Jelentkezz be Regisztrálj

Grammmmánia - a végletekig
#2701
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 14:44

A keréktörténet nagyjából már összeállt (persze itt is figyelemmel azért nem átlagos bringás testsúlyomra), de mivel, mint említettem a gépen minden nehéz, gyakorlatilag bárhová nyúlhatok...
Asszem a hajtómû (mert nehéz és nem is igazán merev), majd rugóstag (mert nehéz) végül a villa kerül cserére.
No, majd ha lementem 14 kg alá, szólok...
#2702
Posted 2007. May 30. - 14:00


merevségre rendben van?a fékpofa milyen?csak annyit láttam rajta hogy limit.?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2703
Posted 2007. May 30. - 13:49

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2704
Posted 2007. May 30. - 11:19

Ebben a féktest és a fékcsövek benne vannak?Elsõ fékváltókar, váltóbowdennel 444g
Hátsó fékváltókar, váltóbowdennel 445g
Komplett bicajból bontva, ja és persze olajos.
Ha nem, az mennyi lehet kb? A hátsó 130cm-es.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2705
Posted 2007. May 30. - 10:27

Pcycle egy cca 5"-t mozgó kellõen masszív vázat (emberi áron) nem nagyon fogsz sokkal 3000 gramm alatt találni...felszereltségtõl függõen, ebbõl egy 90+ kilós rider alá lehet építeni kb 12,5 kilós gépet ami bõven tartós lesz, meg lehet 14,5 kilósat építeni és az a 2 kiló azért nagyon nem mindegy....úgyhogy ha kényszerûségbõl nehéz vázból építkezik az ember -és kellõen bekattan- akkor muszáj minden lehetõ grammot lefaragni....A könnyítésnél a kiinduló mindig a váz/villa tömege, minõsége, ha ez nem jó, akkor nem nagyon érdemes rengeteg pénzt beleölni (ami esetleg többet mint a gép volt eredetileg) a dologba, nem hozz annyi hatékonységnövekedést, mint könnyû vázra építve. A kerék+gumi után a következõ lépés a hajtómû, aztán a lánc, nyereg/-csõ kombó és csak ezután a többi: fogas, kormány, stucni... Hozzáteszem, hogy ez elsõsorban oútikra jellemzõ és ha a pénz nem számít (mivel egy könnyû hajtómû pld. igencsak drága). ÉS a könnyítés mellett azért jó ha érvényesül egyéb szempont is: merevség, használhatóság, élettartam, ahogy ezt már elõttem is írták.

edit1 :majd ha végleges lesz a dawg + mutatom hogy lehet 3100 grammos vázból, 12,4 kg-os kellõen masszív bringát építeni.....

edit2 : persze ez az egész téma nem a kifurt titáncsavaros grammos topikba való, de végülis ez a "nehézfiúk" grammozása....

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2706
Posted 2007. May 30. - 10:19

#2707
Posted 2007. May 30. - 08:53

nyilván kezdd a kerekeken, utána nycsõ valószínû olcsóbb mint a hajtómû, nyergen ha kényelmes nem biztos hogy érdemes kisérletezni, tudsz rajta fogni 100 g-t mondjuk viszont egy szar nyereg többet tud hátráltatni mint 100 g.A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.
Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...
kormányból stucniból nem mennék 170 gramm alá /per db/ rugóstagon kb 200 g.de egy jelenlegi alkatrészlistát ha írnál könnyebb lenne.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2708
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 08:41

Inkább attól tedd függõvé, hogy mi mennyire van túlépítve, meg persze, hogy mit tudsz értelmes áron beszerezni. Nálam pont a kormány (-~110 gr, bár keskenyebb a mostani) /stucni (-70gr, bár kicsit rövidebb is) /nyeregcsõ (-~100gr, de hosszabb a mostani ) (/nyereg (-~80gr) volt a hunyó, ha megnézed, ezekrõl ugrott le kb 360 gramm, ami nem kevés, bár kevésbé látványos, mint a kerekeken elért súlycsökkentés, inkább akkor érzõdik, amikor vállra kell veni a gépet.
A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.
Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...
#2709
Posted 2007. May 30. - 08:07

#2710
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 07:56

Enduro gépemet fogom hamarosan komoly tömegcsökkentésnek alávetni. Annyit még én is tudok, hogy a kerekeken (és a hozzátartozókon, pl. külsõk-belsõk) kell kezdeni, ezeket már nagyjából ki is néztem. Arra lennék kíváncsi, - mivel a gépen gyárilag minden nehéz, mint a kõ - hogy mi az ésszerû további sorrend. A kerekek után mi következzen? Hajtómû?Villa?Rugóstag? Sejtem, hogy pl. nem a kormány vagy a stucni... Szóval, hogyan érdemes ütemezni? Elõre is köszi. (Mielõtt valaki "beszólna": visszaolvastam a topikot, de ez nekem nem derült ki...)
Köszi elõre is.
#2711
Posted 2007. May 30. - 07:53

még egy nyeregcsõ is kéne, amely nem hajlik el, és nem is törik..., na meg persze nem több 230 grammnál; az árhatár pedig 10000,- Ft.
Elõre is kösz
János
http://apro.bikemag....t=71362&cat=all
Ilyen van nekem is egy, nagyon kényelmes, extra kúl és jó könnyû.
#2712
Posted 2007. May 30. - 06:54

én ezt mértem a 160asra:XTR tárcsára e-bikon ezt írják: 160mm 135g, 180mm 162g. Ez valós?
csekkold
értelemszerûen osztani kell 2-vel.
most mértem újra, inkább a 139 gramm fele húz darabja....
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2713
Posted 2007. May 30. - 00:02

Tud mondani valaki súlyt komplett LX tácsafékre DC karokkal, tárcsa nélkül?
Elsõ fékváltókar, váltóbowdennel 444g
Hátsó fékváltókar, váltóbowdennel 445g
Komplett bicajból bontva, ja és persze olajos.
#2714
Posted 2007. May 29. - 13:24

XTR tárcsára e-bikon ezt írják: 160mm 135g, 180mm 162g. Ez valós?
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2715
Posted 2007. May 28. - 10:05

A sebesség mindent megold.
#2716
Posted 2007. May 28. - 08:13

#2717
Posted 2007. May 27. - 22:42

#2718
Posted 2007. May 27. - 22:23

itt görgess le az elsõ Velo gyártmányú nyeregig
http://weightweenies...hp?type=saddles
nyeregcsövek közül itt tudsz válogatni:
http://weightweenies...sts&sortby=size
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2719
Posted 2007. May 27. - 22:06

háát... ez a nyereg az itteni boltosnak saját mérés szerint olyan 220- ra jött ki, de nem rossz így semnyeregre:
acor titánpálcás, 190 gramm, ~7000 Ft
bbb nek is van többféle
nyeregcsõbõl milyen méretû kell?

#2720
Posted 2007. May 27. - 21:59
