B+ SS agy, 36 lyukas, ipari csapágyas, az idei kivitel tömör tengelyes, hatlapos anyával rögzül. 7.000 Huf körül kapható a szakboltokban.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Indította
country
, 2002. február 16. 22:14
#681
Írta 2005. július 27. - 11:21

#682
Írta 2005. július 27. - 09:53

hello
tudnátok mondani olyan MO.on kapható ss agyat, amin nincs tárcsafékszem?
lehetõleg imbusz csavaros vagy gyzáras.
ha még ipari csapis és 32 küllõs is lenne, akkor maga lenne a tökély.
van ilyen egyáltalán, vagy ne akarjak ilyen sokat?
milyen árban van?
tudnátok mondani olyan MO.on kapható ss agyat, amin nincs tárcsafékszem?
lehetõleg imbusz csavaros vagy gyzáras.
ha még ipari csapis és 32 küllõs is lenne, akkor maga lenne a tökély.
van ilyen egyáltalán, vagy ne akarjak ilyen sokat?
milyen árban van?
#683
Írta 2005. július 27. - 08:50

Köszike. Naná hogy létezik! Az Árpád útnál lakom, és minden ürügyet megragadok, hogy hajthassam a gépet:D Városi közlekedésre épült, és szinte kizárólagos jármûvem lesz tavasztól õszig, ki tudja, talán télen is felülök majd.
Nem számoltam ki a végösszeget, mert nem akarom tudni... 100 körül van, de kell majd még nyerget meg pedált vennem.
Nem számoltam ki a végösszeget, mert nem akarom tudni... 100 körül van, de kell majd még nyerget meg pedált vennem.
#684
Írta 2005. július 27. - 08:40

Bjutiful! Szerintem tegnap (kedden) téged láttalak az Árpád-úton haladni Újpesten. Létezik? Nagyon szép a bringa, én is építenék egyet (ha nem is örökhajtósat), de sajna a térdem 5 km után adná fel a harcot. Mennyibe van kb? (ha nem vagyok indiszkrét)
#685
Írta 2005. július 27. - 08:27

Kezembe került egy digigép, úgyhogy íme a paripa:
-Schwinn Csepel Adrenalin oúti aluváz CroMo villával
-Sk. fûzött kerekek (hátul: B-meg flipflop agy, 36 db. 2-es DT, Mach1 cfx felni, WTB Camino Alto. Elöl: Novatec iparis agy, 32 2-1,5-2es DT Revolution, uaz, uaz)
-Ofmega hajtókar Hengertõl (44t), BMX lánc, félláncszem és racsni a Velvártból, Fix fogaskerék a Luongóból (16T)
-Ritchey Pro idõfutamkormány, 3TTT stucni
-Jól bevált Selle Italia Genuine Gel XO és Wellgo pedál a montimról lerabolva


Ja, fék majd lesz, csak még nincs fékkarom... nem akarsz kölcsönadni? Addig is hajtom persze fixi hajtással, csak kicsit hosszú a féktávom.
-Schwinn Csepel Adrenalin oúti aluváz CroMo villával
-Sk. fûzött kerekek (hátul: B-meg flipflop agy, 36 db. 2-es DT, Mach1 cfx felni, WTB Camino Alto. Elöl: Novatec iparis agy, 32 2-1,5-2es DT Revolution, uaz, uaz)
-Ofmega hajtókar Hengertõl (44t), BMX lánc, félláncszem és racsni a Velvártból, Fix fogaskerék a Luongóból (16T)
-Ritchey Pro idõfutamkormány, 3TTT stucni
-Jól bevált Selle Italia Genuine Gel XO és Wellgo pedál a montimról lerabolva


Ja, fék majd lesz, csak még nincs fékkarom... nem akarsz kölcsönadni? Addig is hajtom persze fixi hajtással, csak kicsit hosszú a féktávom.
#686
Írta 2005. július 24. - 13:30

#687
Írta 2005. július 23. - 23:21

gyerekek kéne egy kis help!
water jumper gépet akarunk maszekolni de menetes agy és racsni van rajta. ezt kéne SS-esíteni. hogyan miként? váltót fenn haggyuk-e láncfeszejtõnek vagy operáljuk le azt is? de akkor hogy oldjuk meg a lánc feszítést.
water jumper gépet akarunk maszekolni de menetes agy és racsni van rajta. ezt kéne SS-esíteni. hogyan miként? váltót fenn haggyuk-e láncfeszejtõnek vagy operáljuk le azt is? de akkor hogy oldjuk meg a lánc feszítést.
#688
vendég_unit_*
Írta 2005. július 23. - 22:22

#689
vendég_unit_*
Írta 2005. július 23. - 22:16

Na, ezeket én meg nem iszom, de nehogy azt mondjátok, hogy hangember vagyok:



#690
vendég_unit_*
Írta 2005. július 23. - 21:59

#691
Írta 2005. július 23. - 09:26

Ehh, Fityisz, én valószínûleg SSezni fogok, csak véletlen, hogy most fixivé degradálódott (nemesedett?) a gép. Mondom, szétvághatjuk (szavazzunk?), de akkor az én hátsó agyam jobb oldala ide tartozik majd, a bal meg az örökhajtósba:). Egy család vagyunk mi szerintem. Téma lezárva.
(((Nekem mondod, hogy van fixi monti? Két hónapja az enyém is az volt. De ritka.)))
Láncvonal: szed(es)d le a racsnit, és utána tisztábban látsz. Elõször is csekkold le, hogy stimmel-e a menet (olyan lenne jó, mint a menetes MTB agyaké, arra passzol a fogaskerék). Aztán jön a számolgatás. Leméred, hogy hány mm-re van a bicó középvonalától a lánckerék középvonala. Ennyire kell majd lennie a fogaskeréknek is. Hátul talán egyszerûbb a papucstól mérni, tehát pl. ha 45mm lesz a láncvonalad és a gép papucsai 126mmre vannak egymástól, akkor a jobb papucstól 126/2-45=18 mm-re kell lennie a fogaskeréknek. Ezt szerencsés esetben elérheted, ha a racsni alatt levõ henger alakú távtartót átrakod a másik oldalra. Ha nem stimmel, akkor számolgatás, fûrész, alátétek, szitkozódás stb. Szerezz egy fogaskereket, és próbálkozz, vagy vidd el egy szervizbe, és mondd el, mit akarsz. A fogaskerék is ad játékteret:
A perem nézhet az agy felé is (ez az alaphelyzet), vagy kifelé.
Ha az agy megvan, újra kell centírozni a kereket (ugye a felni is elmozdult oldalra). Ha több centit változtattál, akkor ugyanazok a küllõk nem lesznek jók, mert a bal oldaliakat túl be, a jobbosokat meg túl ki kellene csavarnod... Esetleg megcserélheted a két oldalt. Ha ez mind homály, csináltasd meg boltban.
Jahh, minden ilyen technikai kérdést többször kitárgyaltak már a bikeforums.net-en, és minden precízen le van írva Sheldon Brown oldalán, amit szintén belinkeltem. Ha tudsz angolul, olvasgass, használd a bikeforums keresõjét, és mindenre választ kapsz. Az itteni fórum keresõje is megtanít centírozni stb., ha kell.
(((Nekem mondod, hogy van fixi monti? Két hónapja az enyém is az volt. De ritka.)))
Láncvonal: szed(es)d le a racsnit, és utána tisztábban látsz. Elõször is csekkold le, hogy stimmel-e a menet (olyan lenne jó, mint a menetes MTB agyaké, arra passzol a fogaskerék). Aztán jön a számolgatás. Leméred, hogy hány mm-re van a bicó középvonalától a lánckerék középvonala. Ennyire kell majd lennie a fogaskeréknek is. Hátul talán egyszerûbb a papucstól mérni, tehát pl. ha 45mm lesz a láncvonalad és a gép papucsai 126mmre vannak egymástól, akkor a jobb papucstól 126/2-45=18 mm-re kell lennie a fogaskeréknek. Ezt szerencsés esetben elérheted, ha a racsni alatt levõ henger alakú távtartót átrakod a másik oldalra. Ha nem stimmel, akkor számolgatás, fûrész, alátétek, szitkozódás stb. Szerezz egy fogaskereket, és próbálkozz, vagy vidd el egy szervizbe, és mondd el, mit akarsz. A fogaskerék is ad játékteret:

A perem nézhet az agy felé is (ez az alaphelyzet), vagy kifelé.
Ha az agy megvan, újra kell centírozni a kereket (ugye a felni is elmozdult oldalra). Ha több centit változtattál, akkor ugyanazok a küllõk nem lesznek jók, mert a bal oldaliakat túl be, a jobbosokat meg túl ki kellene csavarnod... Esetleg megcserélheted a két oldalt. Ha ez mind homály, csináltasd meg boltban.
Jahh, minden ilyen technikai kérdést többször kitárgyaltak már a bikeforums.net-en, és minden precízen le van írva Sheldon Brown oldalán, amit szintén belinkeltem. Ha tudsz angolul, olvasgass, használd a bikeforums keresõjét, és mindenre választ kapsz. Az itteni fórum keresõje is megtanít centírozni stb., ha kell.
#692
Írta 2005. július 22. - 23:58

elnézést azoktól akit itten zavar az érdeklõdésem, én eredetileg a "Örökhajtós bicó építése, de hogyan?" topikban tettem fel a kérdéseimet (jeleztem is itt az elsõ postomban, hogy NoVa szives invitálása alapján merészeltem itt is megkérdezni ugyanazt). amúgy akárhonnan számolom a fixi is singlespeed tehát annyira nem lógnak ki innen a kérdéseim szerintem.
LóFarkas, köszi, valami ilyesmi összefoglalást szerettem volna.
a papucs majdnem vizszintes, a hossza megfelelõnek tûnik arra hogy egy láncszemnyit lehessen fesziteni. úgy gondolnám ha a papucs végére értem és még laza amikor nyúlik a lánc, akkor egy szemet kiszedek és kezdem megint a papucs elejérõl. vagy ez igy naivság?
egyelõre megtartanám a fékeket, fokozatos áttérést tervezek szerkezetileg (pl. agycserét megúsznám elõször) és technikailag (fékkel is fékezés ha muszáj) is, fõ szempont a biztonság és az egyszerûség.
a régi kerék maradna meg eleinte, leszedhetõ a racsni (6-os) és igen, homályos az agy távtartózása (hogyan kell és mit kell (ha kell) beszerezni hozzá). a külsõ nagyobb elsõ tányért hagynám meg, nehéz elképzelnem hogyan fut majd vonalban a lánc, örülnék ha errõl irnál bõvebben. nem volna hálás dolog ha éppen fékezéskor dobná le a láncot...
LóFarkas, köszi, valami ilyesmi összefoglalást szerettem volna.
a papucs majdnem vizszintes, a hossza megfelelõnek tûnik arra hogy egy láncszemnyit lehessen fesziteni. úgy gondolnám ha a papucs végére értem és még laza amikor nyúlik a lánc, akkor egy szemet kiszedek és kezdem megint a papucs elejérõl. vagy ez igy naivság?
egyelõre megtartanám a fékeket, fokozatos áttérést tervezek szerkezetileg (pl. agycserét megúsznám elõször) és technikailag (fékkel is fékezés ha muszáj) is, fõ szempont a biztonság és az egyszerûség.
a régi kerék maradna meg eleinte, leszedhetõ a racsni (6-os) és igen, homályos az agy távtartózása (hogyan kell és mit kell (ha kell) beszerezni hozzá). a külsõ nagyobb elsõ tányért hagynám meg, nehéz elképzelnem hogyan fut majd vonalban a lánc, örülnék ha errõl irnál bõvebben. nem volna hálás dolog ha éppen fékezéskor dobná le a láncot...
#693
Írta 2005. július 22. - 23:35

Méne keveredhetnénk összevissza? SS, fixi, MTB, oúti...
ennyi erõvel irkálhatnál bárhova máshová is.....
Én is ide irkálok ezer éve, pedig utálom a sört. Vagy akkor nyissak "Single Speed - BOR" topikot?
Nyiss!!! meg egy "meggájverest" is!!.... vagy akkor már egy "Fixi - Bor" topikot..... mert a sört nem szereted s single speed-ekrõl se nagyon írsz...
Szóval itt válaszolok Oldmannek, bocsesz ha bezavar a montisok szépérzékének.
van fixi mtb is..............a montisok szépérzéke kedvéért....
#694
Írta 2005. július 22. - 23:30

Ne legyél önzõ! Talicska.
Ja: ;-D
Sõt elõ is került, amit kértél ;-DDD
Ez pedig legyen SingleSpeed Offroad topik!!!
én önzõ??? ezt melyik fórumon olvastad?? :-)
#695
Írta 2005. július 22. - 21:14

Jahh, összefoglalva: igen, ha lesz féked és nem a tökéletesség a cél, akkor elég lehet egy fogaskereket és egy BMX láncot venni. Ne hallgass azokra, akik szerint buherálni gáz. Buherálni jó!!! A hátsó kereket ehhez át kell alakítani, de ha centírozni és csapágyat beállítani tudsz, akkor valószínûleg nem lesz gond.
#696
Írta 2005. július 22. - 20:42

Méne keveredhetnénk összevissza? SS, fixi, MTB, oúti... Én is ide irkálok ezer éve, pedig utálom a sört. Vagy akkor nyissak "Single Speed - BOR" topikot? Szóval itt válaszolok Oldmannek, bocsesz ha bezavar a montisok szépérzékének. (Felõlem nyugodtan átrakathatjátok egy modival a régi örökhajtósba, nem probléma.)
Mindenesetre szépen szaporodnak a fixik. Ma délután én is kerültem egyet az enyémmel... ugyanis fékkarom nincs, úgyhogy kénytelen voltam fixinek összedobni, hogy kipróbálhassam. Nagyon tuti lett, de vannak gyerekbetegségei, és nem biztos, hogy meg fogom szokni az idõfutamkormányt. Képek sajna csak kb. 2 hét múlva lesznek, de majd csak kibírjátok valahogy.
Oldman: A legfontosabb lánchossz és a láncvonal belövése, különben recseg-ropog, zörög, leesik a lánc stb.
Milyen a gép papucsa? Ha ilyen, vagy még hosszabban elõrenyúlik, akkor benne vagy a tutiban:

Ebben elõre-hátra mozgatható a tengely, és ezzel a lánchosszt be tudod lõni bármilyen áttételhez, hogy pont megfelelõen feszes legyen a lánc, és utána tudsz állítani a láncnyúlásnak.
Ha ejtõpapucsos a váz, akkor sincs minden veszve, de valószínûleg több küzdelemmel jár majd az építés.
Láncvonal: oldalirányban illene 1(-2) mm-en belül szemben lennie a tányérnak és a fogaskeréknek. Döntsd el, melyik tányért használod elöl (milyen áttételt akarsz), és ahhoz kell a hátsó agyat alakítanod. Ha használható állapotú a Favorit hátsó kereke, akkor leveheted róla a racsnit (az van rajta, ugye? F...om nincs, milyen volt a Favorit), és elvileg simán rá tudsz tekerni egy fogaskereket, amit a Luongóban vagy pályabringásoktól tudsz szerezni. Az agyat át kell majd távtartózni, hogy meglegyen a bûvös egyenes láncvonal, és a felnit középre húzni a vázban. (ha ez így homályos, kérdezgess). Ha szar a régi kerék, vagy nem akarod átalakítani, épít(tet)hetsz új kereket egy menetes aggyal, vagy olcsón beszerezhetõ BikePositive fixi aggyal, amire rögzítõanya is tehetõ. Van olyan is, aminek mindkét felén van menet, erre tehetsz fix fogaskereket az egyik oldalra, BMX racsnit a másikra, és bármikor fordíthatsz. (Sztem ez a legtutibb verzió, nekem ilyen van.)
Rögzítõanya: balmenetes, így nem hagyja letekeredni a fix fogaskereket, mikor "fékezel". Fék nélküli fixin szinte nélkülözhetetlen, de ha van elsõ féked, akkor jó a sima menetes agy is, amire a biztonság kedvéért fel is ragaszthatod a fogaskereket pill.ragasztóval, ha nem sajnálod az agyat (azonnal brutálisan rászorítani!). Én sehogy nem rögzítettem a fogaskerekem, csak rászorult magától (de minden vészfékezést fékkarral csináltam!!!)
Ha tudsz angolul, akkor mindenképp olvasgass itt a fixizés pápájától: http://sheldonbrown....ixed/index.html
És nézz be ide is: http://www.bikeforum...splay.php?f=178 amelyik kérdésre az itteni keresõ nem ad választ, az nem is létezik
Ja, itthon aligha kapsz keskeny lánhoz való fogaskereket, úgyhogy BMX láncos rendszerben gondolkozz. (A hajtómû tányérja nem baj, ha keskeny lánchoz való, csak a lánc meg a hátsó fogaskerék passzoljon)
Bocs, hogy ilyen hosszú lett
Mindenesetre szépen szaporodnak a fixik. Ma délután én is kerültem egyet az enyémmel... ugyanis fékkarom nincs, úgyhogy kénytelen voltam fixinek összedobni, hogy kipróbálhassam. Nagyon tuti lett, de vannak gyerekbetegségei, és nem biztos, hogy meg fogom szokni az idõfutamkormányt. Képek sajna csak kb. 2 hét múlva lesznek, de majd csak kibírjátok valahogy.
Oldman: A legfontosabb lánchossz és a láncvonal belövése, különben recseg-ropog, zörög, leesik a lánc stb.
Milyen a gép papucsa? Ha ilyen, vagy még hosszabban elõrenyúlik, akkor benne vagy a tutiban:

Ebben elõre-hátra mozgatható a tengely, és ezzel a lánchosszt be tudod lõni bármilyen áttételhez, hogy pont megfelelõen feszes legyen a lánc, és utána tudsz állítani a láncnyúlásnak.
Ha ejtõpapucsos a váz, akkor sincs minden veszve, de valószínûleg több küzdelemmel jár majd az építés.
Láncvonal: oldalirányban illene 1(-2) mm-en belül szemben lennie a tányérnak és a fogaskeréknek. Döntsd el, melyik tányért használod elöl (milyen áttételt akarsz), és ahhoz kell a hátsó agyat alakítanod. Ha használható állapotú a Favorit hátsó kereke, akkor leveheted róla a racsnit (az van rajta, ugye? F...om nincs, milyen volt a Favorit), és elvileg simán rá tudsz tekerni egy fogaskereket, amit a Luongóban vagy pályabringásoktól tudsz szerezni. Az agyat át kell majd távtartózni, hogy meglegyen a bûvös egyenes láncvonal, és a felnit középre húzni a vázban. (ha ez így homályos, kérdezgess). Ha szar a régi kerék, vagy nem akarod átalakítani, épít(tet)hetsz új kereket egy menetes aggyal, vagy olcsón beszerezhetõ BikePositive fixi aggyal, amire rögzítõanya is tehetõ. Van olyan is, aminek mindkét felén van menet, erre tehetsz fix fogaskereket az egyik oldalra, BMX racsnit a másikra, és bármikor fordíthatsz. (Sztem ez a legtutibb verzió, nekem ilyen van.)
Rögzítõanya: balmenetes, így nem hagyja letekeredni a fix fogaskereket, mikor "fékezel". Fék nélküli fixin szinte nélkülözhetetlen, de ha van elsõ féked, akkor jó a sima menetes agy is, amire a biztonság kedvéért fel is ragaszthatod a fogaskereket pill.ragasztóval, ha nem sajnálod az agyat (azonnal brutálisan rászorítani!). Én sehogy nem rögzítettem a fogaskerekem, csak rászorult magától (de minden vészfékezést fékkarral csináltam!!!)
Ha tudsz angolul, akkor mindenképp olvasgass itt a fixizés pápájától: http://sheldonbrown....ixed/index.html
És nézz be ide is: http://www.bikeforum...splay.php?f=178 amelyik kérdésre az itteni keresõ nem ad választ, az nem is létezik

Ja, itthon aligha kapsz keskeny lánhoz való fogaskereket, úgyhogy BMX láncos rendszerben gondolkozz. (A hajtómû tányérja nem baj, ha keskeny lánchoz való, csak a lánc meg a hátsó fogaskerék passzoljon)
Bocs, hogy ilyen hosszú lett
#697
vendég_unit_*
Írta 2005. július 22. - 19:51

Ne legyél önzõ! Talicska.
Ja: ;-D
Sõt elõ is került, amit kértél ;-DDD
Ez pedig legyen SingleSpeed Offroad topik!!!
Ja: ;-D
Sõt elõ is került, amit kértél ;-DDD
Ez pedig legyen SingleSpeed Offroad topik!!!
#698
Írta 2005. július 22. - 19:17

#699
Írta 2005. július 22. - 18:15

sziasztok
nova invitálására ide bemásolnám a kérdésemet amit egy másik (nevében jobban passzoló bár valóban kevésbé pörgõ) topikon feltettem.
nekem van egy ezeréves, leharcolt, használaton kivüli országúti favoritom. szeretnék belõle elsõ nekifutásra minél kevesebb anyagi-, alkatrész- és munka ráforditással fixit épiteni. meg tudom-e oldani egyetlen menetes fogaskerék (ill. hozzá lánc) vásárlásával és cseréjével, ha nem, miért?
szóval elõször nem kell perfekt gép csak ki szeretném próbálni hogy összeillünk-e. késõbb jöhetnek pályaagyak, hajtókarhossz- vagy láncfeszitési- ill. áttétel problémák, most egyelõre csak egy hajtható/fékezhetõ fixit szeretnék...
valaki pontokba kaphatná azokat a szempontokat, bukkanókat, trükköket amikre nagyon kell figyelni az átépitésnél.
köszi
nova invitálására ide bemásolnám a kérdésemet amit egy másik (nevében jobban passzoló bár valóban kevésbé pörgõ) topikon feltettem.
nekem van egy ezeréves, leharcolt, használaton kivüli országúti favoritom. szeretnék belõle elsõ nekifutásra minél kevesebb anyagi-, alkatrész- és munka ráforditással fixit épiteni. meg tudom-e oldani egyetlen menetes fogaskerék (ill. hozzá lánc) vásárlásával és cseréjével, ha nem, miért?
szóval elõször nem kell perfekt gép csak ki szeretném próbálni hogy összeillünk-e. késõbb jöhetnek pályaagyak, hajtókarhossz- vagy láncfeszitési- ill. áttétel problémák, most egyelõre csak egy hajtható/fékezhetõ fixit szeretnék...
valaki pontokba kaphatná azokat a szempontokat, bukkanókat, trükköket amikre nagyon kell figyelni az átépitésnél.
köszi
#700
Írta 2005. július 22. - 10:11

Elvileg a jobb hajtáshatékonyság (egyenes láncvonal, nem kanyarog a lánc) és a sokkal kisebb súly, pláne sokkal kisebb keréksúly miatt a fixi/SS lényegesen jobban gyorsul, legalábbis akkor, mikor kellemes pedálfordulat-tartományban van a rájder. (mondjuk ez aligha igaz 0-10 km/hnál).
Szurkoljatok, hogy ezt a gyakorlatban is érzékeljem, ha kész lesz a paripa...
Ma elvileg veszek kormányszárat, meg kormánycsapit, és már csak az eBayrõl megrendelt fékkarok hiányoznak... És ha már itt tartunk:) Nincs itt egy olyan jótét lélek, aki kölcsönad egy pár oúti fékkart amíg ezek megjönnek Németországból?
Valami leharcolt, kopott, de üzemképes cucc lenne a legtutibb, amit nem féltesz. Otthagynék nálad pár ezrest letétbe, és pár hét múlva visszacseréljük.
Szurkoljatok, hogy ezt a gyakorlatban is érzékeljem, ha kész lesz a paripa...
Ma elvileg veszek kormányszárat, meg kormánycsapit, és már csak az eBayrõl megrendelt fékkarok hiányoznak... És ha már itt tartunk:) Nincs itt egy olyan jótét lélek, aki kölcsönad egy pár oúti fékkart amíg ezek megjönnek Németországból?

Valami leharcolt, kopott, de üzemképes cucc lenne a legtutibb, amit nem féltesz. Otthagynék nálad pár ezrest letétbe, és pár hét múlva visszacseréljük.