Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Marzocchi

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3027 hozzászólás a témában

#1581
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Én azért szeretem, hogy "Handmade in Golden Colorado, USA" 8)

Kis Marzo 2005 helyesbítés: a 66 is szimplavállas annak ellenére, hogy 170mm-t mozog.

#1582
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
igen. A számok nem pontosak, csak érzékeltetésül. De az a világ elmúlt, örüljünk annak, ami van.

#1583
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás

Na most ez lenne a limited széria 10X áron, 50 darab/év, mint mondjuk 20 éve a Manitou bringák...


Doug Bradbury 1990-ben készítette el az elsõ Manitou teleszkópos villát.

#1584
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.796 hozzászólás
...mintha csak a híradót halgatnám :D

#1585
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 hozzászólás
Marzo 2005:

Új technológia a TST (5 lépcsõs sebesség/talajfüggõ csillapítás állítás) és a TAS (rugóúthossz változtatás két (!?) lépcsõben). Lesz pár új 888 modell, R (rebound), RC (rebound/compression) és VF (oem modell), és a két kistesó, a 66 RC és R. Lesz új család, az All Mountain, amibõl 1, 2, 3 és SL verziók lesznek, többek között sárga színben is :D Az SL levegõs, a többi spirálrugó, egyvállas telók 150mm-ig, szokásos belsõségekkel (TST, TAS, ETA). A Marathon család kap egy új, 80mm-es szuperkönnyû telót, az S neve XC lesz, az SL marad, mint ahogy az MX Comp és Pro is. A QR20 eltûnik a Junior T-rõl és a Z1-ekbõl. A DJ sorozat kisebb javításokkal és új színekkel jelentkezik majd...

#1586
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
én nem tudom mihez hasonlítani a race-emet, csak az electric redhez. szivesen megnézném az idei worldcup-ot is, hogy milyen, de várnom kell vele még.
egyik részrõl elfogadható, hogy olcsósításnak van ára (mûanyag belsõ) de másfelõl egy halom dolog egészen egyszerûen nincs megcsinálva a race-n. pl: az ejtett felsõváll - belever a vázba. érdekes módon az egy évvel korábbi modellen sikerült megoldani, hogy ne olyan legyen. apróságnak tûnik, de mikor szétveri a vázadat, igencsak anyázol.....
taiwan. jó hely, meg minden. a sh!mno is jó cuccokat gyárt. soha nme mondtam, hogy nem. csak nem vennék.
taiwani cuccok a gépemen: hussefelt kormány, hussefelt hajtómû, truva monoblokk, fsa stucni és fejcsapágy, ritchey külsõ. egyikkel sincs gond. még a lehullós pedálkiszakadós hajtókarral sem. (menetrögzítõnek hála)
de: ahogy iljics írta - ha valamit a nevemre veszek és az annyira low-end, hogy még (mz comp, 2005 dirt jam, stb) akkor csináljam õket normálisra, vagy kerssek nekik más nevet.

#1587
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
mégvalami: igazából a költségeket akarják lefaragni a tajvani gyártással, hiszen egy cégnél a legnagyobb kiadás a munkaerõ. Viszont a gáz ezeknél az alkatrészeknél, hogy a költségeket MINIMÁLISra akarják csökkenteni, ezért mindenbõl levesznek egy kicsit, ezért hiszed azt, hogy ami made in taiwan az szar, ami made in usa az jó. Hiszen utóbbiak presztizsáruk, és a legtutibb cuccokból csinálják, a legprofibb embereknek, hogy az õ reklámjukkal eladják a gagyit is. Nem a hellyel, max. a filozófiával lehet gond. Ám azt se felejtsd el, hogy ezért kapsz 130ért duplavállas/magnéziumszáras/alufejcsöves egész jó anyagokból készülõ telót! Nem 310, mint pl. a 888.

#1588
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
Szerintem tökmindegy, hogy kerekszemû felügyeli a gépet $10 órabérért, vagy ferdeszemû 0.1$ órabérért. Az eredmény ugyanaz lesz, ugyanaz a cég, ugyanazon tervek/elvek alapján gyártja!!!! Akkor lenne az igazi, ha mindent kézzel csinálnának (itt mondjuk elõnyösebb egy fejlettebb ország szakembergárdája). Na most ez lenne a limited széria 10X áron, 50 darab/év, mint mondjuk 20 éve a Manitou bringák... De azóta egész más kort élünk.
A gáz inkább a tajvani fejlesztésû cumókkal van, nem?

#1589
fuckbkv

fuckbkv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 278 hozzászólás

A Manitou a Shermantól felfelé gyártatja csak az USA-ban a villáit! A többi mind a távol keleten készül (Black, Skareb, minden).


De csak 2003 óta nem? A 2002-es black, meg Mars még MadeInUsa, nem?



#1590
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás


Akkor meg azt mondják, hogy sznob vagyok ! ;D


rám nem szokták.... akkor hol a hiba? ;D ;)

ja, tudom: a vázam, az agyak, a hajtókarom, a pedálom, a nyeregcsövem tajvani, azt mégis jók. ;D


A hiba a körülményekben van ! ;)

Nekem a fejcsapim tajvani és talán a nyergem ! ;D

#1591
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás

pedig volt már itt 4 éves monster is


Ez annyira nem jó példa, az "öreg" Marzocchik mindent túlélnek, pont a régebbi piacszemlélet miatt és pont ennek a szemléletváltozásnak az áldozata az 1 hetes Black és a furkálnivaló Boxxer.

A HC2 gondolom azért nem tetszik az embereknek a Boxxer-ben, mert olyan Boxxer-t szerettek volna venni ami méltó folytatása az Electric Red-nek.

#1592
Jabbar

Jabbar

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
minõségitányitási/biztositási rendszerekhez csak annyi, hogy ezek általában nem a magas szintû minõséget garantálják, hanem bizonyos szintû egyyenletes minõséget követelnek meg az alkalmazóiktól. tanárom kedvenc példája. ha egy sörgyártó bevezetei pl az ISO rendszert, akkor nem azt jelenti, hogy qurva jó lesz a söre, hanem ha pl a bevizsgálásnál és a hitelesitésnél úgy hitelesitik, hogy patkány van a sörben, akkor ezentúl csak olyan sört engednek a piacra, amiben patkány van (egyenletes konkrét minõség)! ;D

#1593
Nagy_Dani01

Nagy_Dani01

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Történt egy kis elírás:
Szériahiba

#1594
Nagy_Dani01

Nagy_Dani01

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Hali


Kedves Vole!

Visszatérnék a minõség biztostási rendszerre, ennek az alényege hogy leírják ügyesen kinek mi afeladata ha valami baj van kihez kell fordulni. Pontosan le van írva és ellenõrizve van külsõ cégtõl hogy minden rendben megy a gyártásban. Nem azt nézik hogy tökéletes minõségben állítsanak elõ cuccokat.
Általában azt jelenti minden alkatrésznek van száma, ezáltal ha valami megdöglik akkor vissza tudnak következtetni a származási helyére, hogy mikor melyik gyártósoron lett összeszerelve, ki szerelte stb. Ezek után emlegessétek a minõség biztosítási rendszert.

a másik a ti általatok istenített boxxerrõl meg annyit hogy az újjakat ki kell vinni VB-re hogy ott megfúrják azt a hülye lyukat amin az olaj megy be, de szar ezt gyárilag miért nem lehet megtenni. A bordó boxxer volt az ucsó ami jó volt.
Csak annyit hogy már pár marzocchi-t láttam de még csöpögõt egyet sem, pedig volt már itt 4 éves monster is. Míg ellen példa a Manitou Black 1 hetes és már ereszt a tcp, Boxxer felsõ szimeringjét is rendszeresen kenni kéne. de kinek van kedve áállandóan pöcsölni vele. Marzocchinál ilyen nincs, nem kell zsírozgatni kenegetni hogy mûködjön. NSzéria hoba meg ma már bárhol elõfordulhat.

#1595
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Kérdés: mi jobb?
Jó minõségben kivitelezett, ám gyengébb rendszer (ami a kivitelezés minõsége miatt jól mûködik)
Vagy a gagyi minõségben eléd varázsolt high-tech-ebb rendszer...


egyik sem, hanem a 2 között. olyat kell keresni.
van sok, csak meg kell találni okosan.

#1596
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
lehet, hogy félreértettél. Én nem azt mondom, hogy szar. Globálisan egyébként az, de relativ (az árához képest) jó.
Csak Begbie felhozta, hogy az új, alsóbb kategóriás cuccokban is megtalálhatóak a régebben csúcskategóriás újítások.
Ez így van, ettõl függetlenül a minõség rossz és le is van butítva kicsit. (A Teamban pedig elég új újítások vannak, tehát nem is errõl volt szó...)
Kérdés: mi jobb?
Jó minõségben kivitelezett, ám gyengébb rendszer (ami a kivitelezés minõsége miatt jól mûködik)
Vagy a gagyi minõségben eléd varázsolt high-tech-ebb rendszer...

Ennek ellenére Boxxer Race-m van, sõt megfelel...

#1597
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
rossz példa a race, mert 130 ezerért ugyan HC2 van benne, de akik azt mondják rá, hogy szar, azok a régi, vagy az új Team boxxerhez mérik.
a '01-'02 Judy-ban is uez volt, ott mégse panaszkodott senki, hogy szar, sõt.... a régi Judyt mindenki csak isteníti, mert jó is.
egy hobbi judyban jó ugyanaz, ami egy boxxerben már szar. :-\

persze ezek a '03-'04-es boxxerek télleg nem igazán jók, mert tuningolni kell kicsit õket, de ennek az olcsósítás (nagy mértékû) az oka. ez két gyenge év volt.

jövõre más lesz minden.

#1598
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás

Azért azt se felejtsétek el, hogy a most low-endnek kikiáltott villák, minden gyártónál, a néhány évvel ezelõtti CSÚCStechnikát tartalmazzák! TPC+, Hydracoil2, stb...


Az elv valóban jó és valaha hozzá illõ minõségben készült, de ettõl függetlenül jelenleg a MINÕSÉG gagyi. pl.: hogy néz ki a Hydracoil2- tartalmazó BoXXer Race belülrõl???

#1599
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Akkor meg azt mondják, hogy sznob vagyok ! ;D


rám nem szokták.... akkor hol a hiba? ;D ;)

ja, tudom: a vázam, az agyak, a hajtókarom, a pedálom, a nyeregcsövem tajvani, azt mégis jók. ;D

#1600
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás

ez a kapitalizmus, megoldás: a jó cuccokat kell venni.


Akkor meg azt mondják, hogy sznob vagyok ! ;D

A FOX tudom, hogy durva lesz '05-ben, csak nehogy rájöjjenek õk is arra, hogyha sz.rt gyártunk, akkor sokkal többet keresünk !