Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6541 replies to this topic

#2961
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

Sztem nem laboratóriummal kéne bringázni. Talán a túlzott könnyítés a teljesítmény rovására megy nem (mármint a valóságban és nem papíron)? Van egy optimális súlyadat egy merev mtb-nál ami mondjuk egy átlagszám és még emberi körülmények között használható is terepen tõle a bringa? Mondjuk 10.4kg vagy ilyesmi? Gondolom ez persze riderfüggõ is de egy versenysúlyú fickóval számolok...


Sztem merev montinál ez a súlyhatár valahol 8 kg körül van. De ez már bõven a milla feletti kategória. Átlag felhasználásra kb 9,5kg már könnyûnek számít.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#2962
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Van egyébként értelme 32 lukú mtb kereket húzott küllõvel befûzni v-fékhez egy kb 72kg-os bicósnak gyorszáras marzó villával vagy annyira rugalmas lesz tõle a kerék hogy már zavaró?

a marzo villa rugalmassága mellett az már nem lesz észrevehetõ...egyébként nekem a 90+omhoz voltak v-fékhez /amíg használtam oluat/ meg tárcsához húzott küllõim.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2963
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Van egyébként értelme 32 lukú mtb kereket húzott küllõvel befûzni v-fékhez egy kb 72kg-os bicósnak gyorszáras marzó villával vagy annyira rugalmas lesz tõle a kerék hogy már zavaró?

#2964
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Sztem nem laboratóriummal kéne bringázni. Talán a túlzott könnyítés a teljesítmény rovására megy nem (mármint a valóságban és nem papíron)? Van egy optimális súlyadat egy merev mtb-nál ami mondjuk egy átlagszám és még emberi körülmények között használható is terepen tõle a bringa? Mondjuk 10.4kg vagy ilyesmi? Gondolom ez persze riderfüggõ is de egy versenysúlyú fickóval számolok...

#2965
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
4axis, az nem valami faszányos, inkább a "hagyományos" Ritchey

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2966
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
asszem a 4axis-ek 31.8 igen.

ilyen pille sulynal azert mar esznel kell lenni...

de nem surgos meg dontenem, mert eloszor hajtokart cserelek, aztan villat, es a kormany-stucni-nyeregcso majd csak utanna jon.

a Flite TT viszont nagyon bejott. hozza kellett szoknom hogy masfel centivel kevesebb szivacs van rajta, mint az elozon, de mostmar okes.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2967
SPX

SPX

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Pedig nemrég hívtak vissza egy csomót, nem?
Én bízom a Ritchey-ben is.

Nem, ez nem a 4axis- az nehezebb aszem
ha az az OSes...

#2968
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
4axis? mert azzal en is szemeztem, de csunya :) meg a syntace-ben vakon hiszek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2969
SPX

SPX

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Az én Ritchey WCS stücnim 90mm
98gr... pedig csak elôl van Ti csavar benne

a levegôrôl a gumiban ...
tényleg nehezebb.. +5gr-ot mutat a mérleg
de annyi a mérés pontossága is 1kg fölött
úgyhogy az lehet 2 v 5gr is.

#2970
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
de csak a 90mm-s 99 gramm, a hosszabbak mar 100 felett vannak :) mondjuk nekem 90-es kell, szal mindegy
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2971
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

99 g?

jujujujujujjjjj

veszek egyet hirtelen


milyen lenne már f99 100g-osan, szégyen...
a marketingesek kedvéért políroztak még rajta egy kicsit, vagy egyel kisebb betûmérettel írták rá a márkát :D

ha már gázok a kerékben, akkor szóba jöhet a gáz belsõ súrlódása is, hiszen ha kellõképen alacsony, nem is kell megforgatnod, hiszen a forgó kerék belsejében az egyhelyben áll :-O

#2972
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts
A kerekekben a levegõ héliumra vagy hidrogénre cserélése témához csak annyit tennék még hozzá, hogy már csak azért sem éri meg, mert egy telepumpált kerék órák alatt veszítene rengeteget a nyomásból. Nem emlékszem már, hol olvastam, de olyan 2 óra alatt 4 bárról felére esne a nyomás a kerekekben. (A He molekulák jóval kisebbek a N2, O2 stb molekuláknál, így a belsõn, ami gumi és ezért porózus szerkezetû, sokkal gyorsabban átdiffundálnak).

Szal felejtõs.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#2973
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
99 g?

jujujujujujjjjj

veszek egyet hirtelen
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2974
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

mennyi ez az F99 stucni? marmint sulyra. 90mm kell, az mindegy, h OS vagy nem.


hogy is szoktátok mondani "Google a barátod!" ? ;)
http://weightweenies....php?type=stems

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2975
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mennyi ez az F99 stucni? marmint sulyra. 90mm kell, az mindegy, h OS vagy nem.

havernak megjott a CB cobalt hajtokarja, meg a titanos mono. hat el is hiszem rola, hogy 180gramm... erzesre kb mint egy falevel. a hajtokar tanyerokkal 565g. es ezek sima truva tanyerok, ugyanazok, mint amik pl a stylo-n vannak. szal biztos van naluk konnyebb, pl TA, stronglight, middleburn, stb
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2976
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts

Emberek!

Ez, hogy egy keréknyi levegônek mennyi a súlya ez nem hülyeség?

Ha kirakom a mérlegem a szabadba nehezedik rá egy kicsike levegô oszlop..
ugy egészen az ûrig tartó...
nem? aminek van súlya? grammnyi? komolyan?

Én nem vagyok fizikus.. de furcsállom.
Magyarázza már el valaki.


OFF
Valóban nem vagy fizikus, de ez nem baj, mert te legalább elismered.

Megpróbálom:
Természetesen van súlya. Ha jól emlékszem 1.2g/l.
A legegyszerûbben úgy tudod lemérni, ha grammos mérlegen leméred a kerekedet felfújás elött, és után.
Ha felfújod mondjuk 4bar-ra akkor egy 2,1-es 26-os kerék kb. 2.1 *2.1*pi/4 *2.54* 27*2.54*pi -> kb. 2liter

Ez 4bar-ra fújva kb. 4*2*1.2=10g.

A mérlegedre valóban nehezedik levegõoszlop, de mivel a nyomás a folyadékokban, gázokban egyenletesen terjed minden irányban, a mérleged alját is pont olyan erõvel nyomja a légköri nyomás felfelé, mint a tetejét lefelé.
Ha viszont a mérleg alja vákuumban lenne akkor össze is nyomná rendesen.
Gondold el mi történik, ha egy mondjuk egy kólásüvegbõl kiszivod a levegõt.


Kellene nyitni egy fizika topicot...

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#2977
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Ha kirakom a mérlegem a szabadba nehezedik rá egy kicsike levegô oszlop..

Mérd le! ;) Ha eltûnne a légkör akkor a bringád súlya kicsit meg is nõne! Ezt rakd össze! :D
(A légnyomás minden irányban azonos és a légkörnek van egy hajszálnyi felhajtóereje is)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2978
SPX

SPX

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Emberek!

Ez, hogy egy keréknyi levegônek mennyi a súlya ez nem hülyeség?

Ha kirakom a mérlegem a szabadba nehezedik rá egy kicsike levegô oszlop..
ugy egészen az ûrig tartó...
nem? aminek van súlya? grammnyi? komolyan?

Én nem vagyok fizikus.. de furcsállom.
Magyarázza már el valaki.

#2979
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts

:)
Az igazi grammániások, lapos kerekekkel járnak.



És kinyírják az orrszõrüket.:D

Most néztem, hogy az XT hajtómû csapágyakkal együtt 860g. Elõször azt hittem, hogy Andrisé azért könnyû, mert minden benne van, de ezek szerint a Shimano is úgy méri.

#2980
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts

egy 2,1-es gumiba 3 barnál ~50g levegõ van.
szerintem héliummal több mint 3g faragható.


Szerintem nincs annyi, ha jól emlékszem 20 alatt van.
Ha már grammánia topic...
:)
Az igazi grammániások, lapos kerekekkel járnak.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."