Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Started by
country
, 2002. February 16. 22:14
#1341
Posted 2005. March 07. - 20:29

fasza kis cuccok ezek, kár,h kis hazánkban... na mind1, hagyjuk. De tuti,h van egy valagra való olyan dolgo a világban(sõt akár európában) ami bankot robbantana,ha valaki forgalmazná....
Nevetségesen magasak Mo a kerékpár-árak.
Nem tartom elképzelhetetlennek,h a kerékpár-forgalmazók valamiféle konglomerációs-megállapodásban vannak(persze titokban) a Velotrade-el. A Velot. szándékosan magasan tartja az árakat, amibõl az következik,h a megfelelõ ár/érték arány megtartásához a shimanoval szerelt bringák(szinte mind ilyen, de min. 70%) árai is magasak lesznek.
Nézzd meg a külföldi oldalakat. MINDEN, ami Shimano 10-40%-al olcsóbb, mint nálunk(nem online bolt, sima kerékpárbolti árak). Bár ez abból is adódhat,h nagyobb ország, nagyobb versenyhelyzet, nagyobb készletek(alacsonyabb áron kapján az anyacégtõl)...de Cseho. ban ausztriában is MINDEN olcsóbb.
Hogy van ez??? Ssívesen rákérdeznék a Kedves forgalamazónál!!!
Nevetségesen magasak Mo a kerékpár-árak.
Nem tartom elképzelhetetlennek,h a kerékpár-forgalmazók valamiféle konglomerációs-megállapodásban vannak(persze titokban) a Velotrade-el. A Velot. szándékosan magasan tartja az árakat, amibõl az következik,h a megfelelõ ár/érték arány megtartásához a shimanoval szerelt bringák(szinte mind ilyen, de min. 70%) árai is magasak lesznek.
Nézzd meg a külföldi oldalakat. MINDEN, ami Shimano 10-40%-al olcsóbb, mint nálunk(nem online bolt, sima kerékpárbolti árak). Bár ez abból is adódhat,h nagyobb ország, nagyobb versenyhelyzet, nagyobb készletek(alacsonyabb áron kapján az anyacégtõl)...de Cseho. ban ausztriában is MINDEN olcsóbb.
Hogy van ez??? Ssívesen rákérdeznék a Kedves forgalamazónál!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1342
Posted 2005. March 07. - 20:19

Van még egy pár fajta de most ennyi elég. De valaki segíteni is tud? Mert kössz ólmot nem öntök bele meg menetes agy se kell mert nem egy sebességest akarok építeni csak egy fix agy kell hátra. Csak azt hittem itt csináltak már ilyet. A bikemagben is szoktak barkácsolni hasonlókat.
De hogy teljes legyen a kép:


Valami ilyesmi lenne elöl. Természetesen rock ringel.
De hogy teljes legyen a kép:


Valami ilyesmi lenne elöl. Természetesen rock ringel.
#1343
Posted 2005. March 07. - 20:19

#1344
Posted 2005. March 07. - 18:38

jó dolog, hogy visszamenõleg modósítasz...lehet belõle kavarodás.....
kazettás, 6 sebességes és emelett fixi? képet róla izibe'!!.... de még mindig az a véleményem, hogy gyûjts...
kazettás, 6 sebességes és emelett fixi? képet róla izibe'!!.... de még mindig az a véleményem, hogy gyûjts...
#1345
Posted 2005. March 07. - 18:12

#1346
Posted 2005. March 07. - 17:58

Ez nem menetes hátsóagy hanem kazettás.
pont ezért javasolták, hogy tegyél be egy menetest... bármit kezdenél a kazettással csak gányolás lenne a vége.... nem fikázásból, de ha nincs pénzed olyan alkatrészre ami a funkcióját rendeltetés szerüen tölti be akkor inkább gyüjts...
#1347
Posted 2005. March 07. - 17:58

#1348
Posted 2005. March 07. - 17:53

Ez nem menetes hátsóagy hanem kazettás. ELÖLRACSNIS rendszer 26"-os trialbringán! Az UCI szabályok miatt kötelezõ a 6 seb. szal nem nagy ötlet a fixi agy. Mondtam van gyári kazettás fix agy, de most arra nincs pénzem.
#1349
Posted 2005. March 07. - 17:31

na nem má 70-ér méri majd fehér kolléga a b+ agyat? esetleg 7000-ért megkaphatnám? mikor? köbö?
a fixi kérdés pedig szerintem ennyire azért nem kritikus, én a meglehetõsen behatárolt képességeimmel is tudom egész évben használni a fiximet persze csak mindennapi közlekedésre. nem kell májerkodni és fel kell tenni elõre egy féket ennyi az egész. a budai dombok elérése pedig már csak áttétel kérdése. na jó én ritkán járok gazdagékhoz.
a fixi kérdés pedig szerintem ennyire azért nem kritikus, én a meglehetõsen behatárolt képességeimmel is tudom egész évben használni a fiximet persze csak mindennapi közlekedésre. nem kell májerkodni és fel kell tenni elõre egy féket ennyi az egész. a budai dombok elérése pedig már csak áttétel kérdése. na jó én ritkán járok gazdagékhoz.
#1350
Posted 2005. March 07. - 15:00

#1351
Posted 2005. March 07. - 13:16

de õ valami elöl van a racsni elvet fejtegetett itt, azért akart fixit. olvassatok vissza, én nem értettem rendesen. (a hajtókarhoz racsnit? hogy?)
triál bringáknál használják ezt a megoldást.... hátul fix és elöl a hajtókaron van a menet amire a racsnit csavarják föl.... valaki egyszer elmondta, hogy ez miért elõnyös, de én nem figyeltem....

#1352
Posted 2005. March 07. - 12:14

de õ valami elöl van a racsni elvet fejtegetett itt, azért akart fixit. olvassatok vissza, én nem értettem rendesen. (a hajtókarhoz racsnit? hogy?)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1353
Posted 2005. March 07. - 12:00

Alapjában véve kell megvizsgálni a dolgot.
Honnan ered a fixi? A pályaversenyzésbõl. Ott van létjogosultsága, mert zárt pályán halad a rider...stb.
Hol használnak sokan fixit a hétköznapi életben??? Futárok...de nem Bp-en! Pl. New Yorkban, ahol az összes szintkülömbség a hidakon, meg az aluljárókon van. Az egész város SÍK ! ! ! Ott már inkább van értelme, mert nem kell lejönni sehonnan(ugyebár a fixivel nem mászni nehéz, hanem lejönni a hegyrõl, hiszen vissza kll tartanod magad, és forog a lábad 100.000el!).
Vetítsük ezt át kis hazánk nagy fõvárosára: Pest még elmegy, de Buda???? Elég sok a domb...
Innentõl fogva megkérdõjelezhetõ a fixi létjogosultsága Bp-en. De ha megnézed a futár matyikat, csak 1-2 elvetemült vérbeli messenger jár fixivel(Nicos, Bubi, Sinya meg a többiek...de õk hozták az õrületet haza anak idején). Míg New Y. ban a futárok kb. fele(!!!) fixit hajt, addig Bp-en alig 10%, pedig simán be lehet szerezni a cuccokat hozzá, tehát nyomathatnák azzal...de nem.
Így aztán TrialTom...szerintem nem nagy ötlet...de ettõl függetlenül én is gondolkodom 1 fixi építésén...de vidéki városban egész más, mint Bp-en, ráadásul én edzeni szeretnék vele o.úton...javítani kicsit a körkörös pedálozási technikámat.
Honnan ered a fixi? A pályaversenyzésbõl. Ott van létjogosultsága, mert zárt pályán halad a rider...stb.
Hol használnak sokan fixit a hétköznapi életben??? Futárok...de nem Bp-en! Pl. New Yorkban, ahol az összes szintkülömbség a hidakon, meg az aluljárókon van. Az egész város SÍK ! ! ! Ott már inkább van értelme, mert nem kell lejönni sehonnan(ugyebár a fixivel nem mászni nehéz, hanem lejönni a hegyrõl, hiszen vissza kll tartanod magad, és forog a lábad 100.000el!).
Vetítsük ezt át kis hazánk nagy fõvárosára: Pest még elmegy, de Buda???? Elég sok a domb...
Innentõl fogva megkérdõjelezhetõ a fixi létjogosultsága Bp-en. De ha megnézed a futár matyikat, csak 1-2 elvetemült vérbeli messenger jár fixivel(Nicos, Bubi, Sinya meg a többiek...de õk hozták az õrületet haza anak idején). Míg New Y. ban a futárok kb. fele(!!!) fixit hajt, addig Bp-en alig 10%, pedig simán be lehet szerezni a cuccokat hozzá, tehát nyomathatnák azzal...de nem.
Így aztán TrialTom...szerintem nem nagy ötlet...de ettõl függetlenül én is gondolkodom 1 fixi építésén...de vidéki városban egész más, mint Bp-en, ráadásul én edzeni szeretnék vele o.úton...javítani kicsit a körkörös pedálozási technikámat.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1354
Posted 2005. March 07. - 11:47

TrialTom, szerintem megteszi neked a B+-os fixi agy is. De mire kõ neked a fixi agy? Hol akarod használni?
#1355
Posted 2005. March 07. - 09:44

A kérdést értettemAzt hogy ha van egy agy ami gyárilag nem fix, abból elvileg lehet fixet csinálni. Hogy örökhajtós legyen és nekem elöl lenne a racsnim. Csak egy gyári fix agy 20e Ft és nekem jelenleg nincs annyim rá. Ezért kellene pár tipp olyantól aki már csinált ilyet.




Gondod van a bringáddal? Dobd be a DUNÁBA! DUNA kerékpárbolt
#1356
Posted 2005. March 07. - 07:45

tpresident: A pontosság kedvéért írtam az áttétel-táblázatból
TrialTom, A menetes h.agyra rátudod tekerni a fogaskereket csak utána kell egy záróanyát is tenned a letekeredés ellen.



#1357
Posted 2005. March 06. - 23:56

#1358
Posted 2005. March 06. - 23:09

#1359
Posted 2005. March 06. - 22:52

Stug: körülbelüli értékeket írtam, nincs a bringán sebbességmérõ, de az évi 10-12.000km-bõl adódóan egészen jó fel tudom becsülni a dolgokat.
De csak közelítõ értékekeket írtam...
De csak közelítõ értékekeket írtam...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1360
vendég_unit_*
Posted 2005. March 06. - 22:50

hmm ez jó kérdés, hogy kié....
egy - kb 35-40-es fiatalemberé, aki ki tudta várni a fél évet, amíg a váz megérkezett (minden elismerésünk) - nem tudjuk, hol és merre teker...
egyszer csak beállított egy halom alkatrésszel (Morati villa, M-Bar kormány, Gipiemme karbon nyereg, CrossMax SL Disc, igen kihézagoltuk, Hutchinson tubeless külsõk, arany Connex lánc Rotchey WCS markolat)
és vett még egy halommal (Avid bb7 fékek, SD Ti karok, Nokon, Race Face Deus X-Type hajtómû és korm.csap., az egyik Boone lánckerekem (jaj), USE karbon csõ) és most örül, hogy lett egy jó kis ss bicaja, amit ha akar konvertálhat váltóssá is.
Hihetetlen könnyû, nincs 8 kg...ööö...majd az Eggbeater megnehezíti!
Ja, kérdezz bátran...a képminõség alapján én is azt tenném.
egy - kb 35-40-es fiatalemberé, aki ki tudta várni a fél évet, amíg a váz megérkezett (minden elismerésünk) - nem tudjuk, hol és merre teker...
egyszer csak beállított egy halom alkatrésszel (Morati villa, M-Bar kormány, Gipiemme karbon nyereg, CrossMax SL Disc, igen kihézagoltuk, Hutchinson tubeless külsõk, arany Connex lánc Rotchey WCS markolat)
és vett még egy halommal (Avid bb7 fékek, SD Ti karok, Nokon, Race Face Deus X-Type hajtómû és korm.csap., az egyik Boone lánckerekem (jaj), USE karbon csõ) és most örül, hogy lett egy jó kis ss bicaja, amit ha akar konvertálhat váltóssá is.
Hihetetlen könnyû, nincs 8 kg...ööö...majd az Eggbeater megnehezíti!
Ja, kérdezz bátran...a képminõség alapján én is azt tenném.