegymenetben érezhetõ): csak egy átlagosan nehéz és egy élérhetõ árú lite-os verzió között lehet akár 150-200 gr-is.
Ezekre a hiperkönnyû karbonvázakra azt mondják, hogy nem is a merevségével van baj (súlylimitesek egyébként: 70-75 kg), hanem a sérülékenységével és a tartósságával. Szerintem 1kg alatti, pláne 900 gr. körüli vagy alatti (nem gyerekméretben) vázon még magyar nem tekert így nem tudhajtuk a valóságban milyen.

#3064
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ugyanazt írtátok :)


A sebesség mindent megold.

 


#3065
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Én úgy ismerem eztet hogy a keréken magtakarított tömeg 3szorosan jön vissza megindításkor...
pl vázon 1g=1G
keréken 1g=(?:chin: ) 3g
elméletben persze

#3066
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

a forgó tömeget kell mozgásba hoznod-gyorsítanod-mozgásban tartanod (gy.k. kerék), nem a statikust...


én úgy gondoltam, hogy a keréken 1 grammot megindítani olyan, mintha a vázon indítanál meg 3 grammot.

most ugyanazt írtam le, mint Te, csak máshogy fogalmaztam?:chin::)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3067
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ds2-xc-t szinte bárhol kapsz, jó az x.7.


A sebesség mindent megold.

 


#3068
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
nyugodtan rendelj belõle kettõt, ha tud hozn, elvégre két kereke van a kerékpárnak;)

más: sram x.7 váltó + sram x.7 trigger kar nem tetszik? meg egy SPD pedál légyszíííííííí....:D

#3069
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
60gr megér ennyit? Feltöltött kép
60gr +5K
230gr +11K (717 disc fekete) hát... nemtom...
Hú, ez a Sun DS2-XC süti, remélem itt is kapni!
Ha itteni boltos nem tud hozni esetleg ilyet akkor hamar üsek is be kettõt? (Sajnos kezdek ahhoz szokni hogy ha kinézek vmit akkor kell 2 alternatíva is mert nem tudnak hozni mert nem hoznak a nagykerek, vagy csak kiemelt partnereknek adnak, etc...)

Daverider, az a Conti eléggé hajlamos felütéses defektre, az nem szimpi benne... bár még lehet hogy jobb hijján az lesz...

Néztem a Singletrackot is, csak a bazi nagy felirat nem volt szimpi.



Scott G-Zero FX '04+ Manitou Swinger Air 4
TORA 302 SoloAir 50K
Hátra BB5 Clean Sweepel, elölre BB7 185 Clean Sweepel 35K
Fékváltókar ... hááát ez jó kérdés, sima Deoreok 12K
Elsõ XT 3 monoblokkos, hátsó váltó LX 10K (sram megoldások is érdekelnek, jobb sártûrésûnek néznek ki, ill a számos váltófokozat kijelzés is jobban tetszik, de nem ismerem õket...)
Truvativ '06 Firex SL GXP 44-22T integrált hajtómû 22K
pedál Wellgo WAM-A52 platform, ipari csapágyas 6K vagy BikePositive A18 BMX/DH cserélhetõ tüskés 2,5K
hátsó sor Sram 7.0 (PG-970) 9s 6,5K
lánc Sram PC-971 4K
Rigida Disc Bull ×2 12K vagy ...Sun DS2-XC?
B+ Travel disc elsõ agy 8K B+ Trance hátsó agy 15K
Küllõk... még passz... 3K?
gumik 6K (másnem Black Jack 2,1)
kormány BikePositive Rising Fat 660mm/30mm/25,4mm 2K
Ritchey Logic Comp 2 csavaros +/-5fokstucni 3K
szarv BikePositive BEF2 2K
passz nyeregcsõ, vázhoz jön
nyereg BikePositive (selle r.) Contour Gel Xsenium 4,2K
markolat RitcheyTGV 95mmv 125 mm 1,2K
bowdenek 2K

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3070
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

nem fordítva? :chin:


a forgó tömeget kell mozgásba hoznod-gyorsítanod-mozgásban tartanod (gy.k. kerék), nem a statikust...mit gondolsz, miért költöttem én is minden pénzem+áldoztam fel minden más karácsonyi ajándékot egy jó pár könnyû kerékre, nem pedig egy SID-re/extrakönnyû karbon nyeregcsõre?:D

Pite: Rigida disc bull ebikeon 6ezer forint...ebben az árkategóriában én vagy a már említett xm321 discet venném (kicsit nehezebb, de van benne tartalék..), vagy pedig egy pár sun ds2xc (<500 g, bár h jól tudom, több verzió van belõle..)

#3071
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nem, ez így van jól.
Pite, 500g körüli felniket nézegesd, azok is simán bírják az am-t, nem kellenek az extrém felnik.


A sebesség mindent megold.

 


#3072
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

...okosok szerint 1 gramm a keréken az 3 gramm a vázon...


nem fordítva? :chin:

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3073
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
pite, mi lenne, ha írnál egy listát, hogy mit gondoltál, és mi majd egyben megkritizáljuk a bringád;)

nade komolyra fordítva a karaktert:

1. okosok szerint 1 gramm a keréken az 3 gramm a vázon...én könnyítettem 1,5 év alatt majd 1 kilót mindkét kerekem, meg is érzõdik, teljesen más érzés, amikor gyorsul/gurul...
2. küllõnek jó lesz a sima dt/sapim/mach 2 mm, azt nem kell félteni. az a rigida felni szerintem kicsit nehéz a 630 grammjával, helyette én valami mavicet vennék, xm 321 discet pl...az 570 gramm, vagy ha erõsebbet akarsz, akkor sun single track, 590 gramm. na ez garantáltan nem fog szétmenni alattad...
3. ha az ár/súly/strapabíróságot nézzük, akkor a ~500 grammos kevláros conti explorer 1500-2000 ft ért és a (nálam) közel 1500 km használat utáni 50-60%os állapotával elég jó vételnek tûnik...bringabutikban pl. egybõl vehetsz belõle 2 párt 6000ért, aztán ha az egyik elkopi, lehet cserélni. jó kis gumma, én szeretem...

4. te mindenképp fullyt akarsz építeni? mert 250bõl (asszem kb. ennyit szánsz rá) vagy egy alapkategóriás fullyt tudnál építeni, vagy egy erõs középkategóriás merevfarút...

#3074
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Nem tudom a legjobb helyen járok-e, majd megmondjátok.
Szal a bringa súlyáról különbözõ nézeteket hallok.
CC/Maraton/AM felhasználásra rakok össze egy fullys gépet. Váz alapból tûrhetû súlyú, úgy néz ki levegõs Tora lesz benne (R7 nem mozog elég jól és nem elég merev, hiába könyebb fél kg-val, drágább nem fér a keretbe)... többi alkatrész szinte mindegy; (van aki azt mondja súly nem lényeg, legyen masszív a gép, 1-2 kgn semmi nem múlik, van aki pár grammért is sokat feláldoz, vannak akik azt mondják hogy a keréken érdemes könnyíteni, gyorsulás/tekerhetõségben ez jön vissza legjobban a könnyítési próbálkozások közül) aminél több figyelmet fordítanék a súlyra esetleg az a kerék. Átlag 2,1es gumi lenne rajta... és ne legyen drága, és lehetõleg gyenge se (most azt nem mondom hogy DH-s felni legyen, de AM felhasználást bírja ki!).
Én ár/esztétika alapján Rigida Disc Bull-t néztem ki... Agy B+ Travel disc elsõ B+ Trance hátsó, bár az elvielg mindegy. Küllõk passz, de szintén nem akarok gyengét.

1, Tényleg inkább a keréken érdemes könynteni vagy egybe a biciklin, a kerék nem hoz többet
2, Felninek ez korrekt?
3, Schwalbe Balck Jack vagy... vagy mégnem tudom mi lenne a külsõ, 6K vnaa kettõre, szintén a tartósság is fontos, nem óhajtos defektet javítani mert spóroltam x grammot; ami ár/súly/strapabíróságban jónak számít olyan érdeklene ha tudtok vmit ajánlani.

:prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3075
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

a mérleg is titán?
:) olyan színe.
milyen váltó ez eredetileg? vagy teljesen házi?
országuti.

Tiso
http://www.light-bik...illeur-extreme/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3076
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
a mérleg is titán?
:) olyan színe.

milyen váltó ez eredetileg? vagy teljesen házi?
országuti.

#3077
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3078
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Kb. annyi értelme van mint egy Ferrarinak. Jó és rossz tekintetben is.
Havonta háromszor megy egy kört vele az ember, közötte meg nézegeti és mutogatja.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3079
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hat kb ennyit er az egesz. de a sorozatgyartasnak sztem nem sok ertelme van. egyreszt mivel a horribilis arcimke miatt ugyse fognak tomegesen rohanni vennei egyet abban a 26 orszagban ahol arulni fogjak oket, masreszt akinek van ra penze, es egy kis esze is, az inkabb vesz ket hasznalhato de meg mindig uber bringat az arabol.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3080
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
ja, amit nyer a csóka a könnyû súlyon azt elveszíti merevségen, irányíthatóságon stb-stb.
viszont a Storck elmondhatja magáról, hogy világcsúcstartó!