Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3714 hozzászólás a témában

#961
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Szeretek széllel szembe pisálni, úgyhogy ha a boltnak van ilyen váza, alighanem elvállalom.;-)
Majd imádkozom a lánchossz istenéhez, aki kisegített már. Ha sikerül szellem-fogaskereket felrakni (értsd: ha befér a láncvillától), akkor benne vagyok a tutiban. Szerintem istenül néz ki, és elõre-hátra mozgatással finomhangolható a lánckopás is, ha elég a hely. Egyenes láncvonal esetén egy 1/1re tervezett, széles, hosszú fogú fogaskerék elvileg nem is eshet ki.
A vázat végülis gúnyolhatjuk ejtett felsõcsövesnek: http://iaro.srv.hu/kep/felsocso.JPG
Henger, áll még a 44 fogú hajtókar ajánlat? Ilyen?:

http://www.ofmega.co...ti/velatop.html

Mennyi a "jelképes összeg"? Jöhet priviben is.
Ha elindul a projekt, jól jön pár olcsó használt alkatrész, hogy minél elõbb guruljon.

Továbbra is várom az építõ kritikát/szakértõ véleményt

#962
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
LóFarkas:

Márpedig a lánchosszal jó nagyokat lehet szívni, még láncfeszítõ használata mellett is, miként az én példám is mutatja...
Az országútim 56-os, a 180 centimhez pont jó. Elképzelhetõ, hogy akkor neked jó lesz a 60-as. (Ha ejtett felsõcsöves, akkor biztos: nem vágod tökön magad vele.)

#963
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
azért xarakodunk a lánchosszon mert ezen áll vagy bukik az egész. ha a lánc nem érzi magát jól akkor kopik recseg ropog, leesik. namost akkor mi a pöcsnek egysebességes ha többet xarozol vele mint egy váltóssal. arról nem is beszélve, hogy ha nem mtb vázat akarsz akkor azért lehet találni használható papucsos vázat is hogy henger példája is mutatja. a láncfeszítõs megoldást még mindig nem veszi be a gyomrom. pláne egy országutin.

#964
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Má' nem hagyta a rendszer módosítani... szal

Edit: jó, az excenteres agy embertelen drága, úgyhogy kiesik, de kis mázlival gond nélkül össze lehet rakni a gépet, ahogy az MTBmet is összedobtam már két kölönbözõ áttétellel is. Talán gyakran kell majd láncot cserélnem, de 1000 Ft-os BMX láncnál belefér akár 2000 kmenként is. Ha végképp beszívom, akkor meg feldobok egy láncfeszítõt és kész.
Szal szvsz túldimenzionáljá(to)k ezt a lánchossz-témát.

Fõleg az a kérdés, hogy a 60 centis (legnagyobb) váz nem lesz-e túl nagy a 186 centimnek. Most egy 19,5"os Polarist nyúzok, bár érzem, h talán eggyel nagyobbat kellett volna venni. Hosszú kezû/lábú vagyok, rövid stucnival jó kéne legyen, nem? Ja meg meg tudja mondani vki, hogy az irányítást mennyire kavarja meg a nyílegyenes elsõ villa? Elvileg nagyobbakat kanyarodik, ami nem baj, ha jól egyenesben lehet tartani. Azé' tudok majd kéz nélkül menni vele, nem? Bár a fejcsõ annyira elõre néz, hogy ez így talán ugyanúgy viselkedik, mint egy szokvány gép meredek fejcsõvel meg hajlított villával? Na ez már tényleg az oúti fórumba való, bocsesz.

#965
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ha csak a papucs a gázos, azt megoldom. A váz minõsége meg a geometriája a kérdés. Erre írjatok valami okosat.

(A koncepció: fél láncszem, kireszelek a papucsból, szellemfogaskerék [ http://www.mtbr.com/...stChainring.jpg ]esetleg 1el nagyobb v kisebb fogaskerék elõre v hátra, végsõ kétségbeesés esetén hozatok excenteres hátsó agyat.)

Továbbra is gondolkozom pályavázban, de azzal meg más miatt lenne zûr: fékek, sárvédõk felszerelése, utóbbi úgy, hogy le se rúgjam cipõorral. Szal pályaváz esetén villacsere meg egyebek kavarnak be.

#966
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
hát ezzel normális egysebességes biciklit nem tudsz építeni. kezdõ országúti váznak elmegy de mivel ez nem az a topik próbálj meg olyan vázat találni aminek megfelelõ a papucsa.

#967
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ajjaj, de szeretem én a google-t. Kiköpte ezt:

http://www.kerekvar....enu=show&id=599

Az a pofás kis váz újonnan, garival, boltból, 100Ft-tal olcsóbban :D :D :D

Érdemes megnézni? Nagy lesz a 60 centis? 14900 nekem nagyon jól hangzik.

#968
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Gratula a géphez, várjuk a képeket.

Az apróban vki hirdet egy Schwinn csepel alu oúti vázat-villát. ( http://www.bikemag.h...hp?siteid=27852 )Ha ilyen, akkor nekem teccik a kinézete:

http://www.schwinncs...nalin-race.html

(már kértem bõvebb infót a sráctól)

Szerintetek megér 15 ropit enyhén használtan? Jók a Schwinn vázak? Legfeljebb majd átfestetem:D
Persze városi ss-nek kell.

Hmm, találtam még1 Schwinnt az apróban http://www.bikemag.h...hp?siteid=27757
stucnival, üléscsõvel, váltóval 18ért. Az én méretem, ha igaz 58-60 cm(???) én meg 186 vagyok. A váltót csak el tudom cserélni legalább egy tábla csokira ;-).

Mi van itt, schwinn-áradat?

Köszi a szakértõ válaszokat

#969
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Wow, nagyon korrekt kis gépnek tûnik. Trekking vázas 700C SS rulez, még el is cserélném, :-) ha az enyém nem sokkal drágább alkatrészekbõl épült volna fel végül is. Te jó helyen húztad meg a határt...
Az 5-ös racsnit hogy a pékbe' raktad fel a pályaagyra?

#970
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Sziasztok!


Elkékült végre, a vadinew SS bicajom!

Képet talán késõbb rakok fel.
Váz: Cygnus HiTen 20"
Villa: HiTen trekking menetes
mtb kormányszár
B+ canti fékek (jól fognak!!)
Elsõ kerék: Maillard agy Mach1 210 felni, 18 küllõvel radiálisan
Hátsó kerék: B+ pályaagy (a 110mm-es), 36 küllõ 3X, ill. radiálisan, Mach1 210-el
Monoblokk noname
Hajtómû: Exage 500, 39-es Sora lánckerékkel (a Biopace-t le kellett váltani)
KMC lánc
racsni: jelenleg egy 5-ös sor 14 fogú kónuszán. A láncvonal így pont jó, idõvel leveszem a felesleget :)
Alu versenykormány 44 cm-es
Saccon rejtett bovdenvezetésû fékkarok
Külsõk: Maxxis Locust CX 700x35C terepre, illetve noname 28x700C

Szerintem bp-re ez a legmegfelelõbb típus.

#971
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Errõl a Lemond-ról 1000 dollárért inkább lemond-ok... (Pedig a középcsapágya ugyanolyan, mint az enyémé. :-))

#972
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

De sajna közben kiderült, h valami spéci verzió, amit csak Japánban forgalmaznak, azért van elsõ-hátsó féke. Alighanem edzõbringa pályásoknak. Az elsõ villa is elõrébb áll. Mindenesetre ha arra jársz, megéri;-)

Az alkatrész-hozatal mûködhet? Ha kapható vagy rá, priviben lezsírozhatnánk a részleteket. 3-4 hét múlva jössz haza, ugye? Addigra eldöntöm, mit akarok...
Lakatból egy Onguard Bulldog a vágyam, 5-6000Ftnak megfelelõ lóvé Angliában/Amcsiknál, hátha Hollandiában is.


Voltam Japánban is, de onnan csak két bontott gyerekbicikli-kereket hoztam... Azt is odaajándékoztam havernak.

Alkatrész-hozatalról lehet szó, sõt, ha a haverod visszakéri a kerekét, adok én neked igazi centrírmajszternak való csemegét is... Eredeti Belgiumban guberált. :-)) (Ha jól tévedek országútiban utazol.)
Egyet vegyél figyelembe, hogy én otthon nem BP-en lakom, tehát a cuccok átadása külön szervezést igényel.

#973
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás

Nekem van 36os sala lánckerekem! Hibátlan!



nekem országútira kéne 42-es vagy 40-es

#974
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
Jenson USA: LEMOND FILMORE bike '05

Nothing beats the simplicity of a fixed gear bicycle. Whether you use it on the track, for winter spin training, or just for errands, the Filmore will be a great addition to your cycling family. It's got a great True Temper OX Platinum frame, a Bontrager Race carbon fork, and a Bontrager Select Track wheelset with Dura-Ace® cog.

Fork: Bontrager Carbon
Front Der: N/A
Rear Der: N/A
Shifters: N/A
Brake Levers: N/A
Brakes: N/A
Cassette: Dura-Ace® 16T track cog
Chain: Shimano® HG73
Crankset: Bontrager Race Track, 44T
Bottom Bracket: Truvativ, ISIS
Headset: Slimstak, Direct Connect
Saddle: Bontrager Race Luxe
Seatpost: Bontrager Carbon
Handlebar: Bontrager Race Lite OS
Stem: Bontrager Race Lite OS
Tires: Bontrager Race Lite
Pedals: N/A
Wheelset: Bontrager Select, Track



1000 dollar


Posted Image

#975
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Ez a Bianchi Pista jó lenne úgy, ahogy van...


De sajna közben kiderült, h valami spéci verzió, amit csak Japánban forgalmaznak, azért van elsõ-hátsó féke. Alighanem edzõbringa pályásoknak. Az elsõ villa is elõrébb áll. Mindenesetre ha arra jársz, megéri;-)

Az alkatrész-hozatal mûködhet? Ha kapható vagy rá, priviben lezsírozhatnánk a részleteket. 3-4 hét múlva jössz haza, ugye? Addigra eldöntöm, mit akarok...
Lakatból egy Onguard Bulldog a vágyam, 5-6000Ftnak megfelelõ lóvé Angliában/Amcsiknál, hátha Hollandiában is.

#976
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
LóFarkas:

És az agy közepét hogyan határozod meg? Szerintem inkább a papucsra felfekvõ felületek közti távolság fele, mintsem a küllõperemek köztié, bár SS agy elvileg középen van, de azért... De ezeket is csak addig lehet lemérni, amíg nincs befûzve, mert aztán már nem fér oda a tolómérõ a küllõktõl...

Az 1400km Hollandiát jelenti, itt aztán vannak spéci biciklis cuccok, de veszett drágák... De legalább jók. Nekem olyan Trelock lakatom van - amit majd fel is teszek a SS-re - hogy csomagtartóként is használható, van egy erõs, nyeregcsõre szerelhetõ mûanyag konzolja. Lakatként meg akkora U-lakat, hogy ha villanyoszlopot nem is, de egy kresz-tábla oszlopát egybe tudja fogni a vázzal-kerékkel. Az anyaga pedig olyan, hogy a karos vágó sírva elszalad. De ez is 10e Ft felett van átszámolva. Ezt még Belgiumban vettem, egy Go Sport üzletben, de azóta a Go Sport bringaalkatrész-kínálatát a töredékére csökkentették, már csak belsõk vannak, bowdenek meg lámpák, mint akármelyik supermarketben... :-( (Ezt onnan tudom, hogy egyszer visszamentem oda, számzáras gyorsrögzítõt venni, hogy az elsõ kereket is védje valami. De már nem volt...)

Ez a Bianchi Pista jó lenne úgy, ahogy van...

#977
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Hopp. most olvastam vissza Exile postját, úgyhogy megin itt vagyok. A láncvonalat könnyû lenne lemérni - ha nem lennél számûzetésben - az agy közepétõl a lánckerék középvonaláig, de ez már történelem.

Ami fontos: ha az 1400 km Barcelonát vagy Londont jelenti, nem tudnál esetleg 1-2 itthon nem kapható alkatrészt hazahozni? Ha kell talán el tudom utalni a lóvét elõre is. Feltörtem a lakatom egy mûanyag reklámtollal, úgyhogy kéne egy másik... De itthon csak szarok és méregdrágák kaphatók. Szal lehet, hogy lakat is kéne, bár azzal nemigen akarok annyit várni.

Köszike

Ja, a bravúros kerék-feltámasztással az a baj, hogy a srác most, hogy tûrhetõre meggyógyítottam, visszakéri a kereket, mert én már visszaraktam a kazettás kerekem, azt meg nem hasnyálom. Szal lehet h visszafûzöm, de legalább ingyen használhattam.

#978
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Mégsem veszem meg a vázat, amit nézegettem... Nem tudja vki, h hol lehet használt v új pályavázat/pályabringát venni? Nagyon tuti lenne szerezni egyet olcsón, ha tudok rá féket rakni (sajna hátsó fék is kéne). Vagy a hátsó fék sansztalan? Elsõt ugye legföljebb villacserével, de fölrakok valahogy. A hátsóhoz a kábelvezetést megldom, csak átfúrt/átfúrható híd kéne legyen a vázon. Külföldön piszok olcsó a gyönyörû Bianchi Pista - 100000 alatt a 2005ös.

(Egy távoli de segítõkész ismerõsöm Pais Péter haverja, talán megkérdezem, tud-e keríteni egy hasnyált vázat. Próba cseresznye.)

Hmmm, ez megválaszol 1-2 kérdést: http://www.hikaricam...IANCHIPISTA.jpg

#979
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Nem csúnya, és nagyon tuti lehet a mono-forgatós láncfeszítés; legalább tuti nem csúszkál el a hátsó kerék. Viszont hányingerkeltõ a váltótartó szem:cry:

#980
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
Jenson USA: ZION 853 EBB frame

300 dollar Posted Image En akar ilyet :D


Posted Image