Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3714 replies to this topic

#1361
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
cuki. morati titán villa, rf hajtókar.... értette a dolgát, bárki csinálta. bár egy "rendes" egysebességes agy passzolna bele igazán, csak gondolom nincs olyan, amit be lehet fûzni a crossmax helyére (egyenesfejû küllõs)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1362
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
Ehhh, es kije' lesz? Posted Image

Jol latom, hogy Crossmax kerekek? A kazetta csak siman ki lett hezagolva? Nem eroszakollak meg me'g tobb kerdessel Posted Image :D

#1363
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
...ez épült a napokban nálunk...

Posted Image

Na jó, lehetne kicsit jobb is a kép, de nem ez a lényeg!

#1364
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
ja, heggeszt be, vhogy...

#1365
TrialTom

TrialTom

    vendég

  • fórumtag
  • 236 posts

Mit kérdezel?? Nem értem:(

Azt hogy ha van egy agy ami gyárilag nem fix, abból elvileg lehet fixet csinálni. Hogy örökhajtós legyen és nekem elöl lenne a racsnim. Csak egy gyári fix agy 20e Ft és nekem jelenleg nincs annyim rá. Ezért kellene pár tipp olyantól aki már csinált ilyet.

#1366
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
lehet, hogy butának tûnik az ötlet, de ha eddig a lánc a görgõ felett futott, akkor kipróbálhatnád alatta is és/vagy fordítva.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1367
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 posts
Exile, erre most mit lehet mondani? eddig nem ismertem olyat akinek ne jött volna össze...vidd szerintem el egy szervízbe ahol értenek hozzá....

#1368
gagyenkov

gagyenkov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 502 posts

Nem gyõztem végigolvasni a topicot, ezért megkérdezem, hogy aki fix agyat használ az hogy fixálja ki? Kalapácsok kitámasztása golyókkal? Vagy esetleg hegesztés? Most akarok egyet csinálni.

Mit kérdezel?? Nem értem:(
Gondod van a bringáddal? Dobd be a DUNÁBA! DUNA kerékpárbolt

#1369
TrialTom

TrialTom

    vendég

  • fórumtag
  • 236 posts
Nem gyõztem végigolvasni a topicot, ezért megkérdezem, hogy aki fix agyat használ az hogy fixálja ki? Kalapácsok kitámasztása golyókkal? Vagy esetleg hegesztés? Most akarok egyet csinálni.

#1370
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Nab@zmeg!

Már bocsánat, hogy ennyi idõ után ilyen nyersen köszönok be, de tényleg tele a törpöm.

Történt ugyanis, hogy végre megvettem a SS-emhez a még hiányzó alkatrészeket: középcsapágyat, pedálokat, láncot. Mivel ISIS-es monoblock csak egyféle tengelyhosszban volt, ezért most nem toltam be a biciklimet harmadszor is, hanem megvettem, ami volt (Truvativ), aztán próba-szerencse... A láncvonal jó is lett, hanem a _lánchossz_ nem bírt összejönni, annak ellenére, hogy láncfeszítõt használok.
A Point-nak ugyanis nagyon kevés mozgástere van (kívülrõl feszít), mert 32/16 esetén a lánc nagyon kis szögben megy a láncvillához képest. Innentõl legfeljebb annyit bír mozdulni, amennyi a lánc nyúlásának a kompenzálásához kell, aztán fel is ütközik a láncvillára. Egész (fél) szemnyi különbséget már nem bír felvenni. Úgy néztem, nagyon laza maradna a lánc egy bizonyos állásban, hát kivettem egy szemmel (párral) többet. Hát úgy meg túl rövid, nem megy fel... Ilyenkor mi van?

Pedig 32/16-ot használnék, mint majdnem mindenki, de nekem nem jön össze... Nem gondoltam volna, hogy ez ilyen nehéz lesz.

#1371
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 posts

Az áttételed alapján 8oford./32.112km/h/ 100ford./40.140kmh/.


na ezt fejsd ki bõvebben kérlek.... :scratchhe

#1372
STUG

STUG

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
[quote name='tpresident']Én országútit hajtok 52/21es áttétellel. Elõnye,h késõbb kopnak el a fogak(mind elõl, mind hátul), illetve az ideális csapásszámmal(75-110 egyéntõl függ, nekem 80-100között) elgé jól lehet haladni síkon(~25-32km/h).
Kolléga valószinüleg nincsen jól beállitva a sebességméröd! Az áttételed alapján
8oford./32.112km/h/ 100ford./40.140kmh/. Viszont praktikusabb a hátul nagyobb fogszám,több lánccsap kevesebb terhelés csaponként.Posted Image
Feltöltött kép Saukopf/L48

#1373
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Nekem ugyan nincs ss gépem csak most rakok fel egy LX hajtómûvet elõre, váltó nékül aztán azon gondolkozom hogy mekkora legyen a fogas elõl.Amúgy monti de városban még többet söprök vele.A gyári kerekek 32 me 44 asszem, egyik kicsit kicsinek tûnik a másik kicsit nagynak.Aztán lehet hogy veszek egy 38-ast.Csak az meg pénz.

#1374
Pak38

Pak38

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Én országútit hajtok 52/21es áttétellel. Elõnye,h késõbb kopnak el a fogak(mind elõl, mind hátul) elgé jól lehet haladni síkon(~25-32km/h). Hátránya,h meredek emelkedõket nem tudok vele megmászni(5-6% felett már nem OK). De szerencsére a vidéki városban kevés ilyen van.

Helló. Nékem van egy trekkingem, amit a nagy szürke fõvárosunkban használok. Áttételem: 42/16. Ezzel simán 35Km/h érek el. /622/ kerék 32-es külsõvel. Ez kb.:80-90-es pedálcsapás/perc. A pörgetés a lényege. Posted Image

#1375
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,178 posts
32/16 nyert.

#1376
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Én országútit hajtok 52/21es áttétellel. Elõnye,h késõbb kopnak el a fogak(mind elõl, mind hátul), illetve az ideális csapásszámmal(75-110 egyéntõl függ, nekem 80-100között) elgé jól lehet haladni síkon(~25-32km/h). Hátránya,h meredek emelkedõket nem tudok vele megmászni(5-6% felett már nem OK). De szerencsére a vidéki városban kevés ilyen van.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#1377
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 posts

Ez elég gyors már síkon is (Kb 330 km/h max.),


ekkora tempónál csak arra kell ügyelni, hogy a gumi ne robbanjon szét :D

;)

#1378
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Tamaska,

a 2-es áttétel tûnik a legoptimálisabbnak. Ez elég gyors már síkon is (Kb 330 km/h max.), és a "kistányéros" emelkedõkön sem dobod le az ékszíjat.
Ettõl nyugodtan eltérhetsz, ez nem elõírás
21 fogú lánckerék rengeteg van 5,6,8,9 sebességs racsnikon ~100%, hogy van.
Nekem a montin 32-16 van, de az aszfaltos gépre jó volt a 44-18 is.
Szedd le a mosanit a racsniról, és nézd meg a kapcslódást! H menetes, akkor bonts szét egy menetes többsebességes racsnit. Elvileg külön is kapsz, max. párszáz forint.

Sok sikert!

#1379
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szerintem 32/16.


Ez a 2/1 az ideális amúgy? mert nekem 42es tányér van fent, akkor ha terepen is használhatóvá akarom tenni, 21 fogú fogaskereket kellene tennem hátra? :chin: szerintem nincs is olyan.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1380
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Kisherceg milyen a gépen az áttétel?