Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
#941
Írta 2005. május 23. - 13:05

:beer:
Én egyébként flipflop agyat tervezek, hogy gizda fixit lehessen belõle csinálni, amikor csak akarom.
A 145 az télleg kemény. Én 100 alatt tartom, ha beledöglök is. Végülis az a cél, hogy ne legyen tolvajvonzó és ne fossak otthagyni. A listát meg nyomjad csak ömleszte, kibogozzuk (kiv. ha táblázat és elcsúszik)[/QUOTE]
Az a baj, hogy táblázat, és elcsúszik... Megnéztem elõnézetben, aztán nem is küldtem el.
Monnyuk ebben a 145-ben benne van a 47e-s váz is, ami eredetileg másra lett szánva. De az átalakításra csak egy negyvenest szántam, nem százat... Mindegy, legalább korrekt a bicó. Csak kirándulásra és otthon-cég menetekre (zárt udvar) fogom használni, és rajta lesz az említett lakat.
Nem tolvajvonzó kategóriában én lomtalanításból összeszedett roncsokból életre keltett parasztcsepszonokat szoktam elkövetni, a legutóbbi olcsóbban kijött, mint amennyi a lakat lett volna rá. Így hát nem is tettem rá lakatot, mégsem lopták el, még az Interspar elõl sem... (Lefesteni szigorúan tilos, meg kell hagyni rozsdásan.) De ilyesmire már régóta nincs idõm (fõleg arra nem, hogy a lomtalanításnál megelõzzem a cigókat). Szép új alkatrészekbõl jó bringát összerakni sokkal kényelmesebb, csak drágább.
Flip-flop agy nekem is a vágyam volt, hogy a kerék átfordításával elérhessek két külön áttételt országútra meg terepre. (Ha már úgyis láncfeszítõt kell használnom a papucs miatt.) De aztán örültem, hogy egy sima, becsületes SS agyat tudtam szerezni... Most az áttétel terepes, a gumik meg országútiak.
mxpro:
Ja, ha már megvan az agy, akkor nem szóltam...
A kihézagolt kazettás viszont verhetetlen láncvonal-beállításban. De úgy lenne korrekt, ha BMX kazetta lenne, megfelelõ szélességû agyon... Úgy tudom, létezik ilyesmi, csak kis hazánkban nem igazán hozzáférhetõ.
#942
Írta 2005. május 22. - 22:18

Azt hiszem maradok a menetes agynál mert az kéznél van. Aztán legfeljebb barkácsolok egy kicsit. Egy külön SS agyért most nem nagyon akarok pénzt kiadni a kazettás agy hézagolókkal se jó választás mert az sincs kéznél és mellé még szerintem rondán is néz ki.
#943
Írta 2005. május 21. - 11:56

:beer:
Én egyébként flipflop agyat tervezek, hogy gizda fixit lehessen belõle csinálni, amikor csak akarom.
A 145 az télleg kemény. Én 100 alatt tartom, ha beledöglök is. Végülis az a cél, hogy ne legyen tolvajvonzó és ne fossak otthagyni. A listát meg nyomjad csak ömleszte, kibogozzuk (kiv. ha táblázat és elcsúszik)
#944
Írta 2005. május 21. - 11:51

Én azt mondom, jó az a menetes agy, ha nem vágysz tökéletességre/kéznél van ingyen...
Ha országúti vázad lesz, neked meg pláne jó a montis menetes, csak le kell szedned róla a hosszú távtartót.
Az is igaz, hogy mindenki úgy gányol, ahogy nem szégyell.
Na, nem akartam idegesíteni magamat azzal, hogy összeszámolom, mennyibe került a bicóm, de mégiscsak összeállítottam, tanulságul a jövendõ SS-építõknek:
Be is raknám, ha valaki megmondaná, hogyan lehet a fórumot rávenni arra, hogy tartsa a tabulálásokat... 145e a vége.
#945
Írta 2005. május 21. - 11:10

Szerintem
(Mondjuk a megbontott, kitávtartózott racsni/kazetta nekem se teccik, de ha a tulajnak igen, akkor jó és pont.)
A gányolás védelmében: Sheldon papának (http://www.sheldonbrown.com), aki a nközi etalon fixi építésben és bringaszerelésben, még olyan fixije is van, amin nem jött ki a lánchossz, úgyhogy rövidebbre vágta a gyorszáras tengelyt. Így csak a gyzár megy át a papucson, és hátrébb húzhatta az agyat 2mm-el. Mûködik.
#946
Írta 2005. május 21. - 10:01

Hello Mindenkinek!
Most akarok belevágni egy single speed építésbe csak nem vagyok benne biztos hogy jó-e amit kigondoltam. Ezért kérném a véleményeteket. Váznak egy Caprine Cherokee-t gondoltam mert nem tudok vele mit csinálni meg a láncfeszítés is meg lenne oldva. Hátra egy egyszerû menetes hátsó agyat gondoltam bmx racsnival. Elõre egy B+ SS hajtómûvet gondoltam. Ez így megfelelõ vagy valamin változtatni kell. Elõre is köszönök minden véleményt.
Úgy alátétezd be az agyat a papucsok közé, hogy nagyjából szimmetrikusan legyenek az agyperemek, és ehhez centriroz(tas)d hozzá a kereket. (Tehát ne asszimmetrikusra, mint amikor egy teljes lánckeréksornak el kell férnie.) De így is beljebb lesz a racsnid, mintha rendes SS agyat használnál, problémákra számíthatsz láncvonal és nagylánckerék-elférés ügyében...
Mondok jobbat: úgy alátétezd be az agyat (a hosszú távtartó, ami a lánckeréksor miatt kell, ugye egybõl eldob, legalábbis szétfûrészel...), hogy a racsni egy vonalban legyen a hajtómûvel, aztán ehhez centríroz(tas)d hozzá a kereket...
Mondok még jobbat: ha még nem vetted meg a menetes agyat, akkor vegyél egybõl "igazi" SS agyat, késõbb úgyis lecserélnéd... (Ha Cherokee, vagyis 135 mm-es papucstávolságú monti vázad van, akkor ne a vékony, 110-es papucstávolsághoz való 2500 Ft-osat.) Ekkor alátétezni sem kell...
A többi stimmel.
#947
Írta 2005. május 21. - 09:48

Köszi! Igyekszem fotózni.
Exile, eredetileg ciklokrosszt szerettem volna, de az ugye ritka hazánkban, mint a fehér holló. Eddig 2 darab Jake-et láttam.
Szóval ezért lett trekking. Az acélváz 2 elõnye, hogy hagyományos papucsú (ferde), 135 mm-es, és olcsó. Újan volt 9. Igaz, 3 kiló
Azért, ha összeadom, kb. 50-ben van így is.
A racsnit egyszerûen feltekertem a menetre ;D Egyik oldalára fel lehet tenni racsnit. Ez a 24220-as darab.
A 110-es tengelymérettel sem gondolkodtam sokat. Betekertem a saját anyáit alátétekkel, így pont kijött a 135 mm-es kívánt méret.
Na ez az, az én vázam csak 1,8 kg, de 47e volt újonnan... (Jó, eredetileg más célra lett véve, arra nem vált be, megválni azonban nem vagyok hajlandó tõle, ezért lett belõle SS.)
Inkább a használtan vett Ritchey meg Avid cuccokkal lõttem túl a célon, B+ újonnan is sokkal olcsóbb lett volna és ugyanúgy megfelel. Így bõven 100e fölött jött ki a gép, ennyit azért nem szántam rá eredetileg...
Egyszer majd azért te is tehetnél bele egy "igazi" SS agyat. Anélkül elveszted az egyik elõnyt: az erõs hátsó kereket.
Sajnos, olyan váz, ami jó anyagból van, 700C-s kerék megy bele, nem ejtõpapucsos, ugyanakkor ejtett felsõcsöves, és még féket is lehet szerelni rá, gyakorlatilag nem létezik... Legalábbis nem kapni minden boltban.
Úgyhogy LóFarkasnak nehéz dolga lesz, fõleg, ha nem fogadja el a régi túravázakat, pedig azok közül ki lehet csípni egy-egy Reynolds csöveset...
De ha különösen kedvezõtlen a konstelláció lánchossz ügyében, akkor azon lehet, hogy a szokványos, ferde országúti papucs sem segít (ha már láncfeszítõvel is csak üggyel-bajjal megy). Ha jól megnézitek, ezek azért rövidebbek, mint a kifejeezetten SS vázakon, pályavázakon lévõ vízszintes papucsok.
#948
Írta 2005. május 20. - 20:57

#949
Írta 2005. május 20. - 20:32

#950
vendég_unit_*
Írta 2005. május 20. - 20:05

#951
Írta 2005. május 20. - 20:05


ya és õ Matuzzal dolgozik együtt , lehet Matuzhoz kell menni , A Pali csak a cuccokat árulya.(+ tárolya képekbõl láthatóan)
Tényleg nem olcsó de egy két dolgot érdemes tõlük venni.
#952
Írta 2005. május 20. - 17:58

érdemes benézni, újpest központtól kifele pár megálló villamossal.
Írnál pontos címet? Beballagok egyszer, bár lehet, hogy alakul egy pályaváz más forrásból:D
#953
Írta 2005. május 20. - 17:58

#954
Írta 2005. május 20. - 17:09

persze ettõl függetlenül korrekt, a goccia stucnimat ingyen becserélte egy rövidebb goccia stucnira, kb. ugyanolyan állapotban voltak.
érdemes benézni, újpest központtól kifele pár megálló villamossal.
#955
Írta 2005. május 20. - 10:35




Nevezési feltételek: Modern, esztétikus aluváz lehetõleg villástul a lób@szó méreteimhez 10 és 30 Mátyás között, ss-képes papuccsal. 20 éves túravázak helyre kis dinamó-felfogatással meg bazi lyukkal az alsócsövön a billentõs váltókarnak nem nevezhetnek. Jöhet új vagy közepesen használt, sérülésmentes (szétrohadt festék nem akadály) cuccos, lehetõleg enyhén ejtett felsõcsõvel. Szóba jön országúti, ciklokrossz meg pályaváz, csak rá tudjam varázsolni a hátsó féket valahogy.
Díjazás: a gyõztes vázat a lábam közé veszem, a beküldõje pedig kap egy puszit a homlokára meg egy tábla szabadon választott csokit.
Beküldési határidõ: jövõ hét közepe-vége, akkortájt megveszem a Schwinnt, ha nem lesz jobb.
(Megj:én még nemigen láttam újabb évjáratú oútit vízszintesbe hajló papuccsal, eladó ciklokrosszt meg pályavázat pedig egyáltalán nem - lehet, hogy 2 táblát is feldobhatnék?

Témához kötõdve: Tudja vki, ki ez a Laklóth Pál? Boltja van? Hol? Úgy nézem, lehet pár váza-villája, talán érdemes benézni: http://www.bikemag.h...hp?siteid=27922
#956
Írta 2005. május 20. - 00:33

Ez a váz kb. a Mali Ironman kategóriája. Ne várj tõle sokat, de azt üzembiztosan nyújtja.

És inkább az újat, mint a használt alig olcsóbban. De nézz még körül, hátha lesz ferde papucsos váz is.
#957
Írta 2005. május 19. - 23:54

Wow, nagyon korrekt kis gépnek tûnik. Te jó helyen húztad meg a határt...
Az 5-ös racsnit hogy a pékbe' raktad fel a pályaagyra?
Köszi! Igyekszem fotózni.
Exile, eredetileg ciklokrosszt szerettem volna, de az ugye ritka hazánkban, mint a fehér holló. Eddig 2 darab Jake-et láttam.
Szóval ezért lett trekking. Az acélváz 2 elõnye, hogy hagyományos papucsú (ferde), 135 mm-es, és olcsó. Újan volt 9. Igaz, 3 kiló

Azért, ha összeadom, kb. 50-ben van így is.
A racsnit egyszerûen feltekertem a menetre ;D Egyik oldalára fel lehet tenni racsnit. Ez a 24220-as darab.
A 110-es tengelymérettel sem gondolkodtam sokat. Betekertem a saját anyáit alátétekkel, így pont kijött a 135 mm-es kívánt méret.

#958
Írta 2005. május 19. - 22:06

tud valaki tippet adni hogy hogyan állítsam be a láncfeszkót hogy az jó is legyen? ahogy meghúzom a kis csavarokat, hogy egyenesben legyen a kerék is meg a lánc is feszes legyen tök frankó minden. rászorítom a az anyákat az agyra. még mindig jó. aztán pár ugrás és elferdül a kerék meg a lánc is laza lesz :\
köszi
#959
Írta 2005. május 19. - 21:55

LóFarkas, véleményem szerint hanyagold azt a schwinn csepel vázat... mindenféle "patkolás" csak problémát szûl. "szellem"-lánckerék, papucs reszelgetés etc csak megbonyolítja az amúgy egyszerü dolgokat és ezzel elveszti a SS lényegét, a félláncszem és a láncfeszítõ már egy fokkal jobb dolog, de az is súrolja azt a határt ami pont az elõnyöket jelenti. legegyszerûbb dolog felhajtani egy elõltöltõs o.uti vagy trekking vázat amiben tudod állítani a láncfeszességet..... ilyet is simán lehet találni 20e alatt....
(raknék képet is mi okozta beírásomat de nem tudom hol a fényképezõgépem.....)
#960
Írta 2005. május 19. - 21:37

Most akarok belevágni egy single speed építésbe csak nem vagyok benne biztos hogy jó-e amit kigondoltam. Ezért kérném a véleményeteket. Váznak egy Caprine Cherokee-t gondoltam mert nem tudok vele mit csinálni meg a láncfeszítés is meg lenne oldva. Hátra egy egyszerû menetes hátsó agyat gondoltam bmx racsnival. Elõre egy B+ SS hajtómûvet gondoltam. Ez így megfelelõ vagy valamin változtatni kell. Elõre is köszönök minden véleményt.