...
Fûzetni biztos hogy nem fogok kereket, mert horror ára van, fûzéshez ámátõr vagyok, bár meg kéne tanulni azt is...
Most kazettás a hátsóm, fennt van a kazetta -egy fogaskerék kivételével- a 16-os meg a kazetta mellett van, a legszélén. Csúnya, de nem volt közegelõm, a lencvonal meg ponjó.
Legegyszerûbb megoldás egy kazis hátsókerék lenne, akkor a hajtásrendszer maradna a régiben, majd nézek valami hasnyáltat valahol.
Menetes agy-BMX racsni már elegánsabb lenne, de akkor a láncvonal nem lenne jó, mert túl messze lenne a fogaskerék a támvillától:(
Pedig fûzni nem nehéz, legalábbis 36 lyukút a szokásos, háromkeresztesre. A felnin az egyik lyuk ugye az egyik oldalhoz, a másik meg a másik oldalhoz való. Az agyperemen meg az egyik küllõ feje kívül van, a másiké belül, stb. Legyen az 1. küllõ feje mondjuk kívül, akkor a 6. lyukba belülrõl fûzd a küllõt, keresztezd õket, és csavarozd be õket a felnibe úgy, hogy közben egy lyuk kimaradjon. (Az a lyuk majd a túlsó oldalhoz tartozik.) Keresztezéskor a küllõk feszítsék egymást, tehát az agyon belül lévõ küllõ menjen kívül (vagyis az, amelyiknek a feje kívül van). Aztán fûzz egy küllõt kívülrõl a 3. lyukba, egyet belülrõl a 8. lyukba, keresztezz, csavarozz... Folytasd addig, amíg körbe nem érsz. (Közben kialakul még egy harmadik "keresztezés" az agy közelében, ezért hívják háromkeresztesnek, nem azért, mert A-dúrban van... :-))
Aztán jöhet a másik oldal ugyanígy, ott már hajlítani is kell a külõket, hogy a helyükre találjanak. Érdemes a felnin a szeleplyuknál kezdeni, hogy késõbb könnyebben rá lehessen tenni a pumpát, de tulajdonképpen mindegy. Szvsz a magadra utaltság idegenben elég motiváló erõ ahhoz, hogy megpróbáld...
A centrírozás már keményebb dió, ahhoz tehetség kell, ami nekem nincs, ezért inkább mûhelyben csináltatom a kerekeimet... Ha neked mégis van ilyesmihez ingerenciád, akkor a menetes agyat is áttávtartózhatod, és odébb húzhatod. Ha ugyanannyit engedsz ki egyik oldalt minden küllõanyából, amennyit a másik oldalt meghúzol, akkor elvileg központosan kéne a keréknek odébb másznia... (Kis kenõanyag elõtte az anyákba, hogy csökkentse a "hiszterézist".) Elõbb a távtartózás, hogy a láncvonal egyenes legyen, aztán a centrír, hogy középen legyen a kerék a villában.